Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: Vice33 on August 12, 2018, 06:42:58 PM
Chiar e treaba noastra ce face antreprenorul sau statul cu traversele înlocuite? Nu avem alte priorități în discuții...?

Nu te supara, dar aia 200 lei/traversa ii platim noi.
Nu imi spune ca noi platim doar 40, ca 160 ii da UE....

Calculul lui thinker (pare destul de corect, nu m-am gandit niciodata sa masor distanta exacta intre traverse) zice 80k euro/km.
Sa nu uitam ca M300/M200 era intr-o stare cat de cat decenta...
Au DEMOLAT-o. Sina bunicica, macaze bunicele...

Sunt sute de alte sectii (nu pe CIV) care poate ar mai castiga cateva minute din traversele si sinele alea. Si chiar mai multe minute cu niste sine noi (de macaze deja mi-e frica sa pomenesc).

Vorba lui frunzaverde.
Reconstruim in 10 ani o singura cale ferata, si tot restul se duce de rapa....
Macar atat sa faca, sa reutilzeze ce se poate si pe celelalte linii, pe care si o sareta cu cai (patrupedele alea copitate si frumoase) este deja o concurenta redutabila pentru transportul feroviar... :((
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

Asta e altă discuție ce se întâmplă și unde se refolosesc traversele, chiar are legătură strict cu lucrările de pe M300, 200A, 200...? E o discuție colaterală, da, m-aș bucura ca acele traverse sa fie refolosite in alte părți, e treaba Cfr infrastructură cum rezolva, chiar nu e cazul sa dezbatem încă 5 pagini pe acest subiect.


Acum am ajuns sa fim iritati de lucrările de pe CIV...și să disecam ce va face CFR infrastructură cu respectivele traverse, hai sa vedem atunci ce fac și cu semnalele luminoase, cu elementele electro mecanice, cu celelalte componente de la vechea linie...nu mai avem noutăți cu lucrările...?


Haideți să discutăm de lucrările active, nu de posibilități de refolosire a materialelor înlocuite din vechea magistrala...


Rezolvam ceva daca ne enervam pe aceste lucrari? Sunt făcute conform unui proiect, cu fonduri europene, sunt la un stadiu peste 85%, că durează 10 ani, e vina UE sau a statului exclusiv ? Antreprenorii au mai și lalait-o, și partial și din vina lor. Termenul de execuție era de 3 ani parca...știm de ce s-a ajuns la 6-7 ani.


Vechea linie prezenta multe defecte care nu se puteau corecta prin RK, e normal sa se refacă integral ambele linii, cu elemente noi, durabile,calitative conform proiect.


Statul trebuie să cheltuiască niste bani din aceste fonduri pe infrastructura, ne lasă UE să facem RK pe Brașov Arad...? Nu ne lasă, ne-au condiționat să folosim acești bani pentru refacerea CIV, cu proiect aprobat de ei.


Știu că Frunza verde are dreptate la costurile proiectului, dar haideți să vedem și cealaltă parte cu cheltuirea fondurilor europene în infrastructura feroviara.


Acum degeaba ne supărăm, proiectele sunt în derulare, și merg mai departe, să vedem antreprenorii care câștigă noile licitații, cum se vor mișca după semnarea contractului.


Credeți că pe Simeria - Km 614 lucrările vor dura doar 3 ani ..? Eu zic că minim 5.

frunzaverde

Quote from: TibiV on August 12, 2018, 06:26:42 PM
Si chiar sunt curios daca zecile de mii de traverse inlocuite pe CIV vor fi aruncate sau refolosite (macar partial)....

Contractele prevad sortarea si livrarea in bazele CFR pentru refolosire ca material semi-bun. Doar ca nu sunt probleme in bazele CFR cu lipsa de traverse - sunt disponibile materiale noi si semi-bune cat cuprinde.

Dupa cum s-a zis si mai sus, traversele sunt foarte, foarte ieftine, 200 lei/buc. nu este un pret nerezonabil pentru o traversa de beton.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dagda

Care sunt cele mai scumpe materiale necesare pentru constructia unei cai ferate? Avem o lista de preturi pentru catenara, stalpi, sina, etc?

frunzaverde

#4204
Quote from: Vice33 on August 12, 2018, 09:41:29 PM
Rezolvam ceva daca ne enervam pe aceste lucrari?

Da, nu mai facem mizerii de genul asta din nou.

Quote from: Vice33 on August 12, 2018, 09:41:29 PM
Sunt făcute conform unui proiect

Unui proiect infect, care nu a fost niciodata necesar. Un proiect infect, facut cu Google Translate de o firma care s-a retras din piata romaneasca dupa un tun rapid. Un proiect cu o cerinta, facuta de stat care nu are pereche in istoria feroviara a lumii (decat dupa razboaie).

