Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catalin_i

Sincer sa fiu mie mi se pare foarte Ok împărțirea SF-ului in 2 faze: prima faza are termen de realizare 6 luni după care se pot apuca de licitarea construcției. Sau cine știe, poate CFR o face in regie proprie? Așa poate aven șanse sa vedem conexiunea pana la sfârșitul lui 2019. Electrificarea poate sa mai aștepte puțin. Deja suntem de rasul lumii ca jn aeroport care deja are un trafic mediu e conectat de in oraș de câteva milioane de locuitori doar cu niște amărâte de autobuze și taxiuri...


Sent from my iPhone using Tapatalk

frunzaverde

#121
Quote from: TibiV on March 04, 2018, 07:44:52 PM
Este adevarat, frunzaverde nu mi-a raspuns la postarea asta:
mi se pare ca al doilea fir Buc.Triaj-Mogosoaia poate fi refacut relativ usor si electrificat, mai ales ca vor termina pasajul peste DN1A de la Mogosoaia (care parca are loc pentru 3 fire ?....).

Problema cea mai mare nu este intre Mogosoaia si Bucuresti Triaj, ci intre Bucuresti Triaj si Bucuresti Nord. Ramificatia aia (ex-electrica, care e denumita "fir 2") se conecta la triaj. Grupele respective (si tot triajul) au fost partial desfiintate, linia abandonata.

Adevarat, exista o ramificatie din linia "electrica" care ajungeau la gara Depou Bucuresti Triaj. Adica aici:



Liniile 1000 (Bucuresti - Chitila - Pitesti/Ploiesti/Brasov/Suceava/Iasi) sunt cele de pe care e facuta poza. Ramificatia cu subtraversare spre Mogosoaia e linia cu albastru. Vedeti clar ca exista o diferenta de nivel destul de semnificativa intre cele doua fire, deci nici vorba sa se lipeasca in 1000. Dupa macazurile cu liniile care ieseau din Depoul CFR Triaj (Marfa), linia se ramifica inspre grupele de triaj (azi ma e o singura linie, si aia vai mama-ei spre ultima grupa existenta, plus o scurta linie de rebrusare). De-abia de-acolo iesea (azi nu mai e absolut nimic) prin spate pe la Carpati si se cupla in firul I Bucurestii Noi (linia 900).

Era o linie plina de serpuieli si macazuri, nu ai ce sa refaci; daca vrei sa faci legatura folosind underpass-ul ala, va trebui reconstruit racordul ala intr-o cu totul alta configuratie, care sa permita circulatia cu mai mult de 20 km/h.

Dar ramane o problema majora cu "racordul". Linia spre Otopeni pleaca din partea dreapta a M1000. Linia dinspre Otopeni vine pe partea stanga a M1000. Adica asa:



Cu negru punctat, un parcurs al ipoteticului viitor tren expres Bucuresti - Otopeni, folosind racordul denivelat (fost spre Triaj) dinspre Otopeni si cel curent functional spre Otopeni.

Indiferent la ce linie il tragem (optim e sa minimizam numarul de macazuri traversate si de linii traversate, ca sa blocam gara cat mai putin - de asta exista linii de garare clare pentru directii la Bucuresti, si trenul de Craiova n-o sa plece niciodata de la linia 13, si cel de Constanta de la linia 1), fiecare expres Bucuresti - Otopeni va trebui sa traverseze cel putin intr-o directie liniile de M1000. Pe singura diagonala existenta daca il tragem la "liniile de Urziceni" de azi, sau pe una din cele doua existente daca il tragem la "liniile de Craiova".

