Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlad94

Vreo șansă să vedem anul acesta vreo lopată pe Arad-Lugoj?

sarbu



https://economedia.ro/ministrul-grindeanu-anunta-lansarea-licitatiei-pentru-modernizarea-liniei-de-tren-craiova-caransebes-proiect-de-peste-10-miliarde-lei-finantari-europene-de-27-de-miliarde-de-lei-pentru-caile-ferate.html

QuotePrimele trei loturi ale Magistralei Craiova – Caransebeș vor fi lansate în licitație săptămâna viitoare, iar următoarele trei loturi până la sfârșitul lunii, a anunțat vineri, la Timișoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Proiectul pentru reabilitarea și electrificare (parțială) a liniei de tren Craiova – Caransebeș este estimat la aproxiamtiv 2 miliarde de euro și ar putea să devină cea mai mare investiție feroviară (în funcție de rezultatele licitației pentru magistrala de metrou Cluj-Napoca).

De asemenea, Grindeanu a anunțat sume record pentru Căile Ferate din Banat: 27 de miliarde de lei din fonduri europene (n.r. este un decalaj uriaș de investiții față de alte regiuni, de exemplu Moldova nu are niciun proiect de modernizare/reabilitare, ci doar reparații rapide tip quick wins).

,,Pe zona de CFR, pe toate cele trei programe europene de finanțare, POIM, PNRR și viitorul POT, în total, pe regiunea de vest, pe Regionala CFR Timișoara, suma totală pe proiecte este de 27,52 de miliarde lei, fără TVA, proiecte de investiții sunt bani care intră în regiunea de vest. Aici merită să amintesc două dintre aceste proiecte : legătura de la Gara de Est (n.r – a Timișoarei) la Aeroport este parte a PNRR-ului, o extensie a PNRR, inclusiv în discuțiile cu autoritățile locale, CJ Timiș și Primăria Municipiului Timișoara va fi finanțată prin PNRR. De asemenea, săptămâna viitoare, pe Programul Operațional Transport, din cele șase loturi de la Craiova la Caransebeș pe CFR, trei dintre ele vor fi lansate în licitație urmând ca, eu zic în trei săptămâni să fie lansate și celelalte trei", a anunțat Grindeanu.

Din valoarea de peste 2 miliarde de euro, tunelul cu o lungime de 6 km de la Balota (Mehedinți) ar putea costa aproximativ 500 de milioane de euro. De la Caransebeș la Timișoara și Arad, pe Magistrala M 100, cele 4 loturi din programul de modernizare sunt finanțate prin PNRR. Durata de execuție a investiției este de 5 ani, iar finanțarea este asigurată din Programul Operațional Transport 2021-2027. Pe M 100 București – Craiova – Timișoara (533 km) cele mai rapide trenuri CFR Călători fac peste 10 ore din cauza liniilor vechi și nereparate, la Balota în județul Mehedinți viteza fiind limitată la doar 10-20 km/h.

Secțiunea Craiova – Caransebeș străbate județele Dolj, Mehedinți și Caraș-Severin, are o lungime de 226 kilometri, din care 50 urmează să fie dublați și vor fi construite două tuneluri, primul la Balota de 6 kilometri, iar al doilea la Poarta I de 1,2 kilometri pentru a reduce declivitatea liniei : ,,Prin realizarea acestui obiectiv de investiții de utilitate publică de interes național, se va realiza o legătură rapidă între Craiova – Drobeta Turnu – Severin – Caransebeș, cu efecte benefice pe toate planurile (aglomerare, poluare, consum crescut de carburanți, scăderea timpului de transport pentru călători şi mărfuri etc.). Prin implementarea proiectului, linia de cale ferată va fi proiectată în conformitate cu parametrii tehnici ceruţi de standardele şi legislaţia europeană în vigoare. Necesitatea şi oportunitatea promovǎrii acestui obiectiv de investiții rezultǎ, în principal, din necesitatea executǎrii lucrărilor modernizare a liniilor cale ferată existente, pentru a permite viteze de circulație de 100 – 120 km/h  (pentru trenurile de marfă) și 120 – 160 km/h (pentru trenurile de călători) în conformitate cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional.

     Proiectul de reabilitare a liniei de cale feratǎ Craiova – Drobeta – Turnu Severin – Caransebeș va contribui la:

–        Generarea de noi locuri de muncă, pe perioada de implementare a proiectului;

–        Economii la nivelul costurilor de întreţinere a infrastructurii;

–        Economii la nivelul costurilor de operare a infrastructurii;

–        Economii la nivelul costurilor aferente trenurilor;

–        Economie de timp pentru călători;

–        Economie de timp pentru transportul de marfă;

–        Câștiguri în eficiență;

–        Economii la nivelul emisiilor de CO2;

–        Economii la nivelul costurilor aferente accidentelor;

–        Reducerea poluării.

