News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

[B] Planuri si proiecte Metrorex

Started by Ionut, September 16, 2011, 01:28:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ionut

Quote from: sab on January 25, 2019, 03:57:39 PM
Adevarul este ca M6 este o magistrsla simpla in comparatie cu M4 si M5 .. De aceea se face M6.

Si M7 e la fel de complicată? Nu văd de ce Rahova-Unirii și Colentina-Obor ar fi mai grele decât M5 Drumul Taberei-Eroilor. Or fi, explicati-mi voi.

sab

Intersectia de la Unirii+ cladiri subrede pe tronsonul central+ strazi inguste.
Cel mai greu mi se pare sa rezolve interectia de la Unirii.  Solutia inclina  in ultima vreme ca M7 sa mearga pe la fostul Junior (actualul Tribunal), in loc sa treaca drept prin Parcul Unirii printre M1 si M2. Nu stiu insa cum vor face asta acum, ca s-a construit in zona Junior. Dar orice solutir se va adopta va fi grea.
Daca mai pui la socoteala si faptul ca statia actuala Obor nu poate fi statie de intersectie, deja avem multe probleme.

TibiV

Ionut,
M7 va fi criminala in zona Unirii, mai ales la conexiunea cu celalalte linii...
Nu uita ca ai M1/M3, M2, Dambovita, pasajul rutier Unirii.
Incearca sa iti imaginezi 3D ce este acolo. Un cosmar...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Pelicanul

Nu e nici un coșmar...De aceea inginerii sunt ingineri și arhitecții arhitecți, macaragii macaragi sudorii sudori, etc, etc. Dacă nu,  ne mutăm cu toții în Obor în spate și vindem mititei cu muștar și pâine. Sau na, textile și deodorante sau racorduri flexibile în Zona 6.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

sab

Da-ne si solutia "minune" de la Unirii, daca este asa simplu... :)
Tibi a uitat sa mentioneze si pasajul de corespondenta M1-M2.

dr4qul4

la Unirii M7 va trebui sa coboare mult de tot. Sa nu-mi spuneti ca nu se poate, ca am mers in Londra pe niste scari rulante de nu li se vedea capatul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

subway

#201
Quote from: Ionut on January 25, 2019, 01:38:03 PM
Da omule M5S1 se termină anul asta. Hai 2020. Si apoi ce facem? 7 km din M6. Ok. Si restul de 13 km? Mă refer la lucrări. Avem lucrări pe țeavă, în pipeline?
Omule, lasa <referendumurile pe forum> ca nu folosesc la nimic, ia-i la bani marunti pe <materialele> anterioare, ce au promis si ce au facut, lucreaza cu materialul clientului...si apoi intreaba-i daca au o cat de cat planificare la ce ar trebui sa faca in continuare, atat si nimic mai mult, ca de aia sunteti chemati acolo la <monitorizare>.

Ionut

Eu zic asa:

1. Nu imi mai da sfaturi despre ce sa fac si ce sa nu fac pe acest forum.
2. Nu imi mai da sfaturi în general.
3. Nu mai face offtopic, daca scrii ceva, scrie la subiect.
4. Dacă tot esti expert și vrei să ajuți, răspunde la ce te întreb, fără mistouri, sfaturi nesolicitate etc. Încă astept raspunsul la intrebarea pe care ai citat-o. Aia cu pipeline. Dacă știi, răspunde. Dacă nu știi, abtine-te de la alte comentarii.

Ah. Si inca o chestie. Nu suntem chemați la monitorizare. Dacă ar fi după ei, ne-ar scoate în suturi din sala. M-ar scoate, ca eu ma duc. Nu suntem chemați, noi ne ducem ca sa ne asigurăm că țara asta nu mai este furată chiar asa în ultimul hal.

Dacă mai ai ceva de adaugat, fa-o pe privat. E suficient offtopic.

Te invit în continuare să răspunzi la intrebarea despre pipeline. Care este ontopic. Dacă știi și vrei să zici. Altfel, abtine-te, te rog.

subway

#203
Da, vreau sa ajut si asta am facut tot timpul, dar probabil ca fiecare intelege in felul lui...
Cat despre <pipeline> am spus deja ce e pe tapet si cam in ce stadiu, ce as mai putea adauga?
Daca am scapat ceva intreaba-ma si daca stiu ceva iti raspund cu draga inima, pe <privat> sau cum doresti...

EugenRo

#204
Dintre multe idei de dezvoltare, daca le luam in ordinea prioritatilor, se desprinde nevoia unei rezolvari a problemei aglomerarii M2, dimineata si dupa amiaza.
M-a surprins mereu ca in spatiul public nu s-a venit (macar la nivel incipient-teoretic/ declarativ) cu o solutie pentru degrevarea traficului mega-aglomerat, alta decat extensia spre Pipera-Tunari.
Intrucat sunt un navetist diurn, cu abonament lunar la Metrorex, confirm ca ceea ce se intampla zilnic la orele critice este ireal, sufocant, de pe alta planeta, in special la statia Victoriei.

