Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Banuiesc ca Mold vine de la Matrita nu de la Moldova.
Vad ca au sediul in Cluj... Este firma romaneasca sau ceva din afara (gasesc Moldtech.de dar se ocupa cu altceva).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Granata06

Moldtech este o companie spaniola care produce cofraje pentru produse din beton. Firma din Cluj este o firma importatoare.

Allex

A trecut fix un an de la prima filmare cu drona pe Centura Bacau. Era frumos daca am fi avut inca o filmare acum sa putem face diferenta cum arata santierul la un an distanta. Si am fi avut-o, daca nu era virusul asta pacatos. Speram ca macar pentru cea din iulie sa se poata iesi pentru filmare. Stiu, e greu cu zburatul din cauza aeroportului/bazei militare, dar speranta moare ultima. Sarbatori fericite si luminate tuturor.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

punktnet

Poți să îți faci o idee daca intri pe sentinel
Just kidding.

AlexxC

#3679
Incercand sa ma ridic la nivelul perspectivei arhitectului sef de la Focsani,acea bucla ar putea fi folosita ca punct de pornire pentru un DX spre Albita via Tecuci cat si cel spre Galati.


Cand viata iti da lamai,fa limonada!!

Drive_140

^^^^
Cel mai important: trebuie sa intrebi primaria Focsani. Este posibil, daca ei va aproba un nod rutier acolo :)  :((

mircea

De parcă fără buclă nu se putea porni vreodată un DX...
Briciul lui Occam. Nu căuta răspunsuri complexe. Bucla vine, cel mai probabil, din prostie coroborată cu un mic interes local.

pelan87

Am incercat sa suprapun traseul din plansa de la Consitrans, peste Google Maps, pentru sectiunea Ploiesti - Buzau. Am vrut sa vad ce "zone sensibile" strabate traseul (caci harta din plansa e din 1900, toamna, fara legatura cu realitatea din teren din ziua de azi).



Gandindu-ne la posibilele blocaje/probleme, se observa:
- zero fond forestier strabatut
- zero cladiri de demolat
- zero linii de inalta tensiune de relocat (traseul merge oarecum paralel cu LEA 220kV Teleajen - Stalpu)
- zero situri Natura 2000 (asta se vede din plansa originala Consitrans)
- pe partea de utilitati, probabil vor fi de relocat ceva conducte de gaze si apa, sau retele de telecomunicatii
- posibil sa fie ceva situri arheologice prin zona, desi marea majoritate a siturilor descoperite pana acum sunt la poalele dealurilor subcarpatice, sau pe dealuri

Asadar, din acest punct de vedere, lucrurile stau mult, mult mai bine decat pe alte lucrari de infrastructura. Desigur, surprize pot sa "rasara" oricand.

Din punct de vedere tehnic, pe Ploiesti - Buzau, am avea:
- 5 noduri
- 1 pod mai serios peste un curs de apa (raul Cricovul Sarat) - vorba vine "serios", probabil va fi un pod cu maxim 2-3 deschideri a cate 40m
- mai sunt cateva cursuri f mici de apa, pe care nu cred ca e cazul sa le contorizam la poduri (Ghighiu, Naianca, Sarata, plus ceva canale de irigatii)
- 2 supratraversari de linii CF (M701 si M702)
- 9 sub/supratraversari pentru DJ-uri si DN2B (Spataru-Buzau) - nu am socotit aici si nodurile
- 2 sub/supratraversari pentru DC-uri si inca vreo cateva pentru drumuri agricole (nu cred ca vor fi foarte multe pt drumuri agricole, pt ca avem deja 11 sub/supratraversari + 3 noduri intre capete, adica 14 zone de traversat autostrada in 63 km)
- si nu in ultimul rand, relieful este plat ca in palma (de fapt nu, caci palma mai are ceva denivelari, pe care zona Ploiesti-Buzau nu le are  :lol: )

Asadar, cred ca e unul din cele mai usoare (si birocratic, si tehnic vorbind) sectoare de autostrada, dar oare se va reflecta lucrul asta in realitate? Ramane de vazut, caci daca dam de vreun Pizzar care castiga licitatia de executie, sau de vreun brontozaur de balta aflat pe cale de disparitie... Dumnezeu cu mila...

