Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

vara, ar fi o tragedie!

In fiecare weekend, A2 se blocheaza. Si nu doar la statia de taxare sau la intrarea in Bucuresti. Sunt cam 10 accidente pe weekend, vara.

Dar planul era sa se faca acum, imediat ce da soarele. 15 Martie-15 Iunie, inseamna 3 luni. Destul cat sa faca ce au de facut. Sau pot sa faca un sens acum, si altul intre 1 Septembrie si 1 Decembrie.

Nu avea nici un rost sa se apuce de ea vara trecuta, nu sunt gropi atat de mari incat sa nu se poata circula. DIn contra, chiar si "bara la bara" tot se merge cu peste 130 pe banda 2 si peste 90 pe banda 1. De aici si accidentele.

Portiunea de beton este foarte denivelata, dar cam atat.

DN3 nu este o solutie pentru ca intra prin Pantelimon (orasul si apoi cartierul) si este mult mai aglomerat ca Theodor Pallady.


LE. @iuli, se frezeaza doar cativa cm de beton (cred ca 10) si se pun 2 sau 3 straturi de asfalt. Solutia a fost explicata pe larg rimavara trecuta. NU se darama tot.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Da, ziceau vara trecuta ca fundatia e ok, doar imbinarile intre placile de beton sunt problematice(dilatare/comprimare). @iuli, ma gandesc ca exista vreo varianta mai profi decat picamerul astfel incat terasamentul de sub sa nu aiba de suferit.

dr4qul4

QuoteEste aprobat si solutia va fi pusa in aplicare in acest an. Deci, va fi reabilitat acest tronson de la Bucuresti la Fundulea, pe ambele sensuri. Solutia deja aprobata este frezare 8 centimetri a betonului de ciment si inlocuire cu asfalt. Costurile vor fi cam 22 de milioane de euro. Lucrarile vor incepe in primavara, imediat ce vom finaliza campania de iarna", a precizat Dascalu.

Potrivit acestuia, tronsonul se va afla in santier la vara, cand lumea va merge pe litoral, iar circulatia se va face in conditiile corespunzatoare.

Reprezentantul CNADNR a estimat ca lucrarile vor dura maximum un an, insa se va incerca sa se rezolve pana la finele lui 2015.

"La vara, portiunea va fi in santier, iar lucrarile se vor face sub circulatie in conditii corespunzatoare. Se va lucra pe jumatate de cale, pe fiecare sens. Vor dura maximum un an (lucrarile - n.red.). Incercam sa rezolvam pana la finele anului", a spus Florin Dascalu.

SUrsa Ziare.com Interviu din 25 feb 2015 cu seful Directiei Intretinere Drumuri Nationale si Autostrazi din CNADNR, Florin Dascalu.

Asadar, sa revenim la sistemele de taxare.  Ideea vehiculata mai de demult este aceea de a pune pe cineva sa construiasca A0 si in schimb va primi concedionarea Pitesti-Constanta.

Mi se pare o prostie.

1. centura Bucurestiului nu trebuie sa aiba taxa
2. Buc Pitesti si Buc- Cta nu au nevoie de reparatii capitale.


CNADNR ar tb sa-si faca singuri mentenanta. Sa pastreze autostrazile fara taxa suplimentara si sa creasca rovinieta (sau sa introduca 2: una pt DN si una pt A), sau sa faca un abonament national dupa nr de km parcursi (cam greu).
Singurele taxe suplimentare tb puse la tunele mari/poduri dunarene.

Atat.
In rest avem nevoie de un sistem unitar de taxare pe tot teritoriul tarii. Portile de taxare sunt cea mai proasta solutie posibila. Genereaza cozi imense iar costurile pt operarea lor pot fi extrem de mari.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

Idei foarte bune si marsez pe ceea ce spui si tu.

