Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: vancouver on July 11, 2021, 10:39:18 PM
Nu e nici o ironie. Sunt ferm convins ca e bine un singur fir. Daca e inutil firul al doilea pe cordiorul principal, aici pe M900 ce sa mai vorbim.

Ba e ironie, si vrei sa provoci. E tactica pe care o folosesti si la discutia 2+1 gen "daca nu e nevoie de 2+2, atunci X" unde X e de obicei o absurditate menita sa provoace, provenita din frustrarea ta ca nu iese cum vrei tu. Atata ca n-a zis nimeni ca nu e nevoie de 2+2; du-te la minister si rezolva 2+2, mult succes! Discutia 2+1 e in contextul in care cel mai probabil nu se va face 2+2 acolo unde nu e realist economic (pe traseul DN2 se va face sub forma A7, etc).

Asa si aici:
- n-a zis nimeni ca e inutil firul 2 pe CIV. Fireste ca la final trebuie doua fire

- constructiile civile au durat un deceniu si au intarziat tot restul, inclusiv intrarea pe 2 fire. Nu e vina centralizarii, unde e clar ca esti intr-un proces de invatare (din cate stiu nu ai background IT deci nu poate fi usor), dar te-ai repezit sa propui tot asa, solutii extreme, calificate ca nerealiste de profesionistul @motorzbh

- degeaba ai 10-30 km de linie dubla pe Sighi-Sim cand restul Brasov-614 e in reconstructie pe linie simpla. Stii suficient despre capacitati de trafic ca sa intelegi asta. E un flux gatuit pe sute de kilometri la o capacitate de un fir adica de 7 ori mai mica decat 2 fire. Nu e ca si cum la Sighisoara si Simeria asteapta trenuri care nu au loc pe linie de atata trafic...

- cat CIV e in reconstructie, capacitatea se compenseaza cu alte rute gen Brasov-Vintu, Bucuresti-Timisoara, Ilia-Lugoj. Fireste ca acea capacitate e necesara si trebuie sa fie disponibila pe CIV la terminarea reconstructiei CIV. Sigur ca e frustrant ca "terminarea" va fi peste multi ani, dar din nou, problema majora e la constructii civile.

- Cum mama supararii in mijlocul campiei Banatului sa ai posibilitatea sa dublezi linia si s-o lasi simpla?? Tu chiar vrei sa ramanem in epoca de piatra...

- daca reconstruiesti o linie simpla, trebuie s-o inchizi. Cu dublare, construiesti intai noul fir si eviti inchiderea liniei

- licitatia e lansata cu dublare, centralizare electronica si ERTMS, deci propunerile tale extreme mai sunt si tardive, ca ce ceri tu (sa se schimbe conditiile licitatiei) e ilegal.

vancouver

Repet: de data asta nu e nici o ironie. Supun atentiei varianta de a moderniza cu un singur fir. La modul cel mai serios.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Vlad94

@Vancouver, nu are treabă faptul că e linie simplă sau dublă, ci faptul că există variante de traseu care modifică distanța între blocurile de linie. La fel va fi și pe Craiova-Caransebeș (varianta Balota are 20 de km de traseu nou), sau Caransebeș-Arad (sunt cam patru devieri de la traseu). Normal că pe Arad-Caransebeș sau Drobeta Turnu Severin-Strehaia se va începe cu firul nou, doar nu închid singura linie pentru unul-doi ani. Proiectul Arad-Craiova mie personal îmi place cum e gândit.
-apar stații noi în orașe în zone de interes
-multe pasaje supraterane în locul trecerilor la nivel
-apar creșteri de viteze de la 50 la 160 de kilometri (zona Balota)
-nu sunt variante de viteză decât unde trebuie

vancouver

Cu variantele noi de traseu sunt de acord. Linie simpla noua pe varianta si spatiu lasat pentru dublare in viitor (adica terasamentul nivelat si atat). Dupa ce se da drumul la varianta noua de traseu pe un fir se decide daca se pastreaza si firul pe varianta veche sau nu, functie de diversi factori. In cazul Balota categoric nu trebuie pastrat. Daca se pastreaza si firul vechi, de ex. pentru ca atinge o anumita localitate ocolita de varianta noua, atunci se face doar o aducere in parametri (RK) si se lasa doar pentru acele trenuri regio care trebuie sa ajunga in acea localitate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Pai si acum cum este?  :lol: Linia M900 este linie simpla Craiova-Timisoara, cu cateva exceptii!

Afara de asta daca linia sta simpa pe coridorul principal cu zecile de ani, ce am rezolvat?

- 50% din liniile din Europa, inclusiv linii circulate cadentat din Elvetia si Germania sunt simple. Cum fac aia cu mentenanta?
- ce viteza sa scada, ca si acum linia e simpla?
- serios, nu se poate grafic cadentat pe linie simpla. Uita-te la linia de aeroport, care 80% e folosita simpla. Sunt mii de linii in Europa simple si folosite cadentat!
- capacitatea de transport creste? Cand? Unde? Intre Sighisoara si Deva ai un singur tren direct pe zi la 11 ani dupa inceperea lucrarilor!
- de asemenea am spus sa se faca si terasamentul + podurile pentru al doilea fir, care se poate adauga oricand in viitor, daca se cere.

In afara de asta si CEL MAI IMPORTANT: EU NU AM SPUS SA SE CIRCULE PE LINIE SIMPLA: ci doar SA SE REABILITEZE UN SINGUR FIR. E o diferenta.

