[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hefaistos

De ce nu?
In loc de Hasdeu 1 si Hasdeu 2, Hasdeu I. si Hasdeu B.P.

(Pamflet)
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Valentin


Xenos

Confirm, Facultatea de Drept s-a bătut pe tema asta şi a obţinut în procedura de aviz ca staţia de pe M5 să poarte această denumire.

BogdanPetrini

Stațiile dese de pe M5 oferă un acces în timp rezonabil la metrou tuturor locuitorilor din cartier, ceea ce îi crește atractivitatea. Pentru mulți este mai important cât timp fac până la metrou, decât durata de deplasare, fiindcă o stație accesibilă înseamnă mai puțin timp de mers prin soare, prin ploaie, pe trotuare ocupate de mașini, traversând intersecții unde pierzi câte 5 minute dacă trebuie să traversezi de 2 ori din cauza acceselor insuficiente șamd.

Ce face M5 să nu fie foarte atractivă e faptul că te varsă la Eroilor în M1/3 și nu ajunge încă măcar până la Universitate, plus frecvențele proaste pe ramurile de la capete. Dar chiar și așa, de la Râul Doamnei la Eroilor metroul face 14 minute, pe când troleul 69 și autobuzul 368 fac dublu.

sab

Chiar daca ar ajunge M5 la Universitate nu te-ai putea sui în M2. Deja la Unirii rămân oameni pe peron la ora de vârf.

misiekwas

Nu e chiar asa, pentru ca parte din călători care s-ar urca pe M2 la Universitate sunt cei care se duc M5-M1/3-M2. În plus, Universitate este buricul orașului și cei care vin din DT au destinație acolo (deloc putini studenți locuiesc la DT). Pentru cei care lucrează la nord 41-Crangasi-Victoriei este deja o ruta mai comoda pentru ca evit aglomerația la PU. Deci, n-ar fi chiar asa de rău.

BogdanPetrini

La Universitate mai există un schimb de fluxuri. Am pățit să rămân pe peron la Unirii (motiv pentru care de la Eroilor merg spre Pipera via Crângași-Victoriei), dar la Universitate nu mi s-a întâmplat, fiindcă sunt suficienți călători care coboară venind dinspre Berceni.

sab

Corect, o parte din cei care schimba la Unirii sunt de pe M5, însă eu cred ca sunt putini. Părerea mea este ca mulți nu merg cu trei metrouri (M5+M1/3+M2 la Unirii), ci mai degrabă cu 41(care circula f bine) și schimba la Victoriei, unde M2 se mai eliberează putin.
Și dacă vor circula mai putini cu M1/3, atunci nu vor mai rămâne oameni la Unirii pe peron și tot nu va fi loc la Universitate. Trebuie ca și M2 sa vina mai des ca acum, ceea ce nu sunt șanse..

Si trebuie sa te gândești în perspectiva, când M4/6 va fi prelungita și M5 va transporta mai mult către Universitate.

Om trai și om vedea, măcar sa se prelungească M5.

BogdanPetrini

Depinde și cât de aproape stai de 41. De exemplu eu de la Râul Doamnei prefer 3 metrouri (M5 - Eroilor - M1 - Victoriei - M2), decât să iau un autobuz/troleibuz + 41 + 2 metrouri, ca timp ies la fel, testat cu multiple ocazii.

Dimineața la Eroilor, din ce observ, călătorii care ies de la M5 se împart destul de egal spre Unirii și spre Crângași-Victoriei, procentul celor care ies la suprafață e neglijabil.

AndreiB

M2 vine la 4min, o frecventa execrabila cauzata doar de lipsa de trenuri. Dupa ce vin trenurile noi pe M5 muti trenurile detasate inapoi pe M2 si ai rezolvat si frecventa.

BogdanPetrini

Pot fi două aspecte:
- lipsa de trenuri: Pe M2 înainte de deschiderea stației Tudor Arghezi circulau 16 trenuri (din 23 CAF disponibile). Acum probabil este unul în plus pentru pendula de la T. Arghezi.
- lipsa de bani pentru a crește compensația (mai multe trenuri înseamnă kilometri suplimentari care înseamnă costuri de operare).

sab

Trenurile "detasate" pe M5 sunt de pe M1/3, din cate stiu eu, nu de pe M2. Si sunt necesare pe M3, cel putin, ca "aerul", pentru a se reveni la frecventa de dinainte de inaugurarea M5 si pentru a nu se mai circula cu IVA, care mai mult incurca decat ajuta.
Nu am vazut vreun CAF pe M5.

AndreiB

Erau si BM2 pe M2 inainte, nu doar CAF, daca nu tin minte prost?

Oricum frecventa era de 3min, nu 4min, i.e. o crestere de 33% a capacitatii.

Ce e drept, parca nici cererea nu mai e la fel de mare.

BogdanPetrini

Au circulat BM2 pe M2 și după deschiderea M5, până prin 2021 cel puțin.

Dar chiar și fără BM, nu scuză faptul că zilnic 7 CAF-uri stau degeaba. Măcar dacă ar crește numărul de trenuri în circulație de la 16 la 19 și ar însemna o utilizare de puțin peste 80% (fără a lua în calcul trenul intrat în zid în Depoul Berceni), față de abia 70% în prezent.

sab

Au circulat doar ca excepție, când erau CAF-uri in revizie sau după ce au dat cu CAF-ul acela in perete. Ca regula, M2 era acoperita doar de CAF, de aceea am cumpărat 24, nu sa folosim și CAF și BM2/21.
Oricum, după ce se livreaza trenurile Alstom BM4, cele mai multe BM2/21 se vor întoarce pe M1/3, de unde au venit. Știți ca pe M3 se ajunge cateodata și la 10 minute interval din cauza IVA, care abia se misca? Și M3 are trafic, nu gluma.
Problema este, intr-adevar, de ce nu folosim toate CAF-urile.Poate pentru ca mulți au lucrat in continuare de acasa, chiar și după încheierea oficiala a pandemiei. Metrorex trebuie sa faca o analiză atenta din acest punct de vedere.