News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Quote from: zeckesan on Today at 12:02:16 AM... după sărbători și o perioadă în spital am revenit pe subiect...

Iti doresc multa, multa, sanatate! Si sper din toata inima sa il poti ajuta pe Ionut (de fapt, sa ajuti PUM).

Din pacate, eu inca nu mi-am revenit dupa doua operatii/spitalizari - la ultima am pierdut jumatate de plaman, asa ca sunt nevoit sa fac un pas in spate.

Asta desi in urma cu cativa ani Ionut ma certa ca fotografiam si postam in fiecare saptamana (chiar si cand NU se intampla mare lucru) poze cu proiectele pe care le luasem benevol "pe inventar" (pasaj Grigorescu-Hateganu, pasaj Piata Sudului, podul peste Arges din Adunatii-Copaceni, stadiul incipient al A0 la nodul cu DN5) plus multe alte "maruntisuri" prinse "din mers". Dar proiectele "mele" au fost documentate "la saptamana", uneori surprinzator si pentru mine...

Hai sa vad: isi aminteste cineva ce este un mini-TBM, unde a fost folosit si cand?
(Eu stiu, dar nu mai gasesc pozele!...  :(( 
)
#2
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by dumbravaandrei - Today at 10:54:15 AM
@horatiu.cosma hai sa luam cu sare cum pot ajunge discutiile astea in CNAIR, sa nu patim ca la 2+1 in care sa vina un geniu de la siguranta rutiera din cnair sa ne zica "drumurile noastre sunt deja sigure, respecta normativele, fuck off!"
P.S: si daca o intersectie in cruce/T e facuta cum trebuie, este extrem de sigura. Toate tipurile de intersectii sunt extrem de sigure daca sunt facute cum trebuie.
#3
^"Urmărim cu atenționare si ingrijorare" progresul santierelor de autostrazi   :troll:
#4
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by FakeML - Today at 10:48:24 AM
Am vazut ca pentru acest proiect sunt cei de la Webuild.
Inseamna ca nu ar trebui sa aiba probleme pe A1 la tunelurile pe care trebuie sa le faca la noi daca stiu sa foreze un tunel in conditii hiberbarice. :lol:
Sper sa nu se prefaca ca nu stiu cum sa faca asa cum fac compatriotii nostrii de uita limba romana dupa 3 luni de stat in Italia.  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
#5
Nivel național / Re: Constructori, proiectanti ...
Last post by mircea - Today at 10:47:42 AM
50 de tbm?  :o  Care italieni?
#6
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by pasadia - Today at 10:44:16 AM
@cristi5 nu sunt importante numai unghiurile la care pot avea loc coliziuni sau vitezele.



Banuiesc ca iti e cunoscuta intersectia, dar o sa spun pe scurt cateva probleme:

- treceri de pietoni puse departe de pozitiile normale si firesti, pozitii in care se aflau acele treceri atunci cand intersectia in cruce era una semaforizata normal.

- treceri de pietoni lipsa (pe latura dinspre Lunga), caci asa "e normal" in centru unui oras, sa nu ai acces dinspre principalul hub de transport public spre amaratul de parc central pe care unii vor sa il transforme in parcare

- existenta unui flux principal extrem de mare (dinspre Lunga spre B-dul Eroilor, traseul liniei 5) care duce la un acces foarte limitat pentru traficul ce vine dinspre Livada Postei sau Schei.

- ca raspuns la situatia de mai sus, soferii RAT care ies din hubul Livada Postei adopta un comportament extrem, fortand intrarea in giratoriu. Daca nu ar face asta s-ar da peste cap tot transportul public din oras prin intarzierile acumulate. Facand asta genereaza nervozitate din partea soferilor carora nu li s-a acordat prioritate si cozi pe fluxul principal mai devreme numit.

