Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

vancouver

Decizia CNSC, confirmata integral apoi de CAB, este aici:
http://portal.cnsc.ro/decizii.html?a=search&DPD:NumarDeciziePublicat=739&reg:registrationDate=-#

Itinera cere:
QuotePrin   contestația   cu  nr.   284/04.12.2017   înregistrată   la   Consiliul
Național   de   Soluționare   a   Contestațiilor   cu   nr.   52474/08.12.2017,
depusă de Asocierea ITINERA SPA – SC RETTER PROJECTMANAGEMENT
SRL prin lider SC RETTER PROJECTMANAGEMENT SRL, cu sediul în loc.
Sibiu, str. Octavian   Goga, nr. 83, înregistrată la Registrul Comerțului
sub nr. J32/379/2006, având CUI RO 18490576, reprezentată legal de
Guido Retter și convențional de Societatea de Avocați ,,Rațiu&Rațiu" cu
sediul profesional în municipiul București, str. Belgrad, nr. 12, sector 1,
împotriva adresei de comunicare a rezultatului procedurii nr. 87981/
10.11.2017   emisă   de   COMPANIA   NAȚIONALĂ   DE   ADMINISTRARE   A
INFRASTRUCTURII RUTIERE SA, cu sediul București, Bulevardul Dinicu
Golescu,  nr.  38,  sector  1, în  calitate   de  autoritate   contractantă,  în
vederea   atribuirii   contractului   de   achiziție   publică,   având   ca   obiect:
,,Realizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Lotul 1:
Târgu Mureș – Ungheni și drum de legătură – relicitație", cod CPV
45233110-3, 45221111-3, 45233120-6, s-a solicitat:
-
anularea   comunicării   nr.   87981/10.11.2017   cu   privire   la
rezultatul procedurii, a raportului procedurii nr. 12B/9324/10.11.2017 și
a actelor subsecvente și/sau conexe;
-
obligarea   autorității   contractante   la   reevaluarea   ofertelor
clasate pe locurile 1 și 2;

-
acordarea   accesului   la   dosarul   achiziției,   inclusiv   la
propunerile tehnice și financiare ale ofertanților clasați pe locurile 1 și 2
și acordarea unui termen pentru depunerea unor precizări scrise, astfel
încât să putem uza de informațiile care nu i-au fost comunicate.

Si CNSC decide:
QuoteRespinge ca nefondate excepțiile invocate de intervenient.
Admite   contestația   formulată   de 
Asocierea   ITINERA   SPA   –   SC
RETTER   PROJECTMANAGEMENT   SRL   prin   lider   SC   RETTER
PROJECTMANAGEMENT SRL în contradictoriu cu autoritatea contractantă
COMPANIA   NAȚIONALĂ   DE   ADMINISTRARE   A   INFRASTRUCTURII
RUTIERE SA iar, pe cale de consecință, respinge cererea de intervenție
formulată de SC STRABAG SRL, anulează raportul procedurii de atribuire
și actele subsecvente și obligă autoritatea contractantă la reevaluarea
ofertelor   cu   respectarea   prevederilor   documentației   de   atribuire,   a
prevederilor legale, deciziilor pronunțate anterior de CNSC și Curtea de
Apel în aceeași procedură de atribuire și motivării aferentă prezentei, în
termen de 10 zile de la comunicare.
Obligatorie

Ca sa vedem exact despre ce este vorba, ne trebuie si motivarea. Dar un lucru este cert: CNAIR trebuie sa reevalueza oferta Strabag. Deci nu au facut-o numai asa ca li s-a nazarit lor sa o faca, ci pentru ca li s-a cerut asta in instanta. Iar motivul reevaluarii nu poate fi contestat din nou, pentru ca pe tema asta STRABAG a avut deja ocazia sa-si dea cu parerea (a intervenit in proces si interventia le-a fost respinsa).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

^^
Poate e ora târzie și nu mai funcționează bine neuronii, dar și după a 10-a citire a ultimului alineat încă nu face nimic sens la mine.

Deci, din ce știu eu pe subiectul acesta, poate mă corectează NGC, situația e așa:

1. Pe final de 2017 CNAIR a desemnat Strabag câștigător.
2. Itinerra a contestat victoria Strabag, motivând că oferta Strabag are hibe.
3. CNSC și apoi CAB (definitiv în mai 2018) au dat dreptate Itinerra, au zis că oferta Strabag are într-adevăr hibe și au dispus CNAIR să reevalueze oferta Strabag.
4. CNAIR a reevaluat aproape 6 luni oferta Strabag, i-a descalificat (previzibil, în conformitate cu ce a zis și instanța că există probleme în ofertă) și acum i-a dat câștigători pe Itinera.

Strabag poate să conteste 2 lucruri:

1. Faptul că au fost descalificați, dar eu zic că au șanse mici, deja există o decizie CNSC confirmată de CAB prin care oferta lor e cu probleme, nu prea poți să întorci treaba asta în instanță. Dar scriptic și legal, pot să depună această contestație, nu îi oprește nimeni.
2. Raportul CNAIR prin care Itinera e pe primul loc, făcând exact ce le-a făcut Itinera anul trecut și anume atacând oferta lor, motivând că nu e admisibilă, găsind probleme în ea. Este evident că această contestație ar fi nocivă pentru noi, cei care ne dorim să meargă proiectul înainte, fiindcă ar prelungi și mai mult licitația și dacă cumva găsește Strabag ceva în oferta Itinera, așa cum a găsit Itinera la ei, și instanța dă câștig de cauză Strabag, CNAIR va trebui să descalifice și oferta Itinera. Și atunci e game over, se anulează licitația.

vancouver

1. O pot face, dar e stupid si vor pierde imediat. Este legea lucrului deja judecat. Nu e nevoie decat ca avocatii Itinera sau CNAIR sa arate ca deja s-a judecat acelasi lucru si li se respinge, fara sa mai vada cauzele.

