Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

#765
 Lucrarile continua si la A3 Struma (150km, 35km construiti si 52km in constructie) pe lot 2 (Dupnitsa-Blagoevgrad 38km) si lot 4 (Sandarski-Kulata 14km). Lucrarile pe lot 2 sunt in faza incipienta, dar pe lot 4 sunt in intarziere cu cel putin trei luni si se estimeaza ca acest tronson se va deschide cel mai devreme pe la jumatatea luni iunie. Acest tronson este executat de firma graca Aktor, intarzierile se datoreaza unor schimbari de proiect datorate de statul bulgar, care a necesitat o lege trecuta prin parlament ce a durat trei luni. Nu mai stiu exact care a fost motivul, dar la vremea respectiva a fost mare tam-tam, parca si ceva ecologisti.

Poze de pe lot 4 de saptamana trecuta:











Si pentru cei interesati schita proiectului lot 3 Struma (Blagoevgrad-Sandarski) :



Dupa cum se vede la ei se lucreaza, dar trebuie spus ca in acea zona clima este mult mai blanda si mai calda. Proiectarera se face inaitea licitatiei de executie, in acest caz proiectarea este facuta din fondurie UE din exercitiul financiar 2007-2013, de altfel si proiectatre pentru lotul din A2 Yablanitsa-Lovech/Plevna tot din aceste fonduri se face, ieri dechizandu-se ofertele depuse de sapte firme. Se incearca si proiectarea lotului de A2 dintre Lovech/Plevna si Velico/Biala tot din aceste fonduri. Insa in legatura cu executia lot 3 Struma, datele sunt incerte, documentele sunt depuse la UE de un an de zile si nu s-a primit inca un raspuns oficial, ci doar promisiuni. Proiectul costa destul de mult si de la nivelul UE se cam ezita finantarea lui.
Pozele sunt preluate de pe SSC-ul bulgaresc.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasadia

Ce bine e de noi, am ajuns vecini cu Franta si Italia! :D

bogdymol

#768
Eram sigur ca o sa comenteze careva :D

Da, sunt si ei vecini cu noi. Nu chiar lipiti de noi, ci la 2 blocuri mai incolo :lol:

edit: am uitat ca avem si thread-ul Drumurile Europei. Am postat acolo :D
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cezar-mario2012

#769
Noutăți despre autostrada A 3 Struma lot 3, începând cu data de 27 ianuarie 2014,  API (agenția de drumuri din Bulgaria) a publicat documentațiile pentru "proiectare și execuție lot 3 Struma" FIDIC galben, licitație publica deschisă.  Lotul 3 a fost împărțit în patru subloturi dupa cum urmează:
1.lot 3.1 de la km 359-365.5 si  km 370.4-376, cost estimat 150 mil. leva (apr.75 mil. €), deschiderea ofertelor pe 1 iulie 2014;
2.lot 3.1 tunel Jeleznitsa, tunel doi km plus secțiune de autostradă de la km 376-374.4, cost estimat 200 mil. leva (apr.100 mil. €), deschiderea ofertelor la 3 noiembrie 2014;
3.lot 3.2 de la km 376-397.6, care cuprinde și un tunel (Kresna) de 15.4 km, cost estimat 1.1 miliarde leva (apr.600 mil. €), deschiderea ofertelor pe 17 noiembrie 2014;
4.lot 3.3 de la km 397.6-420.65, cost estimat 200 mil. leva (apr.100 mi. €), deschiderea ofertelor pe 16 iunie 2014.
Costul total al proiectului este estimat la 1.65 miliarde de leva ceea ce înseamnă cam 844 mil. € pentru 61.65 km de autostradă, proiectul va fi finanțat prin intermediul fondurilor structurale din partea UE 2014-2020.

pasadia

Deja liciteaza pentru fondurile 2014-2010? :O

Tavi

@cezar-mario2012: multam de info!
Om putea vreodata sa trecem Bulgaria pe axa N-S in proportie de peste 90% pe autostrazi? ... nu ma luati in seama ... filosofez si eu la nemurirea sufletului. La noi aza N-S nici pomeneala in urmatorii 20 de ani. Macar E-V complet poate in 10...

