Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 30 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#31710
Quote from: vancouver on November 23, 2016, 01:39:48 AM
^^
Wesertunnel: incepere lucrari 16.02.1998; inaugurare 20.01.2004; lungime 1.646 m; 2 tuburi a 2 benzi.

Observați că deși diametrul total este 11.3m, la interior sunt exact 9 (3.5m x 2 benzile= 7m + 2m (câte 1m în fiecare laterală)=9!)
Cred că nu va fi mai strâmt, va fi cam ceea ce vedem în schița de mai sus.

hepea

#31711
Quote from: chr on November 23, 2016, 07:55:05 AM
Era vorba daca se poate folosi sectiunea 5 independent. Prin "a folosi" eu inteleg a merge pe ea de la Pitesti la Sibiu. Si de asta spuneam ca e discutabil. Se poate folosi, cel putin de autoturisme, dar nu stiu daca cineva va alege sa traseul Pitesti - Curtea de Arges - Rm. Valcea - Sibiu.
Traficul local Pitesti - C. Arges nu inseamna "a folosi" sectiunea de autostrada, oricat de multi s-ar duce sa vada unde a fost zidita sotia mesterului Manole.

Eu l-as folosi, fara nici un dubiu. As da orice (vorba vine) sa scap de portiunea aia de cosmar dintre Rm. Valcea si Pitesti unde se merge cu max 60 si e plin de radare si tiruri.

Morosanu

#31712
 Un tub  din tunelul Mala Kapela in Croatia de aproape 6000 m a fost construit in 2 ani jumate folosind metoda NATM, deci se poate si mai repede de 5-6 ani. Au inceput lucrarile in decembrie 2002. In 2005 au terminat primul tub de 5800 m iar in mai 2009 dadeau in folosinta si al doilea tub concomitent cu celalalt tunel de 5600 m Sveti Rok. De remarcat ca lucrarile la Mala Kapela au fost incepute de o cooperativa italiana care intre timp a falimentat fiind continuate de o firma croata, si le-a luat doar 2.5 ani pentru un tub. La noi de ce nu ar fi posibil?
Politica distruge tot ce atinge.

cezar-mario2012

#31713
 Cine vrea să vadă un mic documentar despre cum se face niște tuneluri de A în construcție poate să vadă la acest link.

florin74

Quote from: Morosanu on November 23, 2016, 10:51:54 AM
Un tub  din tunelul Mala Kapela in Croatia de aproape 6000 m a fost construit in 2 ani jumate, deci se poate si mai repede de 5 6 ani.

1 an iti trebuie sa pregatesti infrastructura - drum de acces, platforma si tot ce trebuie. Depinde si de roca, ca daca e ca cea din Croatia, merge mai usor. Cea de la noi nu seama deloc cu ce este acolo. De tehnologie care se potriveste tipului de roca. Asa ca tot spre 4 ani ajungem

dr4qul4

incredibil. Nu are voie omul sa fie ocupat 2 zile ca si scrieti 5 pagini :) 
A durat ceva paa am citit tot (doar pe topicul asta). Am vazut ca se discuta de termene, costuri si tunele. Nu ma bag la astea ca nu ma pricep.
Insa stiu zona cat de cat (sectiunile 3, 4, 5 si 6).
Vancouver are dreptate. S-ar putea lungi unele tunele deoarece prin asta se vor scurta viaductele. si nu cu aceeasi lungime ci s-ar putea castiga si 3 m de viaduct la fiecare m de tunel!
Iar oricat de bine facut ar fi SF-ul tot nu are cum sa stie ce e pe acolo. Asa ca Homor sa ne lase cu Fidic Rosu. Trebuie neaparat Galben, cel putin pe loturile grele. Si cam toate sunt foarte grele!
Va ganditi doar la tunele dar avem viaducte la greu. Unele peste Olt si CF si DN sau peste Arges si CF si DN. Vorbim de viaducte mai inalte decat cel de Aciliu. Poate chiar si de 3 ori mai inalte!

Acum legat de noduri, in mare mi se pare ok alegerea lor:

Baiculesti.... 17 km de Curtea de Arges. L-as fi facut la Zigoneni dar am fi trecut CF la nivel. Totusi, nu e prea circulata

Curtea de Arges- Nu aveau unde sa-l puna in alta parte. Acum e pus pe un platou. DN73C trece printr-o vale destul de adanca. Acolo vom avea un viaduct de peste 20 m. Si oricum nu am fi vrut nod cu trafic exact la iesire din tunel (una e de urgenta, alta e permanent)

Tigveni - e perfect pus. La fel si centura Tigveni. Usor de facut (acolo avem o deviere a Topologului) si folositoare. DJ-ul acela are o panta destul de urata la intrarea in DN. De la Tigveni la Blidari drumul e ok (galben), destul de drept, cu exceptia zonei Piatra. Acolo avem 1 serpentina in S cu 2 alunecari active. Serpentina e chiar in sat. Nu am mai trecut de aproape 1 an, dar oricum la primavara va aluneca din nou. Oficial e inchis pt masini peste 5T. Acolo avem nevoie neaparat ori de tunel, ori de o relocare a DN-ului care sa includa 2 viaducte si 1 debleu mare. Restul drumului are nevoie doar de asfalt nou.

