Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

Quotecolonelul american Edwin St. John Greble, Jr pune bazele filialei Baldwin Locomotive Works pentru sud estul Europei si infiinteaza si Country Club Bucharest.

^^Are cineva idee daca si ce tip de locomotive a vandut in Romania? Din ce am gasit pe google books ar fi vandut foarte multe catre Polonia si Bulgaria.

frunzaverde

Quote from: Harry on January 20, 2019, 03:19:18 PM
^^Are cineva idee daca si ce tip de locomotive a vandut in Romania?

Seria 140.100. Au fost 65 de bucăți livrate în 1920.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

.E vorba de locomotiva cu abur 140.117 - construit㒠în anul 1920 la Uzinele Baldwin Works Philadelphia, SUA. Å¢ara noastr㒠a primit cadou din partea Franţei 15 locomotive din aceast㒠serie pentru eforturile depuse în primul ră’zboi mondial.

https://forum.lokomotiv.ro/index.php?threads/1984/page-4#post-113779

Harry

In vara lui 1936 CFR infiinteza "Aviatica - CFR" avand ca presedinte pe inginerul Codreanu. Rolul acestei divizii era de a forma piloti de linie si a achizitiona avioane scoala si de pasageri. Practic CFR se pregatea sa sparga monopolul LARES.







Scoala de zbor infiintata pe aerodromul Otopeni era condusa de Asul Aerului - comandorul (si mai apoi generalul)  Gheorghe Jienescu.  Scoala dispunea in 1936 de 2 avioane scoala achizitionate din bugetul propriu si un al treilea achizitionat din subventia de 500.000 de lei oferita de Societatea Resita. In 1937 al patrulea avion este pus la dispozitie de catre Ministerul Aerului, iar un al cincelea este comandat prin Societatea Astra Vagoane unui constructor din Cehoslovacia.


Ionut

Şeful CFR SA, Ion Gavrilă, cercetat de DNA

Directorul general CFR SA şi managerul Alstom România sunt cercetaţi de procurorii DNA după o investigație plecată de la un banal accident, au dezvăluit surse judiciare pentru ECONOMICA.NET. Contractele acordate de CFR SA gigantului ALSTOM din Franța sunt investigate de DNA, conform unor surse judiciare. Procurorii verifică modul în care au fost atribuite contractele respective, precum și relațiile personale de afaceri dintre Gabriel Stanciu, managerul Alstom și Ion Gavrila, directorul CFR SA, spun surse judiciare pentru ECONOMICA.NET.

Procurorii vor să verifice o pistă conform căreia Gabriel Stanciu a utilizat sume plătite drept comisioane pentru a obține aceste contracte în România. Având în vedere că contractele sunt finanțate din fonduri UE, există un risc ridicat ca România să piardă sute de milioane de euro în această relație dintre ALSTOM - CFR. Totul a pornit după un accident de mașină petrecut la Strehaia, între Severin și Craiova, pe 13 octombrie 2018. Evenimentul a avut loc în weekend, sâmbătă seară, iar șeful CFR SA fost preluat cu elicopterul și dus la Spitalul Bagdasar Arseni din București. După acest accident, procurorii au descoperit că Ion Gavrila conducea o mașină Dacia Duster cu numărul B-92-CPP, utilizatorul final al mașinii fiind ALSTOM TRANSPORT. Pornind de la acest detaliu, procurorul de caz a avansat cu ancheta și, în ultima perioadă a primit și informații financiare grave din Franța.

Economica.net

TibiV

Morala:
cand esti la volanul spagii, stai naibii in banca ta si circula prudent...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol



QuoteAlstom derulează cele mai bănoase – și în egală măsură, cele mai întârziate –contracte din România cu CFR SA. Acestea visează reabilitarea căii ferate pentru segmentele Coşlariu-Micăsasa (electrificare, furnizare de energie electrică, telecom), Simeria-Vinţu de Jos (electrificare, telecom, sistem de informare a călătorilor) şi segmentul km 614-Curtici (electrificare, semnalizare).

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. http://www.economica.net/seful-cfr-sa-ion-gavrila-suspect-dna_163848.html#ixzz5dLpa5VbO

Eu stiam invers, tocmai ca tronsoanele enumerate sunt/erau cele mai avansate.

Daca zicea de contractele de semnalizare ERMTS, poate.

Ionut

^^ Reactiile Alstom si CFR. Ei zic ca e fake news.




UPDATE 20.33 Reprezentanţii Alstom au transmis, de asemenea, următorul mesaj: ,,Informaţiile referitoare la activitatea Alstom incluse în articol sunt complet eronate. Alstom nu a primit nicio adresă oficială din partea instituţiilor abilitate, referitoare la demararea vreunei investigaţii care să vizeze aspectele semnalate în articolul respectiv. Pentru Alstom, o conduită etică este prioritatea absolută în toate activităţile sale, lucru confirmat şi de certificarea ISO 37001 acordată de AFNOR Certification".