cezar-mario2012

 Nu va fi niciodata vreo autostrada intrega N-S in Bulgaria, nu au trafic. Trebuie sa intelegem ca Bulgaria are o suprafata mai mica decat Romania, cam 60%, dar populatia este de doar 7.5 mil. locuitori (2.5 mil. sunt doar in Sofia si suburbii) si este in scadere dramatica mai ales in zona rulala, in anul 2012 au fost depopulate 2000 de sate. O alta caracteristica a axelor N-S sunt lanturile muntoare succesive, ce impun costuri ridicate de constructie.
Proiectele viabile de autostrazi in Bulgaria sunt in mare majoritate pe axa E-V:
A1 Trakia Sofia-Burgas, finalizata in 2013 si are 360km;
A2 Hemus Sofia-Varna, momentan are finalizate sectiuniile Sofia (centura)-Yablanitsa si Volovo (langa Shumen)-Varna, amandoua sectiuniile avand 161km si se mai lucraza la inca 5km de langa Shumen sectiunea Volovo- Belokopitovo, distanta intregii autostrazi este de 433km. In ultimele zece zile s-au dat drumul la licitatiile pentru sectiuniile faza I si II. Pentru faza I lot Yablanitsa- drum II-35 se liciteaza studiul de fezabilitate si proiect, iar pentru faza II lot drum II-35 si drum I-5, doar studiul de fezabilitate. Drumul II-35 este intre Plevna si Lovech si I-5 este drumul dintre Ruse-Veliko Tarnovo, jonctiunea se va face pe la jumatatea drumului dintre Biala si Veliko Tarnovo.
A4 Maritsa este o ramura ce pleaca din A1 Trakia de langa Orizovo si merge spre Istambul via Edirne. Autostrada va avea 116km din care s-a construit 38km si sunt in contructie restul de 78km cu finalizare in acest an.
A7 Kalotina va avea 50km si va lega Sofia de Kalotina si apoi de vest dupa ce sarbii vor termina si ei autostrada pana la Nis.
Singurele autostrazi N-S sunt:
A3 Struma, Sofia-Kulata cu 150km din care finalizati 35km, in constructie 52km si restul in lititatie;
A5 Cerno More, Varna-Burgas cu 100km, din care 10km finalizati la iesire din Varna spre sud. Bulgarii cauta inca surse de finantare.
Mai exista A6 Lyulin de 19km, tot pe axa N-S, un fel de centura de vest a Sofiei, la nord va fi cuplata cu A0, cand o s-o faca si la sud se uneste cu A3 Struma la Pernik. Cam astea sunt autostrazile actuale si viitoare ale Bulgariei, bine ei mai viseaza la o autostrada Supersky Rila ce ar urma traseul Plovdiv-Samokov-Dolna Dikanya. In rest pe axa N-S vor sa construiasca drumuri expres, cum ar fi Vidin-Botevgrad, acum se executa centurile oraselor Montana si Vrata la nivel de drum expres si drumul expres Ruse-Makaza sau Ruse -Svilengrad prin Gabrovo si tunel Shipka. Aici inca se cauta finantare, singure pentru finantare europeana sunt centura Gabrovo si tunelul Shipka. La tunelul Shipka, ecologisti au intentat proces statului si la ora actuala se judeca.   

Tavi

La vara fac eu Ruse -Makaza si va zic in ce stadiu e. Oare il prind in lucru?

