Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Quote from: cristi5 on January 10, 2017, 09:22:45 PM
Avem o reducere a nr de victime de la 3000 la 2000 (33%) in 5 ani (2008-2012) desi numarul accidentelor a scazut doar cu 12% (10600-9300)
...

Hmm, cred ca ne imbatam cu apa rece ca a scazut nr de morti pe cap de locuitor... Dupa 2007 oamenii s-a plecat la greu in EU, deci numarul capetelor de locuitor e mai mic, poate vreo 16 milioane... Cred ca ce vedem pe grafic nu e imbunatatirea parcului de masini sau a sigurantei rutiere, ci emigratia economica...

A crescut foarte mult si disciplina in trafic comparativ cu perioada 2006-2010. Chiar daca vitezele nu sunt cele legale in 70-80% din cazuri, dar depasirile idioate si meltenismul s-au estompat mult. Imi aduc aminte cum era un drum Iasi-Bucuresti prin 2008-2009 unde pana la Bucuresti castigai ceva vieti.
Iar aceasta disciplina se datoreaza in mare parte echipajelor mobile de la rutiera, calmand traficul acolo unde era si este un risc ridicat de accidente. Evident, echipajele nu sunt si nu au fost niciodata suficiente.

adiarc

Asa cum am mai spus rolul echipajelor nu e sa stea la panda.....CI SA PATRULEZE NON STOP si sa sancționeze abaterile constatate.

Pt.zone considerate cu risc ridicat si care trebuie supravegheate se pot oricând implementa măsuri de control electronic.Pe autostrazi exista sistemul complet...e nevoie doar de voința si ceva modificări legislative....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Mercedes-Benz Romania si cativa artisti romani, precum Loredana si Sore,
incurajeaza nepurtarea centurii de siguranta




​Mercedes-Benz Romania si bloggarita Oana Tache au lansat un proiect prin care prezinta artisti romani cantand intr-un SUV hibrid al marcii. Problema este ca nici prezentatoarea, Oana Tache, si nici vedetele implicate in proiect, nu poarta centura de siguranta, masina fiind in trafic si in miscare. Clipurile pot fi gasite pe Facebook si mai jos in acest articol, insa este de asteptat ca ele sa fie sterse dupa ce gafa privind centura de siguranta va fi mai vizibila si ,,taxata" in presa, bloguri si retele sociale.

0-100/Hotnews

nirolf

Nu numai că nu au fost șterse, dar au răspuns că nu e problemă, au mers doar un pic. Nici măcar nu cred că au înțeles problema. Penibil, dar cam ăsta e nivelul la noi.

Și ce credeți, a mai preluat cineva știrea? Nu, pentru că nu riscă ei să nu mai primească mașini de test. Și e prea mișto să o plimbi pe piți cu merțanu în Poiană ca să te legi de niște mărunțișuri d-astea.

QuoteUPDATE 22:20 – am primit pe e-mail o pozitie oficiala a Mercedes-Benz Romania referitoare la acest subiect, regasibila integral mai jos:

,,In urma materialului publicat cu privire la campania Mercedes-Benz, am dori sa-ti multumim pentru sesizarea transmisa.

Mercedes-Benz este un promotor al sigurantei rutiere, aceasta reprezentand de altfel unul dintre pilonii principali ai filosofiei brandului. In mod constant compania se preocupa de educatia rutiera, desfasurand atat la nivel international, cat si local, initiative care promoveaza comportamentul responsabil in trafic pentru toti participantii.