Quote from: Vice33 on August 12, 2018, 09:41:29 PM
e vina UE sau a statului exclusiv

1. A statului ca a propus un program de lucrari care e non-sens pentru niste lucrari care nu s-au mai facut nicaieri in lume. Sa darami 600 km de magistrala dubla electrificata si s-o reconstruiesti de la zero este nemaiauzit in istoria feroviara a lumii.

2. A statului ca a facut proiectare de doi bani, si a semnat de acceptanta.

3. A UE ca a aprobat finantarea a asa ceva desi orice om cu capul pe umeri ar fi spus nu.

Quote from: Vice33 on August 12, 2018, 09:41:29 PM
Termenul de execuție era de 3 ani parca...știm de ce s-a ajuns la 6-7 ani.

O asemenea lucrare era imposibil de finalizat in trei ani sub trafic.

Quote from: Vice33 on August 12, 2018, 09:41:29 PM
Vechea linie prezenta multe defecte care nu se puteau corecta prin RK, e normal sa se refacă integral ambele linii, cu elemente noi, durabile,calitative conform proiect.

Care defecte? Parca am mai vorbit de nenumarate ori, si de fiecare data mi-ai dat dreptate... Numeste-le, in pastele ma-sii de defecte, ca ma enervez...

Si nu, nu e normal sa darami complet o linie dubla electrificata ca sa faci alta la fel la 2 metri distanta, pentru 20-40 km/h crestere (pe alocuri) de viteza maxima. Tot cu treceri la nivel, tot cu gari la standard medieval, tot cu idiotenii demne de anii '50-'60.

Pentru toti sustinatorii proiectului astuia - aratati-mi o alta lucrare undeva in lume, oriunde, unde s-a daramat complet o cale ferata dubla electrificata pe 500 km ca sa se reconstruiasca. Rad si curcile de noi!

Quote from: Vice33 on August 12, 2018, 09:41:29 PM
Statul trebuie să cheltuiască niste bani din aceste fonduri pe infrastructura, ne lasă UE să facem RK pe Brașov Arad...? Nu ne lasă, ne-au condiționat să folosim acești bani pentru refacerea CIV, cu proiect aprobat de ei.

Da, se putea face RK pe Brasov - Arad. La fel cum au facut Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Germania de Est. Jaspers a spus explicit chestia asta cand s-au propus primele contracte de lucrari. Singurul lucru care nu se putea face era daramat si reconstruit la acelasi standard, cum s-a facut pe Campina - Predeal.

In plus se puteau folosi banii pe orice proiect prioritar TEN-T (inainte TEN-Rail), deci CIV, Craiova - Timisoara - Arad, Craiova - Curtici. Iar dupa finalizarea banilor se putea continua cu alte lucrari de pe coridoare primare (ca in Ungaria sau Cehia). De exemplu Bucuresti - Iasi sau Bucuresti - Craiova

Quote from: Vice33 on August 12, 2018, 09:41:29 PM
Știu că Frunza verde are dreptate la costurile proiectului, dar haideți să vedem și cealaltă parte cu cheltuirea fondurilor europene în infrastructura feroviara.

Care e "cealalta parte"? Ca am ajuns sa nu mai putem circula pe Bucuresti - Craiova - Timisoara asa cum am prezis? Si ca probabil viaductul ala o sa fie un nou Gradistea? In cel mai bun caz proptit pe un fir cu lemn si cu restrictie la 500 tone.

Quote from: Vice33 on August 12, 2018, 09:41:29 PM
Credeți că pe Simeria - Km 614 lucrările vor dura doar 3 ani ..? Eu zic că minim 5.

Pun pariu cu tine ca nu sunt gata nici in 2028.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alexV

Quote from: Vice33 on August 12, 2018, 06:42:58 PM
La Coslariu la racordul nou care mai e situația cu acei piloți forați...?

stagneaza. nu mai sunt utilaje de forat, posibil sa fi terminat. dar nici terasamentul n-a crescut, nici alte utilaje nu sunt prezente acolo in zona

thinker

Am vazut ca discutia despre traverse avanseaza.

Traversele sunt ultima problema a liniilor CFR-ului.
- prima problema e ce e sub traverse, care fuge, se ridica, se lasa, se prabuseste
- a doua problema e uzura sinelor si a restului de elemente ale infrastructurii, acelea sunt cu adevarat scumpe

Traverese de beton - ati vazut o deraiere pe traverse de beton? Din aia in care un vagond din trenul marfar merge deraiat 4-5 km, si toate traversele se crapa pe mijloc si trebuie inlocuite? Parca e una pe undeva pe forum. Traversele sunt nimic, sina, si pretul de inlocuire sunt de X ori mai mari, unde x e un numar din doua cifre.... Asa ca daca faci o lucrare de reparatie macar sa pui traverse noi.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Xenos

Ceea ce am vrut eu sa spun este ca ma astept la o calitate ireprosabila a traverselor la un pret de miliarde de lei al lucrarilor in ansamblul lor. Valabil si pt sina.