Celalalt (daca e util) sa ramana cel vechi / respectiv firul unic actual. La final o sa ai un fir reabilitat de 120-160-200 si unul normal, pentru marfa, regio etc.. de 80-120.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

@vancouver este irelevant cate trenuri sunt acum intre X si Y. Linia e in reabilirare, trebuie redus traficul.

Important e sa asiguri capacitate pt viitor, flexibilitate pt trafic cadentat etc.

La discutia cu "hai sa facem linie simpla" nu mai particip :)

Vlad94

A reușit cineva să găsească planșele din caietul de sarcini pentru Timișoara Est-Caransebeș?

cristi5

Le are @RobertH dar nu mai avem loc pe server. Facem demersuri pt un spatiu mare se disc

Vlad94

Super. Dacă le are RobertH, poate va reuși să digitizeze traseul în harta API (când ai timp RobertH, nu e grabă).

RobertH

Da, va fi pus pe harta ca pe Timisoara-Arad.
Am sa incerc pana la finalul saptamanii sa ma ocup, vedem. Doar rabdare  :)

antonelu

Quote from: vancouver on July 05, 2021, 01:18:13 PM
^^
Celalalt regulamt (2017/6) nu spune CAND trebuie implementat ERTMS si lasa loc la o modernizare graduala. Intai liniile si mai tarziu ERTMS.

[/b].
Nu este adevărat, regulamentul are termene clare când ERTMS trebuie sa fie deja autorizat si sa se afle in operare comerciala (sa poata circula marfa si călătorii controlate de sistem). Unele termene sunt deja depășite, așa că pesemne ne paște o procedura de infringement pe această temă.





Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

^^  :lol: :lol: :lol:. Cel mai tare e in Slovacia: totul dupa 2023. Cand o da domnul. Doar pentru Romania, care e la marginea UE trebuie mai repede...
Termenele astea sunt date de fiecare tara. Adica noi am spus in 2017 ceea ce vezi in tabelul acela. Pentru ca suntem varza, asta ca sa nu folosesc niste termeni jignitori, dar pe care-i meritam din plin. Doar atat: cat de imbecil sa fii in 2016-2017 sa-ti imaginezi ca in 2020 o sa ai ERTMS pe Arad-Simeria?

Foarte misto e si in Germania sau Italia: ca. 95% dupa 2023  :lol:  :lol:  :lol:

Iar daca tu iti imaginezi ca cineva din afara Romaniei a impus aceste termene si ca noi trebuie orice ar fi sa le respectam.... apoi scuza-ma.... Daca cineva gandea aceste termene la nivel coordonat european, sigur nu punea in cea mai saraca tara din UE totul gata imediat in 2-3 ani, iar in Italia si Germania dolce vita far niente si scheiss egal , adica cand o vrea muschii lor dupa 2023.


Articolul 4
Revizuire

Cel târziu la 31 decembrie 2023, după consultarea statelor membre și cu sprijinul coordonatorului european pentru ERTMS menționat la articolul 45 din Regulamentul (UE) nr. 1315/2013, Comisia revizuiește datele de după 1 ianuarie 2024 care sunt stabilite în anexa I la prezentul regulament.



Adeca ce vedem noi aici? La un moment dat totul se va revizui ca date noi si actualizate si - ATENTIE - fiecare stat membru va fi consultat. Deci fiecare stat membru spune ce este posibili pe teritoriul sau!

Deci noi si numai noi, ROMANIA, decidem cand se implementeaza ERTMS pe teritoriul nostru si unde. Iar pe Germania si Italia si Slovacia si pe altii oricum ii doare la basca.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

antonelu

Ai dreptate, iar cine și-a permis să bage termene din burtă fără nici o bază care apoi să se regăsească într-un Regulament European obligatoriu pentru RO și pasibil de infringement (cu amenzile pe zi incluse) să plătească atât pecuniar din banii proprii cât și poate penal, pe lângă faptul că ar trebui să nu mai dețină funcția din acel moment.
Astfel, poate la revizuirea din 2024, România va da niște termene realiste, bazate pe fapte reale și nu aberații triumfaliste fără nici o bază ca în prezentul Regulament.

frunzaverde

Nu exista nici un risc real de infringment oameni buni... Toate datele alea sunt depasite; incalcarea regulamentului de implementare nu are cum sa aiba sanctiuni decat daca sanctiunile alea sunt pentru toata Europa... Programul respectiv e o colectie de date trimise de statele membre. Avem din astea, in diverse decizii, regulamente si regulamente de implementare, de cand s-a vorbit prima oara, despre retele unificate TEN (1692/96/EC). Din ele sub 30% s-au implementat... Infrastructuri, drumuri, cai ferate, semnalizari... Fara infringement. Dat fiind ca majoritatea retelei e "la pastele cailor", infringement nu are sens...

De altfel, vedeti si raportul Curtii Europene de Conturi, care analizeaza subiectul ERTMS: https://op.europa.eu/webpub/eca/special-reports/ertms-rail-13-2017/en/. Subscriu in totalitate... Si spune clar : a fost o decizie politica, nu tehnica, dar pe care UE nu o finanteaza si statele membre la nivelul la care ar trebui sa mearga, iar statele membre si administratorii de retea nu vad motive sa bage banii in asta...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm