Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

Și eu susțin half-profile pentru zonele montane ale celor 2 autostrăzi. Însă cred că ar trebui cumva pregătită opinia publică pentru aceste idee (inclusiv cei din grupurile de susținere foarte vocale) astfel încât dacă vreun politician va avea vreodată curajul să susțină această variantă să nu fie luat la țintă pentru că "nu vrea autostradă". Ar trebui insistat pe ideea că soluția este folosită în alte țări (inclusiv în Germania am mers pe half profile) și se poate face upgrade la full profile treptat, pe măsura ce apare acea dezvoltare mult așteptată a Moldovei.

TibiV

Nu poti face 2 autostrazi half-profile in paralel, pentru ca NU va fi acelasi lucru cu o singura autostrada full-profile - ca si costuri... De fapt  2 x HP vor costa muuuult mai mult decat 1 x FP...

Iar principalul repros adus A8 a fost ca "este prea scumpa, nu ne raman bani pentru nimic altceva".
Acum acceptam A8 HP dar "numai si numai daca" facem si A13?!?!...
Pai nu o sa ne mai ramana bani nici pentru plombe...

Nu vreau sa mai reiau discutia A8 vs. A13, am purtat-o "la greu" in ultimii 2-3 ani.
Dar, basically, vorbim despre abandonarea unei optiuni si alegerea alteia.
Pur si simplu "NU incap" ambele autostrazi (fie si HP) in resursele financiare existenta sau previzibile in urmatorii 15-20 de ani.

Iar "calitatea fina" (si deja dovedita) a celor care vor sa impinga inainte A13 (sectiunea Bacau-Brasov) ma face sa cred ca nu asta este solutia cea mai buna... :(
Dar ma rog, asta este o parere personala...



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

De cate ori se lanseaza un PPP pe Comarnic-Brasov intra in actiune si planul Bacau-Brasov. Cele doua sunt legate evident. Iar "CALITATEA FINA" de care pomeneste TibiV este un contraargument care nu poate fi ignorat. Scopul principal este sa se duca tot mai multi dupa fenta iar discutiile tind sa devina interminabile.
PS. Primarul oradean in exercitiu a spus-o foarte bine: cand iei o decizie ca sa faci un anume lucru, sigur vei supara pe cativa. Daca nu vrei sa superi pe nimeni, ajungi sa nu mai poți lua nici o decizie. Si, paradoxal, ajungi in final sa superi pe toata lumea.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

pasadia

De fapt 2*HP va costa mai mult decat 1*FP doar daca prin HP ne referim la (TGM - IS si BV - BC) iar prin FP ne referim la BV - BC.

Nu de alta, dar HP pe 180 km va costa considerabil mai putin decat 1/2 din FP pe 300+ de kilometri. Dar mno, "calitate fina"...

alin2pas

Ar fi bine să se facă cele două autostrăzi HP pentru început și nu neapărat simultan, însă cred că la noi se vor executa simultan frânturi de autostradă FP din amândouă, astfel încât vom avea doar ,,muzee". Un HP continuu pe care se poate circula (indiferent pe care traseu, A8 sau A13) ajută foarte mult, însă o mulțime de sectoare de autostradă FP fără legătură între ele, nu.
Cât despre A13 Bacău - Brașov  făcută doar ca să justifice A3 Ploiești  - Brașov, mie mi se pare fără sens dacă nu se face și legătura Brașov - Sibiu. Doar pentru o autostradă Ploiești - Bacău nu e nevoie să traversezi munții de două ori, poți să faci A7 mult mai ieftin. Brașov - Sibiu ar da segmentelor Ploiești - Brașov și Brașov - Bacău continuitatea necesară.

Ionut


AlexxC

Nu contest faptul ca avem nevoie de cel putin un drum rapid peste Orientali,dar atitudinea asta de "totul sau nimic" este neproductiva si riscam ca reteaua de drumuri sa ajunga intro situatie asemanatoare cu cea feroviara; pana sa ajungem sa mergem pe autostrada avem nevoie ca toate cele 7 treceri din Moldova spre Transilvania sa apara pe harta calitatii drumurilor integral,cel putin cu verde...si situatia e valabila pentru toate drumurile din tara.

TibiV

@pasadia,
nu stiu de ce te prefaci ca uiti faptul ca intotdeauna s-a discutat despre HP doar pe zonele montane, adica pe zonele cele mai dificile si costisitoare.