Vlad94

A disparut firul drept intre Deva si Mintia. Se circula pe firul stang cu viteza redusa.
Este finalul lui 2018 un termen optimist pentru finalizarea tronsonului Sighisoara-Coslariu (fara racordul de viteza) respectiv Coslariu-Simeria (fara tunelul Turdas)?

TibiV

Superoptimist.

Uita-te pe ultimele filmari de pe traseu (postate de Phenol pe 11 august, adica o pagina in urma) si vei vedea nu doar una ci cateva sectiuni bune pe care terasamentul unui fir nu este nici macar la 50%, iar pana la traverse si sine mai este cale luuuunga....

Mie deja mi-e lehamite.  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Marcăm 7 ani de construcții pe tronsoane care în mod normal nu ridicau probleme deosebite... :-[

District EA


Phenol


Phenol

@Vlad94: ceea ce eu cred ca e posibil e sa circulam doar pe infrastructura noua pe toata distanta Sighisoara - Simeria (nu iau in considerare varianta de la Coslariu), adica sa se circule pe noul amplasament unde a fost relocat DN 14, sa fie deschis firul 2 intre Copsa Mica si Valea Lunga pe noile poduri si (cu mare optimism) sa fie circulabil firul 2 prin tunelul Turdas. Desigur, toate astea pe semnalizarea veche. (vezi filmmarile de pe pagina anterioara)

In rest, in cel mai bun caz anul viitor poate vom vedea primele teste pe noua infrastructura cu semnalizarea noua.

vancouver

Of, of, greu, greu... Inadmisibil ca avem zone cu ambele fire gata de un an si folosim numai unul. In loc acele zone sa fie ca o relaxare pentru trafic si incrucisarile sa se faca programat acolo, IN MERS, noi ne chinuim cu un fir, pentru ca ... nu s-au gandit niste tovarasi .... sau au gandit-o altfel, ca sa fim intelegatori.

Dar mai grav mi se pare mie ca NU EXISTA NICI UN PLAN de folosire optimizata a liniei noi. Adica o sa avem prin 2020 aprox. 180 km de cale ferata dubla, electrificata, apta 90% de 160km/h, cu statii moderne, dar nu avem nici un plan sa folosim treaba asta si sa atragem oamenii pe calea ferata pe zona asta.

Adica 180 km cu o v comerciala de 100-110 se fac 1:40, deci sub 2 ore, ca sa avem trenuri regio-express 1 ora intre ele, inseamna 4 rame + 2 de rezerva. Adica trenuri fix din ora in ora, toata ziua, cu opriri Sighisoara-Medias-Copsa Mica-Blaj-Alba Iulia-Orastie-Simeria. Daca deja se circula decent pe Simeria-Deva, atunci pana la Deva, inca se incadreaza sub 2 ore.

Apoi intercalate intre ele, trenuri regio, tot din ora in ora. La v comerciala de ca. 80km/h inseamna 2:15 (sau 2:25 inclusiv pana la Deva), plus pauze la capete, sa zicem 3 ore, deci trebuie 3x2=6 + 2 de rezerva = 8 rame.

Asadar e nevoie de 6 rame de regio-express, capabile 160, si 8 rame pentru trenuri regio, capabile 120. Sau luate toate la fel si atunci nu mai e nevoie de rezerve la ambele tipuri, atunci trebuie doar 4+6+2=12 in total. Pot fi pentru inceput rame gen cele facute de Softtrans si daca exista cerere se pot dubla sau tripla. Si evident serviciul nu trebuie neaparat realizat de CFR Calatori, se poate da o subventie speciala pe termen de 5-10 ani operatorului privat care se inhama la asa ceva si asigura o calitate anume.

Din cate stiu UE are ca obiectiv ca 70% din calatorii pe o ruta CF modernizata sa fie atrasi pe CF, max. 30% sa ramana pe rutier. Deci se dau si bani UE pentru asta. Si se poate. De ex. pe rutier intre Deva si Sighisoara trebuie minim 2:30, pe feroviar se va putea sub 2 ore, ceea ce este chiar un argument.

Ulterior, pe scheletul existent si pe masura finalizarii de noi sectoare, serviciul se poate extinde. Toate trenurile pot continua pana la Arad, unele poate apoi si la Timisoara. Cele Regio-Express cu opriri doar la Savarsin si Radna si un timp sub 3 ore intre Sighisoara si Arad. Pur si simplu se creeaza astfel noi legaturi economice intre Banat si Transilvania de sud. Deci da, poate ca la inceput serviciul va fi cu un grad redus de ocupare, dar in timp se poate sa ajunga folosit din greu. Asta da un sens real reabilitarii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.