Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Ar fi mers extraordinar de bine niște săgeti acolo, îs 50 km. Bine ca le pune ca IR Timișoara - Sibiu, sau Timișoara - Tg. Mureș. Ca la proști.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

KenyaSong

Quote from: Ionut on September 10, 2018, 04:59:27 PM
Lasă trenul. Bine, și trenul este vai mama noastra. Dar voi ati vazut ce bâlbă a dat măscăriciul de la ARF? Ăăăăă îîîî ridicam pe SEAP.... :o :dunce:

Incredibil:

https://www.facebook.com/catalindrulausr/videos/295486467917515/

^^ Paun a fost schimbat acum ceva timp. E jenant chiar si ca a fost presedinte, dar nu mi se pare corect ca apare in video ca si cum ar fi de actualitate.

http://arf.gov.ro/web/presedinte/

etravel

Quote from: carutasul on September 10, 2018, 04:29:39 PM
au venit de la mare că a început școala sau ce s-a întâmplat?
Am fost saptamana trecuta pe litoral, cu trenul pana la Constanta si dupa aceea cu masina cu prietenii, la o plaja pustie la Nord de Mamaia Sat, sau cum i-o mai spune acum. Datorita faptului ca vremea pe litoral a fost excelenta pentru plaja si mai ales baie, trenurile au fost pline pe sensul spre Constanta, dar culmea, si invers. Dac nu aveam prevederea sa iau online biletele cu o saptamana inainte, probabil ca nu as fi putut calatori, pentru ca toate locurile au fost vandute si absolut toate vagoanele din compunere au circulat fara locuri libere. Ce era asa de greu ca geniile din asa-zisul marketing CFR sa vada ca exista cerere si sa suplimenteze? Din cate stiu nu e criza atat de mare incat sa nu se poata gasi cateva vagoane suplimentare. Vorba cuiva din video, litoralul pentru toti e pana in 30 septembrie, prognoza de vreme e excelenta cel putin 10 zile de acum inainte, iar ei taie trenurile directe din 9?

frunzaverde

Quote from: etravel on September 10, 2018, 05:22:13 PM
Din cate stiu nu e criza atat de mare incat sa nu se poata gasi cateva vagoane suplimentare.

Ba da, din pacate.

Si cu toate strofocarile posibile, tot ce poti gasi cu usurinta sunt ori vagoane etajate bi-nivel tip 26-16, ori vagoane de tip 20-55 sau 20-49. Sunt doua probleme cu astea:

1. Cea mai evidenta, este ca nu pot circula cu viteza mai mare de 120 km/h (26-16), respectiv 140 km/h (20-55 si 20-49). Trasele sunt facute ori cu 150 ori cu 160, deci intarziere automata...
2. Alungi clientii cu vagoanele astea. 26-16-urile sunt absolut ok pentru ce sunt (au si aer conditionat), dar sunt facute pentru calatorii locale de 20-50 km, nu pentru 250 km. Celelalte sunt vechi, nu au aer conditionat si nu sunt confortabile. Asa ca mai degraba decat sa-i alungi dupa o calatorie de infern, mai degraba renunti la cerere in avans; e o strategie mai buna.

Pana nu ies din revizii suficiente vagoane, va fi criza extrema. Chiar si dupa ce loturile curente de vagoane ies, tot vor fi probleme mari. E nevoie de material rulant nou, si nu la ritmul de 0-10 vagoane pe an, ritm din 2009 pana azi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

#994
Păi în poze vedem trenul Mangalia-Constanța, care merge cu 30km/h. Dacă anulau Roșiori-Măgurele și Caracal-Corabia o lună nu se prindea nimeni :)
Sau vagoanele respective se atașează direct la Constanța-București? N-aș crede.  Pe Constanța-București mai sunt alternative, mai merge și Softrans, presupun că și alți, se descurcau călătorii de acolo.  De fapt problema a fost că au vândut bilete la Mangalia-Constanța fără să pună și vagoane, ori zici și tu că ar fi găsit vagoane decente, chiar cu AC :)

etravel

Quote from: frunzaverde on September 10, 2018, 06:02:40 PMTrasele sunt facute ori cu 150 ori cu 160, deci intarziere automata...
Care 150-160? Aseara am venit cu IR 1984 si niciun moment nu a urcat peste 145/ora.

etravel

Quote from: frunzaverde on September 10, 2018, 06:02:40 PM
Pana nu ies din revizii suficiente vagoane, va fi criza extrema. Chiar si dupa ce loturile curente de vagoane ies, tot vor fi probleme mari. E nevoie de material rulant nou, si nu la ritmul de 0-10 vagoane pe an, ritm din 2009 pana azi.
Nu inteleg o chestie: in aviatie exista leasing-ul. Contactezi un lessor si ii comunici ca ai nevoie de 'n' avioane B 737-800 sau B 717    pentru 'x' ani. In feroviar nu exista un sistem macar in parte echivalent? E contra unei minime educatii economice sa dea cu piciorul la niste venituri sigure doar pentru ca e criza de vagoane.