Obiectivele principale ale proiectului vizează reabilitarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional, astfel:

– linie dublă, electrificată, de 25 kV; Notă: Referitor la acest obiectiv, din motive de relief și costuri, prin soluțiile proiectate s-au obținut următoarele rezultate:

·       Linie CF simplă existentă care se reabilitează: 59,840 km

·       Linie CF simplă existentă care se reabilitează și va fi dublată: 65,327 km

·       Linie CF dublă existentă care se reabilitează: 52,338 km

·       Linie CF dublă noua pe variante de traseu: 47,782 km"

Proiectul ,,Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ face parte din Master Planul General de Transport al României aprobat prin H.G. 666/2016 pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României şi este propus pentru finanţare prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027, mai notează Ministerul Transporturilor.


Cuneo

Modernizarea căii ferate Arad – Timișoara intră în linie dreaptă. Haltă de călători în Micălaca

Consiliul Județean Arad a dat astăzi, 13 februarie, publicității condițiile de modernizare a căii ferate Arad-Timișoara și lucrările exacte care se vor realiza pe acest traseu.

Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, a semnat astăzi certificatul de urbanism în vederea autorizării lucrărilor de construire pentru obiectivul de investiții Lot 2: Proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții "Modernizarea liniei feroviare Caransebeş -Timişoara - Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad, inclusiv Aradul Nou – Glogovăț".

,,Am discutat această investiție vineri cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și am convingerea că va fi unul dintre proiectele prioritare ale Guvernului României în următoarea perioadă. Pentru Arad este cu atât mai important, cu cât pe culoarul feroviar Arad-Timișoara funcționează un terminal intermodal și sunt mulți arădeni care fac naveta fie la facultate, fie la locul de muncă, la Timișoara. Modernizarea căii ferate, creșterea vitezei și a confortului pe acest traseu va conduce la creșterea gradului de utilizare a trenului ca mijloc de transport între cele două orașe. Nu în ultimul rând, vestea bună pentru locuitorii cartierului Micălaca este că trenurile marfare vor fi eliminate din cartier, rămân în continuare doar trenurile de pasageri și se vor monta panouri fonoabsorbante pentru scăderea disconfortului", a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

Linia de cale ferată pe tronsonul aferent județului Arad va fi modernizată de la km 28+800, până la km 56+350 (semnalul de intrare în stația Arad, pe linia CF 218), respectiv de la ieșirea din stația Aradul Nou (capY), până la ramificația R2 Glogovăț, ce va fi realizată pe linia CF 200 (varianta ocolitoare a municipiului Arad), pe o distanță de cca 7 km.

Lucrări propuse: infrastructură nouă, modernizarea staţiilor (Vinga, Șagu, P.M. Valea Viilor, Aradul Nou), dublarea liniei existente pe toată lungimea; reabilitarea liniilor din staţii; înlocuire poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; pod nou peste râul Mureş; pasaj superior pe DN 7 la km 5+300; construcţia drumurilor de întreţinere  de-a lungul căii ferate (acolo unde nu sunt disponibile drumuri publice); reabilitarea clădirilor staţiilor de călători și cele care servesc traficul feroviar, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor; montare panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a zgomotului; instalaţii de centralizare electronică şi introducere sistem de siguranţă ERTMS; modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; înlocuirea echipamentelor linie de contact; montarea de încălzitoare de macaz noi; relocări rețele de utilități; devieri de căi de comunicație.

În stația Aradul Nou se va reconstrui atelierul de intervenții linii și magazia de mărfuri. Linia simplă Aradul Nou – Arad va fi modernizată și se va realiza o haltă de călători în cartierul Micălaca.  Pentru implementarea proiectului se vor desființa unele construcții existente cu specific feroviar deoarece fie nu mai sunt funcționale, fie nu vor mai fi necesare.

https://www.ghidularadean.ro/stire/42473/modernizarea_caii_ferate_arad_%E2%80%93_timi%C8%99oara

AndreiB

Daca "se vor desfiinta unele constructii existente" pentru ca nu vor mai fi necesare, de ce "se va reconstrui magazia de marfuri" din Aradul Nou?

Sansele sa foloseasca cineva o magazie de marfuri intr-o gara in secolul XXI cand a disparut traficul de parcela sunt extrem de mici. Vezi Garile de pe Valea Prahovei unde toata infrastructura de genul e complet redundanta.

dan tm

Magazie de marfuri noua la Aradul Nou cînd aproape toate magaziile de marfuri de pe retea sînt fie ruine, fie cuiburi de boschetari sau cîini vagabonzi. Chiar si in garile mari.
Doar la Aradul Nou au fost si probleme cu locatarii blocului ala de 10 etaje ca au chemat politia cînd transbordau cereale din camioane in vagoane.
Că ora de liniste că tonaje depasite la camioane in oras. Destule probleme.

Cine naiba gîndeste proiectele astea? dar mai ales cine le aprobă?

Sau cine stie o fi nevoie de magazie daca aia care a fost a ars. Pasarela din Aradul Nou o repara cineva?

