[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

Două-trei exemple de prin Budapesta și Viena.
Biscuiții cubici de la noi par din alt film, zic.
Arată ieftin și destul de aiurea.











Powered by API/PUM imgur uploader

csebi24

Estetic arata mai rau, aprob.

In schimb cred ca sunt mai buni pentru umblat/bicicleta/role etc.


Cred, totusi, ca se putea gasi un compromis mai bun intre practicabilitate si estetica, dar ma bucura ca centru devine din ce in ce mai pietonal. Imi doresc totusi sa se gasesaca si solutii de parcari subterane. Mi-e imposibil sa cred ca un oras ca si clujul nu are nicio parcare subterana in zona centrala. Stiu ca avem transportul public si ar trebui folosit, dar asta nu inesamna ca in zona teatrului sau in zona clinicilor nu ar merge un parking subteran.

qionescu1

Iată că cei mai vocali câștigă din nou la Cluj. Perdanții in proiectul malurilor Someșului pe partea nordică (parțial) sunt pietonii care aproape sunt obligați să se miște în șir indian pe trotuar. Doi oameni nu pot merge confortabil unul alături altuia, ce sa mai vorbim de familii sau grupuri.

 


Powered by API/PUM imgur uploader

gicu

Am observat și eu asta, iar traficul pietonal este semnificativ mai mare decât cel de biciclete. Păcat.

nicolaem

asta se cere si e la moda. piste de biciclete si copaci. asta se livreaza.

stefan, in acele poze eu as remarca lipsa copacilor, poza 1, sau plantarea unora micuti si putini poza 3.

alexV

Pietonii si biciclistii pot co-exista pe acelasi spatiu, conform mai multor studii Olandeze. Limita unde biciclisti trebuie sa descalece e in aglomeratii de genul Piata Muzeului.

Daca nu exista marcajul de vopsea alba, si lasau gestionarea situatiilor la latidutinea participantilor la trafic velo / pietonal ar fi fost mai dezirabil. Shared space intre oameni. Linia aia alba ca nuca-n perete forteaza o segregare ne-necesara.

Mai deranjant in poza este ca au coborat trotuarul la trecere, in loc sa inalte soseaua. Arata ca suntem inca la zece + ani distanta de Europa la siguranta in trafic. Cum zice si statistica oficiala: ultimii.

asd_91

Quote from: csebi24 on April 23, 2024, 11:52:46 AMMi-e imposibil sa cred ca un oras ca si clujul nu are nicio parcare subterana in zona centrala. Stiu ca avem transportul public si ar trebui folosit, dar asta nu inesamna ca in zona teatrului sau in zona clinicilor nu ar merge un parking subteran.

La ce te referi cand zici ca nu exista nicio parcare subterana in zona centrala? Avem parcarea de la Primarie (intr-adevar nu e subteran ci suprateran dar banuiesc ca din perspectiva unui sofer e relativ indiferent), parcarea de la Polivalenta si parcarea de la Cluj Arena. Aici se mai pot adauga parcarea de la Leul, Central si in curand cea de pe Avram Iancu (tot supraterana), dar astea nu apartin de vreo institutie de stat deci sa zicem ca le eliminam din calcul.

Eliminam si Polivalenta si Cluj Arena ca poate nu sunt suficient de centrale pentru tot omul. Ramanem totusi cu parking-ul de la Primarie pe care eu nu l-am vazut niciodata plin 100%, am reusit sa parchez in el pana si de zilele orasului cand erau zeci de mii de oameni in centru.

Intr-adevar parcari subterane care apartin de institutiile de stat nu avem inafara de Cluj Arena si BT Arena dar din punctul de vedere al unui sofer, exista suficiente variante in orice moment al zilei.

Pe Dorobantilor exista parking cu bariera unde sunt mereu locuri libere, asta in caz ca cineva are treaba in zona Teatrului si parking-ul din Cipariu ar fi plin iar cel de la primarie ar fi prea departe.

Ar mai fi parcarea din Mihai Viteazu si parcarea de pe Decebal cu bariera.


Asta desigur, doar daca suntem dispusi sa platim si sa facem 10 minute pe jos.



csebi24

Nu am luat in calculat BT Arena/Cluj Arena, fiind destul de departe de Piata Unirii/Piata Avram Iancu/Clinicilor din perspectiva mea de sofer. Adica daca parcarea mi-e la 15 minute de mers pe jos, deja nu se mai merita sa iau masina sa merg in centru  :lol:.

In rest, parcarea primariei nu face fata si e prost facuta, am avut o treba de jumatate de ora in centru langa Primarie. Mi-a luat 40 de minute sa ies din parcare, evident parcarea fiind blocata de fluxurile de masini care se suprapun. O parcare foarte ok ca pozitionare, dar cam atata.

Daca te referi la parking-ul de pe Dorobanti de langa Armata si de acolo faci 13 minute conform google maps pe jos.

Parking-ul din Cipariu eu stiu ca nu are viata lunga si  daca ar avea, as prefera acolo sa vad un parc frumos si o parcare subterana.

Parcarea din Mihai Viteazu este mai tot timpul plina, clar sub capacitate si din nou, ce frumos ar fi sa faci zona aia un HUB de transport, unde sa nu ai 4 statii  pe 4 parti alea blocului din centru pietei Mihai viteazu si o statie mare cu terminale pentru incarcat busuri electrice, fiind si o zona de capat de linie. Parcarea subterana sa o muti sub pamant.



