Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 7 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Merci pentru capturi!
Putem spera cat de putin ca vom scapa de statiile de taxare si sa vedem o solutie de genul celei din Austria (orice fara porti)?

vancouver

Exclus fara porti de taxare pe urmatorii 30 de ani, daca se face PPP / concesiune.
Posibil doar porti rapide, cu citire din mers (20-30 km/h) pentru cei care au telepass-uri (ca in Franta).

Capacitatea unei porti este de 120-150 vehicule pe ora. La un aflux maxim de 5000 vehicule pe ora, rezulta ca la Comarnic trebuie 35 de porti de taxare pe fiecare sens de mers. In caz contrar ambuteiajele actuale se vor muta la poarta de taxare, ca la Fetesti.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

De ce nu ar putea implementa un sistem ca cel pentru rovinieta?
Doar camere care citesc numărul. Nu plătești, primești acasă amenda.

Plata sa se poată face la benzinării (cartela cu 1 trecere) sau prin telefon/online.
Practic tb exact același sistem ca la rovigneta dar la un nivel mai mic.

Avand experienta de la Fetești, sigur vor cauta o astfel de alternativa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

vancouver

#2465
Quote from: dr4qul4 on December 29, 2013, 05:18:26 PM
De ce nu ar putea implementa un sistem ca cel pentru rovinieta?

Exclus, cate vreme un sector de autostrada este concesionat unui privat. In Franta si Italia, unde avem autostrazile concesionate, avem sistemul cu porti de taxare. In tarile cu vigneta intreaga retea este de stat.

Motivul principal: asta cu trimisul amenzii acasa nu functioneaza 100% nici in Franta (rata de incasare a amenzilor de 88%), daramite in România (35%, cel mai scazut nivel din Europa, poate chiar din lume, bulgarii sunt pe la 65%). In plus cum faci cu masinile cu numar strain? Nu mai vorbim ca Strabag / Vinci nu au nici un chef sa stea sa caute oamenii pe acasa sa le plateasca taxa. Si nu in ultimul rand la vigneta se poate folosi acelasi drum de mai multe ori, dar se plateste o singura data. Asa nu se pot strange cele 2-3 miliarde cat costa Comarnic-Brasov, incl. dobânzi.

Gandeste-te ca acum se strang pe an jumatate de miliard pe toate DN-urile si A-urile in toata România, adica pe 15.000 km, ceea ce inseamna ca pe 50km se strang din vigneta 1,66 milioane €. Sa pres. ca pe A3 traficul va fi de 10 ori mai mare decat media si incasarea din vigneta aferena ar fi de 16 milioane de euro. Mai crestem si rovigneta, sa zicem revin 30 milioane €. Dar noi avem nevoie de 120 de milioane € pe an, plus costuri de intretinere....

Singura varianta este cea din Marea Britanie, unde statul plateste ratele catre concesionarii privati, care au construit sau se ocupa de intretinere sau de upgrade-uri. In acest caz pur si simplu s-ar ajunge ca statul român sa plateasca 3 miliarde € pentru acesti 50km de autostrada, ca sa fie gata in 4 ani. In loc sa plateasca aceleasi rate direct unor constructori (deci fara credit) si autostrada ar fi gata in 6-8 ani. In restul anilor pana la 26 se mai pot face inca 100 - 150 km de autostrada prin munti din aceeasi bani.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

delacroix

Quote from: vancouver on December 29, 2013, 05:11:54 PM
Exclus fara porti de taxare pe urmatorii 30 de ani, daca se face PPP / concesiune.
Posibil doar porti rapide, cu citire din mers (20-30 km/h) pentru cei care au telepass-uri (ca in Franta).

Capacitatea unei porti este de 120-150 vehicule pe ora. La un aflux maxim de 5000 vehicule pe ora, rezulta ca la Comarnic trebuie 35 de porti de taxare pe fiecare sens de mers. In caz contrar ambuteiajele actuale se vor muta la poarta de taxare, ca la Fetesti.
Doar pe sensul de iesire. La intrare se ia tichetul, tranzitul e mai rapid si in consecinta e nevoie de mai putine porti.
La comarnic n-au spatiu pentru asa ceva, maximum 100 m latime. Sau poate au modificat modificarea. Sau mai degraba taxarea se va face prepay iar urmarirea datornicilor cade in sarcina finantelor.

