News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Calin

#1140
Quote from: Morosanu on December 02, 2014, 06:50:02 PM
Slovenii mai au un pic din A4 si-au cam terminat cu autostrazile. Si chiar asa, au niste noduri la Ljubljana si la Maribor ca pe la noi n-o sa vedem prea cuand!!
De sloveni sincer sunt cam dezamagit......In primul rand din cauza faptului ca au destui kilometri de autostrada in care limita de viteza este de 110 km la ora -chiar si in zona de campie , nefiind se pare in stare sa construiasca si o banda de urgenta -asa cum sunt la noi peste tot ( ori cu trei benzi pe sensul de mers).Pe de alta parte imi pare rau de smecheria de care dau dovada.......Pentru masinile mici, unde ei stiu ca de obicei sunt doar in tranzit si le folosesti autostrada poate de 4 ori pe an -au pus vigneta.Pentru autocamioane si autobuze -deci categoriile C,D si C-D +E -unde este posibil ca aceste mijloace sa tranziteze destul de des pe la ei -au impus barierele. Cum existau microbuze si furgoane de categoria B care evitau bariera-le-au marit pretul vignetei- folosind drept criteriu inaltimea autovehiculului daca mai tin bine minte.........Ca niciunde altundeva in Europa ! Iar primele vignete erau valabile daca nu ma insel doua saptamani......Astfel, mergand in Romania in vacanta de iarna reuseai sa tranzitezi folosindu-te de o singura vigneta.....Ce au facut ? I-au redus perioada de valabilitate ! Vazand traficul de la ei -pe timp de noapte -ma gandeam la cati bani scot ei de pe urma noastra a Romanilor ! La un moment dat eram cu mult mai multe autovehicule de Romania decat oricare alta Tara , inclusiv Slovenia !Cum trebuie sa ajung la Milano , ma gandesc daca nu o fi mai lesne ( nu neaparat de lipsa banilor -dar ca raspuns la cat de nenorociti sunt din acest punct de vedere slovenii) sa merg pe Ungaria-Austria -pana spre Innsbruk si de acolo in jos spre Verona.Sigur as plati mai putin autostrada-inclusiv in Italia .Problema ar fi ca as lungi destul de mult drumul.Pentru a face doar autostrada ar trebui sa ajung pe Viena-Budapesta......Ca sa o mai scurtez trebuie sa las autostrada pe la Graz si sa merg prin Ungaria pe drum national pe la Veszprem destul de mult........Sa vedem.....

panda80

Quote from: Calin on December 03, 2014, 07:53:49 PM
Quote from: Morosanu on December 02, 2014, 06:50:02 PM
Slovenii mai au un pic din A4 si-au cam terminat cu autostrazile. Si chiar asa, au niste noduri la Ljubljana si la Maribor ca pe la noi n-o sa vedem prea cuand!!
De sloveni sincer sunt cam dezamagit......

Intr-adevar slovenii incearca sa profite de pe urma faptului ca sunt tara de tranzit si au vignete destul de scumpe, insa pe de alta parte daca ai merge aceeasi distanta pe o autostrada in Italia ai plati chiar mai mult. Pentru a ocoli Slovenia nu ai de ce sa mergi pana la Innsbruck (pe acolo platesti oricum mult autostrada) ci poti merge prin Graz-Tarviso-Udine (A2 in Austria si A23 in Italia). Pentru a ajunge la Graz poti scurta prin Veszprem-Kormend (E66) sau prin Parndorf-Wiener Neustadt sau mergi pe langa Viena pe S1. Ca si timp si consum combustibil recomand varianta prin Veszprem.

