Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Sorin62

Quote from: ladposta on September 05, 2018, 05:59:10 PM
@Sorin62

Daca se poate as dori sa precizezi pe ce surse te bazezi cand spui: "... Și există suficienți bani pentru a plăti toată lucrarea." Dupa cate stiu pe 2018 s-a alocat de la buget doar 20% din necesar pentru aceasta lucrare.

Si, da, poate ca si constructorul isi are partea sa de vina, dar pana acum nimeni nu a dovedit ca ar exista fonduri destule pentru a acoperi tot necesarul. Poate gresesc ...

Poti tu demonstra/arata o dovada ca "există suficienți bani pentru a plăti toată lucrarea."?

Am mai spus:
acei ,,20%" sunt de fapt o neînțelegere: în buget au fost alocate 20 milioane, iar reprezentantul Aktor a spus în comisie că le-ar trebui vreo 80 de milioane (de unde?, cum?, fără explicații...). Plățile nu se fac când și cum vrea constructorul. După realizarea unei etape, emite o factură care trebuie certificată de consultant (,,certificatul de plată emis de Inginer"). În cazul nostru Egis.

Până la sfârșitul lui iunie, au emis facturi în valoare de 16,1 mil lei. În 30 aug au mai emis o factură de 9,8 mil lei care are termen pe 29 oct. Și care va fi plătită. Nici vorbă de 80 de milioane...

Aktor nu are de unde să găsească 100 de oameni care să vină la muncă doar 2 luni! Au angajat 20 de oameni pe care îi plătesc timp de 8 luni (nu cunosc cifrele exacte, dau doar un exemplu!). Și întind lucrarea în consecință. Dacă ar fi avut și un alt contract în lucru în zonă (ex. DNCB) atunci ar fi putut avea mai multe echipe pe care să le ,,plimbe" de la o lucrare la alta. Părerea mea este că au luat leapșă cu estimarea costurilor în oferta de licitație, s-au bazat prea mult pe Euroconstruct pentru forța de muncă (Euroconstruct care acum este în insolvență) și nu știu pe unde să scoată cămașa. Au mai fost cazuri cu constructori care au abandonat contracte nefinalizate...

Orice instituție publică (precum și cele private serioase) are obligația alcătuirii unui buget în care să prevadă estimarea veniturilor și cheltuielilor. De aia se face la jumatea anului rectificare bugetară. Mai mult decât atât, pentru mărunțișuri de 30-40 milioane nici nu trebuie rectificare. Se realocă de la alte proiecte care nu și-au consumat bugetul. Art 47 alin 8 din legea 500/2002:

QuoteVirările de credite bugetare între celelalte subdiviziuni ale clasificației bugetare, care nu contravin dispozițiilor prezentului articol sau legii bugetare anuale, sunt în competența fiecărui ordonator principal de credite, pentru bugetul propriu și bugetele instituțiilor subordonate, și se pot efectua în limita a 20% cumulat la nivelul unui an din prevederile capitolului bugetar, aprobate prin legea bugetară anuală la nivelul ordonatorului principal de credite, cu cel puțin o lună înainte de angajarea cheltuielilor.

Pot să ia de la alocarea pe care au făcut-o pentru A10 pentru Aktor...

panda_no 5

Este clar ca Euroconstruct avea grosul atat al muncitorilor cat si al utilajelor.
Parea ca santierul este doar al lor, cand inca mai lucrau datorita vizibilitatii si prezentei pe tot santierul.

ladposta

Mersi pentru clarificari. Sa speram, pentru binele cetateanului roman si pentru cei care au drum de Bucuresti, ca Aktor termina treaba repede si cu calitate cel putin acceptabila.

voicul

Factura de 9.8 este platita:
"Firma Aktor încasează aproximativ 9,8 milioane lei pentru proiectare şi execuţie autostrada Bucureşti-Braşov, secţiunea Bucureşti-Ploieşti"
https://www.capital.ro/termen-record-pentru-cea-mai-asteptata-autostrada-de-catre-bucure.html

paulmare

Sorin dupa siteul finantelor Aktor Romania e aici din 2004, in 2017 a avut 144 de mil cifra de afaceri si 50 de milioane pierdere, si 288 angajati media pe 2017

