Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horyatm

Mi-e greu să înghit această gogașă. Opel Ampera-E e aceeași mașină cu Chevy Bolt, care are o autonomie declarată de 380km, care e cam reală (eu nu prea înțeleg de ce în Europa se merge pe NEDC în marketing, pentru că clar nu sunt date pe care te poți baza în realitate). Revenind, de unde au umflat 520km??? Da, pe hârtie sună bine.

Deci în condiții absolut realiste vom ajunge exact la 380km, nici măcar 450 cât ai menționat mai sus.

Părerea mea e că nu vor să le facă, asta cu Opel corsa e iarăși abureală. 202X poate. Și niciodată o mașină electrică cu caroserie de mașină pe combustie nu va putea să competiționeze cu o mașină electrică construită de la 0. Exemple sunt plin; cap de listă: e-Golf

voicul

Nu m-am informat eu si am estimat 450. Intradevar e 380km.

Nu inteleg nici eu de ce cumperi masina care are 520 si faci 380 cu ea.
Ca si cum poluare din testele indoor ar fi diferite de cea din mediul real.
STAI! Chiar asa si este.

In princpiu marketing: "noi suntem cei mai rotunzi si de asta trebuie sa cumperi de la noi". Dupa ce ne-ai dat bani ... am spus tot: ne-ai dat banii!

Ionut

Alexandru Seremet, BMW Group România: Acum suntem în faza în care nu se vând maşini electrice pentru că toată lumea aşteaptă o subvenţie de la stat

Acum suntem în faza în care nu se vând maşini electrice pentru că toată lumea aşteaptă o subvenţie de la stat. Noi nu ne dorim să vindem maşini cu subvenţie, dar ştim că este un imbold necesar, dar nu trebuie să fim dependenţi de ea, a spus Alexandru Seremet, Corporate Communication manager BMW Group România, în cadrul evenimentului ZF POWER SUMMIT 2018. ,,Acum 2 ani maşinile electrice erau doar o curiozitate, acum vorbim deja de cote de piaţă care nu sunt încă impresionante, dar faptul că există deja câteva sute de maşini electrice pe străzi şi nu au probleme cu staţiile şi cu infrastructura".

ZF

voicul

#183
"dar nu trebuie să fim dependenţi de ea, a spus Alexandru Seremet"

Desigur boss! Imi dai tu 11.400 eur din buzanarul tau, cumpar masina acu si facem exact cum ai zis tu.

Dupa ce in tara asta nu exista educatie financiara SI statul chiar are o reactie excelenta prin decizia de subventionare a masinilor electrice, tu trebuie sa fii fudul ca "iti ei BnV".

voicul

Cu niste costuri imense (pierderi de pana la 16 mil $ pe ZI) s-a produs o minune
Tesla S este cea mai bine vanduta maxina de lux din US si Europa!

Model S sales rose a whopping 30% yoy to 16,132 units in Europe last year. Model S sales came in well ahead of Mercedes S Class' 13,359 units, and BMW 7 series' 11,735 units. Incredibly the Model X's 12,000 units outsold much of its competition as well in Europe, selling about as often as the Porsche Cayenne vehicle, and even beating out BMW's popular X6 model.

Luat din: https://seekingalpha.com/article/4149443-teslas-leading-market-position-likely-leave-rivals-lagging-far-behind-years

dumbravaandrei

Ca pret... da, se bate cu S. In rest, cam E/Seria 5 sunt rivalii lui Model S.

voicul

Ca orice masina electrica conceputa de la zero, are ciudatenile ei:

Are dimensiune exterioare comparabile cu E/Seria 5/A6
Spatiul interior este peste S/Seria 7/A8.

dumbravaandrei

se vede ca nu te-ai urcat nici in s/7 nici in tesla.
La interior model S e fix cat un E ca dimensiuni si exact ca un ford mondeo la calitatea constructiei/materiale :).
Eu nici nu as baga Tesla la luxury ci la trend disruptive car

voicul

In Tesla - da, in S parca acum niste ani.

