Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

La contractele pe PNRR mentenanța trebuie s-o bugeteze anual. Altfel...

Mentenanța nu e plătită în avans, din Fonduri Europene. De exemplu, la Coradia Stream CFR Călători vor plăti 4lei/km (sau prin zona asta, că dintr-o contestație scosesem valoarea parcă)


Xenos

Arată neașteptat de bine! Dar posturile de conducere nu au geamuri?  :|


cristi5

#994
Alstom a castigat la CAB contestatia impotriva PESA pe achizitia a 20 trenuri RE-IR2.

Contractul ARF-PESA este semnat si se pare ca nu are clauza suspensiva. Urmeaza cel mai probabil o perioada dificila pt aceasta achizitie.

Daca bine inteleg mai este pe rol la CAB o contestatie Alstom pe achizitia a 62 RE-Regio

https://economedia.ro/rasturnare-de-situatie-la-contractul-pnrr-semnat-cu-pesa-polonia-pentru-20-de-trenuri-noi-de-lung-parcurs-curtea-de-apel-bucuresti-a-intors-o-decizie-cnsc-si-a-admis-contestatia-alstom-arf-ree.html

QuoteRăsturnare de situație la contractul PNRR semnat cu PESA (Polonia) pentru 20 de trenuri noi de lung parcurs : Curtea de Apel București a ,,întors" o decizie CNSC și a admis contestația Alstom/ARF reevaluează ofertele

Mădălina Podaru  FEB. 12, 2024  0 comentarii
Pesa Polonia

Răsturnare de situație la contractul deja semnat cu PESA (Polonia) pentru 20 de trenuri electrice noi de lung parcurs după ce Curtea de Apel București a admis contestația Alstom (Franța) și a dispus reevaluarea ofertelor. Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară a semnat pe 19 decembrie 2023 contractul de 1,1 miliarde lei cu producătorul polonez, dar acum, după ce se primește motivarea Instanței, ARF va decide suspendarea sau chiar anularea contractului. ARF a semnat cu PESA pe 30 ianuarie 2024 și contractul pentru 62 de trenuri de scurt parcurs.

,,Complet: 10-Completul 1 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie: Recurs (alte soluţii)/ Solutia pe scurt: Admite în parte plângerea. Modifică Decizia atacată, în sensul că admite în parte contestaţia formulată de Alstom Transport S.A. şi, în consecinţă: – anulează Adresa nr. 6653/15.09.2023 privind comunicarea rezultatului procedurii de atribuire şi Raportul procedurii nr. 6524/12.09.2023; – obligă Autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei depuse de POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ S.A., conform motivelor expuse în considerentele prezentei hotărâri. Menţine Decizia atacată în rest. Respinge capătul de cerere privind suspendarea procedurii de atribuire, ca rămas fără obiect. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 09.02.2024. Document: Hotarâre  82/2024  09.02.2024″ se arată în decizia definitivă a CAB.


Decizia de reevaluare a ofertelor a fost confirmată de președintele ARF, Ștefan Roșeanu pentru publicația de specialitate Club Feroviar : ,,E o sentință în care se spune că o parte din lucruri trebuie reevaluate și când vom vedea decizia finală, vom trece la reevaluare. Deocamdată nu e vorba de despăgubiri, căci abia am intrat în contract, nu știu cine a fost păgubit sau despăgubit. E semnat, dar nu e produs trenul. Vom vedea dacă e vreo pagubă și în funcție de analize se va plăti acea pagubă dacă e cazul. Noi avem acum o bază legală care ne obligă ca atunci când e decizia CNSC să semnăm contractele. Această decizie întârzie clar livrarea trenurilor, căci trebuie făcută această reevaluare, luată din nou o decizie, acea decizie intră din nou în perioada de posibilă contestare, atribuire și așa mai departe. E prima dată când ne lovim de această situație, inclusiv în tot ministerul. Colegii de la juridic analizează implicațiile, deocamdată aștept motivația Curții, să vedem ce s-a decis acolo", spune Ștefan Roșeanu, președintele ARF.

Contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 29 de unități, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software. Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA (223.799.987,87 EUR), dintre care 830.400.000,00 lei reprezintă valoarea ramelor (167.971.357,49 EUR) și 276.000.000,00 lei (55.828.630,38 EUR), serviciile de mentenanță. În ce privește termenul de livrare al primei rame, precizăm că acesta este de 24 de luni de la semnarea contractului".

Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane și asigură 191 de locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90. Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, a transmis ARF la semnarea contractului.

cristi5

#995
Buletin de stiri RE

Se aude ca rama Coradia este in teste statice la Bucuresti si se va intoarce prin 25 feb la Faurei

La mijloc de martie e planificat un eveniment de prezentare in Gara de Nord (luati termenul cu multa sare)

Apoi vor continua testele in vederea omologarii.