De acolo cred eu ca cei 50 (50 au fost nu 80, poate gresesc) ceruti in comisie
Clar mai au nevoie ori sa se transforme in ceva gen umb ori sa dea mai mult in subantrepriza - si cred ca ii e greu menajerului din romania sa ceara ceva stiind ca e cu minusul

asztalos

Astazi pe la ora 10 ziua am trecut pe portiunea Ungheni - Valea Izvoarelor. Chiar daca ploua un pic, NICI URMA de miscare pe lotul Strabag...

horatiu.cosma

Sorin, la inceputul anului CNAIR are obligatia de a transmite constructorilor cat a fost prins in buget pentru proiectul lor, spre exemplu Aktor a primit o notificare cum ca pentru anul 2018 s au prins in buget 20 de milioane de lei. Astia sunt bani certi, restul sunt povesti. Seful mare de la Aktor cred ca aude an de an povestea cu rectificarea bugetara sau cu transfer de maruntis de la alte proiecte, nu le mai fumeaza pe astea, asa cum nici noi nu ar trebui. Am auzit deja destule povesti cu zane din partea CNAIR, cred ca suntem suficienti de maturi incat sa fim constienti ca nu se mai lucreaza pe pfomisiuni. Uitati-va la stadiul fizic vs cel financiar la Aktor pe DN18. Cu siguranta de cand au inceput lucrarile in 2011 au fost rectificari pozitive la Aktor an de an  :D.

Sorin62

#17647
^^
Într-adevăr, legea obligă CNAIR să transmită constructorilor cât a fost prins în buget.
Pe de altă parte, constructorul trebuie să trimită CNAIR un scadențar al lucrărilor viitoare avizat de Inginer. În urma acestui schimb de mesaje, CNAIR poate efectua rectificarea bugetară, pentru că altfel nu are justificare financiar contabilă.
Iar decizii de modificare ale sumelor alocate, fără depășirea sumei totale alocate subdiviziunii bugetare respective se iau fără probleme.
CNAIR este acum în situația în care nu poate cheltui toți banii alocați pe anumite categorii de plăți!

Hai să vedem cât de repede se plătește ultima factură (asta de 9,8 mil) pentru că se depășește bugetul inițial de 20 mil (ca să nu mai vorbim că în 6 martie 2018 le-a fost plătită o factură de 9,3 mil emisă în 12 dec 2017!).

Diferența între stadiul fizic și cel financiar este una, iar facturile neplătite sunt alta. Sunt facturi neplătite emise de Aktor? Nu! (au niște facturi emise la sf lui iulie care încă sunt în termenul de plată)
Aktor nu poate emite facturi până nu are certificatul de plată sau acceptul consultantului. Graficul de realizare fizică este cu totul altceva.

Ionut

Daca ai fi fost atent, ai fi vazut ca scrie mai sus cu vreo 3 mesaje ca ultima factura de 9,8 mil le-a fost deja platita.

Sorin62

#17649
^^
Nu le-a fost plătită, a fost doar emisă factura și trimisă la viza CFP în 03 sept 2018!
Plata, după rectificarea bugetară....

Verifică în ROGOP

Ionut

#17650
Ecourile eforturilor API prin presa... si probabil aparitii in multe alte locuri...

Gilau: Adevarul, Digi24
Ploiesti-Comarnic-Brasov: Adevarul, Hotnews, Digi24, News.ro, RFI live, Kanal D (am dat interviu ieri)

pentium10

Azi se ridica grinziile pe lotul Straco la nodul Chetani.
Poze: DRDP Brasov

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ionut


alin_simeriaveche

Drumul chiar va fi blocat? Eu astazi fac un drum Mures Simeria si nu stiu ce ruta as putea sa aleg sa nu raman blocat

pentium10

#17654
Este destul de aglomerat se circula pe 1 singur fir, si se opreste traficul pt 10-15 minute pana grinda e in aer.
Catre directia Alba poti sa iei catre Ungheni, Cerghid, Tarnaveni, Blaj, Alba. Vezi link.

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures