[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

DEȘTEPTAREA: O nouă dilemă printre polițiști, nu știu dacă trebuie sau nu fotografiate cu un aparat omologat mașinile parcate neregulamentar

QuoteReporter: În situația în care șoferul nu se prezintă, repet, și polițiștii văd mașina parcată neregulamentar, este absolut necesar să vină cineva să facă o fotografie?

Inspector principal Claudiu Costea: – Este absolut necesar ca un alt polițist care are în dotare acest aparat foto sau, dacă vreți, aparatul radar, să realizeze o înregistra video, pentru a declanșa procedura de sancționare în lipsă.

QuoteCosmin Andreica: – Pot să vă spun că nu este nevoie de existența unei imagini foto a contravenției. Polițistul rutier (pot fi polițiști rutieri și agenții de ordine publică și cei din mediul rural și alte categorii de polițiști) poate să constate în mod direct o abatere la regimul rutier, sau prin mijloace tehnice certificate și omologate. Aici vorbim despre verificarea regimului vitezei, prezența alcoolului sau a drogurilor. Însă ca să revin la speța dumneavoastră, dacă o patrulă de poliție vede un autoturism parcat neregulamentar, se interoghează baza de date. Vede cine este proprietarul și îi trimite o solicitare prin care îi cere informații despre cine a fost conducătorul auto în ziua și la ora respectivă.

Reporter: – Dumneavoastră spuneți cu subiect și predicat că nu ar fi nevoie de o fotografie? Am înțeles bine?

Cosmin Andreica: – Este foarte corect. Constatarea abaterii nu este condiționată de existența unei probe foto. Sigur, dacă vorbim de un echipaj care oricum are radar în mașină, filmarea autoturismului parcat neregulamentar e o probă în plus. Dar polițistul beneficiază de prezumția de legalitate. Asta îi conferă dreptul de a aplica contravenții bazându-se pe simțurile lui. Adică, constatarea directă.

Valentin

#1261
O absurditate de neinteles, cum adica, sa someze proprietarul si sa-l intrebe cine a condus masina? Cum vine asta? Chiar oamenii nu isi pot asuma propriile decizii? (adica in cazul in care lasi masina pe mana altcuiva). Se pune toata "birocratia" pe umerii politistului in loc sa fie pe umerii celor aflati in ilegalitate. Daca stii ca ti-ai lasat masina pe mana unui prieten (ca daca ar fi membru de familie, oricum nu se pune problema ca acesta sa nu si asume greseala si sa plateasca) si el parcheaza prost iti asumi, ii arati amenda, n-ai decat sa te judeci dupa cu el, nu sa astepte politistul dupa ***** unor nesimtiti, el ar trebui sa faca poza (alta absurditate, care e diferenta intre camera omologata si camera obisnuita??? alta decat o "stampila" virtuala?), intocmeste procesul verbal, il lasa in parbriz (nu suntem noi asa avansati sa faca doar poza, sa treaca numarul de inmatriculare intr-un soft/laptop care sa preia toate datele si sa completeze 95% din procesul verbal si sa poata sa printeze un bon sau sa se trimita prin posta, e prea complicat pentru noi).

La firme e aceeasi prostie si absurditate, amendezi firma, oricum ea stie cine a condus masina X in ziua Y, intervalul Z, nu e "rocket science" sa-l taxeze din salariu daca angajatul s-a aflat in ilegalitate, iar in cazul in care n-are acest soft, poate ar fi un motiv in plus sa-si implementeze un astfel de sistem, spre binele ei.

