Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

cristi5

#3180
^^ Suntem tentati sa presupunem ca cei care au facut studiul au _folosit_ in munca lor harta ruseasca. Eu nu cred ca e asa, au folosit probabil (sper!) resurse moderne dar pe care nu au voie sa le dea la terti. Asa ca atunci cand au predat lucrarea au vizualizat rezultatul pe o harta publica... Probabil au ales-o in acest scop pe cea ruseasca pt ca are detalii bune in ce priveste relieful.

Allex

^Pai ei nu au oferit harta (planurile) unor terti, ci tocmai CNADNR-ului (beneficiarului), si acestia din urma au facut-o publica. Ceea ce ai spus tu pare o scuza destul de buna, sper ca nu le-ai dat idei. :D
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristi5

#3182
Pai ei sunt firma privata (franceza inteleg), nu conteaza cine e beneficiar, tot tertz este. Eu nu caut scuze nimanui dar stiu ca datele GIS ale traseului sunt una (traseul e rezultatul studiului, nu harta per se), vizualizarea pe o harta de fond e alta... Puteau sa aiba inspiratia sa puna traseul peste OSM sau mai bine OpenLandcape, alea macar sunt cat de cat la zi...

frunzaverde

Quote from: cristi5 on November 29, 2015, 06:46:47 PM
^^ Suntem tentati sa presupunem ca cei care au facut studiul au _folosit_ in munca lor harta ruseasca.
Eu nu cred ca e asa, au folosit probabil (sper!) resurse moderne dar pe care nu au voie sa le dea la terti. Asa ca atunci cand au predat lucrarea au vizualizat rezultatul pe o harta publica... Probabil au ales-o in acest scop pe cea ruseasca pt ca are detalii bune in ce priveste relieful.

Chestia e ca hartile rusesti nu doar au un statut foarte, foarte neclar cand vine vorba de copyright, au inclusiv un statut neclar cand vine vorba de natura lor publica - statul rus spune si astazi ca sunt documente cu caracter secret furate de tarile baltice si publicate in mod ilegal.

Sunt multiple probleme cu harta pe langa asta, chiar daca ar fi un simplu plan de situatie facut ca output. Nu poti sa-ti dai seama cum arata drumul in raport cu constructiile si infrastructura care exista acolo. Nu poti sa-ti dai seama cum arata in raport cu reteaua de drumuri din zona (DN1 este gresit trasat in plansa aia, datele rusilor nu corespundeau cu realitatea din teren). Nu poti nici macar sa combini harta asta cu o harta romaneasca sau cu orice alte date romanesti intr-o aplicatie GIS fara mult chin (proiectia sovietica este greu de transformat in proiectie romaneasca standard - STEREO 70 sau de deproiectat in WGS84). Practic, in afara curbelor de nivel, este inutila chestia aia oricui.

Daca foloseau harta romaneasca din 1972, macar cei interesati o puteau incarca si digitiza cu usurinta peste plansele cadastrale (da, asa se face pentru expropriere, ca SF-urile, proiectarea si chiar DE-urile nu se fac geo-aware decat foarte rar). Asa, nici macar atat nu se poate fara ca cineva sa-si rupa capul noaptea tarziu in a identifica proiectia...

Nici plansele de detaliu nu arata prea spectaculos. La intersectia DN1 cu Str. Pescariei, de exemplu, nu identifica existenta cladirii asteia: https://goo.gl/maps/SPrFgEySE7D2 care va trebui expropriata si demolata chiar si pentru extinderea cu 1/2 de metru a drumului prevazuta in plansa.

Asta in conditiile in care ortofoto-ul (pozele aeriene de care vorbeste vancouvvero) pentru zona respectiva e disponibil la 20 lei km patrat din 2010 si 2012 ... La detaliu de Google Maps sau mai bun...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Multumesc de precizari!

Quote from: frunzaverde on November 29, 2015, 07:38:25 PM
Nu poti nici macar sa combini harta asta cu o harta romaneasca sau cu orice alte date romanesti intr-o aplicatie GIS fara mult chin (proiectia sovietica este greu de transformat in proiectie romaneasca standard - STEREO 70 sau de deproiectat in WGS84). Practic, in afara curbelor de nivel, este inutila chestia aia oricui.

Atunci nu inteleg de ce au facut tot efortul sa transforme in proiectia sovietica... Sau poate ca nu l-au facut, ci au trasat ad labam???