UPDATE 13.25 Reprezentanţii CFR SA au transmis, la solicitarea ,,Adevărul", că nu au primit nicio adresă oficială din partea organelor abilitate privind demararea unei investigaţii. ,,Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA nu a primit nicio adresă oficială din partea organelor abilitate, privind demararea unei investigaţii care să vizeze aspectele semnalate în publicaţia online respectivă. Menţionăm faptul că, orice document solicitat companiei noastre, de către autorităţile abilitate ale statului, va fi transmis instituţiei respective în cel mai scurt timp", arată CFR SA.

Adevarul

Harry

Cum am ajuns de la trandafiri la ciori care care fier vechi (vazut cu ochii mei in Gara Ct cum incarcau sacii de fier intr-un tren si niemni nu le zicea nimic)...

In anii '30 C.F.R.-ul ave o grija deosebita pentru infatisarea garilor si autogarilor din proprietate. Iar un aspect important il reprezenta decorarea cu flori si plante ornamentale locale si exotice. Pentru a putea acoperi necesarul de flori, C.F.R.-ul isi construise propriile sere.



Cea mai mare astfel de sera se afla langa statia B.M. Bucuresti, fiind condusa de inginerul horticultor Coca Dumitriu, absolvent al scolii de horticultura din Grozavesti. Complexul era alcatuit din 5 sere, 2 calde in care se cultivau inclusiv citrice si palmieri, 2 reci si una temperata. De altfel din presa vremii (1938) aflam ca se intentiona ca in marile gari stalpii ce sustin acoperisurile peroanelor sa fie imbracati in trandafiri cataratori.






Harry

In perioada interbelica CFR-ul era cea mai mare companie de transport din Romania, secondata de STP-ul bucurestean.



Pe langa trenuri si avioane, CFR-ul avea si un bogat parc de autobuze cu care opera curse intre Bucuresti si principalele orase din tara. Cum autogara din Piata Victoriei nu mai facea fata traficului crescut, la inceputul lunii aprilie 1938, se inaugreaza a doua autogara din capitala. Aceasta era amplasata pe Splaiul Independentei , langa Palatul de Justitie. Din presa vremii aflam ca autogara era alcatuita dintr-o sala de asteptare, casa de bilete si un mic depozit de marfa. De aici calatorii puteau ajunge in zona de sud a tarii cu ajutorul autobuzelor ce puteau acomoda pana la 25 de persoane pe bancile imbracate in piele, mersul in picioare nefiind permis. De altfel pe fiecare autobuz se afla cate un agent care valida biletele si se asigura ca pe parcursul intregii calatorii nu vor fi probleme.




Ionut

Bruxelles-ul interzice fuziunea Siemens-Alstom, puternic susținută de guvernele din Franța și Germania

Comisia Europeană a anunțat miercuri că interzice propusa fuziune dintre giganții feroviari Siemens și Alstom, pe motiv că cele două companii nu au remediat problemele pe care CE le semnalase în domeniul concurenței. Cele două concerne, francez și german, argumentau fuziunea prin pericolul concurenței chineze, care este în creștere. Chinezii de la CRRC produc 200 de trenuri de mare viteză/an, în timp ce Alstom, doar 35. Înalți oficiali din Franța și Germania se așteptau la o decizie negativă și sunt furioși pe cei de la Comisia Europeană. Joe Kaeser i-a catalogat recent pe cei de la Bruxelles ca fiind "tehnocrați retrograzi" și a spus că speră că alegerile europarlamentare din mai "vor constitui ocazia reclădirii Europei viitorului și din punct de vedere industrial".

Hotnews

TibiV

Pana la "reclădirea Europei viitorului și din punct de vedere industrial", ne-au cam dat foc la valiza la Metrorex...

Si nu numai...
>:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Nu e chiar din cancan.ro dar cam de pe acolo:
Viorica Dancila ataca mafia din CFR cu un om din echipa sa de consilieri Costin Mihalache, un om discret si eficient, favorit pentru a fi numit la carma CFR

https://www.stiripesurse.ro/viorica-dancila-ataca-mafia-din-cfr-cu-un-om-din-echipa-sa-de-consilieri-costin-mihalache-un-om-discret-si-eficient-favorit-pentru-a-fi-numit-la-carma-cfr_1325739.html

carutasul

mă uitam la autobuzul CFR și mă tot gândeam dacă în zilele noastre un serviciu de închiriere auto ( cumva pe bază de "carnet de membru club CFR" ) nu ar avea darul de a revitaliza transportul de călători ( în ideea că aș prefera să ajung la Cluj cu trenul, dar vreau să am o mașină să ajung unde am treabă, pentru că feroviarul are punctul ăsta slab). Mă tot gândeam dacă nu ar merge, de exemplu început cu Sinaia ...

gruiarew

Nu ştiu dacă aţi observat dar pe site-ul CFR poţi cumpăra bilete şi pentru internaţional. Eu n-am văzut asta până azi.

https://bileteinternationale.cfrcalatori.ro/ro/booking/search
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis