Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Ionut

Alegeri cu taurina. Gasesti la sediul de partid.

Acele milioane de lei pentru Suplacu-Bors probabil sunt doar pentru paza si lucrarile de conservare. Ce faci cu 10 milioane de euro pentru tronsonul ala? Sova... Cat despre termenele celelalte e vrajeala, nu au bani. Numai gogosi.

ion59

În ideea că declară pe cineva câștigător prin toamnă, crezi că apucă să lucreze de 55 milioane lei? Eu cred că suma poate fi dată doar ca avans!

Ionut

Autostradă fără noroc. Comarnic-Brașov, la al treilea eșec?

Instituțiile financiare internațio­nale nu au decis însă dacă şi cu cât finanţează autostrada, a anunţat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Şova, într-o conferință de presă susţinută la Mediaş. ,,Noi ne-am terminat treaba. În acest moment, CNADNR (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - n.r), Guvernul României, noi nu așteptăm decât instituțiile financiare internaționale (...) să stabilească dacă finanțează și cu cât, pentru a vedea exact care va fi ponderea instituțiilor financiare internaționale și ponderea băncilor private", a spus ministrul Transporturilor.

Există două aspecte care îngreunează semnarea contractului.

Primul este nerespectarea prevederilor şi practicilor relevante ale UE la atribuirea contractului. "Autorităţile intenţionează să semneze un contract comercial în aprilie şi să înceapă lucrările pregătitoare înainte ca termenii financiari să fie agreaţi şi resursele să fie identificate. Posibila finanţare din partea BEI şi BERD pentru investitori privaţi ar putea fi pusă sub semnul întrebării, dacă selecţia unui câştigător al concesiunii nu se efectuează în conformitate cu prevederile şi practicile UE relevante", se arată într-un raport recent al FMI. De observat că FMI menţionează nu doar nereguli privitoare la termenii financiari ai contractului şi neidentificarea resurselor, ci şi nereguli privind selecţia câştigătorilor. Cu atâtea semne de înrebare nu este de mirare că bancherii sunt sceptici în a da banii.

O a doua cauză priveşte împărţirea riscurilor între stat şi concesionari. În concesiunile de autostrăzi, riscurile privesc traficul (posibilitatea de a nu exista suficienţi utilizatori ai autostrăzii), modificarea legislaţiei etc. Cu cât există mai multe riscuri asumate de stat, cu atât există şanse ca proiectul să atârne ca o piatră de moară asupra deficitului bugetar. Pe de altă parte concesionarii refuză să îşi asume prea multe riscuri deoarece doresc să aibă profituri certe, negrevate de evoluţii viitoare. Discuţiile din prezent se poartă în jurul acestor aspecte. "Mai sunt unele discuții între instituțiile financiare internaționale și constructori, tot cu privire la finanțare, dar sunt chestiuni care nu implică vreo decizie a CNADNR. CNADNR și-a terminat treaba, deci deocamdată așteptăm", a spus Şova. În urmă cu o lună acesta afirma că instituţiile financiare internaţionale vor mai multe riscuri contractuale asumate de către concesionarul Vistrada.

sursa: Romania Libera

igorashu


delacroix

Care? Ca "s-a renuntat" sau ca "am propus". Sunt sigur ca afirmatiile sunt adevarate. Doar ca prima e o axioma a doua o zicatoare.

igorashu

Că s-a renunțat la Tg. Mureș - Brașov deși se tot agită pentru Bacău - Brașov.

Goldmund

"Nemţii de la Bosch au finalizat o investiţie de 70 mil. euro la Jucu şi cer autostradă spre Ungaria"(respectiv continuarea constructiei A3 pana la granita de vest cu Ungaria)
http://www.zf.ro/auto/nemtii-de-la-bosch-au-finalizat-o-investitie-de-70-mil-euro-la-jucu-si-cer-autostrada-spre-ungaria-12618714

A3 intre Campia Turzii si Targu Mures are o cofinantare(POIM 2014-2020) si sunt convins ca UE va cofinata si legatura cu Moldova(Targu Mures-Iasi), in care caz chiar nu vad industria uriasa care ar avea nevoie si de o alta autostrada intre Transilvania si Moldova, respectiv acel proiect Brasov-Bacau..., cand Ford inca asteapta o autostrada spre granita(Ungaria) si spre Pitesti...(si aici se tot vehiculeaza 'alternativa' Alexandria-Bucuresti...), cand Dacia asteapta de mai multi ani Pitesti-Sibiu.
Cunoaste cineva un PPP(autostrada) care a reusit in Europa de Est?(apropo de lipsa finantarii A3 Comarnic-Brasov)

montaniardul

Vai de tara asta! Au ajuns investitorii sa se roage de autoritati ca sa construiasca autostrazi. Pur si simplu raman fara replica.


cricric

Quote from: Goldmund on May 12, 2014, 04:57:41 PM
"
A3 intre Campia Turzii si Targu Mures are o cofinantare(POIM 2014-2020) si sunt convins ca UE va cofinata si legatura cu Moldova(Targu Mures-Iasi), in care caz chiar nu vad industria uriasa care ar avea nevoie si de o alta autostrada intre Transilvania si Moldova, ....

Sa facem o precizare: UE plateste, Romania cofinanteaza

MRS

Intre timp, in Bucuresti (Sos Petricani) nicio schimbare



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

panda_no 5

O stire care vad ca nu a aparut aici inca

http://www.mediafax.ro/social/lucrarile-la-autostrada-bucuresti-brasov-tronsonul-din-sectorul-2-au-fost-avizate-12621935

Nu are nici o legatura cu aprobarea primarului sectorului 2, e doar o coincidenta.
A reaparut un excavator si un camion la mormanul care parea a fi terasamentul pentru pasajul de peste str Popasului.
Numai ca excavatorul lua agregate din morman si le incarca in camion.
Camionul le cara putin mai incolo, cam 100 m pe acelasi aliniament.
Ciudat, nu?
Incerc sa aflu maine mai multe.

bmwdriver69

Nu stiu  ce sa mai inteleg, min. 8:50: NU se va mai face autostrada intre Turda-Tg. Mures, vor construi un drum express!? :
Video si Poze Autostrazi Romania categorizate pe tronsoane: filmariautostrazi

dr4qul4

Vedem pe 26 mai daca SE va publica in SEAP asa cum a zis ministru cu cortu.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

goanga

Poate cineva sa confirme sau sa infirme asta: http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esential/esential/12419-exclusivitate-autostrada-comarnic-brasov-fara-constructor ?

QuoteSurse din interiorul Ministerului Transporturilor susţin că, la întâlnirea consorţiului Vinci-Strabag-Aktor, care a avut loc la Viena, duminică, 3 mai 2014, Vinci şi-a anunţat oficial retragerea din parteneriatul pentru construirea autostrăzii Comarnic-Braşov.

iulius

Poate SOVA a plecat in GRECIA sa se roage la ZEUS ca sa faca o minune pt Comarnic-Bv :D