Toate, dar absolut TOATE aceste probleme s-ar rezolva daca giratia ar fi desfiintata si s-ar reveni la o intersectie semaforizata, in cruce, asa cum ar fi normal (si cum de altfel exista una la doar 155 de metri spre nord). Intersectie care nu e cu absolut NIMIC mai putin nesigura pentru participantii la trafic.
Dar pentru ca opinia publica insista sa prezinte giratoriu ca fiind solutia moderna, optima, cea mai buna indiferent de situatia, cea care poate fi imbunatata daca o mai gadilam putin sub coada, orasul asta e sortit sa stea cu o solutie proasta in TOATE intersectiile majore din oras. 
#7
Quote from: rocklee on May 18, 2024, 04:53:24 PMo intrebare unde a fost dusa fabrica de grinzi ...locatia va rog .. :o
cred ca e secret :)))

cel mai probabil direct in baza la UMB. dar cum nu avem o dovada filmata e doar o presupunere  O:-)
desi cred ca la un moment dat Raducu a filmat ceva prin zona bazei umb si zicea ca ar fi vazut miscare extra...
#8
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by pasadia - Today at 10:24:19 AM
Pentru că există intersecții pentru care NU EXISTĂ soluție de "giratoriu bine gândit și făcut". Pur și simplu nu cred că pentru orice intersecție (cu accent pe orice) există o variantă de giratoriu care să fie utilă.
Pentru unele există, și ar trebui găsită - cum ar fi DN1 cu DJ720, exemplu dat mai sus. De exemplu ar putea fi refăcut sub forma girației de la Săbăoani, DN2*DN28 (un Y, nu un T). Sau sub forma de la Timișoara - fabrica Mahle, DN69*DNCT (adică o pastilă a girației enorm de mare, raza interioară de 75 de metri, suprafață totală de peste 125.000mp).

Dar pentru alte intersecții efectiv nu cred ca există o soluție de giratoriu, indiferent cât de bine gândită și făcută ar fi, care să funcționeze corespunzător. Dar pentru că discursul public, din diferite motive, insistă să prezinte girația ca fiind utilă oricând (cu asteriscul că trebuie bine gândită), oamenii vor continua să moară pe străzi.
#9
[Nord-Vest] Proiecte / Re: [CJ] Infrastructura ferovi...
Last post by TibiV - Today at 10:19:48 AM
Postarea lui @razvam mi-a amintit de o problema... nici nu stiu cum sa o definesc: sociologica sau ceva legat de stiintele "psiho"?
Problemele create in +40 de ani de istorie cu reguli "deformate" nu se vindeca peste noapte...

Quote from: razvam on Today at 12:16:47 AM90% dintre prietenii mei early 30's, se plang de trafic dar au cate 2 masini, oameni care acum 10 ani nu aveau nici o masina si care prefera sa foloseasca masina zilnic...

Banuiesc ca este implicata si frustrarea anilor de comunism, desi ei nu au trait efectiv in comunism...
Pritenii de astazi care sunt la "early 30's" s-au nascut in ~'90, din parinti care atunci (~'90) erau la randul lor "in early 30's", si nici ei nu aveau masina - ori daca aveau, o obtinusera cu greu/cu mari sacrificii, si o pazeau ca pe ochii  din cap...

Ceea ce vreau sa spun este ca anii de comunism au transformat masina in simbolul succesului, iar transportul public in simbolul saraciei/esecului...

Si asta, evident, nu se aplica doar in Cluj, ci in toata Romania.
Si este trist, foarte trist. Daca un om simte ca este "realizat" doar daca merge cu masina sa cumpere o sticla de lapte, dar se simte un "ratat" daca face acelasi lucru cu transportul public (autobuz/tramvai/whatever...), atunci avem o problema mare: o problema care nu este doar a individului respectiv, ci o problema a societatii - daca acceptati ideea ca acest tip de comportament este "generalizat" la categoria respectiva de varsta...
(Am surprins toate aceste fenomene "pe viu", pentru ca am deja "early 30's" X 2, deci sunt la "early 60's"...  :lol: )
#10
[B] STB / Re: [B] Mentenanța, modernizar...
Last post by vm75 - Today at 10:16:13 AM
In mod normal, pentru continuitate ar trebui sa implementeze solutia existenta pe B-dul Aerogarii, de la pasajul Baneasa la Sos. Bucuresti-Targoviste. Dar ochiometric diferența de nivel pare destul de mare pe santierul actual si mai degrabă pare a fi o soluție ca pe linia lui 41.