Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

#4650


Referitor la această hartă, galben nu este în proiectare, ci proiect.

Nu este actualizată acesta hartă, cu toate că multe nu s-au întâmplat de când a fost făcută, dar hai să analizam:

A1 Trakia - Sofia - Burgas în exploatare;
A2 Hemus - Sofia - Varna, parțial în exploatare(Sofia - Boaza și Buhovtsi - Varna), Boaza - nod cu drum Plevna/Lovech ,,în lucru", de fapt în pauză, nod Plevna/Lovech până la nod Biala/Veliko Tarnovo se află în faza de autorizare și exproprieri, de aici pana la Targovishte sunt în pregătire, dar mai mult cred că nu o să se facă nimic. Singura secțiune cu ceva șanse este Buhovtsi - Davidovo.
A3 Struma - Sofia - Kulata, parțial în exploatare, secțiunea Blagoevgrad Nord - Simitli este în lucru, mare parte această secțiune este finalizată, dar cele două alunecări de teren din sud și nord fac imposibilă inaugurarea prea curând. Secțiunea dintre Simitli și Kresna este blocată.
A4 Maritsa - Orizovo - Captan Adreevo în exploatare.
A5 Cerno More - Varna - Burgas, SF în execuție. De menționat această autostradă are în exploatare 10 km, dar în noul SF această secțiune nu este inclusă.
A6 Europa - Sofia - Kalotina, parțial în exploatare, în lucru lotul Dragoman - Kalotina cu termen depășit de dare în exploatare, aproape un an. Ultimul lot Slivitsa - CVS se află în faza de proiectare și urmează execuția.
A7 Ruse - Veliko Tarnovo, în faza de proiectare două loturi cuprinse între Ruse și Biala. Pentru restul de traseu este pauză.
Pe hartă se mai găsesc două DX -uri, DX Dupnitsa - Giueshevo ce se află doar în proiect și DX Vidin - Botevgrad cu cinci loturi în execuție, din care lot 1 de la Vidin este abandonat, deci doar patru loturi în execuție. Acest DX are câteva secțiuni în exploatare: Centura Vidin, Montana, Botevgrad și Vratsa - Mezdra.

pasadia

A1 e spre Burgas.

QuoteDX Dupnitsa - Giueshevo ce se află doar în proiect

Conform SSC tocmai s-au depus oferte pentru SF. In plus ei vehiculeaz ao harta mult mai optimista:


cezar-mario2012

#4652
Pe această hartă sunt multe basme... :D și este foarte veche, pe această hartă în exploatare sunt cu gri...

carei60

Buna ziua.Au inceput lucrarile pe M49 langa Mátészalka pe partea dreapta cum intram in localitate din directia Vallaj Mátészalka. De o saptamana au intrat in santer cu utilajele.

alexa_adrian2001

Tot am cautat in ultimile zile o harta cu autostrazi/drumuri in lucru in Ungaria. Nu am gasit inca.
Vreau sa va intreb ce stiti de planurile ungurilor cu privire la continuarea M4 de la Szolnok catre Bors? Saptamana asta am venit de la Budapesta incoace si am vz pe foarte multi kilometri incoace de la Szolnok catre Püspökladány tarusi in pamant cam la 20 de m distanta de nationala.

Pe langa asta: M4 de la M0 la Szolnok ce  categoria i-au dat? Mi s-a parut foarte ciudat sa realizez ca defapt nu e la standard de autostrada! Adica nu are banda de urgenta asfaltata + acostament ci doar acostament cu pietris. Totusi - te lasa sa gonesti cu 130 la ora.

gicu

Nu știu nici eu hartă mai actualizată, era asta, dar nu a mai updatat-o demult.

În prezent se lucrează pe Szolnok-Kisújszállás, s-a dat OIL la finalul anului trecut. La cum lucrează ungurii, dacă nu sunt sincope de finanțare, m-aș aștepta să fie gata pe final de 2024.

De la M0 la Szolnok e standard de DX, cu limita de viteză 110. Soluția cu bandă de urgență îngustă cu pietriș (fără asfalt) mi se pare o ratare, deja e plină de buruieni care ies din pietriș.

alexandru_m

Din cate tin minte planul este sa mearga tronson cu tronson catre Romania. Momentan se lucreaza pana la Kisújszállás, apoi va urma tronsonul pana la Püspökladány, ultimul tronson facand legatura cu bucata de la Berettyóújfalu la Bors 2.

Teoretic in 2028 ar trebui sa fie continua pana la Bors.

raulbogdan23

Pe acest link de skyscrapercity gasiti mai multe informatii despre lucrarile actuale, termene

pentium10

#4658
Ungaria avea fondurile UE inghetate de vreo 2-3 ani.
Abia acum in primavara s-au inteles cu Brussel.
Normal acum se va intra in cateva noi proiecte.