Pe cale de consecinta, la fiecare diagonala, cat timp trece trenul de Otopeni, nu va putea intra si iesi trenuri spre Ploiesti / Pitesti / Iasi / Suceava / Brasov / Cluj / Arad / Curtici. Ceea ce, daca e un tren pe ora sau la doua ore, care face asta e ok. Dar daca e un tren la 15 minute pe directie, cat ar trebui sa fie ca trenul OTP-Bucuresti (si cat e deja si pe 1000, si probabil vor fi "mai multe" in viitor) sa fie atractiv la calatori la ora de varf[/b], ei bine, atunci este problema mare. Ca asta inseamna ca destule minute pe ora nu vor putea intra si iesi trenuri spre Brasov si Ploiesti si Iasi, cat timp diagonala e blocata ca sa treaca Otopeni - Bucuresti-ul.

Acum, la halul diagonala aia se circula cu 5-10 km/h. Si chiar si cu macazurile refacute, o sa fie 20-30 km/h, tot o sa fie incurcatura mare; trenul de Otopeni blocand portiuni bune din fiecare ora iesirea pe cea mai aglomerata directie a tarii. Deci nu e o solutie.

Solutia normala sunt doua: ori nu folosim subtraversarea la Triaj deloc, si dublam paralel cu 700-le existent (nu e loc), ori folosim subtraversarea la triaj si construim o diagonala denivelata - exista cu sutele in Europa (si de Est si de Vest) si Asia si chiar si America de Nord. E loc, si nici prea scumpe nu sunt. Plus ca ar creste capacitatea garii - pentru ca am putea vedea trenul de Craiova la linia 13, fara a mai bloca 10 minute gara.

Dar s-a gandit cineva la asta? De la CFR? Nu! Bineinteles ca nu!

Pentru ei linia Bucuresti - Depou Bucuresti Triaj e reabilitata... Da, este, pe firele pentru 1000. Pe firul pentru 700 e cu 80, nu cu 140, 10 minute pentru 7 km... Si ultimul racord ca sa treci de pe 1000 pe 700 il vedeti pe luminoschema, e paralel cu Gara Basarab... La cateva sute de metri de gara de nord, si la vreo 8 km de unde se despart 1000 de 700.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Intre timp, Digi24 preia pozitia noastra despre acest proiect si Capital preia stirea Digi24. :)

catalin_i

Pentru faza 1 cred ca intrarea in exploatare va fi mult mai devreme decât 2021. Terminatea fazei 2 într-adevăr ar putea fi 2021-22 dar important este ca trenul va fi deja in exploatare.


Sent from my iPhone using Tapatalk

cristi5

Quote from: TibiV on March 06, 2018, 01:14:16 AM
1. De ce obligi pasagerii de la Brasov pentru GdN sa faca un ocol prin OTP? Probabil 5% ar fi interesati...

Ocolirea nu e asa de mare pentru ca si M1000 ocoleste prin Buftea si Chitila. Se formeaza un soi de romb



Vezi si aici
http://www.contributors.ro/analize/cu-trenul-la-aeroport-calea-ferata-ploie%C8%99ti-otopeni-bucure%C8%99ti-%C8%99i-alte-asemenea/

Cu o oprire de 1-2 min la OTP creste enorm valoarea caii ferate. Poate 5% ar fi interesati acum, dar o legatura buna ar aduce mult mai multi interesati. Nu trebuie sa platesti taxi Ploiesti Vest -OTP sau Bucuresti-OTP, nu trebuie sa te gandesti la parcare, nu trebuie sa rogi pe cineva sa te duca, poti dormi/citi/lucra in tren, etc. Chiar si fata de o legatura decenta GdN-OTP s-ar economisi aproape o ora daca vii de pe M300/M1000.

Sa nu uitam ca M300 in 10 ani va fi mult mai performanta... Sighisoara-Brasov sub o ora :), etc. Deci eu asa as planifica, m-as uita care e potentialul de viitor, nu m-as crampona de situatia de acum cu lumea indragostita de masina lor etc si atunci planific chestii minimale, gara infundata, linie simpla, Diesel.  Si as planifica fireste in functie de noul terminal...

Cazul maxim aici e Lufthansa, care considera legatura cu trenul un "leg" al biletului de avion. Daca intarzie trenul, iti dau alta legatura.

Quote from: TibiV on March 06, 2018, 01:14:16 AM
3. (Parere personala): nu pti transforma OTP intr-o noua "Gara de Nord". Este cam ilogic. Folosesc GdN cam de 10 ori mai des decat OTP. Dar poate este o abordare prea "individualista"...

Nu ar fi nicio gara de nord, ci o gara de trecere cu linie dubla electrificata. O halta mai serioasa.

Quote from: TibiV on March 06, 2018, 01:14:16 AM
4. In baza punctului 3. avem oare un studiu real de trafic ?... Da-l naibii de Campionat de Fotbal...

Auzeam ca la studiul de trafic pt M6 trebuie sa ia metroul toti angajatii OTP si familiile lor ca sa iasa cifrele :) :)

Exista vreun studiu despre cati calatori OTP vin din provincie, si din ce zona?

Apropo de planuri de perspectiva, se stie unde va fi noul terminal OTP?

dr4qul4

Desi e linie simpla pe unele portiuni, nu se  poate obtine o cadenta mai buna a trenurilor prin incrucisarea lor in zona triajului si a statiei Mogosoaia unde avem mai multe linii?

Bine, luand in calcul toate costurile, nu mai cred ca e rentabila o asemenea investitie. Cel putin nu cat timp taxiul costa sub 2 lei/km (adica in jur de 10 euro pana in centru).
Cine va da minim 10 lei pentru bilet ca sa faca 30 de minute pana la gara de nord, si de acolo sa ia taxiul sau metroul pana la destinatie.
Cred ca mai degraba ar trebui sa ne gandim cum vom duce M2 la viitorul T2.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Eu as zice ca in momentul de fata din Brasov pleaca cu masinile personale sau cu diverse servicii de transport dedicat pentru OTP cam toti atatea persoane cate pleaca cu CFR-ul spre Bucuresti.
Da, poate din traficul actual de pe CFR intre Brasov si Bucuresti, doar 5% merg din GdN spre OTP. Dar daca adunam si pe ceilalti, care folosesc alte mijloace de transport, s-ar putea sa ajungi spre un 40-50% (stiu, pare imens, dar inclin sa cred ca nu exagerez atat de mult).

Una peste alta si mie mi se pare normal sa avem o statie subterana, in linia directa M1000 (nu M700), electrificata, cu deservire pentru toate trenurile IR de pe M1000, atat spre cat si dinspre Bucuresti. Cred ca s-ar obtine o cadentare excelenta pe ruta GdN - OTP si probabil nu va mai fi nevoie de trenuri exclusiv intre GdN si OTP. Pe actualul M1000 raman R si marfarele, iar M6-le ar trebui aruncat la gunoi (sau ma rog, fie, construit pana in Baneasa).

dr4qul4

Asa da, dar pentru asta avem nevoie de un alt plan, nu de licitatia actuala. Presupune investitii serioase. Si ar conecta si M1000 si M700, legand aeroportul Otopeni atat de ploiesti si Brasov, cat si de Buzau, Braila si Galati.
Bineinteles, gara CF trebuie facuta sub T2.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: catalin_i on March 06, 2018, 04:23:45 AM
Sincer sa fiu mie mi se pare foarte Ok împărțirea SF-ului in 2 faze: prima faza are termen de realizare 6 luni după care se pot apuca de licitarea construcției. Sau cine știe, poate CFR o face in regie proprie? Așa poate aven șanse sa vedem conexiunea pana la sfârșitul lui 2019.

Rezultatul "fazei 1" este o nenorocita de linie Diesel, fara semnalizare, simpla intre ultimul macaz al garii Bucuresti Nord si gara Otopeni cu exceptia garii Mogosoaia (de incrucisare). Asta va permite cel mult plimbatul unui Desiro la jumatate de ora in cel mai bun caz - o ora (in cazul probabil)  pe linia asta, cu viteze de cel mult 70-80 km/h pe mare parte din linie.

