Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

reed

Dupa parerea mea nodul de la turda a3 a10 dn1 e bolnav rau. Se putea lega dn1 de a 10 si de acolo se putea merge natural catre a 3..viceversa pentru a 3 pentru a cobora pe dn1 prin a10

Ionut

Daca nu se faceau toate acele conexiuni ziceati ca de ce nu s-au facut! Acum ca se fac, de ce se fac, e prea complicat! Evident, mereu gasim nod in papura. Niciodata nu e bine, indiferent cum ar fi.

GrmmrNzi

Ionuț, scuze, dar aici e chiar absurd. Intrând pe A1 de pe A10, atât pe direcția Deva, cât și pe direcția Sibiu erau ieșiri spre Sebeș la max. 1-2 km.

Noduri complicate se justifică doar dacă traficul o cere (de ex. aeroportul FRA: A5 x A6 x B43). La Hockenheim, localitate de care au auzit mai mulți decât de Sebeș, se intersectează A6 cu A61; deși B39 (fostul B36), cu două benzi pe sens și separator median, trece prin apropierea nodului, nu s-a gândit nimeni (pe bună dreptate) să mai complice situația cu înflorituri adiționale. Așa că Hockenheim nu are acces "direct" la nici una din cele două autostrăzi, ci doar prin B39/B36, L722 și L723 (fost B39).

Dar pe de altă parte, situația e așa cum e, probabil moștenire de pe vremea când A10 era încă DX și nu se mai poate schimba (nici nu ar fi productiv...) oricât s-ar discuta aici despre ea...

horatiu.cosma

La Turda conexiunea cu DN-ul e realizată în proiectul Porr prin 2 bretele triviale, fără structuri peste A3/DN/alte bretele, în interiorul bretelelor ce conectează A3 de A10, deci fără exproprieri suplimentare. Acolo chiar nu văd nicio problemă și în plus sunt chiar utile. Dacă ar fi existat drumul de legătură A3-DN1 (Tureni), poate nu ar fi fost utile, dar deocamdată traficul dinspre Alba Iulia se împarte echilibrat spre Turda pe DN1 și spre Gilău pe A3. Așa că la fel se va întâmpla și după deschiderea ST4, bretelele de conexiune dintre A10 și DN1 urmând să fie utilizate puternic.

La Sebeș probabil nu va fi așa de intensă utilizarea acestor bretele de conectare cu DN1 și impactul lor în configurația nodului e semnificativ mai mare decât la Turda (un overpass peste A1 + vreo 2-3 km de bretele). Posibil să fi fost mai eficientă o conexiune la Lancrăm, unde DN1 va supratraversa autostrada.


yetiman

#10580
 :lol: Cred ca au schimbat titlul dorit initial. (dati-drumul-autostrazii-sebes-turda-idiotilor-642128)

QuoteDați drumul autostrăzii Sebeș-Turda, inconștienților!

Si cred ca merita citat si textul:
Quote

Întrebați orice om normal din țara asta ce își dorește în România și îți va spune 2-3 lucruri: autostrăzi, spitale și școli.

De aproape 2 luni am reușit performanță să mai terminăm vreo 30 de km de autostradă din celebra deja Sebeș-Turda. Deși trebuia să fie gata în totalitate încă de prin 2016 conform primelor estimări prea optimiste, nu ne-am dezmințit ca popor și am reușit să amânăm termenul final pe undeva prin 2019. Chiar și așa, aproape jumătate din ea este gata de vreo 2 luni dar stă închisă. De ce stă închisă numai CNAIR și Dumnezeu știu. Cică nu sunt becuri cu led-uri ci cu sodiu, de parcă asta ne-ar împiedică să circulăm pe 2 benzi pe sens. Și mai sunt locuri unde asfaltul e alunecos ca în baie. Asta nu-i bine deloc dar am înțeles că s-a remediat problema. Ar mai fi și rușinea de a se strica pe unele porțiuni fără a se fi circulat vreodată pe ea și asta iar nu e bine, dar se poate întâmpla.

Ultima veste este că s-ar da drumul undeva prin luna iunie. De ce mai stăm încă aproape 2 luni obligați să mergem tot pe DN chiar că nu mai înțeleg. Adică de la inaugurările pripite înainte de vreme comandate de Ponta în prag de alegeri (mai țineți minte Sebeș-Sibiu ?) am ajuns acum în extrema cealaltă în care amânăm la nesfârșit inaugurările pentru motive dintre cele mai stupide. Iar în tot acest timp ne înghesuim în continuare că nebunii pe un drum național care cred că deține recordul național de aglomerație și de accidente rutiere. Orice drum de la Alba Iulia la Teiuș, Aiud sau Cluj se transformă într-un coșmar presărat cu blocaje, gropi și mașini strivite.

Și în tot acest timp, n-am văzut niciun parlamentar de Alba să facă ceva pentru a-i grăbi pe nesimțiții de la CNAIR.

Nici pe Florin Român, care a avut un rol important în demararea proiectului autostrăzii, nu l-am auzit să ia atitudine. Probabil nu mai are timp fiind prea ocupat cu monumente faraonice care costă milioane de euro sau cu obsesii vadimiste.

