Discutii despre normativele rutiere

Started by cristi5, August 08, 2018, 11:22:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Eu, in urma cu 3 sau 4 ani.
Dar in Ungaria, pe M3, dupa Or, in drum spre Budapesta.... 

Culmea, telefonul a functionat. Dar degeaba. Aia de la capatul celalalt nu pricepeau o boaba de engleza...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vasile.silion

#46
Normativele românești pentru construcția de autostrăzi prevăd ceva în legătură cu acele drumuri de serviciu, sau nu știu cum să le numesc, acele drumuri de-o parte și de alta de-a lungul autostrăzii, care deservesc mai ales traficul agricol sau accesul local spre parcelele riverane ale autostrăzii? Sau sunt lăsate de la caz la caz la aprecierea proiectanților?
Pentru că se vede din filmarea lui @ciprebbe că Astaldi pare că amenajează, pe diferite porțiuni ale lotului lor, astfel de drumuri de serviciu, unde construiesc podețe. Sau le folosesc doar pe timpul șantierului la autostradă, pentru acces?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

alecu26

O prevedere stricta nu exista, dar in mod normal trebuie asigurata continuitatea drumurilor locale, comunale...etc.
La fel si accesul la prorietati trebuie asigurat, si fara a provoca un ocol de zeci de km. In general...2...3 km se considera acceptabil.

Insa, in mod normal se executa doua drumuri...unul in interiorul gardului de expropiere...care va fi folosita la mentenanta (not)....si in afara gardului sunt relocarile la care fac referire mai sus.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#48
Mesajul asta e prin alt topic si informatiile lipseau de aici.

Quote from: NGC on July 10, 2017, 11:30:43 AM
Proiectul de ORDIN al ministrului transporturilor pentru aprobarea Normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice

In cazul de fata este vorba in primul rand despre viteza de proiectare pentru DX, care revine la 120, dupa ce in norma din 2013 (AND 598 / 2013) a fost 100.

QuoteNOTE:
    1. Viteza de proiectare este viteza care se alege la construcţia unui drum nou, la modernizarea, consolidarea sau reabilitarea unui drum existent, în vederea determinării caracteristicilor geometrice care să permită fiecărui vehicul să poată circula cu viteza respectivă, în siguranţă.
    2. Viteza de proiectare redusă este viteza care poate fi redusă în cazuri excepţionale pe sectoare de drum cu lungime limitată, în condiţii grele de desfăşurare a traseului şi/sau acolo unde condiţiile de mediu adiacente drumului o impun, în vederea neafectării resurselor istorice şi estetice şi pentru evitarea unor lucrări costisitoare, pe baza unui calcul tehnico-economic.
    3. Încadrarea drumurilor publice în clase tehnice se stabileşte prin norme tehnice, aprobate prin Ordin al Ministrului Transporturilor.







Quote4.2. Intersecţiile autostrăzilor și a drumurilor expres cu alte drumuri se fac denivelat.



Intre timp proiectul a devenit Ordinul 1296 / 2017 si poate fi gasit si aici. In plus, mai exista si Ordinul 1295 / 2017, care poate fi gasit si aici.

cristi5

Quote from: cutter on November 27, 2020, 01:58:59 PM
@areal51
https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2159241560888261

Pe scurt, distanța dintre parapetele centrale (zona mediană) e prea mare în România, comparativ de ex. cu Ungaria. Soluția e simplă trebuie tras fiecare parapete mai spre centru măcar cu 0,25m (detalii tehnice sunt în postarea de mai sus).

Ca implementare, din analiza mea din iunie, asta stă în pixul ministrului (e vorba de emiterea unui ordin de ministru care actualizează alt ordin).

După articolul de la acea vreme, am primit un răspuns pozitiv din CNAIR, și promisiunea cel puțin era că A7 va fi de la început proiectată așa.


ce mi se pare fascinant e ca se schimba normativele mai incet decat se fac autostrazile...