Cati oameni crezi ca vor astepta dupa tren jumatate de ora - 45 minute ca sa ajunga la Gara de Nord dupa inca 25-30 de minute? Cu portiuni pe care se va merge cu 10-15 km/h din cauze de macazuri pulbere? Cand cu autobuzul (care pleaca mult mai des) ajungi in centru in timpul asta, si cu taxiul in jumatate de ora esti oriunde?

Nu e nici o graba extrema sa incropim ceva rapid. Aeroporturi muuult mai mari ca Otopeni nu au serviciu pe sina si se descurca ok cu servicii de autobuze. Chiar in tari extrem de civilizate. Riscul incropelii e sa alungam putina incredere care exista in sistemul de transport feroviar, si oamenii, experimentand improvizatia insuficienta, sa spuna "ba, i-am dat o sansa, e ca dracu, numai in Romania bla,bla", sa fuga si sa nu mai revina, chiar si atunci cand sistemul va fi exitins.

Quote from: catalin_i on March 06, 2018, 04:23:45 AM
Deja suntem de rasul lumii ca jn aeroport care deja are un trafic mediu e conectat de in oraș de câteva milioane de locuitori doar cu niște amărâte de autobuze și taxiuri...

Putem sa fim un pic realisti? Sunt aeroporturi uriase care nu asigura decat "amarate de autobuze" si "taxiuri". Los Angeles (LAX) are 81 milioane de pasageri, si are doar "amarate de autobuze". Dublin are 30 milioane, Berlin-Tegel are 21 de milioane, tot "amarate de autobuze". Helsinki avea 17.5 milioane cand a primit conexiune feroviara, si oferea un serviciu de autobuze ultra-confortabil si ultra-usor de folosit.

Langa Bucuresti la trafic sunt Budapesta, Orio al Serio, Tenerife Sud, Berlin SXF, Koln-Bonn si Gran Canaria. Doar 2 din astea au legatura terminal - tren (Budapesta nu mai are, dupa inchiderea definitiva a terminalului 1, terminalul 2 e la distanta similara cu PO Aeroport de Otopeni si legatura e la fel de greoaie, si frecventele inutile).

Trenul e util, si necesar, nu zic ca n-ar fi - dar daca tot ce facem e o improvizatie care nu va putea asigura nici capacitatea si nici frecventa necesara, trenul o sa fie rapid abandonat, si pasagerii care vor fi strambat din nas nu se vor intoarce vreodata. Deci, hai sa facem o solutie adecvata, nu ce-i mai ieftin...

La dracu, ne permitem sa facem tuneluri de 7 km prin mijlocul pustietatii intre Racos si Augustin, dar nu ne putem permite sa legam 15 km aeroportul capitalei...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on March 06, 2018, 10:24:20 AM
Desi e linie simpla pe unele portiuni, nu se  poate obtine o cadenta mai buna a trenurilor prin incrucisarea lor in zona triajului si a statiei Mogosoaia unde avem mai multe linii?

Singurul loc in care se pot face incrucisari este in gara Mogosoaia. De acolo, in momentul asta, este linie simpla pana la fix la 845 de metri de tampoanele Garii de Nord (intre Podul Basarab si Podul Grant) - intre Mogosoaia si punctul ala nu exista nici un macaz pe care sa se poata incrucisa doua trenuri (mai exista un pachet de macazuri in zona str. Mimozei, dar pe ala daca ai iesit ajungi la Bucuresti Baneasa si la Constanta).

Bine, s-ar putea monta macazuri (cu problemele de mai sus), dar conform CFR, in documentul facut cu partea dorsala dintr-un birou, linia e reabilitata (din parti e reabilitata, e praf si pulbere, in livret e scris clar ce se intampla daca circuli pe dubla 3 cu timpii tai, de cat de reabilitata e linia).

Si cu o singura locatie de incrucisari ai incurcat-o urat de tot. Intarzierile se propaga in lant si sunt nerecuperabile. Si nu cred ca, atunci cand destinatia ta e aeroportul, vei vrea sa ajungi la pastele cailor.