Din cate stiu doar la 3 se lucreaza efectiv:
1. capat M6 - limita cu Croatia (Strabag)
2. pe drum expres M44 bucata din vest, care va lega M44 existent de M5
3. acum cateva saptamani cineva a raportat lucrari pe M49 langa Satu Mare

legat de drumul expres M4, acolo te lasa 110kmh legal. Continuarea spre RO este in teava, daca sunt informatii noi voi posta. Oricum in 3 ani nu va fi nici un segment gata facut. Ungurii sunt un pic lenti la executie in ultima vreme.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

alexandru_m

M44 este un singur tronson din Lakitelek pana la M5? Destul de lung dar foarte binevenit  8)

raulbogdan23

Din cate am inteles pe M4 se lucreaza pe un tronson de aprox 30 km inspre granita cu RO.

Quote from: pentium10 on January 30, 2023, 03:11:55 PMa fost dat ordin de incepere, pe M4 pentru 34,29 km de drum expres in continuare spre Romania
Termen 36 luni

Detalii aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?msg=382354

cea verde



Termen de finalizare 2026.

Quote[M4: Törökszentmiklós - Kisújszállás: Kivitelezés 🟩 ⏳➡ 2026.]
34,2 км, 2🅿, 3↗, 💰134mrd.

Adrian.TM

#4661
Quote from: alexandru_m on April 11, 2023, 09:23:00 PMM44 este un singur tronson din Lakitelek pana la M5? Destul de lung dar foarte binevenit  8)
Lakitelek-Szentkiraly este tronsonul care va fi gata mai repede, probabil la anul, Szentkiraly-Kecskemet urmând să fie inaugurat prin 2025.

cezar-mario2012

De prin Bulgaria, ultimele noutăți:

În ultimele zile s-au deschis câteva bucăți de drumuri la care se lucra de ceva timp:
1.Burgas Nord Bypass - ,,Traficul pe ocolirea de nord a Burgasului pe banda pentru Sofia este deschis astăzi. Traseul are o lungime de 4,7 km. Traficul care vine din Varna și continuă pe direcția Sofia va trece în afara centrului orașului pe direcția AM ,,Trakia". În acest fel, siguranța în trafic este sporită pentru călătorii din vestul și nordul Bulgariei și timpul de călătorie este redus. Agenția de Infrastructură Rutieră îi face apel la șoferi să circule cu prudență și să respecte cu strictețe indicatoarele rutiere și limita de viteză - 70 km/h."
API.BG

Întârziere de circa un an.

2. DX Vidin - Botevgrad ,,În ultimele luni, am lucrat împreună cu antreprenorul pentru a ușura cât mai mult traficul pentru cetățenii bulgari și pentru a-l lansa înainte de sărbătorile de Paște. A spus ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice Arh. Ivan Shishkov la deschiderea unei secțiuni de 7,5 kilometri a drumului Mezdra - Botevgrad. Tronsonul a fost deschis circulației cu o mașină sport bulgărească, vopsită cu tricolorul național, pentru a testa pista. ,,Cabinetul, Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice, industria construcțiilor apreciază bulgarul și modul în care ne putem ajuta reciproc și construi infrastructura de care avem nevoie", a adăugat ministrul regional. Ing. Yordan Ionov - reprezentant al antreprenorului, a făcut apel la șoferi să respecte restricțiile pentru ca fiecare să poată pleca acasă la familii. Mitropolitul Gavriil de Lovča a servit drept vodosvet pentru o călătorie fără accidente de-a lungul rutei nou construite. Invitați la ceremonie au fost viceministrul Nikolay Shushkov, guvernatorul regional al Regiunii Sofia, Radoslav Stoychev, președintele Consiliului de Administrație al Agenției pentru Infrastructura Rutieră, ing. Vencislav Angelov, ing. al regiunii, directorul executiv al ,,Geostroy". ,, Ing. Vladimir Vutov, directorul executiv al ,,Geotechmin" OOD Dominic Hammers și alții.