Quote from: pasadia on May 21, 2019, 12:49:18 AM
De fapt 2*HP va costa mai mult decat 1*FP doar daca prin HP ne referim la (TGM - IS si BV - BC) iar prin FP ne referim la BV - BC.

O noua incercare de "jumatati de adevar" ca sa serveasca "cauzei" tale...
(Desi ti-ar fi servit mai bine daca te limitai la compararea sectiunilor montane, acolo recunosc ca A13 ar putea iesi mai ieftin...)

De ce compari TGM - IS cu BV - BC si nu compari cu SB-BV-BC?! Nu cred ca vrei sa se renunte la Sibiu-Brasov...
Este ceea ce a crezut Dagda, dar l-a lamurit NGC...
Quote from: NGC on May 21, 2019, 01:51:06 PM
@Dagda: Vezi ca acolo se compara mere cu pere. De exemplu la A8 au luat pana la Iasi.

Iar daca comparam autostrazile...
Quote from: pasadia on May 21, 2019, 12:49:18 AM
Nu de alta, dar HP pe 180 km va costa considerabil mai putin decat 1/2 din FP pe 300+ de kilometri. Dar mno, "calitate fina"...
Iau ca referinta cea mai serioasa sursa, Autostrazi in Romania: sinteza
A8 Tg.Mures-Ditrau-Tg.Neamt-Iasi-Ungheni (granita cu Rep.Moldova) 275,4 km https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=251.msg162992#msg162992
A13 Sibiu-Brasov-Bacau 288,6 km https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=251.msg162997#msg162997 Iar Republica Moldova (adica granita Romaniei si a UE) ramane departe rau...

In rest ai perfecta dreptate...
Adica mno, "calitate fina"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dagda

@TibiV fara Tg. Neamt - Iasi autostrada iese mai prost la RIRE... adica ala e segmentul cu cel mai mare trafic
Eu nu comparam sumele ce ar trebui investite  / km de autostrada...

mmv1

NU poti face si A3 (cobra) si A1 (Pisi) si A8 simultan din fonduri europene... E un calcul simplu

voicul

#5965
Woow, wow. Sa o luam mai incet.
Stiu ca pare racheta ca anul asta s-au deschis 10 km de autostrada pe A3. Bine concret se lucreaza doar pe 5, sa nu ne facem de ras in fata Ungariei, si inca 5 la BV ca sunt alegeri in 3 zile. (dar aici o sa vedem daca se va face ceva si cat de repede)
Si mai avem 16 km pe A7.
Mai avem si A0.
Toate loturi simple ca si relief.

De aici si pana a face in paralel A1, A3 si A8 ... eu nu cred ca cineva ar putea sa isi imagineze ca se poate face asta cu actualii din birourile CNAIR. (ca se face cate 1 lot de 4 km pe fiecare din cele 3 autostrazi nu e ca si cum se fac 3 autostrazi in paralel).

AlexxC

Sa nu uitam de A6 ...cu potential de trafic cat toate trecerile peste Orientali

TibiV

Quote from: mmv1 on May 21, 2019, 10:00:38 PM
NU poti face si A3 (cobra) si A1 (Pisi) si A8 simultan din fonduri europene... E un calcul simplu
Ai omis din "inventar" si A13...
Dar cariocile sunt ieftine, la fel si hartia pe care sunt tiparite hartile - iar hartia suporta orice aberatii... Mai ales aberatiile pre-electorale.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Am mai spus-o, o repet: numărați trecerile pe autostradă ale Alpilor sau Pirineilor și împărțiți-le la numărul de țări riverane. Iese cam una/țară. Construite când, în ce condiții. Și noi vrem PATRU (CINCI)? Realismul arată altfel.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

#5969
Pasul Brenner este la 1300m. Tunelul Poiana, cel mai inalt (cred) punct al PiSi este la 800m.

Pe A8 avem o traversare pe la 1100m ceea ce se cam apropie de Brenner. Pe A3 Predealul la 1000...

Alta diferenta fata de Alpi este ca Alpii despart tari. La noi, Carpatii traverseaza tara si despart regiunile istorice. Poate ar fi mai interesant sa numaram cate traversari montane (si la ce altitudini) de autostrada au tari strabatute de munti, cum ar fi Italia, Serbia, Croatia, Bulgaria...