NGC

"Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivelor de investiţii Lot 1: Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 1 Caransebeș - Lugoj""

CAB a respins zilele trecute recursurile la decizia CNSC 2325 / 2022 si CFR trebuie sa "reevalueze" (sa solicite clarificari suplimentare) oferta asocierii ALSTOM + ARCADA. Telenovela se mai prelungeste putin.

antonelu

Quote from: dan tm on February 16, 2023, 06:56:01 PMCine naiba gîndeste proiectele astea? dar mai ales cine le aprobă?


Cred că răspunsul este destul de evident dacă te uiti pe SEAP-ul aferent acestui proiect:
- SF întocmit de Consis Proiect SRL
- aprobare în CTE CFR de politrucii puși de partidul aflat la putere la Transporturi
- HG dat de guvern pentru indicatori tehnico-economici, prin grija M. Transporturilor.

În altă ordine de idei, la căte panouri de afișare se pun inutil (vezi comentariile lui motorzbh pe tema lor, în ,,marea" stație Șofronea), o magazie inutilă în plus nu mai contează.

Ne mai bătem puțin joc de banii publici europeni și vom plânge apoi după ei, când nu vor mai fi disponibili pentru coridoreală.

ianos_cristian82

#818
In dimineata asta am avut drum pe la Timisoara Est si se faceau foraje,sper sa se vada in poze.
https://imgur.com/TnwfeZf
https://imgur.com/acW8lN6

ioandorin

Au apărut primele "marcaje, cote" la pasajul peste calea ferata Aradul Nou - Glogovat! Am observat astă seară mergând la serviciu cu mașina, pe sensul Arad - Glogovat, pe partea dreaptă! Sunt marcate punctat!!!



Powered by API/PUM imgur uploader

ianos_cristian82

Revin cu noi informatii,s-au facut sapaturi arheologice in dimineata asta in gara Timisoara Est si pe peron la 40 de metri, am aflat de la cineva ca lucrarile incep in luna Iunie.Atasez cateva poze.








Powered by API/PUM imgur uploader

ianos_cristian82

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/consultanta-de-aproape-35-milioane-de-euro-pentru-lucrarile-la-lotul-2-al-caii-ferate-caransebes-timisoara-arad-1691261/
QuoteCompania Națională de Căi Ferate CFR SA și TPF INGINERIE SRL au semnat marți, 7 martie, un contract pentru servicii de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor pe lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, parte dintr-o investiție mai amplă care prevede modernizarea căii ferate pe ruta Caransebeș – Timișoara – Arad.

Potrivit risco.ro, TPG INGINERIE SRL este o firmă din București, înființată în 2010. În 2021 avea 75 de angajați și un profit net de peste 1,2 milioane de lei. În același an, datoriile firmei se ridicau la 14,2 milioane de lei. Aceasta s-a angajat că va superviza lucrările pe lotul 2 Lugoj – Timișoara Est contra sumei de 14.248.984,25 de lei fără TVA, adică 16.956.290 de lei cu TVA inclus, echivalentul a 3,4 milioane de euro.

De acești bani, TPF INGINERIE SRL va coordona și va asigura consultanță și supervizare în cadrul celor două etape ale contractului. De asemenea, va urmări ca Proiectul Tehnic să fie elaborat conform regulamentelor legale în vigoare.

Vă reamintim, în august 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că a fost semnat contractul pentru modernizarea infrastructurii feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, în valoare de 8,77 miliarde de lei, bani asigurați prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Proiectul este împărțit pe patru loturi, care au deja constructori desemnați:

Lotul 1: Caransebeș – Lugoj
Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est
Lotul 3:Timișoara Est – Ronaț Triaj
Lotul 4: Ronaţ Triaj – Arad.
Valoarea modernizării celor 54,13 km ai liniei de cale ferată pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est se ridică la 1,916 miliarde de lei, fără TVA.

ianos_cristian82

#822
Acum doua zile si ieri s-au efectuat lucrari de schimbare traverse lemn la macaze cu traverse de beton cu prindere elastomerica la gara Timisoara Est.Atadez poze.













Powered by API/PUM imgur uploader

ioandorin

Foreză de aceea mică în acțiune în zona viitorului pasaj peste CF Aradul Nou - Glogovat din postarea anterioară, în zona punctată, astăzi ora 18:20, de preluare probe!
  Plus că sunt o mulțime de țăruși de la măsurători între liniile de tramvai.
Se pare că sunt puși pe fapte mari! 😁



Powered by API/PUM imgur uploader

ianos_cristian82

Se pare ca inlocuirea traverselor la gara Timisoara Est face parte din licitatia ''Regionala Timișoara a CFR SA începe lucrări de înlocuire traverse în gara Timișoara Est'' si anul trecut a fost lansata licitatie de achizitie traverse de beton si lemn pe situl SEAP.
Sursa:
https://clubferoviar.ro/inlocuire-traverse-in-gara-timisoara-est/
Linkul de pe SEAP:
https://e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100167986
Astazi se lucra la inlocuirea traverselor si pun cateva poze:













Powered by API/PUM imgur uploader