Ce inseamna asta, sa stai 30+minute sa dai o amenda pentru o parcare ilegala? Daca nu exista, se poate umbla la legislatie, sa se scoata odata prostia de "camera" omologata, in cazurile in care chiar nu e nevoie, ca doar nu poti sa masori viteza cu telefonul de buzunar... (adica se justifica doar in cazul radarelor), dar sa nu poti sa faci o poza cu orice camera, in care se VEDE clar ilegalitatea, ca "nu" are o stampila virtuala, e o prostie colosala. Desi ar trebui sa fie treaba politiei locale partea asta cu parcarile, ar trebui ajustata legislatia de asa natura incat ambele parti sa poata proceda in acelasi fel, bine, se pot angaja oricand niste oameni mai necajiti pe minimul pe economie, sa li se dea un aparat foto, sa li se faca instructajul si sa mearga zilnic pe strazi sa faca poze, ceva asemanator e parca prin Londra, dar na, asa ar fi prea suparator... nu se vrea. Nu zic sa-i trimita pe stradutele secundare, unde e o jungla urbana, dar pe bulevardele principale NU exista ABSOLUT nicio scuza pentru parcarea ilegala, chiar si asa cred ca un astfel de angajat intr-o zi numai pe 500m-1km de bulevard strange suficiente dovezi pentru toata ziua..
Dar na, dupa intervine si "problema" subiectiva, domne' eu am parcat la 25,0001m fata de trecerea de pietoni, uite poza cu ruleta si alte astfel de "scapari" . Nu cred ca e asa complex ca in jurul trecerilor de pietoni care ar trebui CURATATE de masinile parcate ilegal, fie prin stalpi de granit pe partea de trotuar, si prin realizarea unor forme ale trecerilor de pietoni de asa natura incat, parcarea sa fie imposibila fizic la mai putin de 25m, bine, eu as plusa catre 50m. Nu exista absolut nicio scuza si niciun motiv pertinent pentru care sa parchezi in jurul trecerilor de pietoni sau statiilor STB, asa ca exista potential de adunat la bugetul primariei (si asa intr-o situatie economica proasta) niste bani deloc neglijabili. Sa n-aud de la voi cum ca sa vina primaria sa faca locuri de parcare, trecerile de pietoni, statiile STB, spatiu verde NU este loc de parcare si NU exista justificare sa parchezi acolo INDIFERENT de situatie, numarul de locuri de parcare, etc.

AndreiB

Cel mai simplu e sa schimbe legea sa permita amendarea directa a proprietarului masinii, ca la Rovinieta.

Cristi N

Dezavantajul ar fi ca nu s-ar mai da puncte de penalizare dar in schimb marele avantaj ar fi ca ar permite localilor sa dea amenzi in lipsa.

AndreiB

Daca faci amenda suficient de mare e destul de punitiv si fara puncte de amenda, ca factor preventiv. Avantajele unei "colectari" mai eficiente depasesc dezavantajele lipsei punctelor, imho.

al bundy

Sunt proprietari de masini care nu au permis, si acele masini sunt conduse de altii. Cum   sa dai amenda proprietarului cand acesta nu stie/nu are voie sa conduca ?
De asta este invitat/chemat/intrebat proprietarul cine a condus acea masina, ca respectivul sa primeasca amenda.

AndreiB

#1266
Exact cum se poate la rovinieta. Chemarea proprietarului rezulta de fapt in inabilitatea aplicarii amenzii. Si in alte tari este similar - amenda de parcare este legata de propietarul masinii si de fapt constatarea se face de angajatii Primariei, nu de politie.

Valentin

Foarte bine, schimbam legislatia, n-ai permis, nu poti sa cumperi masina, e mai okay asa? Chiar asa greu e sa ITI ASUMI responsabilitatea cand lasi masina in mana altuia? Nu vorbim aici de INFRACTIUNI, care ar trebui sa intre in alta sfera (adica acolo ARE sens sa verifici cine a condus masina - sa i faci testele respective), vorbim de o banala amenda, care ar trebui data pe un sistem mult mai eficient decat ce e acum.

