Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 30 Guests are viewing this topic.

Germany

Salut bäieti si felicitäri pentru fotoreportaj! Foarte în detaliu! Bravo ;)


Acum dupä ce ati väzut acolo totul "pe viu" , CARE ESTE IMPRESIA FINALÄ ??

Ce spun constructorii... ? Care sunt concluziile ...? 

Dacä ar avea AM/AC, cam ce termene am avea ? 

Cât de (foarte) avansati sunt cu Dumbrava - Margina ? Vor da drumul anul ästa sau nu ?


O zi bunä si weekend pläcut în continuare

ion59

Quote from: alecu26 on November 27, 2016, 09:35:00 AM
De aia am folosit pluralul. Intro tara normala, în câteva zile se semna adiționalele de scos din contract ce e de scos. Și în câteva luni de adăugat ce e de adăugat. Și tot în câteva luni era o firma în șantier sa facă studiile geo...și în maxim, maxim un an....proiectul pt tunele era scos la licitație.  La noi sunt practic 4 ani...și încă ne jucam cu puta în nisip. Pardon....foreza în zona de portal.
PS: o simpla extrapolare a situație. ...2010 licitații pt Nădlac Sibiu....2020 finalizare Nădlac Sibiu mă duce undeva în 2030 finalizare la PISI.

Credeți că se termină tunelurile de pe A1 în 2020? Păi nici nu au început! Suntem, practic, în 2017. Nici nu le-au scos la licitație!

vancouver

#31892
Quote from: Vice33 on November 27, 2016, 10:46:13 AM
Aici nu înţeleg bine: de ce nu s-au dat bani mai mulţi direct lui Salini să facă şi proiectareaşi execuţia noilor tuneluri, în loc sa fie scoasă varianta iniţială, şi să mai pierdem vremea cu licitaţie pt. cosntructor nou, alţi bani de dat...

Vice, incerc sa fiu cat mai succint, desi ar fi multe de zis.

1. In Romania exista coruptie. Generalizata. Pe oricine pui pe un post la stat este dispus sa ceara mita.
2. Pentru a reduce coruptia, UE ne-a impus sa modificam legislatia si ne-a obligat sa organizam licitatii publice. Adica sa nu mai atribuie baietii de la butoane contractele cui vor ei. Ci toate firmele sa aibe sanse teoretic egale.
3. Romanii inventivi au inventat urmatoarea metoda de fentare a licitatiilor: cel care "trebuie" sa castige "se pune de acord" cu statul si oferteaza la un pret ridicol de mic, la care lucrarea nu se poate face. Evident castiga. Ulterior se fac acte aditionale si firma primeste banii. S-a ajuns la situatii de acte aditionale de 200-300%, deci la dublarea sau triplarea valorii contractului.
4. Ca urmare, prin 2008 sau 2009 daca nu ma insel, s-a dat o lege, care LIMITEAZA ACTELE ADITIONALE LA MAX. 20% DIN VALOAREA CONTRACTULUI (adica din suma pe care s-a castigat lucrarea). Daca e nevoie de mai mult, atunci trebuie o noua licitatie. Aceeasi lege NU EXISTA IN ALTE TARI NORMALE DIN UE. Este o masura extrema de limitare a coruptiei, si chiar a fost benefica in multe cazuri.
5. In cazul LD2+tunele, noua configuratie ar impune acte aditionale mai mari de 20% din valoarea contractului. Ca atare, conf. legii, trebuie o noua licitatie.

CONCLUZIE: Din cauza ca suntem un popor care ne furam unii altora caciula (=coruptie la care aproape orice om este dispus sa participe), s-au impus legi dure, care, acum, cand intr-adevar PE BUNE aveam nevoie de un act aditional mai mare, NU NE LASA SA LUCRAM. Din cauza imbecilitatii noastre de a continua sa fim corupti si sa acceptam coruptia, acum reusim performanta sa terminam cu vreo 3-4 ani mai tarziu autostrada. BRAVO ROMANIA.