2. Din cate stiu eu, ei nu pot ataca noul raport pe chestiuni pe care nu le-au atacat deja imediat la prima decizie a CNAIR. Adica tot ce este la fel in noua decizie nu se poate ataca (sau da, se poate, dar se va respinge imediat ca fiind tardiv), iar ceea ce este nou in noua decizie este ceea ce am discutat la punctul 1.

Singura sansa sa atace este daca CNAIR sunt atat de imbecili, incat in noul raport au schimbat multe fata de vechiul raport, nu doar ce li s-a cerut prin instanta. Daca de exemplu au facut ca la A7 centura Bacau, unde au venit cu o chestie noua, descalificare turcilor pentru ca nu au actualizat niste documente... Altfel sunt doar cele doua variante prezentate de tine mai sus, ambele fara nici o sansa.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

^ A explicat Horatiu in locul meu. :) Varianta 2 descrisa de Horatiu este foarte plauzibila, din pacate. Vom vedea. Cert este ca mai dureaza.

Ionut

Quote from: zuma80 on November 18, 2018, 11:24:43 PM
Cu acesta ocazie (ninsore in Bucuresti) si cu temperaturi sub - 10grade celsius saptamana viitoare, greu de crezut in receptia celor 3km pana la 1 decembrie!

Pe surse, era deja confirmat acest lucru de saptamana trecuta. Mai-marii din MT doreau sa fie gata pe 29 noiembrie, oricum final de noiembrie, dar este exclus, cu sau fara ninsoare. Acum cu vremea rea, e si mai dificil. Presiunea pe deschidere e foarte mare, eu cred in continuare ca se va deschide, dar in decembrie. De la finalul saptamanii se pare ca se mai incalzeste un pic si se mai usuca... deci se mai poate ingrasa porcul in ajun, macar un pic.

paulmare

Au lucrat anemic sambata, cu un compactor mic la trotuare la petricani, au pus pamant vegetal in insule, au mai montat lampi
La Popasului au mai lucrat la nod, au inca de lucrat la strada cumpenei , horor cu vremea asta
si la marcaje au nevoie de vreme buna

nirolf

Quote
Proiectul tehnic al autostrăzii București-Ploiești prevede necesitatea restabilirii legăturii între strada Cumpenei și strada Popasului din Voluntari. "Asigurarea continuității străzii Cumpenei este necesară și obligatorie întrucât face posibil accesul locatarilor la cartierul Cumpenei din strada Popasului (orașul Voluntari), soluție avizată prin Avizul C.T.E. - C.N.A.I.R. - S.A. nr. 4771/02.08.2018.


https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/guvernul-a-aprobat-exproprierile-suplimentare-pentru-tronsonul-de-autostrada-bucuresti-ploiesti-o-firma-controlata-de-gabriela-firea-si-fiul-ei-cel-mare-incaseaza-despagubiri-de-peste-200-000-lei-18662413

alecu26

Vancouver, eu cred ca oferta Itinerra poate fi contestata. Daca nu ar putea fi, am ajunge in situatia aberanta ca toata lumea sa conteste pe oricine...ca cine stie. Orice contestatie Strabag a ofertei Itinerra inainte de acest moment, ar fi fost respinsa pe motivul "Lipsei de interes", cea ce e si normal, ei fiind declarati castigatori.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

^
Exact. Ar fi absurd să nu poată contesta Strabag oferta Itinera fiindcă "a trecut baba cu colacii". Asta ar însemna că singurul moment când i-ar fi putut contesta era anul trecut, când Strabag a fost declarat câștigător, și asta ar fi fost culmea absurdistanului.

Sorin62

#18744
@paulmare

Știe cineva dacă au terminat cu rosturile de dilatație de la poduri?

horatiu.cosma

^
Da, le-au acoperit cu zăpadă  :lol:. Mai au de lucru la rosturi cel puțin o săptămână de muncă, nu de stat.

Eurocopter

Acum cu schimbarea ministrului nu mai e presiune enorma pt deschideri pe A3 luna aceasta. Probabil se vor deschide abia inainte de Craciun candva...

venache


slartibartfast

Am trecut acum o oră pe Petricani. La intersecție nu era nimeni, dar se vedeau mai mulți oameni la podul peste Saulei.

ovideatza

^^dupa admiterea contestatiei Autoritatea Contractanta a publicat un nou Raport al procedurii.

Cel vechi prin care au castigat Strabag a fost anulat. Nu mai exista.

In concluzie ne-am intors in momentul in care s-a publicat Raportul procedurii si s-a stabilit ofertantul clasat pe primul loc, doar ca e alt deznodamant.

Facem abstractie de toata povestea cu Strabag castigator in prima varianta.

Acum Strabag are un raport prin care sunt descalificati. Unicul si singurul valabil.

Probabil in contestatie vor sustine si punctul 1 si punctul 2.
Ca ii intereseaza sa se califice+sa ii descalifice pe ceilalti:
- 1 singur nu e sigur ca vor castiga (depinde de tot punctajul),
- 2 merge ca se anuleaza dar reiau hartiile de la capat deci asta costa.
- 1+2 e ideal pt ei.