Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

^exact, bine punctat: "dar merge cu placere in concediu in strainatate sa admire/treaca prin tuneluri rutiere, pe langa sau pe albii regularizate".
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ovii Stîngaciu

Video nou pe canalul meu de Youtube!
Vizionare plăcută!!
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Andi

S-au finalizat in mare parte lucrarile la centralizare pe Sighisoara-Medias, se circula acum pe ambele fire. Astazi s-a inceput lucrul pe intervalul Medias-Valea Lunga, se circula la cale libera.

District EA

Vărădia - Săvârșin (linia nouă) - 30 noiembrie 2021

cristi5

@Andi o veste excelenta, ma bucur ca vrabia din CFR care mi-a ciripit s-a tinut de cioc, astaaa... de cuvant.

@District EA multumim! La 4:41 e cetarea Varadia. Stalpii de catenara de beton sunt temporari.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on November 30, 2021, 05:23:11 AM
@dan tm a intrebat cum s-a ajuns la solutia asta. "S-a ajuns", la trecut, deci cu birocratii romani din trecut si prezent, nu cu aia din viitorul luminos. Neindoielnic educatia de top va produce inca 15k specialisti, care vor indrepta toate raurile si le vor face navigabile

Proiectul n-a fost facut de 'birocratii romani', ci de Poyry Deutschland sucursala Bucuresti impreuna cu Vio Top ca subcontractor. Supervizat de BEI. Poyry si BEI nu sunt birocrati romani, si ei au fost insarcinati sa livreze solutia, nu birocratul roman. Problema e calitatea proiectarii, care nu vine din 'educatie' (pana una-alta, Poyry ar trebui sa aiba acces la toata piata de munca din Europa, si la cei mai buni specialisti), ci din faptul ca piata de proiectare din Romania este vai-mama-ei. Si de ce e vai-mama-ei? din doua motive foarte simple :

1. Sistemul feroviar este incredibil de fragmentat si supra-reglementat prin "relatii interinstitutionale" (adica birocratie opaca). Proiectantii, constructorii si livratorii de sisteme trebuie sa obtina multiple autorizatii pentru a putea livra solutii feroviare in Romania, un proces extrem de complex si insular birocratic, care transforma totul in cvasi-monopoluri, pentru ca sunt putini care vor sa treaca prin furcile caudine, cu costuri imense (de timp si bani) pentru a intra o piata modesta, cu putine lucrari, ca Romania. Adesea reglementarile sunt arhaice, cu AFERizari la nivel de individ, nu de firma (pe principiul vechii "stampile Melepat"). Rezultatul? Scump si prost, cu un sistem politic care promoveaza "cercul inchis" al mediocritatii prin practici monopoliste sanctionate de stat. Exact ca in India din epoca License Raj. Desigur, convine administratorilor sistemului, care au o ratiune de a exista si o sursa de bani (si albi si negri).

2. O decizie politica care a facut ca lucrarile sa fie foarte rare si putine, dar de anvergura foarte mare, facand intrarea pe piata riscanta (investesti sa faci capacitate ca sa ce? Sa astepti dupa un contract 20 de ani?).

Rezultatul e ca aceiasi oameni incompetenti fac aceleasi proiecte absurde si proaste. Nu e nevoie de specialisti in faza asta, ci de o decizie politica urmata de actiune politica, la nivel inalt, de a deschide piata de proiectare, si de a consolida milionul de agentii si organisme notificate si birocratii absurde intr-un sistem mai "streamlined". Apoi se pot folosi resursele (uriase) disponibile la nivelul companiilor mari din Europa. Si pe rutier problema e similara, dar intr-o anumita masura mai reduse : reglementari si fragmentare mai putina, folosirea D&B ca strategie de contractare, etc. etc. fac situatia un pic mai buna.