Prin urmare, va propun sa ne imaginam magistrala M10 (ca sa sune rotund), cu urmatoarele AVANTAJE:

-Asigura relatia Nord-Sud, pe palierul estic al capitalei. Nu dubleaza (nu canibalizeaza) M2, dar se intersecteaza cu ea in zonele cheie de capat, degrevand-o;
-In fapt leaga aeroportul Otopeni de Depoul Berceni. Poate avea capat nordic in zona mall Baneasa, unde o statie de genul Basarab ar inlesni trecerea calatorilor pe magistrala spre Aeroport fara supra-traversare;
-Poate fi prevazut si un inceput de ramura pe Bd. Ionescu de la Brad, in perspectiva in care zona s-ar aglomera peste 10-20 de ani (soseaua permitand lejer tunele de metrou);

-Arealele din care se alimenteaza cu calatori ("feed circles") sunt consistente, traseul fiind urmatorul:
(indirect M6 Aeroport Otopeni)->Complex Baneasa 2->Aeroport Baneasa 2->Piata Baneasa->Aerogarii->Aviatiei->Aurel Vlaicu 2-> Fabrica de Glucoza->Barbu Vacarescu->Stefan cel Mare 2->Tunari->Eminescu->Bd. Dacia->Calea Mosilor 2->Foisorul de foc 2->Traian->Bd. Unirii->Nerva Traian->Timpuri Noi 2->Calea Vacaresti->Parc Lumea Copiilor->Ctin Brancoveanu 2->Marie Curie->Nitu Vasile->Lamotesti->Turnu Magurele->Sere Berceni->Metalurgiei->Dimitrie Leonida 2->Depoul Berceni (maxim 29 de statii);
-Ar intersecta TOATE magistralele, mai putin M4.

Da, ar fi un proiect urias.
Da, ar fi niste costuri uriase (desi mai suntem si noi prin UE, fonduri etc...)
Da, veti spune ca nici in 2050 nu s-ar apuca cineva de asa ceva.
Si multi alti de "Da" care converg spre un mare NU.

Dar aici suntem la rubrica Planuri si proiecte si cine stie, poate unii-altii se mai uita si poate s-or mai schimba vremurile si oamenii, comunismul capitalismul de cumetrie. :)

https://imgur.com/a/HLB4XPl



AndreiB

Eu as incepe cu cateva proiecte mai mici pentru degrevarea M2.

1. O mare problema reprezinta statia Victoria, si schimbul de magistrale dintre M1 si M2. Venind dinspre Est - avem optiunea de renovare a tramvaiului 5, complete separat de trafic si cu tuneluri noi legate direct de M1 la statia Stefan Cel Mare - as adauga chiar linia pe portiunea Stefan cel Mare - Baneasa pe harta de metrou. Cu o corespondenta facuta ca lumea, cred ca ar fi mai rapid pentru sectiunea Dristor 2 - zona Pipera.

2. Extindere linia 41 pana la gara Baneasa & corespondenta cu un serviciu suburban suficient de des cat sa poata atrage calatori prin o noua statie pe M800, Bucuresti Pipera. Asta ar trebui sa ajute foarte mult la degrevarea pe ruta Militari/DT - zona Pipera - partial eliberand Unirii, partial Victoriei.

3. O noua linie tip 41, pe inelul median in est - i.e. via Doamna Ghica. Este spatiu lasat suficient pentru o linie foarte eficienta de la Aparatorii Patriei pana la Pipera, via cartierul Titan. Cu o frecventa buna si o separare complet de trafic, cred ca ar atrage o mare parte din traficul Titan - zona Pipera, care acum schimba la Unirii si sau Victoriei.

Cu M4 sud degrevand M2 de traficul de tranzit, partial - ramane M2 pentru legatura cu centrul si Berceni - zona Pipera. In paralel cu modernizarea M2 care sa permita un interval de c.90 de secunde, mi se pare o abordare mai buna decat o noua magistrala N-S. Acoperim cu transport in comun de mare capacitate mai multe rute, si un tramvai la suprafata este mult mai ieftin decat o linie de metrou.

O sa avem nevoie si de o acoperire de tranzit de mare capacitate in zona de centru-est, insa dupa construirea M7 si M5, cred ca merita sa regandim accesul in zona. Inclusiv M7 cred ca ar degreva M2, daca legatura Colentina - Pipera via tramvai este modernizata si cu o frecventa buna.

Prioritatea absoluta a metroului in Bucuresti mie mi se pare (in ordinea asta):

M5 - segmentul central
M4 - segmentul de la Gara de Nord la Gara Progresu
M7 - segmentul "core" de la Rahova la Colentina (o mica deviatie - aici as inlocui liniile de tramvai 21 si 32 cu linii de tramvai suburbane, care sa lege Voluntari (de la centura) si Bragadiru (din oras) direct cu capetele M7.
M6 - pana la statia Tokyo (Centrul Comercial Baneasa)

Dupa ce avem o retea de genul in Bucuresti, mi se pare ca ar trebui regandit tot transportul de suprafata sa fie complementar retelei de metrou, si impus restrictii draconice de intrat cu masina in centru.

helixdq

Mai in gluma, mai in serios, daca se vrea o varianta ieftina de descongestionare a traficului in sud, continui linia de "metrou usor" 41 din capatul Brasov drept peste camp pana la Antiaeriana / Depoul Alexandria cat mai e locul chel si faci legatura cu 32, urmand ca la un moment dat in 30 de ani s-o inlocuiesti cu linia de metrou de centura, cu o portiune frumosa la suprafata.
Te duce la M5, M3, M1, te duce si-n Baneasa daca vrei, ce mai.

Stiu ca e cam la capacitate 41, dar se schimba treaba cand se deschide M5.

Ionut

SCS Transport si CM POIM, 17-18 iulie 2019, Timisoara
Prezentare oficiala Metrorex
Carioci



paullie

Ei nu sunt in stare sa sape niste pasaje pietonale pt mai multe guri de acces la:

Aurel Vlaicu
Pipera
Preciziei

Vai de capul lor cu planurile lu' peste.