Tavi

Quote from: cezar-mario2012 on December 03, 2014, 08:01:32 PM
Drumul I-7 din Bulgaria a fost reabilitat acum un an si este in stare perfectă,  pe zonele de urcare s-au făcut doua benzi. Drumul are lățimea normală.
Tot drumul? De la Silistra pana la Edirne? Tare! Acum vreo 4-5 ani am facut un concediu la Duni si la ducere am facut ~8 ore pe varianta Silistra-Dobrici-Varna-Burgas-Duni. E adevarat ca am si fost 3 masini cu 7 copii ... Am zis ca e totusi cam mult si la intoarcere am avut proasta inspiratie s-o luam prin centru pe bucata lor de Trakia (la vremea respectiva era facuta doar Burgas - Karnobat). E! De la Karnobat pana la Shumen, de fapt doar pe raza judetului Burgas drumul era cu cratere. La propriu. Partea buna ca nu era nimeni :) Am facut un slalom urias de vomitau puradeii si mamele pe capete.  :) ... si mai adevarat este ca si gresisem drumul ... eram pe 73 nu pe 7 ... abia la Shumen am intrat pe 7 ... dar nu s-a prins nimeni si peisajul superb!  :D

alecu26

#1143
Quote from: frunzaverde on December 03, 2014, 07:19:29 PM
Pentru ca vorbeam de drumuri nationale de pamant si alte fictiuni legislative de genul asta pe alt topic, ma intreb daca stie cineva situatia curenta unui anumit drum bulgaresc, I-7.

Drumul e clasat ca drum national de maxima importanta, gen DN7 la noi; cu toate astea, la un moment dat se ingusta la o banda (nu una pe sens) si apoi isi pierdea complet asfaltul, undeva in munti. Stiu ca am mers odata pe el spre sud; la un moment dat am facut cale intoarsa, nu am mai continuat, crezand ca ne-am ratacit (epoca pre-GPS), ne-a explicat un localnic din Varbita ca ala e drumul, da' nu e bun...

Cred ca am mers si eu pe el prin 2009.  Cand am vazut ca o ia prin padure si intradevar nu mai are asfalt....m-am intors la drumul de asfalt si am continoat pe el.

http://goo.gl/maps/wKds5

Cred ca aici era intersectia: intre DN 48 si DN 7 la nord de Mokrena. Am recunoscut imediat intersectia. Initial am crezut ca era gresit pus semnul...dar acum...pe gmpas vad ca era corect. Ma intorceam de la un paste petrectu in Instambul, si iesisem din Turcia pe la Edirne.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

#1144
 Vina mea am confundat drumul, I-73 a fost reabilitat, bun pentru cei care merg spre zona de sud a bulgariei pe ruta Shumen-Burgas. I-7 era in reabilitare intre Silistra si Shumen,  acum este închis in zona Volovo, pentru ca se lucreaza la pasjul pe autostrada A2 Hemus. Nu am auzit nimic de reabilitare I-7 pe restul traseului,  Shumen-Edirne. Bulgari s-au concentrat mult in ultimi ani pe zona de sud, regiunea muntiilor Rodopi. A mai fost reabilitat drumul dintre Burgas și Malko Tarnovo acum doi-trei ani, ruta folosita pentru tranzitul către Turcia,  folosit frecvent de zona Dobrogei.

Tavi

Atunci a fost gand la gand cu I-73-ul :)
Pai este bine de stiut pentru zona chiar e misto.

hentz

O remarca,daca mergeti pe I73 atentie la depasiri,marcajele sunt aiurea in multe curbe .

c_alecs

#1147
Quote from: Calin on December 03, 2014, 07:53:49 PM
Quote from: Morosanu on December 02, 2014, 06:50:02 PM
Slovenii mai au un pic din A4 si-au cam terminat cu autostrazile. Si chiar asa, au niste noduri la Ljubljana si la Maribor ca pe la noi n-o sa vedem prea cuand!!
......Ca sa o mai scurtez trebuie sa las autostrada pe la Graz si sa merg prin Ungaria pe drum national pe la Veszprem destul de mult........Sa vedem.....

Sau pe E61 poti evita vigneta.