Specialisti locali sigur ca e bine sa aiba Romania, dar tari ca Maroc, Algeria, Etiopia sau Kenya arata ca poti face proiecte excelente (inclusiv mare viteza reala) fara specialisti locali, doar contractand servicii la cheie de la lideri globali (fie ca e Franta, la LGV/TGV in Maroc, fie China (in Kenya si Etiopia), fie Japonia (in Taiwan) etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

motorzbh

Piata feroviara este la fel peste tot. Nu face nimeni proiecte de mii de km in fiecare an nici în Germania. In privința AFER-izarii te contrazic. Acum sunt 3-4 firme pe piață in România pentru ca ai uitat și consultantul neapărat necesar in implementare.
Marea problema a fost modul greșit de licitare a proiectelor. Ele au fost luate ca o obligație impusa de lege nu ca un instrument folositor. Daca era deștept CFR angaja o firma cu contract pe 20 de ani si-i punea pe aia sa facă toate proiectele din România ( ca oricum e același proiect copiat de la Italfer de pe Sim Sig peste tot. ) Dar le cerea garanție la proiecte : adică daca venea 10 000 de întrebări de clarificare sau ne dădeau in judecata din cauza lor , penalități. Se facea proiectul si trebuia schimbata soluția ? Pe banii lor. Ne dădea in judecata constructorul? Se duceau in instanta si daca pierdeau plăteau ei. Asa noi am plătit proiectele de doua ori ca proiectul era greșit sau a venit constructorul cu o optimizare si inginerul a fost de acord cu ea ca de , nu plătește el. 
Asa cum au fost facute proiectele , Poyry si-a luat banii si l-a durut la basca. Ti-a livrat un proiect prost pe care aluat zeci de milioane. Culmea ca noi le-am atras atenția ca au greșeli si ne-au ras in nas. Dupa licitație când s-a dovedit ca am avut dreptate au venit cu avocați si ne-au amenințat ca ne dau in judecata.
Si acum proiectele sunt extrem de proaste, la fiecare iterație dam zeci de observații.
De asta am si trecut la Fidic-uri galbene ca cel puțin nu mai dam bani pe un proiect prost ca tot ce vrea constructorul se face.

cristi5

In legatura cu circulatia pe 2 fire, aud ca pana pe 10 dec vor fi terminate 7 statii (Danes-Blaj cred ca-s 7)

Inteleg ca e restrictie la 120 pe ambele fire, vedem cat va fi mentinuta

cristi5

@frunzaverde era vorba strict de mutarea unui curs de apa, ceea ce eu nu am vazut nicaieri pe feroviar (nici cand a fost vorba de reproiectare, ca la Maierus) si parca intr-un singur loc pe rutier (A1 undeva intre Sebes si Deva parca). Nu cred ca e neaparat o problema a proiectantilor CF, ci pur si simplu mi se pare  ca mutarea raului nu exista, nu se discuta. Parca stiu de la inceput ca nu va primi AM.

TibiV

Va dati seama ca in ziua de astazi nu s-ar fi putut face Portile de Fier, Vidraru, Bicaz etc sau regularizarile masive din anii '70-'80 ?....

Poate asta este avantajul sistemelor totalitare: ti se spune ce sa faci, daca nu faci - ancheta si catuse.
Acum este invers - daca faci risti catusele, dar daca nu faci nimic atunci poti iesi la pensie...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Adisan

Pasaj peste noua magistrală feroviară zona Ilia 26.11.2021

https://www.youtube.com/watch?v=Yod7X6JeYJo&ab_channel=Adisan

Gara Ilia și pasajul peste CF relocare DJ706A din 26.11.2021

https://www.youtube.com/watch?v=-Ck3X5wZL-Y&ab_channel=Adisan

vancouver

Dambovita, Canalul Bega (facut in perioada austro-ungara), canalul Dunare Marea Neagra. Sau Somesul Mic la Gilau. Stim de la constructia A3 peste Somesul Mic intre lotul UMB si lotul Bechtel: https://www.google.ro/maps/@46.7555972,23.4116031,2548m/data=!3m1!1e3 Se vede albia veche a raului (pastrata) si canalul.