Mi-am adus aminte si de comparatia de spatiu vazuta intr-un video,
M-am uitat rapid doar la https://www.auto-data.net/ro/tesla-model-s-85d-376hp-20196 si https://www.auto-data.net/ro/bmw-7er-g11-750i-450hp-steptronic-22310
Da Seria 7 are 10 cm mai mult la interior si 12.8 la exterior.

Eu am tradus cum e pus/scris in articol. Nu ma bag la materiale/confort/ergonomie etc.

Ionut

Un alt start-up din China debutează cu o super-mașină electrică

Expoziția anuală Geneva Motor Show a găzduit zeci de debuturi de super-mașini, dar a devenit și locul în care startup-uri producătoare de automobile din China vin să dezvăluie proiecte de autovehicule futuriste. Startup-ul LVCHI Auto va dezvălui la Geneva sedanul electric Venere, scrie AutoGuide.com. Compania din Shanghai a prezentat modelul Venere într-o serie de imagini, spunând că supercar-ul este alimentat de patru motoare electrice pentru o putere totală de 992 CP (cai putere). Potrivit startup-ului din China, mașina este capabilă să ajungă la 100 km/h din staționare în mai puțin de trei secunde și are o viteză maximă de peste 250 km/h. Potrivit reprezentanților startup-ului, firma este pregătită de producție, dar LVCHI nu a confirmat unde va fi vândut modelul Venere și nici la ce preț.





StartUpCafe.ro

voicul

,,Sorry, Stuttgart"! Cum a învins Hyundai în goana pentru primul SUV electric

Coreenii de la Hyundai au ,,înțepat" ieri Mercedez-Benz printr-o postare cât se poate de directă pe Facebook. Un scurt clip cu mesajul ,,Sorry, Stuttgart" a evidențiat faptul că primul SUV electric de serie poartă emblema Hyundai și nu Mercedes-Benz.

Încă din toamna lui 2016 germanii de la Mercedes-Benz au promis lansarea unei întregi familii de vehicule electrice sub titulatura EQ. Tot la ediţia din acel an a expoziţiei auto de la Paris, producătorul german din Stuttgart a prezentat şi Generation EQ, un concept al unui primului SUV 100% electric din lume. Cel puţin aşa credeau pe atunci oficialii Mercedes-Benz. Din nefericire pentru ei, EQ C, varianta de serie a conceptului, nu a ajuns încă pe piaţă, ea fiind aşteptată abia în 2019.

În schimb, Hyundai, care a anunţat abia la finalul anului trecut lansarea unei versiuni complet electrice a noului său SUV subcompact Kona, tocmai a făcut publice primele date tehnice, iar vehiculul de serie va fi prezentat official, în premieră mondială, la expoziţia auto de la Geneva din luna martie. Cu un design uşor modificat faţă de modelul Kona cu propulsie convenţională, primul SUV electric va fi disponibil chiar din acest an în două variante de putere. Prima are în dotare un motor electric de 99 kW (135 CP), şi baterii de 39,2 kWh care asigură o autonomie de circa 300 km.. Acceleraţia de la zero la 100 km/h are loc în 9,3 secunde. Versiunea superioară are un motor de 150 kW (204 CP) şi poate accelera până la 100 km/h în 7,6 secunde. Bateria are 64 kWh şi oferă o autonomie de aproximativ 470 km. Bateriile pot fi încărcate până la 80% în mai puţin de o oră dacă sunt utilizate staţii rapide. Pe lângă caracteristicile tehnice de mai sus, Hyundai Kona Electric se laudă cu unn nou sistem denumit  SmartSense care grupează  Forward Collision Avoidance Assist cu Pedestrian Detection, Blind Spot Collision Warning care include Rear Cross Traffic Collision Warning, Lane Keeping Assist, Driver Attention Warning, Intelligent Speed Limit Warning şi Lane Following Assist.