Rama care este la teste in Cehia cica va veni in Romania "prin martie"

Inteleg ca testele se fac cu 3 rame deodata (mai e una in Germania) pt ca, daca s-ar face cu o singura rama, testele ar dura cica peste 40 de luni. Sigur ca asta e perspectiva unui furnizor care nu vrea sa ia penalitati. Dar stim ca exista un tren chinezesc CRRC in Cehia care a fost refuzat de beneficiar tocmai datorita autorizarii de durata, si acum circula pt alt operator, cu autorizari temporare. Amanunte mai jos...

——-

M-am intrebat de ce nu s-a achizitionat un model omologat deja. Mi-a explicat @florin74 ca ARF asta a cerut, dar CNSC a admis o contestatie (?) a CRRC in care cereau sa se accepte si modele neautorizate inca. Dar termenul de livrare nu l-au schimbat...

———
Se zice ca contractul PESA de RE-IR2 merge inainte, nu se poate anula, si se vor stabili despagubiri catre Alstom conform legii 101/2016 articolul 58/2 si HG 395/2016. Vedem ce urmeaza dupa ce apare motivarea CAB.

Asteptam si verdictul CAB pt ramele Regio. @florin74 estimeaza ca contestatiile Alstom si PESA vor fi comasate si decizia va veni probabil prin aprilie.

———

Detalii despre trenul CRRC neautorizat (apropo inteleg ca si PESA tot model nou sunt, deci va dura si acolo autorizarea)



QuoteCRRC's Sirius EMU carries passengers with RegioJet
Railway Gazette International

CZECH REPUBLIC: RegioJet has started passenger-carrying trial operations of one of the CRRC Zhuzhou Locomotive Class 665 Sirius electric multiple-units which was ordered but not accepted by Leo Express.

Since February 5, one trainset is being used on two return trips a day on the R23 Ústí nad Labem – Mělník – Lysá nad Labem – Nymburk – Kolín route that RegioJet runs under a public service obligation contract on the route. A second trainset is available as a spare.

The two trainsets have not yet been certified for commercial operation, but they have a permit enabling use on temporary services. Trial runs are expected to last three to four months, RegioJet confirmed to Railway Gazette International.

Takeover from Leo Express

Three Sirius EMUs were originally ordered by open access operator Leo Expressin 2016, with an option for 30 additional trainsets. They were intended to be used on domestic and international routes in the Czech Republic, Slovakia and Poland. The two trainsets were delivered from China to the Czech Republic in September and December 2019.

However, Leo Express cancelled the order in April 2022 due to the lengthy and protracting authorisation process. This follows Spanish national operator RENFE completing its acquisition of a 50% stake in the operator in August 2021.

However, CRRC has decided to continue work on obtaining full certification of the EMUs to operate in central Europe on its own.

The first trial runs under RegioJet's safety case began on January 4 between Přerov, Hulín and Otrokovice. It is not yet clear whether RegioJet will acquire the trainsets once they obtain full certification.

Meanwhile, Austrian open access operator Westbahnis leasing four six-car, double-deck EMUs from CRRC Zhuzhou under an agreement signed in December 2019. However, these had also yet to receive full certification as of December 2022.

RegioJet took over fast train services on the Ústí nad Labem – Kolín route from national operator České Dráhy in December 2021 under an eight-year PSO contract with the Ministry of Transport. The operator has faced some criticism locally for using not high enough standard rolling stock.

Most of the testing of the three Class 665 EMUs has been taking place at the VÚŽ test track in Velim, although they have also undertaken various test runs without passengers on parts the Czech and Slovak network since September 2022.

From business class to perch seats

The aluminium-bodied EMUs are designed for 160 km/h operation and are dual-voltage, capable of running under both 3 kV DC and 25 kV AC electrification.



The trainsets feature standard and business class accommodation, as well as an area with perch seats. However, RegioJet is currently only selling tickets for the standard and business class saloons.

cristi5

Rama CRRC Sirius pomenita mai sus. Probleme cu zgomot, vibratii, scaune proaste la clasa a doua...

https://youtu.be/7_Jm_uRYFsk?si=lE-3yAQFRWY5ndpV

Xenos

Ce surpriză, sunt nişte chinezării  :lol: şi concurenţa este neloială, mediul economic de acolo fiind puternic controlat şi probabil subvenţionat de stat.
Şi cât s-au spart în figuri la noi la contestaţii....nu mai ştiu exact unde, la metrouri sau tramvaie...

oc7avian

Ba fix la trenuri ;) Erau în asociere cu Astra

dan tm

Sînt superficiali doar la export sau cum fac lucrurile sa functioneze la ei in tara?

pasadia

După ce am urmărit tot filmul, țin să întreb - nu vi se pare totuși că e mult mai bun dat de orice MR folosit la noi?
Nu zic, e chinezărie, e departe de a fi perfect, dar sincer e peste orice e adus la noi la mana a doua (IC2 included). 