In cazul acestui proiect punctual, focusul a fost generarea unui produs video special, cu rol de divertisment, alaturi de o serie de artisti romani, care sa promoveze intr-un mod simplu si usor de inteles conceptul de hibrid. Scopul a fost de a promova momentul artistic si in niciun caz de a incuraja comportamente necorespunzatoare. Filmarile s-au desfasurat in deplina siguranta si cu interventii minore in trafic. Vom tine cont de feedbackul transmis, suntem in permanenta deschisi la reactiile constructive."

elphax

Azi pe A1 după Sebeș,  pe la Aciliu  era un trailer care "pierduse"  un container metalic din ala de 12-15 metri cubi ( fără capac,  cum sunt cele pentru gunoaie) Containerul era în unghi pe banda 1 și cea de urgenta,  noroc ca se luminase,  nu avea absolut nimic vizibil reflectorizant.  Nu știu cum a căzut,  nu cred ca am văzut ceva mai periculos,  nu am putut face poza pt ca conduceam

pasadia

Trebuie sa o zic si eu - absolut oribila tasarea de pe sensul Sebes - Sibiu de pe langa Miercurea SB-ului. Stiam de ea de aici, am vazut indicatoarele de limitare a vitezei, am redus la 80, dar tot s-a simtit extrem de rau. Nu cred ca am mai trait asa ceva,  acolo e situatie de inchis banda (firul) si intervenit urgent. In rest nenumarate alte mici gropi, imprastiate peste tot, dar nimic atat de grav precum acea tasare.

nirolf

Într-adevăr, am auzit azi la Digi Fm că mai mulți ascultători se plângea de același lucru, acolo și la 80 km/h senzația lor era că pierdeau contactul cu asfaltul, ceea ce e foarte periculos pe vremea asta.

adiarc

un Tribunal din Constanta a dat o hotarare in premiera ..de condamnare a 2 soferi care au parcat ilegal - pt ucidere din culpa si plata unor daune materiale...din cauza modului cum au parcat a avut loc un accident cu o victima decedata si una grav ranita.
In urma unui proces de lunga durata (7 ani) si a numeroase expertize,s-a stabilit clar ca se fac vinovati de producerea accidentului.

O premiera fericita...la mai multe.

Sursa - Stirile Protv
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Goldmund


vancouver

S-a mai discutat, nu e chiar asa o idee buna. De ex. zice acolo ca de la 26 conflicte scade la 14. E pur si simplu bullshit. In varianta actuala sunt 8 conflicte inventate si inexistente, si anume trecerile perpendiculare pe directia de mers a drumului de sus, sau altfel spus legaturile directe intre bretele. Dar acestea sunt pe aceeasi directie de mers ca si autostrada de la -1, deci nefolosite de aproape nimeni. Practic nu exista. Asadar scadem de la 18 la 14. Dar si asta, in conditiile in care 2 din cele 14 reprezinta intersectia SENSURILOR principale de mers, pe 3 benzi. Anterior sensurile principale nu se intersecteaza niciodata si erau intrerupte numai pe o durata mica de cei care fac stanga. Sa zicem cam 1/3 din timp. Acum intreruperea este cu certitudine de 50%.

O incurcatura spectaculoasa, care nici nu strica, nici nu ajuta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Goldmund

vancouver, am scris ca este o idee buna, un ca ar fi o idee care ne scapa de posibile accidente. Sa presupunem ca acea idee, intr-o intersectie x ar salva viata a doi oameni intr-un an, in comparatie cu ceea ce avem acum.
Poti spune ca nu prea ajuta, sau ca salvam viata a doi oameni intr-un an....
Asa nici autostrazile nu sunt un garant ca totul e sigur, totusi exista un consens ca autostrazile sunt mult mai sigure decat soselele conventionale.

Dupa ultimele grafice ale UE privind nr. decedatilor la un miliard km/persoana/an, cu masina este peste tot pe continent mai periculos decat cu trenul, iar in Romania sunt cei mai multi decedati pe sosele la un miliard km/an.

Astfel,intre 2005-2014, Romania ramane pe primul loc in UE, rutier/13,2 decedati/un miliard km/an, in timp ce cu trenul au fost doar 0,57 decedati/miliard km /an
Pe locul 2 in UE ne urmeaza Lituania(9,7 decedati) pe ultimele locuri Suedia, Marea Britanie si Olanda(tara cu doar 1,8 decedati la un miliard km/an - rutier
O explicatie ramne densitatea autostrazilor din Olanda(cea mai mare de pe continent! - 57.5km autostrada /1000kmp), tara cu o suprafata mai mica decat Transilvania(acea regiune din centrul Romaniei, fara Banat, Crisana si Maramures)si cu 2360 km autostrada in anul 2004.