Prima indreptare a unui curs de apa cunoscuta este din anul 271 inainte de Cristos, prin care cursul raului Velino a fost mutat pentru a se varsa in Nera. Astfel a fost creata cea mai mare cascada artificiala cunoscuta pana acum in lume, cascada "Cascata delle Marmore" = 165m inaltime totala (in mai multe trepte) (https://it.wikipedia.org/wiki/Cascata_delle_Marmore). Anterior raul Velino se varsa intr-o zona mlastinoasa.

Parti ale fluviului Rin a fost indreptate de-a lungul timpului in Germania - astazi cea mai circulata artera navigabila din Europa. In Germania in acest moment nu mai exista decat un numar redus de rauri si fluvii meandrate natural. Evident in trecut (in perioada 1300-1900) s-a exagerat cu indreptarile si acum exista un trend de refacere si revenire a albiilor in cursul natural (exista proiecte europene pe tema asta). Dar asta nu inseamna ca nu putem muta una singura din miile de meandre ale raului Mures cu 100 de metri (adica nici macar nu desfiintam o meandra, ci doar mutam infim albia principala.)

Aceeasi idiotenie si pe CF Brasov-Sighisoara, unde Oltul este inca mult mai mic decat Muresul intre Deva si Arad, si unde o meandra desfiintata cu totul ar scuti o gramada de bani si timp (s-a mai discutat).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dan tm

Somesul Mic acolo unde arăți tu nu cumva este canalul de fugă al hidrocentralei? deci nu s-a facut acuma, in general canalele de fugp nu au eliminat albia naturala.

Singurul loc unde s- regularizat un rîu pentru o investitie după 1990 cred ca este la aeroportul Cluj Napoca unde au retrasat cursul Somesului Mic.

in rest sînt de acord cu ce a spus TibiV.


Daca ar fi sa fiu off topic as spune ca era mult mai bine ca aceasta magistrala care se reconstruieste acuma sa fi fost construita complet pe alt amplasament pe Valea Muresului. Adica NBS  fara atîte curbe ca sa se racordeze in diverse statii pe linia veche ABS.

Cu poduri, tunele lungi, curbe largi etc. Loc era slavă Domnului.

poate asa trebuia facut si pe M 300.

Vlad94

Am sesizat două aspecte interesante azi în zona Simeria:
1. Au apărut noii stâlpi de catenară pe racordul denivelat spre Hunedoara.
2. Racordul direct Petroșani-Triaj a fost burat și curățat și se pare că șina este lucioasă. Până nu demult, acest racord nu era folosit. Fiind în mașină, nu am reușit să fac poze

Cetatean

^
Racordul spre Petrosani s-a refacut prin burare si inlocuire de traverse,probabil si ceva sina. S a facut asta pentru ca in curand o sa inceapa lucurl la liniile 1,2,3 si atunci se va putea circula pe direct,cu un mic ocol.
Nu a fost planificata lucrarea asta "din birou".

Legat de discutia despre proiectare,la varianta noua de la Vetel,daca se trasa linia aia putin altfel scapam de doua poduri peste Mures si doar cu vreo 2-3 km de DN relocati.
Proiectarea sufera cel mai mult pentru ca se face din birou si studiile de specialitate care ar trebui sa ajute sunt facute cel mai des pe banii cei mai putini.
La fel cum consultanta este ulterior aleasa pe cei mai putini bani.
Vina? As zice mai degraba dezinteres. Sa iti faca proiectare o firma internationala cu 5 angajati in Romania care ulterior dispare e jenant.
Sa dai milioane pe niste planse gresite desi au fost rasverificate e penibil.
De ce poate CFR sa aibe NX angajati,dar nu poate avea un birou de proiectare cu 50 de angajati?