PS. Sigur, ce am descris mai sus nu este singura cauza a dezastrului. O alta contributie "pozitiva" a avut-o WWF si celelalte organizatii de mediu. Cand Germania si-a omorat ultimul urs acum 180 de ani unde erau ???? Dar ultimul lup acum 150 de ani??? Acum au inceput timid sa repopuleze cu lupi.... Dar cand in anii 60-70 in Franta si Italia si Elvetia si Austria s-au facut autostrazi prin zone care acum sunt protejate, unde erau? Si desigur sa nu uitam "contributia glorioasa" a PCR si iepocii de aur. Perioada in care alte tari Europene si-au dezvoltat reteaua de autostrazi, la noi se faceau aberatii gen Anina, dupa directivele si ideile lui "ADI Elena" (Academician Doctor Inginer Elena Ceausescu), adica s-au cheltuit 3-4 miliarde € la banii de azi ca sa sape in munte si sa incerce sa scoata energie din piatra seaca, desi nicaieri in lume nu se mai facea asta (a incercat sa obtina energie din arderea sisturilor bitumioase). Si alti monstri industriali, plus Casa Poporului, cheltuindu-se cel putin 1-2 miliarde € / an pe vise, tehnologii depasite sau aberatii. In loc sa se faca reteaua de baza de autostrazi. (dar ceausestii erau puternic impotriva mobilitatii individuale a populatie, pe care o limitau cat puteau, inclusiv nedand nici un cent pentru drumuri intre 1975 si 1989 - cei 17km de autostrada dintre Fetesti si Cernavoda s-au facut si atunci, pe vremea comunismului cu fonduri europene, altfel nu se facea chiar nimic. De remarcat ca Bucuresti - Pitesti s-a facut inainte ca Ceausescu sa aibe puterea deplina de a opri lucrurile, pe baza planurilor IPTANA din 1962, respectiv a fost pacalit asupra costurilor ca sa permita realizarea celui de-al doilea sens de mers in 1967-1968, dupa ce un sens era gata in 1967).

Mocirla in care ne scaldam acum este asadar rezultatul cumulat al mai multor factori: comunismul, activistii de mediu, corupia generalizata, etc..
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

bogdix

Quote from: iuli on November 27, 2016, 09:49:16 AM
Legat de panourile fonoabsorbante, sunt la fel ca cele de pe Pecica - Arad din zona protejata "Lunca Muresului". Intr-adevar, sunt mai inalte decat cele din dreptul cladirilor. Sper ca sa nu repete greseala de pe sectorul amintit si sa puna si placi incolore.

Ce greseala ?

rocklee



constructorul a spus ca sa ajuns cu biscuiti sus la inaltimea optima






pasajul si terasamentul dn7

stangabriel

Au terminat Salini de imbracat terasamentul  autostrazii in piatra? Unde au zis ca trebuie refacut taluzul.

rocklee

#31896
terasamentul se inalta incet incet ...







giratoriul








Dominik

You're in Steelers Country

lupu.irimie

Solutii exista pentru faimoasele tunele.

Herrenknecht EPB Shield S-300.  8) 8) 8)

E un monstru care a sapat in inima Madridului tunelele de la M30. ( Unul din inelele de circumvalatie a Madridului). Dar cum la noi birocratia sa nascut o data cu eternitatea... >:( >:( >:(
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

carutasul

Încă trag cu praştia după dronă că nu mai vrea să coboare :)

ciprebbe

Nu apar astazi, e mult de lucru la ele si iasa cate 20 min pe fiecare lot. Viteza la filmare a fost in jur de 50km/h.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Cosminescu

Felicitari pentru reportajul foto! Foarte faine si edificatoare pozele!

Asa la cald, ce parere aveti? Sunt sanse sa avem LD2 pana la nod Margina dat in folosintza pana la final de 2016?

Liviu_udr

Mulțumim pt poze și pt efortul depus!!!!!!!!!!!!!!

Ionut

^ Da, am spus in mai multe randuri, Dumbrava-Margina are sanse foarte mari sa fie gata anul asta.

GDPR

Mai sunt asfaltari de facut pe Dumbrava-Margina?