News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexIP

Quote from: vancouver on January 24, 2016, 01:53:11 AMPS. Codurile de la noi ar trebui insotite automat de interdictii de circulatie pentru autovehicule. Cod galben: tot ce este peste 7,5 to in afara localitatilor, cod portocaliu: toate autovehiculele in afara localitatilor, cod rosu: toate autovehiculele, incl. in localitati. Cu amenzi pe masura si posibilitatea de a lua in custodie soferii care nu se potolesc (la a doua amenda) pana la trecerea codului.

Ținând cont că la noi se dă cod galben de fiecare dată când ninge și în restul anului când e pericol de furtuni, ceață, polei sau pur și simplu frig sau cald - și cod roșu aproape niciodată, nu prea ar avea alt efect decât blocarea traficului greu. De exemplu acuma toate județe din țară în afară de 5 au cod galben de frig. Ar trebui oprite toate camioanele?

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

Cât de cool !...
Aşa ar trebui să fie la intrarea în fiecare ţară...
Şi la şcoala de şoferi... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panda80

Apropo de deszapezire...Aici in Germania a nins un pic in noiembrie (5 cm, mai mult lapovita) si trenul cu care am mers de la Hamburg la Dresden a intarziat 1 h 40 minute. La fel acum in weekend a nins cam 5-7 cm in zona Dresda si autostrada A17 catre Praga, precum si alte cateva drumuri, unele nationale, pe care am circulat sambata erau pline de zapada, si nu am vazut decat 2-3 masini de deszapezire. Totusi nu au fost probleme deosebite, toti soferii fiind civilizati si adaptand viteza la aconditiile de drum. Asadar ar trebui sa nu ne mai plangem atat si sa intelegem ca nu este rentabil sa cumperi si sa intretii sute de masini de deszapezire doar pentru cateva zile pe an.

Earthchild

Corect. Mai bine cumperi cateva sute de masini pentru intretinerea permanenta, gen curatare rigole, parapete, margini carosabil, tundere vegetatie etc. Acestea lipsesc cu desavarsire.

Redox

O mașină de genul Unimog poate fi folosită și la dezăpezire și la alte activități de întreținere.

horatiu.cosma

Majoritatea pot fi folosite. Adica freza e demontabila, iar in compartimentul de sare sau alte substante antiderapante se pot incarca parapeti, lopeti si mai stiu eu ce alte materiale pentru intretinere.

cristi5

Interesant ca vrem autostrazi si cai ferate ca in Occident sau extremul Orient dar in alte domenii nu ne plac regulile lor :)

vancouver

Nu, interesant este altceva. Habar nu avem cum sunt drumurile in occident, ci doar ne dam cu parerea. Credem ca in occident totul este ideal si perfect. Ca atare avem niste pretentii enorme, bazate insa pe imaginatie si povestiri de week-end (cand autostrazile si drumurile lor sunt goale).

In plus, desi acest lucru nu s-a intamplat NICAIERI SI NICIODATA IN LUME, avem pretentia ca drumurile sa fie deschise si utilizabile pe orice vreme, inclusiv ninsoare viscolita. Pretentiile prostesti nasc monstri si ne transforma intr-o tara de isterici si fitosi, exact contrariul seriozitatii necesare pentru a progresa.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Io

#5574
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Mulțumesc...
Foarte edificatoare linkuri...

Doamne, câţi bani irosiţi...
Cu un sfert din ei noi făceam şi DJ-urile cu două benzi pe sens... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

#5576
Quote from: vancouver on January 27, 2016, 08:23:20 PM
In plus, desi acest lucru nu s-a intamplat NICAIERI SI NICIODATA IN LUME, avem pretentia ca drumurile sa fie deschise si utilizabile pe orice vreme, inclusiv ninsoare viscolita. Pretentiile prostesti nasc monstri si ne transforma intr-o tara de isterici si fitosi, exact contrariul seriozitatii necesare pentru a progresa.

Foarte adevarat, Vancouver.