Quote from: dr4qul4 on March 06, 2018, 10:24:20 AM
Bine, luand in calcul toate costurile, nu mai cred ca e rentabila o asemenea investitie. Cel putin nu cat timp taxiul costa sub 2 lei/km (adica in jur de 10 euro pana in centru).
Cine va da minim 10 lei pentru bilet ca sa faca 30 de minute pana la gara de nord, si de acolo sa ia taxiul sau metroul pana la destinatie.

Investitia asta, facuta cu fundul, sa fie cat mai absurd de ieftina, n-o sa atraga calatori, mai degraba o sa-i alunge.

Dar o dublare decenta, eventual o diagonala de viteza (denivelata) in complexul Bucuresti Nord, repararea complexului de macazuri in Bucuresti Nord, RK la linie, electrificare ar atrage imediat clienti.

Fara lux extrem, doar cu upgrade complet la 120, dublare pe toata distanta, reparatii, eventual diagonala de supratraversare a complexului Bucuresti se pot face 15 minute pana la Gara de Nord, cu tren la 15 minute.

P.S. Pentru doamnele si domnii de la CFR, daca cumva ne cititi - n-ati fost in stare sa va dati fundurile jos din scaunele din Palat, si sa va duceti jumate de ora pana la Balotesti sa vedeti efectiv starea liniei. Puteati sa luati o drezina si sa va uitati la linie inainte sa scrieti tampeniile. Dar va e lene. Nu va intereseaza. Va bagati piciorul!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

catalin_i

#130
Quote from: frunzaverde on March 06, 2018, 04:40:46 PM
Quote from: catalin_i on March 06, 2018, 04:23:45 AM
Sincer sa fiu mie mi se pare foarte Ok împărțirea SF-ului in 2 faze: prima faza are termen de realizare 6 luni după care se pot apuca de licitarea construcției. Sau cine știe, poate CFR o face in regie proprie? Așa poate aven șanse sa vedem conexiunea pana la sfârșitul lui 2019.

Rezultatul "fazei 1" este o nenorocita de linie Diesel, fara semnalizare, simpla intre ultimul macaz al garii Bucuresti Nord si gara Otopeni cu exceptia garii Mogosoaia (de incrucisare). Asta va permite cel mult plimbatul unui Desiro la jumatate de ora in cel mai bun caz - o ora (in cazul probabil)  pe linia asta, cu viteze de cel mult 70-80 km/h pe mare parte din linie.

Cati oameni crezi ca vor astepta dupa tren jumatate de ora - 45 minute ca sa ajunga la Gara de Nord dupa inca 25-30 de minute? Cu portiuni pe care se va merge cu 10-15 km/h din cauze de macazuri pulbere? Cand cu autobuzul (care pleaca mult mai des) ajungi in centru in timpul asta, si cu taxiul in jumatate de ora esti oriunde?

Pai cam tot atâți câți asteapta și in Viena ca tot la jumate de ora vine...
Iar in autobuz cu bagaje mi se pare destul de incomod - iar cu taxiul te înfunzi in traficul infernal din București...

Quote from: frunzaverde on March 06, 2018, 04:40:46 PM
Quote from: catalin_i on March 06, 2018, 04:23:45 AM
Deja suntem de rasul lumii ca jn aeroport care deja are un trafic mediu e conectat de in oraș de câteva milioane de locuitori doar cu niște amărâte de autobuze și taxiuri...

Putem sa fim un pic realisti? Sunt aeroporturi uriase care nu asigura decat "amarate de autobuze" si "taxiuri". Los Angeles (LAX) are 81 milioane de pasageri, si are doar "amarate de autobuze". Dublin are 30 milioane, Berlin-Tegel are 21 de milioane, tot "amarate de autobuze". Helsinki avea 17.5 milioane cand a primit conexiune feroviara, si oferea un serviciu de autobuze ultra-confortabil si ultra-usor de folosit.