http://www.capital.ro/sorry-stuttgart-cum-a-invins-hyundai-in-goana-pentru-primul-s.html

panzer

Un pic of topic, dar related. Ma uitam zilele trecute pe facturile de curent pt ca a trebuit sa maresc limita la direct debit.
Pretul pe kWh a crescut in 18 luni de la 0.49 la 0.66 lei/kWh. (valabil pe abonamentul meu CTP>6, furnizor de ultima instanta). 26% crestere intr-un an si jumatate. Daca aleg un nou furnizor scade cu 19.5% in zona mea. Am scos din lista RDS si TitanMar ca nu ii gasesc f reliable.
M-am uitat si la benzina si pretul a ramas constant desi Euro s-a depreciat. Trecem peste perioada de scos acciza/bagat acciza de la 1 Ian la 1 Sept 2017 cand pretul a fost distorsionat.

Cred sincer ca mai stam un ciclu sau doua pe fosili.

voicul

#192
Quote from: rizzuh on February 28, 2018, 04:06:46 PM
Quote from: voicul on February 27, 2018, 06:45:12 PM
Tariful e cat la un taxi, dar interesant ca e asa scump, masina electrica avand cele mai mici costuri/km.

[citation needed]

Masina electrica este muuuult mai scumpa decat o masina normala echivalenta - cu tot cu indemnizatia de la stat. La fel, intretinerea este mai scumpa - la un Logan de pe taxi poti schimba un telescop la nea' Gigi, la un BMW i3 nu se baga nimeni in afara de reprezentante.

Luat de aici http://www.promotor.ro/masini-noi/news/studiu-masinile-electrice-au-costuri-de-intretinere-mai-mici-cu-o-treime-fata-de-masinile-conventionale-10604466

În cadrul unei analize, organismul german a luat în considerare următoarele date: parcurs de 8.000 km pe an în regim urban, pe o perioadă de 8 ani. În aceste condiţii o maşină de oraş scoate din buzunarul utilizatorului o sumă de circa 3.650 euro.

costuri de întreţinere, în aceleaşi condiţii, de numai 2.350 euro în medie (raportat la maşinile electrice în producţie în acest moment)."

3650-2350 - 1300 eur
Nu este clar dar presupun ca aceste economii se fac la 8ani*8000km- 64.000km
Nu mi se pare mult sa faca un taxi 64.000 km/an - deci ar veni economie de 13.000 eur doar din costuri de intretinere in 640.000km.
Sa zicem ca nu tii masina mai mult.
Trebuie tinut cont ca in articol probabil nu se compara Dacii cu I3 ci probabil Golf cu e-Golf.
6700e Logan + 13.000e -20.000 sa fie usor la calcul
I3 - 37.000 (deci fara ajutor de la stat)-20.000e - 17.000e

Deci cu 17.000e faci 640.000km?
Daca avem un consum de 8l GPL la 100km cu Loganu - vine cam 4e - 100 km adica cu 17.000 e faci vreo 425.000 km doar.
Costul 0 la curent in B.
(nu am pus costul instalatie de GPL cam 500e si intetinerea ei - cam 20e la 15.000 km)

Calculul este doar global (adica nu la virgula)

dumbravaandrei

Hyundai Kona Electric: primul SUV subcompact electric are autonomie de 470 de kilometri

Quote
Hyundai Kona Electric are un design ușor modificat comparativ cu versiunea tradițională și este oferit în două versiuni. Cea mai performantă are motor electric de peste 200 de cai putere și o autonomie de 470 de kilometri.

● Kona Electric vine în două versiuni: prima are un motor electric de 99 kW (135 CP), cuplu de 395 Nm și un acumulator de 39.2 kWh care oferă o autonomie de 300 de kilometri conform noului standard WLTP. Accelerația la 100 km/h are loc în 9.3 secunde;

● Versiunea superioară are un motor de 150 kW (204 CP), același cuplu de 395 Nm, dar accelerează la 100 km/h în 7.6 secunde. Bateria acestei versiuni are 64 kWh și oferă o autonomie de 470 kilometri conform standardului WLTP. În practică, autonomia reală va fi de circa 400-450 de kilometri, o valoare foarte bună raportată la autonomiile mașinilor electrice disponibile în prezent pe piață;

● Bateriile se încarcă până la 80% în 54 de minute în cazul utilizării unei stații de încărcare rapidă DC de 100 kW. Utilizarea unei stații clasice implică însă un timp de încărcare de 6 ore și 10 minute pentru versiunea cu baterie de 39.2 kWh și de 9 ore și 40 de minute pentru varianta de 64 kW.