Si mai conteaza si cum se va face impatirea pe loturi pt licitatiile de executie.
Stie cineva daca tot Consitrans propune impartirea pe loturi? (Stiu ca in contractul de SF+PT este cuprinsa si o parte cu asistenta pentru licitatiile de executie, dar nu am idee ce inseamna asta).

Drive_140

^^^^
Sper ca primii kilometri vor fi o prioritate. Chiar si cu un singur nod rutier (A7 x DN1D) trafic va fi sigur redictinat aici de la DN2. Teoretic, primul ciot poate fi construit intr-un an+ (10 km + 2 noduri serioase)

RaduC

^^ Vezi ca asta ar fi trebuit sa faca Consitrans...

horatiu.cosma

Foarte bună analizan pelan87. Eu nu cred că e întâmplător faptul că lipsesc (aparent) constrângerile externe pe traseu. După ce i-am bătut în cap cu ciocănelul atâția ani pe CNAIR cu trasee făcute din pix, din birou, cu gropi de gunoi și cimitire și alte probleme apărute la execuție, au dat ordin pe unitate să fie studiat la sânge traseul acum, ca să nu aibă probleme la execuție.

Ceea ce e foarte bine și e o recunoaștere indirectă a eforturilor noastre, însă riscul e să nu dea dintr-o extremă în alta. Adică să ajungă să ducă traseul pe nu știu unde cu soluții tehnice complicate doar ca să nu defrișeze un bot de pădure sau să nu supere avizul unui cătun. Până la urmă se pot face în timp util relocările de utilități, scoaterile din fond forestier, exproprierile și remunerarea proprietarilor dacă se muncește profesionist la ele din timp, deci nu e cazul să le considerăm niște bau-bau peste care nu se poate trece.

pelan87

Multumesc, Horatiu!

Ai foarte mare dreptate, e de preferat sa fie un echilibru si sa nu sarim in extrema cealalta, dar din fericire aici (pe Ploiesti - Buzau) nu au fost obstacole greu de ocolit pe traseu si s-a gasit usor un traseu optim.

In alta ordine de idei, am observat ca nodul de la Mizil s-a mutat (fata de variantele initiale de traseu) de pe DJ100C pe DJ102H. Desi DJ100C e mai circulat (acum), cred ca si nodul de pe DJ102H deserveste la fel de bine Mizilul. Probabil l-au mutat pentru a nu avea 2 noduri apropiate (DN1D si DJ100C) la distanta de vreo 12 km, iar apoi urmatorul nod (Buzau Vest - Spataru, pe DN2) ar fi fost dupa inca vreo 32 km.

Mutand insa nodul pe DJ102H, in loc de 12 + 32 km, avem 18 km (intre DN1D si DJ102H) + 26 km (intre DJ120H si DN2), ceea ce e un pic mai logic.

slartibartfast

Nodul acela de la Mizil e mai bine pus pe 102H și din punctul de vedere al localnicilor: DJ102C ajunge în Mizil la calea ferată Ploiești-Buzău aproape de gară, unde imediat după calea ferată se termină la fabrica de oțet, de unde se ramifică foarte strâns în două direcții. Acolo nu prea se poate face ușor un pasaj peste calea ferată. În schimb DJ102H are spațiu pentru construirea unui pasaj.

pelan87

Spunea cineva zilele trecute ca ar fi buna o filmare din drona, pe centura Bacau, pentru a compara situatia de acum cu cea de anul trecut de pe vremea asta. Cum filmarea cu drona probabil ca o sa se poata face abia dupa ce trece starea de urgenta, am zis sa fac eu o comparatie folosind imaginile din satelit oferite de Sentinel, pentru a ne face o idee.

In GIF-ul de mai jos sunt comparate lunile aprilie 2019 cu aprilie 2020. Recomand sa fie vizualizata imaginea la rezolutie completa aici.





Powered by API/PUM imgur uploader

danpandrea

@pelan87, legat de împărțirea Ploiești - Buzău pe loturi:

Chiar dacă podul peste râul Buzău face parte din lotul Buzău - Focșani, eu aș împărți astfel lotul Ploiești (mă rog, A3) - Buzău:

  • Nod A3 - Nod Baba Ana (inclusiv): 28km
  • Baba Ana - Nod Spătaru (inclusiv): 26km
  • Spătaru - Nod Buzău Nord (inclusiv): 14km + aprox. 9km drum de legătură

De acolo, restul de 31km până la nodul Rm. Sărat pot fi făcuți într-o singură bucată.