Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

GDPR

Cesiune sau novatie?

avocatnet.ro ne lamureste:

QuoteCesiunea de creanta reprezinta modul de transmitere a obligatiilor constand in acordul de vointe prin care creditorul numit cedent transmite in mod voluntar, cu titlu oneros sau cu titlu gratuit, dreptul sau de creanta unei alte persoane numita cesionar care va deveni astfel creditor in locul sau, si care va putea incasa creanta cedata de la debitor.
In cazul novatiei, specific acesteia este ca chiar daca raportul juridic obligational se stinge, aceasta nu inseamna incetarea efectelor sale, ci numai transformarea lui intr-un alt raport juridic obligational. Obligatia veche este inlocuita cu o noua obligatie. Efectele obligatiei initiale se transforma, se convertesc in efectele obligatiei care se naste prin novatie. Novatia subiectiva presupune schimbarea creditorului sau a debitorului raportului juridic de obligatie. Novatia prin schimbare de debitor are loc atunci cand un tert se angajeaza fata de creditor sa plateasca datoria, fara ca, pentru aceasta, sa ceara concursul debitorului initial. Novatia se deosebeste fata de cesiunea de creanta prin plata creantei. In cazul cesiunii de creanta se schimba persoana creditorului, obligatia initiala ramane aceeasi si se transmite noului creditor. La novatie, obligatia initiala se stinge si se transforma intr-o noua obligatie, care contine un element nou fata de vechea obligatie. Novatia, fiind un contract, va fi supusa tuturor conditiilor de valabilitate ale contractelor.
Noua obligatie trebuie sa contina un element de noutate fata de vechea obligatie. Fara acest element nou nu poate exista novatie. Elementul nou poate fi dat si de inlaturarea sau adaugarea unei conditii raportului juridic obligational. Efectul principal al novatiei este acela al stingerii vechii obligatii si inlocuirea ei cu o obligatie noua. Odata cu vechea obligatie se sting si toate accesoriile si garantiile care o insoteau, afara de cazul cand partile, prin acordul lor, prevad expres ca noua obligatie sa fie garantata prin garantiile care insoteau vechea obligatie. Intre parti se naste un nou raport juridic obligational. Acest raport este intotdeauna de natura contractuala, deoarece este rezultatul vointei partilor de a nova.

aditd

Quote from: Dan74 on June 07, 2016, 01:52:48 PM
Quote from: euromau on June 07, 2016, 10:24:42 AM
Nu stiu cum se face aceasta cedare de creante ....poate explica cineva.Sau nu am folosit termenul bun.....asa am auzit eu din interior.
Ce nu stiu eu este daca UE (care e cofinantator al contractului) accepta asa ceva, dar la cate concesii s-au facut una in plus sau minus nu mai conteaza.

Interesul UE e sa se faca, nu sa stea cu banii in bunzar, de aici si concesii facute la diverse proiecte.
Zic ca nu ar avea nimic impotriva atata timp cat sunt notificati (cred ca exista o procedura de urmat in astfel de cazuri).

Dan74

Nu este cesiune de creanta, ci cesiune de contract, uite explicatii privind cesiunea de contract de achizitie publica
http://www.revista-achizitii.ro/index.php/cesiunea-contractului-de-achizitie-publica

alecu26

#3438
Nu cred ca e așa simplu. Din ce stiu acolo contractul e foarte vechi. De aici și problemele și falimentul construct mod. Ceva de genul. ...contract semnat în euro ( sau parțial în euro) la curs de la data respectiva. Contractul nu este activat câțiva ani buni...și cursul se duce pe copca.
CNADNR gândește omenește și plătește la cursul euro actual. Vine Curtea de conturi și taie o gramada de plăți retroactiv interpretând ca cursul trebuia păstrat cel din ziua semnării co tractului (sau ceva de genul).
MOD CONSTRUCT un fel de UMB la ce lucrare a executat acolo și cât de repede, intra în faliment.
Sincer nu cred în acest transfer de contract. ...Nimeni nu va veni sa execute lucrările la preturi din 2010 sau mai vechi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Dan74

Eu vad realizat asa ceva doar daca sunt indeplinite mai multe conditii:
- sa existe lucrari efectuate si neachitate;
- valoarea ramasa de achitat din contract sa acopere valoarea lucrarilor ramase de executat;
- Construct Mod sa cedeze cu titlu gratuit (ceva de genul oricum tot in faliment ajung, hai sa incerc sa fac un bine).
Alecu sa stii ca si eu sunt sceptic, poate ca celor de la Strabag le iese bine, ceea ce tare m-ar mira.

GDPR

Quote from: Dan74 on June 07, 2016, 03:12:40 PM
Nu este cesiune de creanta, ci cesiune de contract, uite explicatii privind cesiunea de contract de achizitie publica
http://www.revista-achizitii.ro/index.php/cesiunea-contractului-de-achizitie-publica

Pai in linkul postat scrie negru pe alb ca in stadiul actual cesiunea unui contract de achizitie publica este interzisa, dar ca s-ar putea modifica in viitor in vederea alinierii la directivele UE. S-a modificat legislatia intre timp?

florin74

Da, avem o noua legislatie privind achizitiile. OUG 34 nu mai este de actualitate.