Viny

Serbia construieste autostrada Belgrad -Cacak si mai departe cred, spre muntenegru... si mai e in constructie si Nis - granita cu Bulgaria... asadar in viitor mai de construit Belgrad Timisoara daca vor considera ca e rentabil... si au cam terminat...

Calin

#1149
Quote from: panda80 on December 04, 2014, 08:51:09 AM
Quote from: Calin on December 03, 2014, 07:53:49 PM
Quote from: Morosanu on December 02, 2014, 06:50:02 PM
Slovenii mai au un pic din A4 si-au cam terminat cu autostrazile. Si chiar asa, au niste noduri la Ljubljana si la Maribor ca pe la noi n-o sa vedem prea cuand!!
De sloveni sincer sunt cam dezamagit......

Intr-adevar slovenii incearca sa profite de pe urma faptului ca sunt tara de tranzit si au vignete destul de scumpe, insa pe de alta parte daca ai merge aceeasi distanta pe o autostrada in Italia ai plati chiar mai mult. Pentru a ocoli Slovenia nu ai de ce sa mergi pana la Innsbruck (pe acolo platesti oricum mult autostrada) ci poti merge prin Graz-Tarviso-Udine (A2 in Austria si A23 in Italia). Pentru a ajunge la Graz poti scurta prin Veszprem-Kormend (E66) sau prin Parndorf-Wiener Neustadt sau mergi pe langa Viena pe S1. Ca si timp si consum combustibil recomand varianta prin Veszprem.
Iti multumesc pentru sfaturi......Variantele de care amintesti aici insa le-am facut din 2001 si pana in 2008 cu Dacia 1300 model 1980 a bunicilor mei  :p.....cu care masinuta am stat in Italia -zona Milano si cu care am fost prin Elvetia,Franta,Spania,Slovacia,Slovenia,Serbia,Croatia......etc,etc. Deci cunosc bine acele variante.Mergeam prin Slovenia spre Budapesta cand inca nu se facusera multe portiuni din autostrada actuala....Si era control vamal.Insa nu am fost niciodata pe la Innsbruk.Din Italia spre Innsbruk am fost pe Brennero cel mai departe pana la Vipiteno cu camionul ( am lucrat cativa ani ca sofer de camion in Italia).
Am sa te citez..." Pentru a ocoli Slovenia nu ai de ce sa mergi pana la Innsbruck (pe acolo platesti oricum mult autostrada)"......am incheiat citatul.
M-am uitat pe distantele kilometrice si intr-adevar varianta de a ajunge la Milano pe la Innsbruk inseamna circa 200 de kilometri mai mult de parcurs care inseamna timp in primul rand ,dar si combustibil in plus.Ceea ce insa nu cred, este costul mai mare al autostrazii.De ce ? Pentru simplul fapt ca cumparand vigneta austriaca nu mai conteaza cati kilometri faci ( asa cum ar fi cazul sistemului cu bariere).Deci ori ca "o tai" pe Graz-Klagenfurt-Vilach-si de aici spre Italia-Tarvisio-Udine,fie ca "o lungesc" pana la Innsbruk ca si plata a autostrazii nu schimba nimic ( iar din cate imi amintesc,pe Germania -aceea scurta bucatica facuta pe teritoriul acestei tari intre Viena si Innsbruk-pentru autoturisme autostrada este gratuita).Iar apoi, plecand din Innsbruk prin  Vipiteno pe Brennero  ( A13 austriac -respectiv A22 pana la Verona iar apoi A4 italiene) la Milano, "economisesti" circa 50 de kilometri de autostrada italiana-fata de Slovenia-Gorizia-Milano-care autostrada este,asa cum bine aminteai ,destul de scumpa.Daca nu gresesc, intre Gorizia si Milano am platit circa 24 ....sau 28 de iepuroi.....Offff memoria asta! :lol: In schimb, un alt avantaj al Sloveniei poate fi pretul la carburant mai redus.....Era circa 1,34 iepuroi la litrul de motorina...Mai ieftin chiar decat in Romania.Daca inainte alimentam la Oradea, ei bine -acum am facut plinul la Targoviste-la Oradea "nica"-alimentand apoi la Noua Goritie la granita sloveno-italiana......Nu am idee cat o costa in Austria pe unde nu am mai trecut de ani buni.....Vigneta austriaca era undeva la 11 iepuroi ani in urma..( pe nu mai tin minte cate zile )iar cea slovena parca 15 iepuroi pe 10 zile.
  Am dat atatea detalii si cu speranta ca ii vor fi de folos vreunui coleg care citeste aceste randuri.......Multumesc oricum , inca o data , pentru sfaturi.