TibiV

Ortofoto sunt "belea"...
Se vede pe ele şi haznaua din fundul curţii...
Şi s-au făcut şi poze aeriene stereoscopice...
Am fost acum vreo 4 ani la centrul unde se prelucrau.
Cei care lucrau aveau ochelari speciali, "stereo", şi făceau corespondenţa cu planurile cadastrale...
Am încercat şi eu ochelarii...
Efectiv aveai senzația că te prăbușeşti în râpă...

Curat "Avatar"... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

#3186
^ Oameni buni, nu apăr planșa aia (nici mie nu-mi place), vreau doar să repet că probabil toate proiectele de drumuri din ultimii 20 de ani au ca plan de încadrare în zonă o hartă din anii '60-'70-'80. Asta e, ne convine sau nu ne convine :). Discuția a ieșit pentru că planșa respectivă e rusească, ceea ce, într-adevăr, e ridicol. Dar planul de încadrare în zonă n-are nicio valoare pentru nimeni, se pune doar așa, ca să-ți faci o idee. Pe constructori îi interesează planurile de situație și detaliile de execuție. Planurile de situație din documentație par OK, chiar dacă sunt puse pe o ridicare topo cam sărăcăcioasă.

PS: aruncați un ochi pe documentația pentru varianta de ocolire Ștei: o să găsiți pe acolo planuri de încadrare unde numele orașului este Dr. Petru Groza...

horatiu.cosma


ticker

Centura Bucuresti (extindere de la 1+1 la 2x2 sector DN7 (Chitila) - A1 (Militari) avanseaza, doar ca pasii sunt mici mici de tot.

Deja se circula provizoriu pe portiuni mici din noul drum.

De asemenea drumul vechi are pe alocuri strat de uzura nou. Ce mi-e frica insa mie e ca nu vor sapa mai adang sa refaca drumul vechi ci ca se vor multumi doar sa schimbe stratul de uzura...

Din nou... fara poze pt ca eram la volan.

alecu26

E de toata jena harta aceea in Bulgara. Sa fim seriosi...acelasi Egis (alte denumiri pe atunci), producea acum vreo 10 ani ceva de genul la proiectul Arad-Timisoara:



Eu sunt curios cum a trecut acea harta prin tot sistemul de aprobari, vize, verificari interne...ca o asa firma sigur are toate ISO-urile din lume pe Calitate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

user201

Ieri, am văzut noi lucrări pe centura Oradea pe care o credeam terminată. Au construit 2 supra traversări peste centură, în dreptul unor sensuri giratorii, mă gândesc pentru a le desființa pe acestea sau a reduce traficul prin ele. O idee foarte bună, dar nici una din supra traversări nu părea că va fi gata anul acesta.

De asemenea ocolitoarea însăși avea parte de 3 noi poduri 2+2 peste sensuri giratorii deja existente, respectiv peste calea ferată chiar în capătul centurii spre Cluj-Napoca. Din cele 3 noi supra traversări, cea din capătul spre Cluj-Napoca, peste CF, părea gata, doar liniile mai trebuiau trasate. A doua supra traversare era asfaltată parțial și ieri se asfaltata pe ea și în prajmă și cred că va fi terminată anul acesta. În schimb prima spre graniță avea asfalt la urcare și pe o bună bucată din ea, dar lipseau complet traversele ( grinzile de susținere ) între 2 stâlpi, prin urmare m-am gândit involuntar la ceva gen Need for Speed pentru acea porțiune, care nu cred că va fi gata anul acesta.

În concluzie idei bune pentru fluidizarea traficului, idei care sper să se concretizeze cât mai curând( vezi centura Arad, deși aici lucrările erau incomparabil mai avansate ). Din păcate fără poze.

cutter

Filmare cu secțiunea A1-DN7 a Centurii București (+un bonus), deocamdată doar pe Facebook. Urmează și pe Youtube.

Nu uitați să folosiți opțiunea HD la vizualizare.

alecu26

Chiar nimeni din zona Targu Jiu sa ne puna niste poze de la ce se intampla (sau nu se intampla la acea centura)??.

PS: eu stiu pe cineva din zona care acum fiind somer, ar avea suficient timp liber sa faca poze la asa ceva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vladb

^ :lol:
E cam departe Baia de Fier de Tg. Jiu si fara bani de motorina de la SGG..... - asta daca am "priceput" ironia ta buna de tot. :)

alecu26

si mai stiu pe cineva chiar mai apropiat de domeniu. Poate si el viitor somer, dupa cum cer multe voci de pe forum. Momentan cred ca e Sibian, dar potrivit presei locale a lucrat foarte mult in Targu Jiu sau e chiar Targujian.

Ar fi culmea sa-si faca forum, sa-si cumpere drone, aparate foto...si sa ne faca concurenta cei doi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).