Ionut

^ Hm, daca au dat comunicat sa inteleg ca sunt increzatori ca nu vor fi contestatii? Ma bucura acest comunicat, e o veste buna!

vancouver

E o procedura de selectie pe sprânceana (discretionara, nu pe baza unor criterii stabilite anterior). Nu este o licitatie. Nu stiu ce s-ar putea contesta. De aceea cred ca nu urmeaza nici o contestatie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

Am inteles de la... o sursa... ca ar putea contesta totusi Impregilo. E doar un zvon. Ideea e ca am inteles ca totusi chiar si procedura asta se poate contesta. Si, daca NU se poate contesta/nu se va contesta, sa inteleg ca Vinci-Strabag-Aktor sunt increzatori ca de data asta investitorii vin cu banii? Comunicatele alea au trimitere clara la investitori. Oricum, eu o vad ca pe o veste (foarte) buna.

rocklee

si eu cred ca cel mai bine ar fi ... la intrare sa iei tichetul ...si sa platesti la iesire ...ca de iesit trebuie sa iesi ...

Ionut

Quote from: bogdymol on December 29, 2013, 05:26:24 PM
Comunicat de presa de la compania Vinci pentru acelasi proiect

The work, to be carried out by a consortium made up of VINCI Construction Grands Projets (leader), VINCI Construction Terrassement, STRABAG and AKTOR, will include the construction of three major interchanges, 39 bridges and three dual-tube tunnels with a total length of 19.4 km.

Tuneluri de aproape 20 de km?! WTF?! Sau tuneluri PLUS viaducte/poduri de aproape 20 de km? Cred ca varianta doi.

Sargon1806

Probabil 9,8 km pe un sens si 9,8 km pe celalalt sens. Asa a scris si prin presa, ca vor fi 10 km de tunel. Dar vor fi tunele gemene, deci se dubleaza lungimea. E ca si cum ai spune ca toata autostrada are 116 km, ca sunt 58 pe un sens si 58 pe celalalt.

Ionut

^ Ah, si asta este posibil, nu m-am gandit. 10 km (aprox) stiam si eu... nu intelegeam de unde au scos 20.

Intr-o alta ordine de idei, cei de la Gandul se lauda ca in 2014 se incep si lucrarile pe Gilau-Nadaselu, de la buget, contract acordat in primavara celor de la UMB. Sa vedem... eu nu cred nimic pana nu vad. Avem multe exemple de lucrari acordate dar fara finantare (epopeea B-Ploiesti, de exemplu).

vladb

Buna seara!

E primul meu post aici și am așteptat momentul în care au apărut primele semnale referitoare la construcția autostrăzii Gilau - Nadasel - pentru a pune o întrebare. Recunosc ca vă urmăresc cu pasiune ca și simplu vizitator de ceva ani, dar - dat fiind faptul ca m-am simțit stânjenit ca nu pot contribui la fel ca majoritatea membrilor - nu m-am înregistrat niciodată.

Pentru a putea posta întrebarea m-as opri asupra declarației tuturor prim-miniștrilor, miniștrilor ai transporturilor care s-au perindat în perioada Bechtel cum ca #tronsonul Turda - Gilau este finalizat complet#. Ori, eu știu ca acest tronson nu se încheie la nodul Gilau ci mai cuprinde printre altele un pod peste Someș (înspre Nadasel) care este într-un stadiu incipient. Fără acest pod, tronsonul Gilau-Nadasel ar suferi de sindromul #Sanovita#. Deci întrebarea este: se știe ceva despre continuarea lucrărilor la acel pod sau a fost inclus în tronsonul Gilau-Nadasel (lucru putin probabil deoarece tronsonul Gilau - Nadasel nu face parte din același lot (sector) ca și Gilau - Turda)?