stent76

As completa ceva: la sud de Innsbruk inspre Italia e un viaduct cu taxa. Pretul benzinei e asemanator in A si H, un pic mai scump in SLO. Oricum mai ieftine decat RO

Calin

#1151
Quote from: stent76 on December 06, 2014, 11:44:03 AM
As completa ceva: la sud de Innsbruk inspre Italia e un viaduct cu taxa. Pretul benzinei e asemanator in A si H, un pic mai scump in SLO. Oricum mai ieftine decat RO
Iata la ce este folositor un schimb de cunostinte ! Eu unul habar nu aveam de existenta unui viaduct cu taxa. Stii cumva care este marimea acestei taxe ?
De pretul combustibililor in general-fie benzina -fie motorina -stiam ca in Slovenia era pretul cel mai mic,urmata de Austria-cel mai mare pret fiind cel din Ungaria-acesta ultima avand combustibili mai scumpi  pana si fata de cei din Italia. Eu alimentam la iesirea din Romania-si apoi la iesirea din Slovenia mergand spre Italia.Cred ca ar fi chiar interesant si util sa comunicam pretul orientativ al combustibililor din tarile pe unde exista tranzit al compatriotilor nostri.De exemplu, la motorina ,acum am vazut preturi si de 1,47......1,48 iepuroi pe litrul de motorina ( la benzina nu am fost atent -dar este mai scumpa benzina cu circa 10 centi la litru).Si spun aceasta in contextul actual al reducerii pretului la barilul de petrol.In urma cu o luna doua , motorina costa circa 1,56-1,58 de iepuroi la litru. Faptul ca tu spui ca in Slovenia pretul combustibilului ( te refereai doar la benzina ? ) este mai mare decat in Ungaria sau Austria-ma surprinde.Offfff ! Imi aduc aminte ,ani in urma cand guvernele Romaniei mareau treptat preturile argumentand o "necesara aliniere " la preturile europene ! Am ajuns , din pacate , sa avem combustibili mai scumpi decat in Germania -iar salariile au ramas cele care au ramas ! Ma doare sufletul sa vad o astfel de stare de lucruri in Tara -chiar daca eu stau in afara....... :(( :( :(( Am mai auzit pe un prieten care afirma ca daca iesi in Slovenia de pe autostrada , gasesti benzinarii care vand combustibilul mai ieftin......Nu stiu insa cat este de adevarat....


Calin

Va multumesc mult pentru informatii ! :)

laszlo.robert

In noul plan a-lui Junker,au fost acceptate la cofinantare partea lipsa din M35+M4 intre Berettyoujfalu si granita Ro,cu perioada de constructie 2015-2018.
Dar si studiul fezabilitate +proiect tehnic pentru M4 lotul dintre Beretyoujfalu si Puspokladany.
Au mai fost acceptate:largirea la 2x2 M70 ,M15
M30 intre Nyiregyhaza si granita Sk,cu half profile 2x1
si un lot nou din M0 de 8 km,parte ovest(Buda),foarte grea,6,4 km tunele si galerie
Precum si M6 ,Pecs -granita Croatia tot ca 2x1
In teorie ar trebui sa avem in 2018 legatura A3Suplacu-Bors+M4+M35+M3 construit,,mai vedem!