Dar portile vor fi daca se va da spre concesionare. E clar ca privatul va avea grija sa nu scape nimeni netaxat, nu conteaza ca esti roman, strain sau roma-strain cu numere de Bulgaria. Actualul sistem cu camere pentru roviniete e ideal pentru cei care nu au masina inamtriculata in Romania. Poate fi fentat la infinit si fara batai de cap pentru ca pur si simplu nu au cum sa te amendeze decat doar daca se fac filtre mobile.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@iuli, si asta se poate corecta prin legislatie.

Sa nu uitam ca s-au facut pasi importanti in transmiterea amenzilor peste hotare. Asa ca, si daca ai nr de Bulgaria, in curand tot o vei plati.

Mai mult, as merge pe varianta in care, daca o masina are o amenda neplatita de peste 6 luni, sa poata fi sechestrata. Mai exact sa i se ridice certificatul de inmatriculare pe loc la orice control.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/licitatie-pentru-trimiterea-amenzilor-catre-soferii-care-nu-achita-taxa-de-pod-la-fetesti-cernavoda-14477203

Licitație pentru trimiterea amenzilor către șoferii care nu achită taxa de pod la Fetești-Cernavodă

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) vrea să cumpere servicii de imprimare și transmitere a proceselor verbale de contravenție emise pentru șoferii care nu plătesc taxa de utilizare a podurilor peste Dunăre între Fetești și Cernavodă.

"CNADNR, prin CESTRIN, îi revine responsabilitatea de a asigura aplicarea prevederilor legale privind aplicarea sancțiunilor contravenționale atunci când un vehicul este detectat, cu mijloacele tehnice ale SIEGMCR, că a utilizat podurile peste Dunăre între Fetești și Cernavodă fără a deține peaj valabil", se arată în documentația licitației.

SIEGMCR este sistemul informatic de emitere, gestiune, monitorizare și control al rovinietei.

Termenul de deschidere a ofertelor a fost stabilit pentru data de 29 ianuarie.

Licitația a fost estimată la 576.000 lei, fără TVA.

Contractul va avea o durată de 7 luni și presupune transmiterea unui număr maxim de 72.000 de procese verbale de contravenție, potrivit datelor din caietul de sarcini al procedurii de atribuire.

Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică – CESTRIN este organismul tehnic al CNADNR și are ca scop asigurarea expertizei necesare rezolvării problemelor tehnice operaționale de administrare și exploatare a autostrăzilor și drumurilor naționale.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

icristian

Vesnicul CNADNR, nici macar sa trimita amenzile nu sunt in stare.
Poate fi automatizat cu usurinta procesul, astfel incat sa nu trebuiasca decat sa dai un print all si apoi sa pui o semnatura. Toate procesele verbale au acelasi template, mai trebuie completat numele proprietarului, nr masinii si locul unde a fost filmat.

Dar nu... externalizam serviciul si platim 8 lei pt fiecare proces verbal emis.

TibiV

Azi se poate circula gratis... :)

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2030.04.2016.pdf

Quote
Comunicat de presă
30.04.2016

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România informează participanţii la trafic că
astăzi, 30.04.2016, în urma unor defecțiuni tehnice survenite la sistemul informatic de emitere, gestiune și
monitorizare a rovinietei, achiziționarea acesteia, precum și plata taxei de trecere la podurile Dunărene
(peaj), prin intermediul sistemului, sunt oprite
.

Menționăm că pe perioada în care  sistemul nu funcționează, nu vor fi emise procese verbale de constatare
a contravenției
pentru cei surprinși în trafic fără rovinietă/peaj.

CNADNR  SA  va  anunța  opinia  publică  imediat  ce  defecțiunile  vor  fi  remediate  și  sistemul  va  fi 
funcțional 

CNADNR SA
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-18-05-2016

Quote
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative care ar putea fi incluse în şedinţa Guvernului României din 18.05.2016

I.  PROIECTE DE LEGE

1. PROIECT DE LEGE pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România

Proiectul poate fi consultat la adresa:

http://www.sgg.ro/acte-normative/docs/2016/05/3d8rvm_5kp7fnbcwzh1s.pdf

"Pentru tipurile de vehicule prevăzute la lit. C - F din Anexa nr. 1, tariful de utilizare cu valabilitate de 30 de zile nu trebuie să depăşească 10 % din tariful de utilizare cu valabilitate de 12 luni, tariful de utilizare cu valabilitate de 7 zile nu trebuie să depăşească 5 % din tariful de utilizare cu valabilitate de 12 luni, iar tariful de utilizare cu valabilitate de o zi este de 11 EURO și nu trebuie sa depăşească 2% din tariful de utilizare cu valabilitate de 12 luni."