hadrian

#774
Quote from: Tavi on January 30, 2014, 12:16:07 PM
@cezar-mario2012: multam de info!
Om putea vreodata sa trecem Bulgaria pe axa N-S in proportie de peste 90% pe autostrazi? ... nu ma luati in seama ... filosofez si eu la nemurirea sufletului. La noi aza N-S nici pomeneala in urmatorii 20 de ani. Macar E-V complet poate in 10...
@cezar-mario2012 a punctat f bine.
Ce mai stiu si eu:
Din ce am inteles,planurile lor sunt momentan axate pe A3 si A4 si tangentiala nordica a Sofiei.Autostrada spre SerbiaA7 Kalotina ,A2 sa o prelungeasca pana la Varna(posibil PPP) si A5 Varna-Burgas raman la stadiul de ...spre 2020.
Pt cei din Bucuresti,in momentul de fata,drumul Byala-VT-Makaza ramane varianta ideala pt nordul Greciei.
Pt partea vestica a Greciei(A2 spre Corfu/Lefkada/Zakynthos sau A1 Atena,etc) speram sa avem autostrada continua Yablanitsa-Kulata.Daca nu ma lasa memoria,la calculele mele,dupa deschiderea Makaza era destul de ok sa merg spre vestul Greciei chiar Ruse- Makaza-Egnatia Odos-vestul Greciei (fata de traseul clasic Sofia-Salonic).
Daca e cineva interesat de traseu,dati de veste.

ciprebbe

#775
Bosnia and Herzegovina

https://www.facebook.com/photo.php?v=650776298320529

Poate se face si la noi un site ca si asta
http://jpautoceste.ba/en/  foarte bine realizat pentru " Corridor Vc - Motorway"

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cezar-mario2012

#776
Noutati de pe traseul I-5 Ruse-Makaza, de astazi 4 februarie 2014 se deschide circulatiei sectorul de drum Kardjali-Podkova. Sectiune are doua parti, prima parte cuprinde sectiune Kardzhali-Dzhebel, drum reabilitat si modernizat in lungime de 8.2km si sectiunea doi Dzhebel-Podkova, drum nou in lungime de 24.2km, plus drum de legatura cu satul Fotinovo in lungime de 2.3km. Sectiune face parte din proiectul de modernizare a axei N-S, Ruse-Makaza coridor IX Pan European, proiectul a fost finantat din fonduri structurale din bugetul 2007-2013.

Poze de pe sectiunea reabilitata si modernizata Kardzhali-Dzhebel:



















Si aici poze din noul drum Dzhebel-Podkova:



















Pozele si informatiile sunt preluate de pe API (Agentia de infastructura drumuri din Bulgaria).

Tavi

Multumesc de info cezar-mario2012!
Arata excelent!
Inteleg ca drumul va trece prin Dzhebel si nu il ocoleste dar in schimb ocoleste Podkova, corect?

cezar-mario2012

#778
Pot să îți raspund in felul următor: din comunicatul API reiese următoarele drum nou Karzhali-Podkova 24 km, drum reabilitat Karzhali-Dzhebel 8.2 km si drum de legatura/ocolitoare a satului Fotinovo. Comunicatul este doar in bulgară,  stiu ceva bulgară cât să mă descurc si partea cu satul Fotinovo nu am înțeles prea bine drum de legătură sau ocolitoare? Dar dacă ne uitam pe hartă si la poze, observam ca drumul nou merge paralel cu albia râului Vrabitza pe malul drept in amonte.  Eu aș presupune că drumul nou incepe din drumul Karzhali-Dzhebel de dupa trecerea râului si va merge pe langa rău pana la Fotinovo si apoi va trece din nou raul, ca sa intre din nou pe I-5. Ipoteza are la baza ultima poză,  intersecția cu drum spre satul Sadovitsa 1km, deci drumul este intre Sadovitsa si râu,  destul de departe de Dzhebel, iar Fotinovo este la fel destul de departe de Podcova si numai la 2.3km de noul drum si in apropiere este si un pod peste râu ce dă in I-5. Alte informații nu am.

Tavi

#779
Va povestesc in iulie cand ma intorc din Thassos. Intre timp probabil ca se vor updata si harti si lucrurile vor fi mult mai clare.
Am gasit si un clip care pare ceva inaugurare, cu politicieni si popi + o oaie :D ... bune si alea cateva secunde de filmare in mers de la sfarsit.

Una peste alta vesti bune! :)

LE: Sau asta este despre centura Kardzali? Ma rog ... e de bine in zona aia ...