Valeni - E de fapt Suici.  DJ703G e in plan pentru asfaltare. Si va fi extrem de folositor. Poate nodul nu va fi direct cu DJ703G dar trebuie sa tineti cont ca de acolo Autostrada va incepe sa urce.

Cornet - e exact la iesirea in DN7.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

hyp88

@olea10

Vorbind strict de nodul C de AG. cred ca s-a luat in calcul planeitatea locului si deferanta de nivel, unde este amplasat acum este loc drept, teren arabil. Daca l-ar fi facut pe DN73C chiar la iesire din C de Arges incep dealurile. Mai mult sunt si case una langa alta lipite de DN. Una peste alta vad 3 motive pt care au ales DJ in loc de DN:
- economic, una e sa expropriezi 20 de case si alta e sa o faci pe o tarla de porumb.
- mai usor de construit un nod pe teren drept decat intre dealuri (poti sa vezi asta la o singura privire google maps earth view)
- l-au pus relativ aproape de oras, din DJ se ajunge repede in centru si pe Transfagarasan, nodul fiind la 800 - 1000m distanta de DN

Nu spune nimeni ca e musai sa faca nodul cu conexiune la DN daca e mult mai bine la DJ

hyp88

#31717
Quote from: dr4qul4 on November 23, 2016, 11:54:07 AM

De la Tigveni la Blidari drumul e ok (galben), destul de drept, cu exceptia zonei Piatra. Acolo avem 1 serpentina in S cu 2 alunecari active. Serpentina e chiar in sat. Nu am mai trecut de aproape 1 an, dar oricum la primavara va aluneca din nou. Oficial e inchis pt masini peste 5T. Acolo avem nevoie neaparat ori de tunel, ori de o relocare a DN-ului care sa includa 2 viaducte si 1 debleu mare. Restul drumului are nevoie doar de asfalt nou.

Am trecut eu ultima data pe 4 Noiembrie cand m-am intors in tara, imi pare rau ca nu am facut poze/filmat niciodata, fac drumul asta de 3-4 ori pe an. Drumul arata ca dupa bombardament, mai nou au inceput o carpeala, au decopertat multe zone ce urmeaza sa fie asfaltate ( intre C de Ag si Tigveni). La Piatra nu doar ca se circula pe o banda dar drumul e rup nici nu mai e asflat pe portiunea aia, risca sa se rupa de tot si sa cada in rapa. Sunt de acord cu tine, trebuie ori tunel sau 2  viaducte in in zona unde se surpa drumul in prapastie (ar fi mai ieftin varianta 2 cred si mai usor de facut). Problema e ca daca nu se apuca de Sectiunea 5 in acelasi timp cu Sectiunea 6 nu vad cum s-ar muta traficul Pitesti - Sibiu pe Sectiunea 5.

Dupa parearea mea este un punct critic constuctia simultana Sectiune 5 +6, sa vedem cum ataca CNAIR problema.



P.S. Daca ma intorc in tara in urmatorii 2 ani o sa incerc sa devin un Rocklee pentru Pi-SI cel putin pe Sectiunile 6 (drum de legatura Rm V) ,5,4,3

Ionut

#31718
Nu exista sectiunea 6. Sunt doar 5. :)
"Sectiunea 6" este acel drum de legatura (plus reabilitare in zona RmV). Ideea e sa nu inducem oamenii in eroare.

hyp88

#31719
Stiu ca nu sunt 6 sectiuni de autostrada :) dar asa a botezat SPEA drumul de legatura cu Rm V. pe harta pe care au dat-o publicitatii ieri pusa si de CNAIR.

mircea

Numai mie mi se pare nodul de la Veştem ca fiind în plus? Adică ai nod la 3 km în nord (intrare în Sibiu) şi la 6 km în sud (Boiţa). La ce foloseşte cel de la Veştem?! Cine vrea să plece pe DN1 spre Braşov, se poate da jos de pe A1, fără prea mult deranj, şi la Sibiu Sud. Şi nici nu e capăt de viitor lot, să zici că e bună ca şi coborâre/urcare până e gata următorul lot. Mie mi se par a fi bani aruncaţi degeaba.

teocharis

probabil la Vestem se va intepa viitoare autostrada Sibiu-Brasov.

Cosminescu

#31722
Nu, autostrada catre Fagaras se va intersecta cu A1 la nodul de la Boita. E desenat clar pe harta :)
Intr-adevar, nodului de la Vestem nu-i gasesc nici eu vreo utilitate... Singura explicatie care imi vine mie in minte e probabil pentru ca aproximativ acolo e legatura cu DN-ul spre Fagaras... Dar cum ai zis si tu mircea cei 5km de la Sibiu-Sud sau cei 8km de la Boita pana la interesectia cu DN-ul spre spre Fagaras nu-s chiar asa o tragedie...

VictorC

Harta interactivă cu traseul & înălțimea reliefului.

E doar o "jucărie" cu o exactitate relativă (+/-), dar chiar si așa... :)

teocharis

Quote from: Cosminescu on November 23, 2016, 01:28:19 PM
Nu, autostrada catre Fagaras se va intersecta cu A1 la nodul de la Boita. E desenat clar pe harta :)

pe care harta?