"Ministerul Transporturilor va comunica Comisiei Europene cu cel puţin șase luni înainte de punerea în aplicare a unui nou sistem de taxare a utilizării infrastructurii:
a) pentru alte sisteme de taxare decât cele care implică tarifele de concesiune:
(i) valorile unitare și alți parametri folosiți la calcularea diferitelor elemente de cost ale infrastructurii;
(ii)  informații  privind  vehiculele  reglementate  prin sistemele  de  taxare  și întinderea geografică a rețelei sau a părții rețelei, folosită pentru calculul fiecărui cost și proporţia din costurile pe care intenționează să le recupereze;
b) pentru sistemele de taxare care implică tarife de concesiune:
(i) contractele de concesiune sau modificările importante ale acestor contracte;
(ii) costurile  estimate de  constructie,  operare  si  intretinere, traficul  prognozat defalcat pe tipuri de vehicule, nivelurile preconizate pentru tarifele aplicate și extinderea geografică a rețelei reglementate de contractul de concesiune, pe care concedentul a fundamentat  avizul  de concesiune
"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

M-a sunat un prieten care este in drum spre mare si spune ca plata peiajului prin SMS nu functioneaza...
O zi perfect "aleasa" pentru asta...

Este cu un Fiat 500, a bagat categoria 1, si i-a venit raspunsul asta:


A incercat si cu si fara spatiu intre numar de inmatriculare si categorie...

Ati mai auzit de cazuri similare ?...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: TibiV on August 13, 2016, 03:34:33 PM
A incercat si cu si fara spatiu intre numar de inmatriculare si categorie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

A fosf cazut vreo 3 ore. A anutat pe FB cnadnrul!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

#479
Inainte sa postez, am verificat si http://www.cnadnr.ro/  si https://www.facebook.com/cnadnr/ si nu aparea nimic...

Dar au postat si pe FB si pe site-ul companiei pe la ora 19, deci la vreo 4 ore dupa ce problema s-a rezolvat...
Adica mesajul era pe post de "Uite prostilor de ce nu ati putut plati si v-au trecut apele ca poate va luati amenda, dar stati linistiti ca va iertam!..."
De kko.

Ei spun ca a fost "din cauza unei interventii in sistemul informatic"... Interventie programata si neanuntata ?!...
Sau a fost o "interventie" neprogramata, din afara, adica un hacker destoinic ?
Ori s-a jucat tantalaul "Dorel" de serviciu si a stricat ceva in sistem ?...

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2013_08_2016.pdf
Quote
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA anunță utilizatorii rețelei de
drumuri naționale că, din cauza unor intervenții în sistemul informatic al DRPCIV, în data de
13.08.2016, în intervalul orar 12:00 – 15:15, emiterea peajelor prin intermediul SMS nu a fost posibilă.
Începând cu ora 15:15 disfuncționalitatea a fost remediată.
Menționăm că utilizatorii care nu au reușit achitarea peajului prin intermediul SMS în acest
interval orar au posiblitatea de a achita tariful până la sfârșitul zilei următoarei treceri.

Interesanta iertarea "până la sfârșitul zilei următoarei treceri".
Pai daca cineva se intorcea de la mare din concediu, si urmatoarea trecere va fi la anul, poate sa plateasca in 2017 ?!...

Interesant totusi de stiut cine a facut acele "intervenții în sistemul informatic al DRPCIV" :D

PS
Deci pritenii mei nu au fost prosti, au fost doar ghinionisti... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)