north

INB4 nu sunt destule vagoane/rame

>zi lucrătoare neutră de august la prânz
>mers la gară (GDN) pentru tren spre VP
>mers la casă
>clasa a II-a 0 locuri
>clasa I 0 locuri
>mers la tren (5 vagoane) urcat în vagon clasa a II-a
>tren plecat
>locuri libere gârlă
>venit control
>solicitat achiziționat bilet cu suprataxă până la stația de destinație
>plătit bilet (mai mult decât unul normal la clasa I)
>întrebat locuri libere gârlă
>"studenți rezervă tichete și locuri - doar este gratis - și în multe cazuri nu le mai folosesc"
>ergo locuri libere gârlă
>gândit cu patos număr înmatriculare șapte litere până pe la Ploiești Tj
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

frunzaverde

#998
Duplicat, se poate sterge
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

#999
Quote from: etravel on September 10, 2018, 06:44:05 PM
Nu inteleg o chestie: in aviatie exista leasing-ul [..] In feroviar nu exista un sistem macar in parte echivalent?

Exista, de exemplu Alpha Trains, Railpool, Heros, Transitio etc... Si exista si pool-uri europene de vagoane (chiar si un organism multi-national care se ocupa cu asta printre altele, Eurofima, din care Romania nu e parte).

Doar ca, pe de-o parte, nu prea au vagoane de calatori; vagoanele au tendinta de a fi ieftine si cu cerere redusa in piata. Pe de alta parte, au cerinte destul de stricte asupra conditiilor de operare (inclusiv starea liniilor), si costuri de leasing care nu sunt compatibile cu regimurile de operare (viteza, calatori/ora) din Romania. Asa ca nu prea sunt o optiune.

Quote from: etravel on September 10, 2018, 06:29:48 PM
Care 150-160? Aseara am venit cu IR 1984 si niciun moment nu a urcat peste 145/ora.

Trenul tau a avut trasa de 150 km/h. Fara ERTMS nu au curajul sa creasca viteza la 160 fara masuri restrictive de "eliberat linia" (unda verde)

Viteza maxima este echivalentul vitezei "do not exceed" din aviatie. Daca viteza maxima de pe livret este 150 si tu ai mers cu 151 km/h, ti se face raport de incident feroviar, si poti sa-ti cam iei adio de la permisul de condus locomotive (fosta autorizatie) si slujba. Raport d-ala facut de AGIFER (echivalentul romanesc al NTSB) cu zeci de pagini. Iti pot arata unul pentru depasit cu 1 km/h si altul pentru 3 km/h. In alte sisteme feroviare, exista alta acceptiune a conceptului de viteza maxima.

Asa ca trasele nu sunt facute pentru tinut acul vitezometrului la 150 sau 160 pe muchie. Cand e 30 sau 50 sau 70, mecanicul o s-o tina in 28-29, 58-59, 68-69 etc., dar la 140-160 nu ai control atat de fin al vitezei. Asa ca trasele sunt facute un pic mai lax, mecanicul avand o viteza tinta undeva la 145-147, nu la 150. La trenul tau, orarul din livret e satisfacut chiar si daca nu depasesti vreodata 147 km/h.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: north on September 10, 2018, 08:09:47 PM

>gândit cu patos număr înmatriculare șapte litere până pe la Ploiești Tj


Care șapte litere ?!...
Eu le stiu pe primele 4....
Ah, probabil ai numarat si initialele destinatarului!....  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

Călătorie în România: 16 ore de la Cluj la Focșani

QuoteCoşmarul călătorilor a început luni seara din cauza unui copac căzut pe liniile electrice. Trei locomotive diesel au fost trimise în zonă pentru a tracta trenurile rămase fără curent. Doar că două dintre ele s-au stricat, spun călătorii. A mai durat o oră şi 12 minute.

Unul din trenuri a stat pe loc cinci ore şi jumătate. Sute de minute de întârziere au avut şi celelalte garnituri. Nu e prima oară când magistrala se blochează în apropiere de Predeal. Se întâmplă de fiecare dată când bate vântul puternic sau ninge abundent.

Harry

Na patanie. Azi au bagat trenuri etajate pe Ct-Mangalia si au suplimentat automotoarele de pe Ct-Eforie :-?? Habar nu aveam pana azi ca exista doar trenuri Ct-Eforie.

TibiV

Quote from: Harry on September 12, 2018, 01:28:34 AM
Habar nu aveam pana azi ca exista doar trenuri Ct-Eforie.
Na patanie...
Croitorul n-are haine, cizmarul n-are ghete si constanteanul n-are mersul trenurilor in cap...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Dacă citesc forumul :) LE-a zis @frunzăverde ce vagoane să pună ....