Fred

Quote from: al bundy on April 12, 2021, 02:39:19 PM
Sunt proprietari de masini care nu au permis, si acele masini sunt conduse de altii. Cum   sa dai amenda proprietarului cand acesta nu stie/nu are voie sa conduca ?
Proprietarul e responsabil pe unde umbla sau sta masina lui, nu? E responsabil inclusiv sa o dea doar cuiva care are permis valabil.

panzer

Utilizatorul este cel responsabil.
Cel putin la leasing este asa. Am cautat. Societatea de leasing este proprietar in acte, societatea la care lucrez e trecuta la utilizator pe talon, dar scrie in contractul meu ca sunt obligat sa ma prezint la Politie cand este necesar, desi eu iau masina de la firma din an in paste, pentru o zi sau doua.

AndreiB

Sunt sigur ca firmele de leasing sau angajatorii care ofera masini de serviciu pot gasi un mecanism prin care sa recupereze banii de la soferi in cazul schimbarii modului de a sanctiona parcarea ilegala.

lucian

Quote from: rota on April 08, 2021, 09:15:44 AM
parcare Piata Vitan langa policlinica:



Powered by API/PUM imgur uploader
Pare lângă clădirea nou ridicata de lângă piata vitan,deci nu tine de primarie

rt25

#1272
E oficial : https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-24763589-consiliul-general-aprobat-cresterea-taxei-pentru-parcarile-resedinta-pana-600-lei-solicitarea-fost-facuta-primarii-sector.htm

QuoteConsiliul General a aprobat creșterea taxei pentru parcările de reședință până la 600 lei pe an, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat marți de Consiliul General. Astfel, pentru zona A taxa este de 600 lei/an, pentru zona B-500 lei/an, pentru zona C - 400 lei/an, pentru zona D- 300 lei/an.

Prevederile se aplică de anul viitor.

Si cum imi place sa arunc o privire in comentarii, am gasit un comentariu care intruchipeaza absurditatea unor pretentii ale unor oameni :)
Quotecei care de exemplu au masini de serviciu si sunt ambii soti in aceeasi situatie? Ce sa faca, sa isi schimbe serviciul?

DarkFranck

Era și timpul să mărească taxa de parcare, sper că e doar un  prim pas. Și taxele pe proprietate ar trebui să crească, sunt încă prea mici pentru a finanța serviciile publice și cheltuielile minime necesare unui oraș de talia asta. Presiunea pe bugetele locale va crește mult în următorul deceniu, așa că inevitabil vor căuta toți resurse fiscale în plus.

Bucureștiul are un buget anual (PMB + primării de sector) de cca 2 miliarde euro pe an (sub 4% din PIB-ul orașului, în 2020), în timp ce Viena, cu populație similară, are un buget anual de 14 miliarde euro (14,6% din PIB-ul orașului, date valabile pentru 2018 - https://www.wien.gv.at/statistik/pdf/viennainfigures-2020.pdf).

Cu alte cuvinte, Bucureștiul are cam 1.000 euro buget anual pe locuitor (la fel și Clujul), față de 7.000 euro/locuitor în cazul Vienei, deși PIB pe locuitor e doar dublu la Viena față de București.


Fluctuat Nec Mergitur

rt25

#1274
^aici probabil intervin si diferentele in venituri, dar mai ales de deviatia standard de la medie.

Adica daca media veniturilor nete in Bucuresti este 1200E pe luna, dar 60% castiga 350 E Net (salariul minim) si restul de 40% se afla unde in restul intervalului (cu sume suficient de mari sa dea media respectiva), inseamna ca nu poti taxa 10% pe an din venitul mediu (cum pare ca da din calculul tau la Viena), pentru ca 60% vor plati 1/3 din venitul lor lunar ceea ce e foarte mult.
Si lucrul asta se vede clar in Bucuresti: ai masini de 100k euro parcate langa batrane Dacii care inca functioneaza. In orice alt oras se putea vedea o oarecare uniformitate a vehiculelor din parcare (ma refer la marja de pret a masinii sau clasa ei).

Cred ca inceputul e foarte bun, la maximul de taxa 600 de lei, inseamna fix un abonament STB pe luna, dar iti poti permite sa ii dai chiar si cu un salariu mai mic. Ce va fi pe viitor, vom mai vedea, pana una alta sa punctam ca directia este buna.