Sa ma explic. Merg de 2-3 ori pe an la schi si munte in Austria. In 2010 in Tirol am bilet la Ischgl si ma cazez mai jos, in Kappl. Cum as sta in Comarnic sa schiez la Sinaia. In saptamina de dinaintea turei mele a nins pe sus 5m. Da, cinci. La noi in Kappl "doar" 2.5. Au curatat soseaua intr-o zi fara probleme dar inca 2 zile nu au permis accesul pe ultima portiune, vreo 12 km chiar daca asfaltul era negru.
Motivul? Risc de avalansa care sa se prabuseasca peste sosea. Fara discutii si fara negociere, nu ai ce cauta pe sosea si basta. Statiunea (foarte sic si extrem de scumpa, e una dintre perlele Alpilor, cu un domeniu schiabil de, tineti-va bine, 238 km, spre comparatie toata Romania are undeva pe la 82 cu derdelusuri cu tot) a fost aprovizionata 3 zile cu elicoptere, le auzeam toata ziua, cind lucrau specialistii in cornise se auzea cum le detonau din elicopter. Nu a comentat nimeni, mai boscorodea lumea ca multi vroiam pe sus dar nu e loc de intors, e lege si basta.
Tot din cauza stratului foarte gros (si periculos) de zapada noua nu au deschis tot domeniul "doar" vreo 150 de km pregatiti impecabil. Iarasi, nu ai a protesta, lumea e obisnuita si respecta restrictiile, daca esti prins ti se ridica skipass-ul (parca 229 de Euro am dat pe el) si nu ti se va emite altul in saptamina accea. E simplu si eficient si asta duce in timp la educarea turistului indiferent ca e profesionist sau amator.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Mamă câtă muncă de educare avem de făcut în România...
Cu schiorii este simplu, nu's aşa mulţi...
Dar cu șoferii care au plecat în ajun de cod portocaliu (şi nu pot spune că nu au ştiut, că slavă Domnului, toată mass-media a urlat cu două zile înainte că vine "sfârşitul lumii"...) iar apoi dădeau declaraţii din zăpadă "autorităţile nu fac nimic!" nu ştiu ce se poate face... :(

Nu ştiu de ce s-a făcut la vremea aia atât de multă băşcălie de un fost ministru al Transporturilor (nu vă spun numele... :D) când respectivul a spus că " Iarna nu-i ca vara !"...

Chiar NU E...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

#5578
Tibi, da-mi voie sa te contrazic. Pe pirtii indeosebi in weekend sint foarte multi. Prea multi daca ma-ntrebi pe mine dar e dreptul oricui sa fie pe pirtie indiferent de nivelul/experienta de schi. Dar nu e asta problema, ea e tot in comportamentul lor pe pirtie, asta in conditiile in care exista o chestie numita "Decalogul schiorului", o suma de legi de bun simt, decalog ale carui indicatii sint de regula afisate la baza pirtiei (vezi Busteni spre exemplu) dar care sint ignorate de (prea) multa lume daca nu violate de-a dreptul de orice inconstient are chef s-o faca.
In dreptul insular exista un concept numit "law reinforcement", adica degeaba dau eu o lege daca nu o pot (im)pune in practica, nu toti o vor respecta. Prima mea fractura, asta dupa vreo 35 de ani de schi s-a intimplat la Busteni cind cineva nu a respectat acel decalog, respectiv nu s-a asigurat ca vine cineva din deal si mi-a iesit in fata. Eu nu sint un schior de viteza, aveam pe la 50 la ora, nu vreau sa-mi inchipui ce s-ar fi intimplat la viteza la care schiez de obicei si care e cu aproximativ 20 km/h mai mica decit a altor colegi. Ei, cine sa faca Law Reinforcement pe pirtie? Legea spune ca administratorul pirtiei. In practica monitorii si schiorii avansati mai fac observatii dar nu de putine ori am vazut cite-un cird de betivani la cearta cu jandarmii montani. Asta pe mijlocul pirtiei nu la crisma.

Ce spun de fapt, si sintem de acord, este vorba de comportamentul general al majoritatii oamenilor, in orice situatie si care la noi e mult ramas in urma. Curba lui Gauss nu sta prea bine in ce ne priveste societatea romaneasca, noi, tribul schiorilor sintem doar o parte mica.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

+1

Dar cum e pe pârtie, aşa şi pe şosele...
Cu efecte mult mai grave. (Dar am impresia că schiorii sunt - cel puţin dpdv statistic - mult mai cu creierul la ei decât posesorii de permis de conducere auto)
Pe pârtie e greu să ai accident cu 6-7 morţi şi 10 răniți.
Pe şosea se poate. Prea des...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)