Hmmm. Aeroportul uriaș LAX nu e chiar cel mai fericit exemplu întrucât in Los Angeles lipsește cu desăvârșire cultura transportului in comun așa încât chiar dacă ar avea legătura feroviară nu ar folosi-o nimeni... Nici nu știam ca au autobuze de fapt... Poate doar pana la terminalele de car rent...

Berlin-Tegel parca se Închide in curând pentru noul aeroport Brandenburg.

Dublin - acolo nu stiu într-adevăr - chiar numai autobuze?



Sent from my iPhone using Tapatalk

dr4qul4

In ce trafic te afunzi cu taxiul si nu te afunzi cu trenul sau metroul?
De la OTP ajungi imediat la Piata Victoriei. Cu taxiul ajungi mai repede la Gara de Nord decat cu trenul. Dar poate ai treaba in zona Pipera, sau Cotroceni, sau in vreo zona fara metrou si atunci sari direct in taxi. Ca doar e sub 0,4 euro/km.

Eu am alta intrebare insa: Cat face 780 de la capat la capat? Daca trenul nu poate face macar la fel (incluzand timpul de asteptare), atunci nimeni nu il va folosi pentru a ajunge la Bucuresti.
Bine, eu nu inteleg de ce asa zisul Expres, are 9 statii, in loc de 4 sau maxim 5 (basarab, gara, otp plecari, otp sosiri si eventual baneasa sau mai degraba Romexpo)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

#132
Quote from: catalin_i on March 06, 2018, 06:29:01 PM
Pai cam tot atâți câți asteapta și in Viena ca tot la jumate de ora vine...

Sigur? Eu zic ca vine la 10 minute: http://www.oebb.at/file_source/reiseportal/leistungen-und-services/4-mehr-als-zug/Anreise-zum-Flughafen-Wien/Anreise%20aus%20Wien/Folder_Vienna-City-Centre_2018.pdf. Ai 2 tph oferite de OeBB Railjet spre Hauptbanhof, 2-4 tph oferite de S-Bahn spre Mitte si Handelskai, 2 tph oferite de CAT spre Mitte. Deci 6-8 tph, deci un tren la 10 minute. Sunt programate in asa fel incat sa fie efectiv un tren la ~10 minute. Railjetul si S-Bahnul au biletarie integrata; CAT are tarif separat.

Un Desiro la 1/2 de ora e limita maxima a ce se poate oferi prin SF. Dar la halul in care e linia acum (si, din nou, caietul de sarcini pentru SF spune clar ca nu se atinge nimic de GdN-Mogosoaia), se va putea in practica (fara intarzieri masive) undeva la 1 tren la 45 de minute... Si ala nu va putea fi altceva decat un automotor Desiro. Eu zic ca un asemenea serviciu, atat de rar, nu are cum sa fie popular.

Ideal ar fi ca la ore de varf sa existe macar un tren la 15-20 minute, si un tren la 20 minute obligatoriu (ca sa aiba aceiasi cadenta cu autobuzul curent) la ora de baza. Ceea ce pe linie simpla, cu o singura incrucisare, si cu alt trafic (linia e o magistrala, totusi, pe linia aia merg trenuri la Galati via Braila).

Si ca trenul sa nu faca mai mult de 15 minute, ceea ce cu macazele de intrare in GdN la 5-15 km/h si linia pana in Mogosoaia praf nu se poate (bine ca se putea in 1976, pana la Mogosoaia se faceau 12 minute). Daca face 25 de minute pana in Gara de Nord (ca intrarile si in infundata Otopeni se vor face instructional, cu 20 km/h) nu il va lua iar nimeni. Ca daca astepti 30-45 de minute ca sa mai faci inca 25... pai in 45 de minute esti garantat in centru, si 65 esti si la ora de varf in Berceni.

Pur si simplu nu e suficient. O faza 1 era suficienta de genul asta prin 2008-13, cand aeroportul avea 5-6-7 milioane de pasageri; nu mai e suficienta azi. Si electrificarea din prima e esentiala; Dieselul e problematic in tuneluri pana la punctul in care e inutilizabil. Asta forteaza statii simple, in debleuri, si limiteaza ce se poate face in faza "2", limitand solutia completa la ceva inca si mai sub-optim.