După aceea, în fața presei, ministrul Șișkov a explicat că se lucrează la traseul drumului Vidin - Botevgrad între Vidin și Rujinși. În etapa finală, după o decizie luată de Consiliul de Miniștri, se află procedurile de înstrăinare a terenului necesar construcției din tronsonul Rujinși - Montana. ,,Legea permite și există contestații la aprecieri ale valorii acestora. Momentan suntem în faza judiciară. Mă aștept ca până la sfârșitul lunii iunie, dosarele judecătorești să fie finalizate și apoi să putem da voie pentru a începe construcția în această porțiune", a spus ministrul. În ciuda problemelor, modernizarea restului rutei dintre Mezdra și Botevgrad continuă, a mai spus ministrul regional. Și a reamintit că proiectele pentru cinci intersecții sunt în curs de reluare, astfel încât acestea să fie pe două niveluri în loc de unul, așa cum era planificat inițial. ,,Suntem în stadiul final și planurile detaliate de dezvoltare urmează să fie aprobate. Lucrările sunt în derulare, constructorii nu au oprit lucrul", a adăugat el. ,,Sperăm că putem compensa procedural pentru timpul și că antreprenorii vor avea posibilitatea de a finaliza construcția în această parte în aproximativ un an și jumătate", a spus ministrul Shișkov. Ministrul regional a reamintit că traseul desemnat între Montana și Vrața este nepotrivit și, prin urmare, se realizează un nou design. ,,Această secțiune va rămâne ca ultima, dar asta nu înseamnă că nu lucrăm la ea. Toate părțile de drum sunt în etape diferite și lucrăm din greu la toate. Arc. Șișkov a explicat că, din cauza necesității de a efectua lucrări de sablare lângă Mezdra în legătură cu construcția, o parte a drumului va trebui să fie închisă circulației. Se face organizarea necesară deoarece trebuie prevăzute rute ocolitoare. De asemenea, discutăm cu constructorul astfel încât să îl putem închide în termeni minimi și să ne asigurăm un bun turnaround. Când vom fi pregătiți, vom informa pe toată lumea, a indicat el. În fața presei, Diana Rusinova de la Centrul European pentru Politici de Transport a remarcat că au fost înlăturate remarcile făcute săptămâna trecută în legătură cu tronsonul nou deschis și a subliniat că drumul nu este o pistă, iar viteza cu care trebuie să circuli este 90 km/h. Ea a explicat că din lipsa echipamentelor specializate, drumul este testat cu mașină și pilot. Secțiunea de drum dat în exploatare face parte din Proiectul pentru Lotul 1, care prevede modernizarea și aducerea drumului existent I-1 (E79) ,,Mezdra - Botevgrad", de la km 174+800 la km 194+122. , până la ecartamentul unui drum cu patru benzi , cu două benzi separate pentru circulație cu două benzi fiecare și cu bandă despărțitoare (G20). Secțiunea reprezintă peste 7 km de drumuri ocolitoare în orașele Novachene și Skravena. Viteza de proiectare este de 80 km/h. Secțiunea acoperă nodul rutier ,,Novachene", la intersecția cu drumul municipal Novachene - sat Bojnița, care este pe două niveluri, cu un nod rutier de tip ,,diamond". După intersecție, drumul continuă ca o ocolire, cu numeroase facilități mari construite - poduri peste râurile Rudarka, Bebresh și Kalnitsa, mai multe pasaje peste drumul principal construit, deservind intersecții cu drumurile municipale.A fost construită și o zonă de recreere la km 191+582, lângă Skravena. Au fost efectuate reconstrucții ale rețelelor de inginerie afectate - conducte de apă, sisteme de irigații, conducte de electricitate și gaze."
API.BG