Nici pe Dîrzu, care nu mai contenește să laude programul de guvernare ce face țara praf, nu l-am auzit să facă o interpelare în parlament. Sau măcar să pună o vorba bună pe lângă vicepremierul Paul Stănescu (am auzit că se au bine).

Nici pe Pereș (mai există ?), nici pe Răcuci, Bumb, Breaz sau celălat cu lemnele nu i-am auzit să spună ceva pe temă asta.

Oameni buni, duceți acasă o căciulă mare de bani umplută de electoratul din Alba în fiecare luna. Faceți ceva de banii aia că vine scadența în 2-3 ani și iar ne omorâți în campania electorală cu grijă față de țărișoară. Dar nu vă mai credem.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

Și în tot acest timp, n-am văzut niciun parlamentar de Alba să facă ceva pentru a-i grăbi pe nesimțiții de la CNAIR.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AlinC

Am uitat sa va spun (scriu) gluma serii: Ultimul zvon e ca de saptamana viitoare se vor apuca serios de treaba pe ST2, cel putin asa le-a transmis Aktor putinilor subcontractanti care se incumeta se mai lucreze ceva.

vancouver

Probabil ca o sa-mi iau unlike-uri, dar vreau sa spun clar: mie nodul Sebes mi se pare foarte bine gandit si nu vad ce probleme pot sa apara acolo in trafic. Orice solutie de incropire a unei legaturi mai scurte era sortita sa fie problematica, fie ca trafic, fie ca si siguranta, fie ambele.

Faptul ca voi va uitati acum de sus la nod si vi de pare complicat este de fapt invers pentru trafic. Cu cat un nod este mai complicat vazut de sus, cu atat inseamna ca sunt asigurate mai multe legaturi directe, fara intersectari de fluxuri, ceea ce inseamna trafic fluent.

Cat despre breteaua principala spre Deva care se desprinde din A10 spre est (stanga), desi Deva este la vest (dreapta), nu mi se pare o problema, atata timp cat va fi bine semnalizat, conform regulilor pe care le-am mai enuntat: maxim 4 locatii in total pe panouri (doar exceptional 5), numai orase mari si importante la intersectii de autostrazi (la iesiri si cea mai apropiata localitate oricat ar fi de mica, care da astfel numele iesirii), niciodata orase aflate la peste 300km, cu exceptia capitalei, nu aceeasi localitate in mai multe directii, etc... In lumina asta, daca spre vest scrie "Timisoara , Deva" sau "Deva , Simeria" atunci eu zic ca este ok. Spre est ar putea fi "Bucuresti, Sibiu, Sebes" sau "Sibiu , Sebes" (am ingrosat variantele preferate de mine). Spre est urmeaza apoi imediat iesirea spre Sebes + Lancram, ramanand Bucuresti + Sibiu pe A. Aici imi este insa teama sa nu treaca vreo aberatie, pentru ca iesirea de pe A10 de la Sebes da in DN1, si dupa o regula buna poate in urma cu 100 de ani, cand nu existau drumuri multiple spre o destinatie, se trec capetele drumului intersectat. Si dupa aceasta regula invechita, ar putea trece pe iesire: Bucuresti + Bors + Sebes. Si inainte tot Bucuresti, impreuna cu Sibiu. Cine merge la Bucuresti nu o sa inteleaga mare lucru, ori iese, ori nu iese?, iar cel mai mult o sa ajute destinatia "Bors", aia va fi mirifica :bash:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

De acord, discutia despre cum s-ar fi putut proiecta nodul mai simplu e pur academica si poate nu isi are locul pe topicul autostrazii, putem eventual discuta in alta parte. Sa nu uitam insa ca din cauza configuratiei spaghetti de acum a trebuit asteptat minim 3 ani si terenul e inca neatins.

Pe de alta parte discutia despre deschiderea partiala pe banda DN1->Alba ar putea avea rost.

Dar cand vezi ca nu se deschid lucrari complete pentru ca eventual poate maybe cade drobul de sare (ca si cand nu ar exista garantie) parca orice discutie e academica...

luc

@Cristi5 un mare + de la mine; eu sincer ieri am auzit de solutia deschiderii partiale pana in Alba Sud cu legatura prin DN de la Sebes si dupa ce am studiat un pic mi se pare realizabil. Dar repet inca o data SA SE VREA!  Dupa toate experientele de pana acum nu am sperante mari dar poate se aprindre vreun bec prin Cnair!!

Vice33


dumbravaandrei

Dragi jurnalisti, apreciez ca forumul este considerat o sursa de incredere, dar duceti naibii munca jurnalistica mai departe: confirmati informatiile de aici, incercati raspunsuri si reactii de la autoritati/decidenti. Mai iesiti din camera!! Vreau sa vad intr-un articol ceva mai mult decat copy-paste de aici de pe forum. Faceti-va meseria de jurnalist, nu cea de dactilograf-copiator!!!! Altfel atat munca voastra, cat si cea depusa pe acest forum sunt in zadar (si nu ma refer la localitatea din Croatia)

Ionut

Pozitie si pozele apar si in Adevarul. Vad ca de data asta Hotnews, Alba24 si Digi nu au preluat. :) Poate data viitoare. S-or fi plictisit si ei de atatea comunicate pentru A10.

cristi5

Da, presa se plictiseste de subiect, dar din pacate oamenii nu se plictisesc niciodata pe DN.