Quote from: catalin_i on March 06, 2018, 06:29:01 PM
Hmmm. Aeroportul uriaș LAX nu e chiar cel mai fericit exemplu întrucât in Los Angeles lipsește cu desăvârșire cultura transportului in comun așa încât chiar dacă ar avea legătura feroviară nu ar folosi-o nimeni... Nici nu știam ca au autobuze de fapt... Poate doar pana la terminalele de car rent...

Nu, nu e "cel mai fericit sistem". Dar functioneaza; si chiar daca cota de piata a transportului public (care e o combinatie complexa de autobuze si shuttle-uri) e mic, numarul de oameni procesati e semnificativ. Si, nu e vorba de cultura, e vorba de cum e construit orasul, cu densitati foarte-foarte-foarte mici, distante foarte mari, si centre mici si foarte disparate (urban sprawl). Asta face extrem de dificila constructia unei retele. NYC, Washington, San Francisco, ba chiar si Seattle au cu totul alta configuratie urbana, si cote de piata pentru transport public ok.

Quote from: catalin_i on March 06, 2018, 06:29:01 PM
Berlin-Tegel parca se Închide in curând pentru noul aeroport Brandenburg.

La calendele grecesti. Poate prin 2021? 2022? Daca o fi vreodata gata si functional.

Quote from: catalin_i on March 06, 2018, 06:29:01 PM
Dublin - acolo nu stiu într-adevăr - chiar numai autobuze?

Da.

Si nu zice nimeni sa nu facem tren. Daca e facut civilizat - adica acces si la T1 si la viitorul T2, frecvente decente, timp de circulatie decent, grafic de circulatie ok, va avea calatori multi. Doar ca cu "solutia" CFR super-ieftin, heirup, si ultra-zgracita, nu se poate asigura nimic din toate acestea. Si rezulatul e ca alungam inca niste oameni de la tren.

Cum crezi ca vor reactiona calatorii cand vor astepta 30-40 de minute dupa un tren, care va veni (foarte des) intarziat, intarzierile pe linie simpla sunt normalitate, ca n-ai unde sa te dai la o parte, si astepti la incrucisare cat o fi), si care apoi se va tari cu 50-70 km/h pe sine vai-de-ele pana la Gara de Nord? "O data si mi-a ajuns", "Caca-te Frate, Romane", "Romanica, in Austria/Italia/Franta...". Si gata, nu vor mai calca vreodata in tren. Chiar daca in 10 ani le pui tu TeJeVeu.

Deja avem experienta. O data, de mult, intre Bucuresti si Constanta si intre Bucuresti si Brasov trenurile circulau pline. Erau trenuri de 10-12-16 vagoane, 8 bi-etajate etc. Au bagat liniile alea in reconstructie, care a durat un 5-7 ani, timp in care trenurile faceau 4-5-7 ore si toata lumea a fugit de la tren. Nimeni nu s-a intors. Trenurile de Constanta circula cu 3-5 vagoane, nici macar in sezon nu mai au mai mult de 6-7 vagoane. Trenurile de Brasov, chiar si in varf de sezon, cu zapada pe partii, merg cu 3 vagoane...

Si, ale naibii, au aer conditionat, fotolii confortabile si cu spatiu cacalau, sunt curate si poti chiar sa cumperi bilete on line. Si asta la clasa a 2-a.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

O solutie rapida si foarte comuna in Europa: shuttle bus catre Basarab sau Unirii. De ce nu avem microbuze / autocare cu spatiu de bagaje, care sa te duca in oras pentru 5 euro de persoana? Ai ajunge la fel de repede ca si cu taxi-ul.

subway

@frunzaverde
Te-as ruga sa-mi explicit si mie un lucru...cum ar putea fi o solutie monorail (ceruta prin caietul de sarcini) interoperabila cu reteaua CFR?...sincer, la chestia asta...m-am blocat...