Am pus ramasag o sticla de Vinarte pe un testdrive cel tarziu pana in Septembrie cu aceasta varianta. Testdrive in Romania. E una din putinele dati cand imi doresc sa dau sticla, nu sa o primesc.
In Romania va ajunge 35-40.000 EUR, neincluzind alte deduceri (targetul este de a fi comercializata in jurul valorii de 30.000 EUR pret achizitie la dealer) - O singura versiune - full options din care iti poti alege doar cromatica (interior/exterior).

TibiV

O "critica severa"... ;)

Quote from: panzer on February 28, 2018, 07:08:23 PM
Pretul pe kWh a crescut in 18 luni de la 0.49 la 0.66 lei/kWh. (valabil pe abonamentul meu CTP>6, furnizor de ultima instanta). 26% crestere intr-un an si jumatate.

Mai verifica inca o data cifrele...
Daca preturile sunt corecte, cred ca este o crestere de 34,69%...

Problema este ca pretul energiei electrice este mult mai "volatil" decat la "fosili".
Preturile energiei electrice sunt in mai mare masura date de legea cererii si a ofertei "on-spot". Caci nu putem sa o stocam (la costuri decente)...
La noi, pe PZU, au fost in ultimul an, variatii de peste 50%...

"Fosilii" pot fi stocati a-la-long, in rezervoare de diverse tipuri... Si pe diverse tipuri de tranzactii, mai mult sau mai putin speculative...
(Nu au fost putine cazurile in care super-petroliere de 200.000 tone au stat pe mare o saptamana sau doua in fata portului de destinatie asteptand sa creasca cotatiile cu 2%-3%...)

Quote from: voicul on February 28, 2018, 07:12:25 PM
3650-2350 - 1300 eur
Nu este clar dar presupun ca aceste economii se fac la 8ani*8000km- 64.000km
Nu mi se pare mult sa faca un taxi 64.000 km/an - deci ar veni economie de 13.000 eur doar din costuri de intretinere in 640.000km.
(...)
Trebuie tinut cont ca in articol probabil nu se compara Dacii cu I3 ci probabil Golf cu e-Golf.
6700e Logan + 13.000e -20.000 sa fie usor la calcul
I3 - 37.000 (deci fara ajutor de la stat)-20.000e - 17.000e


Deci cu 17.000e faci 640.000km?
Mai arunca un ochi pe calcule... Ceva este putred in Danemarca...

Dar plecand de la Logan, la un pret de achizitie de 9.000 Euro (evident, supraevaluat, dar iau valoarea pentru simplitatea calculului) + 29.200 pe 8 ani=38.200  Euro.

Este cu doar 1.200 de euro peste pretul de achizitie al unui I3.

Iar povestea cu "640.000 km" nu stiu cui i se aplica.
Eu am carnet de 25 de ani. Am avut mai multe masini dar, cumulat pe ultimele 3, cred ca nu am ajuns inca decat pe la 160-170 mii km...
Deci mie "economia seminificativa" pe care "electrica" ti-o aduce dupa 300/400/500 de miii de kilometri mi se pare fix "tichie de margaritar".
La stilul meu de viata (unul foarte local, cu vreo doua concedii pe an) cumpararea unei "electrice" ar fi pur si simplu aruncarea pe geam a unei parti importante din venitul familiei.
(Ca sa nu mai spun ca daca voi cumpara astazi o "electrica", copii mei vor refuza peste 10 ani sa iasa in oras cu "astfel de harburi". Si au dreptate. Peste 10 ani electricele vor fi probabil mult mai mature, mai avansate si mult mai accesibile... Vor fi total diferite de cele despre care discutam astazi...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)