AlexxC

https://clubferoviar.ro/gruia-stoica-si-a-autorizat-rama-diesel-electroputere-vfu/
"La finele anului trecut, Michael Beckmann, vicepreședinte Service la Vossloh Rolling Stock, și Michael Bruun Andresen, project manager DSB, au vizitat trei trenuri IC4.,,Noul proprietar Cardinal Main SRL este în curs de a autoriza trenurile în România. Electroputere VFU furnizează servicii tehnice și va asigura mentenanță acestor trenuri în România", spunea primul într-o postare pe Linkedin. Cei doi oficiali s-au întâlnit cu Dănuț Ștefan Mândru, care a făcut o prezentare a site-ului tehnic de la Pașcani. ,,Am stabilit pașii următori pentru a obține omologarea și a pune la punct operațiunile de mentenanță", spune Michael Beckmann într-o postare pe contul său de Linkedin."

Vesti bune legate de ramele IC4 din Danemarca,posibil sa le vedem curand circuland in Romania ;
Reamintesc lista sectiilor principale unde inca vom aveam ani buni de acum inainte nevoie de tractiune diesel cat mai putin poluanta:
Bucuresti-Giurgiu; Iasi-Tecuci; Bucuresti-Pitesti-Craiova; Caracal-ramnicu Valcea-Sibiu-Medias; Brasov-Sibiu-Sebes; Bucuresti-Galati via Urziceni;Tulcea-COnstanta-Mangalia;Resita-Timisoara-Oradea-Satu-Mare-Baia Mare-Dej; Salva-Sighetul Marmatiei; Bacau_piatra Neamt-Bicaz



dan tm

Ramele nu-s omologate din Danemarca?

cristi5

Singura informatie din text e de fapt aceasta postare. Interesant ca aflam ce se va intampla in Romania dupa postari daneze




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#1004
Despre ramele cu hidrogen aflate in trafic in Germania (RB12 Frankfurt-Königstein).

 "Scrieti la ziar cand ajunge la timp, ca aia e cu adevarat o stire"

https://www.fr.de/rhein-main/main-taunus-kreis/kelkheim-ort95937/neue-pannen-mit-wasserstoffzuegen-92860771.html

Calatorii si-au facut grup de facebook (merge traducerea automata)

https://m.facebook.com/groups/1153223008989250

Mai jos cateva citate, si un frumos colaj cu anunturile de intarziere si anulare

Linia fiind secundara si Diesel, este fir simplu, deci orice intarziere se propaga si pe sens opus.

Numarul de mecanici e limitat (posibil de o certificare speciala pt H2), ceea ce duce la anulrea unor trenuri cand se imbolnaveste unul de exemplu.

La un moment dat nu au avut acces la locul de alimentare cu H2 (probleme la linie). Au trebuit sa anuleze trenuri. Se gandesc si la o statie de incarcare mobila.

Se pare ca uneori nu au timp sa goleasca toaletele pt ca nu le pot goli (si nici nu pot face curat in tren) in timpul realimentarii.

Unii calatori vorbesc de topografie deci posibil ca trag greu la deal.

Orice alta problema la infrastructura sau personal adauga la frustrarea calatorilor si e pusa tot pe seama noilor trenuri.

Pe de alta parte operatorul se lauda ca au ajuns la disponibilitate 90%

QuoteAnother day, another disaster. Super short notice and without notice all connections will be canceled tonight.
Found 3 nice people for an uber driving community (the Uber driver basically maintains the rail replacement traffic, as he reports). For one of my co-drivers it was already the 4th. Uber rides this week... that's just an addition, financially and organizational.

The only thing that keeps me going is the positive experience of riding together. Everything else is to despair.


————

22.02.2024 - all evening connections - complete failure - according to the motto: 'Who wants to go to Höchst if he/she doesn't come to Frankfurt anyway' or vice versa?

The track was sacrificed for a technique that obviously isn't applicable here (topography?!) ) or are the trains just so poorly developed/built that they fall apart after a few weeks in service - when will there finally be a comment from the RMV????????

Oh, maybe you just missed the date and construction outage a day ahead?








Powered by API/PUM imgur uploader