3. A6 Europa, lot 1 ,, Astăzi avem plăcerea să punem în funcțiune 6,4 km din autostrada ,,Europa" și anume tronsonul de la Dragoman până la punctul de frontieră Kalotina. Acest lucru a devenit posibil datorită eforturilor comune ale tuturor instituțiilor din stat și ale constructorului. Am făcut tot posibilul să ne îndeplinim promisiunea de a lansa secțiunea înainte de sărbători pentru a ușura traficul." Așa a spus, la ceremonia de deschidere a traseului, ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice, Arh. Ivan Şişkov. Prim-ministrul Galab Donev, Ambasadorul Republicii Serbia în țara noastră Dr. Zelko Jovic, reprezentantul constructorului Strabag și managerul de proiect Svetislav Baich, precum și ing. Vencislav Angelov, Președintele Consiliului de Administrație al Drumului La eveniment a participat Agenția de Infrastructură. În discursul său arh. Shishkov a subliniat că în ultimele luni biroul a lucrat activ la strategia sa de dezvoltare a site-urilor de infrastructură. El a amintit că pentru ultimul tronson al autostrăzii ,,Europa" – de la Slivnitsa până la tangenta de mare viteză de Nord a Sofia, cabinetul oficial a aprobat planul detaliat de dezvoltare, iar procedurile de expropriere a terenurilor sunt în curs de finalizare. ,,În 20-25 de zile vor începe construcția și în el", a anunțat ministrul regional. Este de așteptat ca toată autostrada de la Sofia la punctul de control ,,Kalotina" să fie finalizată până la sfârșitul anului viitor, astfel încât fondurile europene pentru construirea acesteia să nu se piardă. Șișkov i-a înmânat prim-ministrului Permisul de utilizare a secțiunii nou deschise și l-a asigurat că acesta a fost verificat și îndeplinit conform legii. Premierul Galab Donev a subliniat eforturile guvernului interimar de a recupera timpul pierdut în construcția tronsonului acestei artere cheie, care nu numai că leagă Bulgaria de Serbia, dar reprezintă și cea mai directă rută din Asia către Centru și Vest. Europa. Potrivit premierului Donev, întregul tronson de la punctul de control Kalotina până la Dragoman va fi finalizat până la sfârșitul lunii mai, iar întreaga autostradă Europa poate fi finalizată până la sfârșitul anului viitor. ,,Astfel, nu doar economisim finanțare europeană, ci și ținem o evidență clară a resurselor naționale cheltuite care sunt investite în construcția acestui drum", a menționat premierul. Donev a subliniat că biroul oficial continuă să lucreze cu ritmul și profesionalismul necesar. În discursul adresat celor prezenți, ambasadorul Jovic a declarat că astăzi se deschide un mic, dar important tronson al Autostrăzii Europa. ,,Această autostradă face legătura între Republica Bulgaria și Republica Serbia, dar sper că va lega suplimentar poporul sârb și cel bulgar, va consolida legăturile dintre oamenii de rând, inclusiv dintre cetățenii sârbi de origine bulgară și Bulgaria. Sper că începând de astăzi această autostradă va ajuta la consolidarea și continuarea lucrărilor la relațiile noastre bilaterale în toate sferele", a spus ambasadorul Jovic. Invitați la eveniment au fost ministrul adjunct al Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice Nikolay Shushkov, Andrei Ivanov - Primarul Dragoman și inginerul Desislava Paunova, membru al Consiliului de Administrație al Agenției de Infrastructură Rutieră. Drumul I-8 face parte din principala rețea transeuropeană de transport. Ruta este pe direcția Londra - Budapesta - Belgrad - Sofia - Plovdiv - Istanbul - Calcutta și este cea mai scurtă rută care leagă Europa de Vest de Orientul Apropiat și Mijlociu. Secțiunea de trecere a frontierei ,,Kalotina" - Sofia asigură o legătură cu coridorul transeuropean ,,Orient/Estul Mediteranei". Odată cu construcția tronsonului, timpul de călătorie va fi redus și se vor asigura condiții de trafic confortabile și sigure. Executantul proiectului este Asociația ,,STRABAG BPA" DZZD, care include ,,Strabag" EAD, ,,Strabag Sp. z.o.o., Polonia" și ,,Bitumina GmbH-Bulgaria" EOOD, iar valoarea contractului este de 164.990.259,94 BGN inclusiv TVA. Supravegherea construcției este realizată de DZZD ,,NADZOR KALOTINA - SOP", cu participanții ,,Transconsult-BG" OOD și ,,Pathinvest-ingineria" AD. Contractul lor este în valoare de 3.708.600 BGN cu TVA. Proiectul ,,Modernizarea drumului I-8 ,,Centura Kalotina - Sofia" de la km 1+000 la km 15+500 și legătură de etapă" este cofinanțat de Facilitatea Conectarea Europei a Uniunii Europene și bugetul republican."
API.BG



Și acum ceva filme cu A2 Hemus, unde mai mult se stă decât să avanseze...

Lot 2,2 Ygarchin - Kalenik, parțial

Lot 3

oneLess

#4663
Au și bulgarii norocul lor cu proiectanții. Le-a crescut o piatră-n drum!


^ minutul 8:30

De la Iva Maneva
Pепубликански път I-1 (Видин - Ботевград) Участък 2 ПВ Макреш - ПВ Бела (5.2023г)
Drum public I-1 (Vidin - Botevgrad) Secțiunea 2 PV Makresh - PV Bela (mai 2023)


QuoteSecțiunea este de la km 33+400 până la km 47+000. Videoclipul a fost filmat de-a lungul kilometrajului în creștere în direcția de la PV Makresh la PV Bela. Filmarea a fost realizată la începutul lunii mai și arată progresele înregistrate în lunile martie și aprilie. <- google translate  :D
E vorba de Drumul Expres Botevgrad-Vidin , treci podul în Romănia și îi dai talpă pe DN56, nou modernizat!
Acest DEx bulgăresc ar trebui să aibă vreo 150+ Km , 6 Km sunt în circulație. Nu o să mai fie nimic nou dat în circulație înainte de 2026.
Botevgrad este pe A2-ul lor, puțin la nord-est de Sofia.

dr4qul4

Piatra aia a avut ceva cetate pe ea. la 10:36 se vad gropile de la descarcarea arheologica.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024