Holtenbroekie

Quote from: csebi24 on April 23, 2024, 09:04:41 PMAdica daca parcarea mi-e la 15 minute de mers pe jos, deja nu se mai merita sa iau masina sa merg in centru  :lol:.
that's the point.....

StefanCelMare

#2514
Nu ai cum să faci hub de bus-uri pe o singură locație în PMV.
Sau oricum, ar fi foarte dificil.
Sunt pur și simplu prea multe curse care pleacă / vin acolo, sau doar trec pe acolo.
Ce lipsește în PMV după mine, este delimitarea benzilor de bus.
Avem în continuare parcare la bordură pe latura nordică a PMV.
Dacă e să desființezi parcări undeva, acolo e, pur și simplu datorită numărului foarte mare de autobuze care sunt rutate prin acea piață.
Ar trebui regândită de la 0 piața.
Asta și pentru că sunt zone unde autobuzele efectiv staționează.
Dacă vrei hub de plecare pentru toate rutele, ai putea doar dacă închizi complet o laterală, posibil cu renunțarea la statuie.
Și așa e foarte dificil, pentru că multe rute vor trebui să întoarcă, și vei avea trafic de bus-uri nene, deci nu va fi chiar pietonală aia. Te vei trezi cu accidente pe acolo, daca nu circula mașinile pietonii sunt în general ne-disciplinați.

dragos76

Quote from: nicolaem on April 23, 2024, 03:22:14 PMstefan, in acele poze eu as remarca lipsa copacilor, poza 1, sau plantarea unora micuti si putini poza 3.

Da, nu sunt copaci pentru că sunt străzi înguste, cu clădiri înalte. Presupune că sunt în umbră destul de mult pe timp de vară. Ceva similar cum e la noi pe Iuliu Maniu.

Copacii din poza 3 mi se par că sunt chiar perfect potriviți, și ca înălțime și ca densitate. Ok, înțeleg că la noi o să mai dureze până o să crească cei plantați recent, dar să recunoaștem că suntem foarte departe de un astfel de peisaj urban (chiar și unul ce s-ar materializa peste câțiva ani, când acești copaci se vor maturiza) pe zone cum ar fi Eroilor.
Probabil zona străzii Universității să arate în viitor așa (chiar seamănă și cladirea din colțul dreapta al imaginii cu cea a cinematografului Arta  :)  ).

StefanCelMare

#2516
Gând la gând cu bucurie.
Eram pe Maniu azi și chiar m-am gândit că nu trebuie să ne uităm până la Viena, avem și aici amenajare decentă.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

Accesul auto pt riverani este delimitat vizibil prin alt pavaj. Nu stiu de ce nu s-a putut acelasi lucru si pe Kogalniceanu.

alexV

Fiindca nu sunt riverani pe Kogalniceanu si Universitatii  :) Sunt institutii si localuri.

Lucrez in zona Universitatii, si adesea alerg pe malurile Somesului. Astea sunt dintre cele mai reusite proiecte ale Clujului, pentru oameni. Fiindca sunt dezirabile, sigure, au scos masinile cu tot ce implica ele: poluare fonica, noxe si pericol; e gratis sa fii in aceste zone.. Mai devreme sau mai tarziu majoritatea va (sub)constientiza asta. Inteleg si ca sunt dale strambe si crapate, but still.. In ultimul rand am inteles si ideea lui @StefanCelMare, nu pui gazon in centru ca nu sta nimeni la patura.

L-am prins la telefon pe arh. Arnold Macalik, cu putin noroc. O lehamite in glas asa mare n-am mai auzit in viata mea la cineva. De mai multe ori a vrut sa-mi inchida telefonul cand a auzit despre ce subiecte vreau sa vb. Pana la urma a zis ca din intreaga poveste cu Universitatii, el are multumirea ca a scos masinile. Daca va uitati cum sunt pozitionate bancile de piatra langa statuie, intelegeti ca nu va fi niciun shared space cu masini de acum incolo. Doar oameni, pe jos, pe bicicleta, sau in autobuz scolar.

qionescu1

Riveran nu inseamna numai locuitor/domiciliu/familie etc. Ubb are statut de riveran pe str. Kogalniceanu cu toate facultatile de pe acea strada, la fel si liceele de acolo, arhivele statului, bibioteca academiei si cea judeteana. Accesul auto la aceste persoane juridice pe care generic le denumesti "institutii si localuri", plus cele fizice ce locuiesc acolo, nu le poate fi interzis.

Nu se pune problema a nu intelege beneficiile unei zone pietonale ci a organizarii ei vizavi de pretentia de a se fi scos masinile de aici. E o iluzie ca s-au eliminat de tot. Institutiile astea pot genera si chiar genereaza suficiente conflicte masina/pieton. Nu de putine ori am vazut multe masini parcate pe strada sau care tranzitau sau chiar cazul masinilor pentru utilitati. Pot sa treaca linistiti pe langa usa filarmonicii sau pe oriunde doresc. Nu exista nici o regula. Nici macar intuitive cum sunt pe Maniu printr-un pavaj diferit.