Degeaba avem specialisti in IT sau in alte domenii, daca pe sosele  din Romania se moare mai mult decat in oricare alta tara din UE....
Pe langa faptul ca avem prea putini km de autostrada, poate ca avem nevoie si de o educatie rutiera mai serioasa si de un control eficace din partea politiei rutiere...si orice ar imbunatatii siguranta rutiera ar fi binevenit - ideea.

vancouver

#2351
Goldmund, nu vad legatura dintre propunerea cu aceasta intersectie si numarul de morti. Nu precizeaza nimic de acest fel in prezentare, daca ar exista fie si cea mai mica sansa ca sa scada numarul de morti sau numarul de accidente sigur se laudau cu asta autorii.

"Sa presupunem ca acea idee, intr-o intersectie x ar salva viata a doi oameni intr-un an, in comparatie cu ceea ce avem acum". De unde pana unde rezulta ca ar salva....

Iar daca prin "conflicte de trafic" tu intelegi ceva legat de siguranta rutiera, esti intr-o mare confuzie. CONFLICTELE DE TRAFIC se refera la punctele de intersectie a fluxurilor de trafic. Cum insa TOATE aceste puncte sunt reglementate de semafoare, evident conflictele nu se gestioneaza prin muschi si claxoane, ci ele practic nu exista in sens conflictual. Ele exista ca TIMP DE ASTEPTARE. Orice astfel de conflict duce la cresterea TIMPULUI de astepare, ca atare la scaderea fluxului de trafic, deci in final la ambuteiaj. Eliminarea unui conflict reduce riscul formarii de ambuteiaje. Asta teoretic, pentru ca practic, in cazul de fata, toate conflictele de trafic sunt la nivel de 1 banda, pe cand in varianta imbunatatita (propusa) avem 2 conflicte la 3+3 benzi. Acolo lucrurile devin mult mai complicate.

Cat despre siguranta, OH OH OH, eu nu vad prea bine configuratia propusa. Exista la modul cel mai serios riscul de a intra pe contrasens (reflexul de a circula prin dreapta), mai ales daca acele marcaje, care apar asa frumos in grafica, se mai sterg sau sunt acoperite de zapada. Si putem asista la accidente grave, cu morti, ceea ce anterior nu prea era posibil.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Harry

Romanii nostri se pier din itnersectia dintre A2 si A4. Intr-un DDI va fi haos. Mai intai sa disciplinam soferii si dupa aplicam si solutii de genul. Sau daca vrei ambele simultan.

Goldmund

#2353
vancouver,
ai dreptate daca este vorba de o semnalizare prin semafoare(totul este sa fie respectate intocmai, nu cum vedem pe youtube din Rusia!), dar nu ai dreptate(in acest caz) in privinta eficientei unei intersectii.

Harry,
desigur, disciplina soferilor sta pe primul loc in civilizatia si implicit siguranta rutiera, dar ce spui de Olanda? Se pare ca au disciplina si, sigur toata tara este o autostrada...Daca nu ma insel, olandezii au de 8 ori mai putine victime pe strazi decat noi(raportat la nr. de masini, km rulati, etc.). Acesta ar trebui sa fie exemplul nostru de urmat.

dr4qul4

@Goldmund, un om foarte inteligent mi-a spus odata: "Keep it simple. Keep it stupid".
Si mare dreptate a avut.

Sistemul tau poate va functiona cu masini inteligente. Dar cu soferi umani....slabe sanse. Indiferent de cate studii au facut "cercetatorii britanici" iti reamintesc de cazul relatat aici pe forum de un coleg, in care un sofer a reusit, ca din sensul giratoriu, sa intre pe contrasens pe A1. Si la "reluare" a facut fix acelasi lucru.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024