Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

delacroix

Quote from: vancouver on April 17, 2012, 01:47:45 AM

Un articol bun, semnat Doru Cireasa.
Articolul are destule inexactitati si prezumtii personale (sau "directoriale): Nădlac-Calafat (423 kilometri); Este cert că statul nu va primi ...
Studiul IPTANA e mai vechi de 2008, doar analiza de pret a fost refacuta, din $ in euro. Procentul de 85% nu este unul batut in cuie, procentul global pentru exercitiul 2014-2020 va fi probabil ~50%.Pe de alta parte, in materie de autostrazi am cam ramas noi, bulgarii si slovacii. E posibil ca Eu sa ne aloce sume considerabil mai mari. Efortul nostru va trebui sa fie mai mare. Fosta autostrada Transilvania nu este o prioritate UE si in consecinta nu va fi nici a noastra. Raman Sebes-Iasi, Sibiu-Pitesti, coridorul IX(care o mai fi...) si Lugoj-Calafat-Bucuresti. Asta pana in 2030.  Costul acestor patru proiecte ~12 md euro. Problema nu e daca ne da UE bani ci daca vom avea noi 1 md/an pentru autostrazi.

Cristi232

#181
Asa-zisi ziaristi ne-au dezamagit demult. Nicio speranta de la ei  :((...

Care 1 mld anual din 2013?! La ce ne asteapta dupa noiembrie?  :lol:

Priviti cu atentie aceasta poza a lui Ionut.
De ce credeti ca au lasat o pila (pilon) nefacuta, pa A3 B-Ploiesti, spalatorii de bani publici din semnatura mea? (pe 15 mai podul trebuia sa fie GATA)









Ungurii-fericiti-ca-un-km-de-autostrada-ii-costa-aproape-5-milioane-de-euro.


http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/ungurii-fericiti-ca-un-km-de-autostrada-ii-costa-aproape-5-milioane-de-euro-164907.html

Ionut

Interviu cu Ministrul Nazare in Capital.

QuoteExplicație de la ministru: VEZI de ce sunt importanți 10 km de AUTOSTRADĂ
Noul ministru al transporturilor spune că negociază la Bruxelles ca licitaţia pentru autostrada Sibiu-Piteşti să fie derulată înainte de 2014, iar odată intraţi în viitoarea perspectivă financiară să înceapă lucrările.

Capital: Care va fi primul proiect de autostradă la care veţi tăia panglica?
Pe Bucureşti-Ploieşti de exemplu, unde am fost pe şantier de multe ori, urmăresc cu mare atenţie cum se desfăşoară lucrările. Cred că acesta va fi primul proiect care va fi definitivat - termenul asumat de constructori este 15 mai. Sper că vor reuşi să se ţină de termen, pentru că lucrările care mai sunt de efectuat în momentul de faţă se axează mai mult pe zona de poduri, partea cea mai importantă, corpul autostrăzii, este aproape de finalizare. Bineînţeles, acord o atenţie sporită şi proiectelor care se desfăşoară între Nădlac şi Sibiu, la Constanţa ş.a.m.d. Sper să deschidem traficul pe anumite porţiuni de autostradă înainte de termen, şi aici mă refer la Timişoara-Lugoj Lotul 1, care este într-un stadiu foarte avansat sau la Deva-Orăştie.

Capital: La Timişoara-Lugoj este o porţiune de numai 10 km, nu?
A.N.: Da, e o porţiune de aproape 10 kilometri. E un sector de autostradă licitată în 2010-2011. Chiar dacă aparent aţi spune că este o porţiune mică, este foarte importantă pentru Timişoara, pentru că reuşim acolo să scoatem traficul greu din oraş. În acelaşi timp, la Orăştie-Deva sper să fim în poziţia în care să deschidem traficul tot înainte de termen, în octombrie.

Capital: 2016... Atunci va fi introdusă taxa pe autostradă sau va fi pusă pe fiecare porţiune inaugurată, de 15, 20, 35 de kilometri?
A.N.: Avem în pregătire o analiză, un studiu, împreună cu Jaspers. Acest lucru este în derulare, iar în momentul în care vom avea analiza finalizată o să putem vorbi şi despre un cuantum, şi despre modul de aplicare a taxei. Va fi gata in 2012, după care îl vom discuta cu DG Regio. Comisia Europeană a fost destul de clară: taxarea pe autostrăzi va exista tocmai pentru a putea susţine cheltuielile de întreţinere.

Capital: În 2013 vom avea taxă pe autostradă?
A.N.: Da, în 2013.

sursa si alte raspunsuri: Capital


davyl

De rasu'-plansu' faza cu 15 mai, cand podul nu are nici pila turnata. Cand deschizi gura cu astfel de aspecte, ar fi bine sa fii si informat "la zi".

udar

declaratie a PM si MT dupa vizita pe santier adica la fata locului .......15Mai...... :bash:

valexandru

#186
@delacroix
Quote
Raman Sebes-Iasi, Sibiu-Pitesti, coridorul IX(care o mai fi...) si Lugoj-Calafat-Bucuresti. Asta pana in 2030.  Costul acestor patru proiecte ~12 md euro.
Uiti de Nadlac-Calafat.

Iar legat de faza cu 15 Mai , "Promisiuni electorale". Probabil trag de timp si de sondaje si sunt mai multe lucruri , insa dam din nou in politica.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Porcu

doar imi dau cu parerea nu dau cu paru dar ma gandesc pe viitor nu s-ar merita o legatura intre Oradea si Arad pe autostrada pentru a prelua traficul din nordul europei , de exemplu Polonia , tarile baltice ce vor sa ajunga in sudul Europei pe viitoarea ramura de autostrada ce iese pe la Vidin?

valexandru

#188
@Porcu
Bine ai venit!
In primul rand, din cate stiu, Arad-Oradea va fi drum express.
Legat de ce ai spus tu,  intra si la categoria turism. De unde stii spre exemplu ca Polonezii nu ar vrea sa vada Turcia sau Grecia,sau sa viziteze tarile din Balcani, sa "se dea" cu barca pe raul Tara (cel mai curat rau din Europa),etc.
Ar fi o legatura intre 2 orase mari din vestul tarii, iar astfel s-ar putea crea conexiuni si intre A1 si A3 (in viitor zic).
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Porcu

era tarziu in noapte cand am scris si eram obosit si poate nu m-am exprimat corect.
pai tocmai asta ziceam , ma uitam pe harta viitoarelor autostrazi si acel segment mi se pare foarte important. pe viitor ar trebui sa legam iesirea A1 din tara de iesirea A3 din tara pentru a facilita tranzitul tarii de la NV la S.

Cristi232

nu asta se face azi cu modernizarea DN-ului dintre cele 2 orase?

valexandru

@Cristi232
Nu, acum doar se repara, Arad-Oradea ca drum express , din cate stiu, e inca doar un proiect.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"


Cristi232

Nope, nu se repara. Se reabiliteaza (fundatie refacuta), un pic largit, curbe un pic corectate, etc... Practic e ca si nou, fata de ce daramatura era!
:)

petrarca

Segmentele si numarul de kilometri de autostrada inaugurati in 2011 in versiunea cnadnr (asta si pentru cei ce fac calcule pentru 2012):

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/PRECIZARE_INS.pdf