GDPR

O sa ne certe Ionut ca poluam topicul, dar in noua legislatie scrie ceva referitor la cesiunile de contracte?

NGC

"Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru "Drum de legatura Autostrada A1 Arad – Timisoara – DN 69""

Traseul il gasiti aici si aici.

Mai jos pun niste informatii tehnice obtinute "pe surse".







alecu26

E ceva. 8 poduri si pasaje pe 10 km. Se duce lejer in 5 milioane/km.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

^ Referitor la preluarea lucrarilor de STRABAG, se pare ca ceva este, dar nu sub forma preluarii contractului

"Mirela Sălăgean, directorul adjunct al Construct Mod, firma care lucrează la lotul 4, Vârfurile – Ştei, a explicat pentru ECONOMICA.NET că au fost probleme cu fondurile.
Astfel, pentru reabilitarea DN 76 a fost încheiat initial un acord de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii (BEI), dar, deşi proiectul îndeplinea condiţiile de eligibilitate pentru obţinerea finanţării, lucrările nu puteau fi finalizate din cauza alocării bugetare insuficiente.
Problema nu s-a rezolvat nici cand proiectul a fost trecut din 2013 pe fonduri europene. "Alocările bugetare de doar 19 milioane de lei/an erau total insuficiente pentru a finaliza lucrările. Nu erau la nivelul contractului", a spus Mirela Sălăgean.
Aceasta speră ca problema finanţării să fie rezolvată, spunând că a primit asigurări în acest sens de la Compania de Drumuri.
De asemenea, Construct Mod poartă negocieri cu mai multe companii, printre care şi Strabag, pentru furnizarea de materiale şi alte resurse.
"Noi estimăm că vom termina lucrările in 2016, cel puţin partea de drum", a conchis reprezentanta Construct Mod.

Mai multe detalii
http://www.economica.net/drumul-national-pe-care-se-tot-lucreaza-de-8-ani-si-inca-nu-e-gata-ce-probleme-acuza-constructorii_120819.html

TibiV

Ceva interesant de pe FB Min.Transporturilor....
https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor/posts/1821333431428871

Postarea este de acum doua zile:
Quote
June 6 at 12:22am ·
Veşti bune de pe DN 2: începând de astăzi de la ora 08:00, a fost redeschisă circulația pentru toate categoriile de vehicule!

Dar postarea este insotita de urmatoarele 4 fotografii:









Poate cineva sa localizeze zona ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://ec.europa.eu/romania/news/07062016_31_milioane_euro_reabilitarea_dn1c_dn19_ro.htm

Quote
România: aproximativ 31 de milioane de euro pentru reabilitarea unor porţiuni din DN 1C şi DN 19   

07/06/2016
Comisarul european pentru politică regională Corina Creţu a aprobat marți, 7 iunie 2016, finanţarea proiectului retrospectiv privind reabilitarea legăturilor rutiere Baia Mare – Livada şi Livada – Halmeu, parte a Drumului Naţional 1C, respectiv Satu Mare – Livada, parte a Drumului Naţional 19.

   Valoarea eligibilă a proiectului se ridică la peste 37 de milioane de euro. Cofinanţarea din partea Uniunii Europene, prin Fondul european de dezvoltare regională, este de peste 31 de milioane de euro. Proiectul vizează reabilitarea a aproape 77 de km din DN 1C şi DN 19, între localităţile Baia Mare şi Halmeu, respectiv între Satu Mare şi Livada.
   Comisarul pentru politică regională, Corina Crețu, a declarat: ,,Infrastructura de transport rutier este un domeniu-cheie pentru dezvoltarea României, iar Comisia Europeană susţine prin fonduri nerambursabile acest sector. Prin reabilitarea unor secțiuni de drum între localitățile Satu Mare şi Baia Mare se creează premisele pentru un transport mai sigur şi mai rapid între judeţele limitrofe de nord-vest ale ţării, cu efect direct asupra creşterii economice din zonă."
   Lucrările de reabilitare sunt aproape de finalizare, iar costurile pentru acestea au fost suportate iniţial de către statul român, banii provenind din alte surse de finanţare. Decizia vizează cofinanțarea proiectului prin Programul Operațional Sectorial ,,Transport", în cadrul Axei prioritare 2 ,,Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în scopul dezvoltării unui sistem de transport durabil" în perioada 2007-2013.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

Protest pe DN76, drumul din Ardeal veşnic în reparaţii! Oamenii cer demisia conducerii CNADNR: ,,Ne-au mâncat zece ani din viaţă"

Protest pe DN76 Trei proteste simultane au loc în Bihor, organizate fiind de către localnicii care sunt cei mai afectaţi şantierele de pe DN76, drum ce leagă Oradea de Deva, drum ce de mai bine de 10 ani se află în reparaţii.

UPDATE 18:50 Drumul Naţional 76 este blocat de protestatari

Protestatarii din Stei și Beiuș s-au întâlnit în Rieni, iar în tot acest timp circulația se desfășoară cu cel mult 10 km/h. Pe tronsonul Beiuș-Stei sunt sute de mașini.

http://www.voceatransilvaniei.ro/protest-pe-dn76/
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe