Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 26 Guests are viewing this topic.

cristi5

Multumiri! Conventia de pe acest topic e ca pt albastru e nevoie de marcaj lateral. Dar tag-ul OSM se refera la smoothness care apare intr-adevar excelent. Asa ca acolo va apare maine albastru. Poate s-a mai discutat, daca exista la noi DJuri cu marcaj lateral?

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

rizelgeorgel

Am mers astazi pe ruta Sibiu - Deva - Oradea. Ce ne intereseaza, pe ruta Deva - Oradea, avem asa: Soimus - Brad - drum foarte bun, fara indicatoare, cu marcaj galben temporar, in multe locuri poti merge cu 100 km/h. Brad - prin centru - o catastrofa. Dupa ce iesiti de pe centura Brad, de la intersectia cu stop pana la iesire din localitate drum prost tare. Apoi pana la Ionesti drum perfect, pe mare parte cu marcaje si tot ce trebuie. De la Ionesti la Varfurile situatia s-a mai imbunatatit, s-a carpit bine de tot, am putut merge cu 60-70 in loc de 20-30. Un nene pe care n-o sa-l iert niciodata, in benzinaria Lukoil de la intersectia din Varfurile, mi-a spus sa merg spre Oradea pe dn 76, ca "merge". Apai...pana la Stei este cel mai catastrofal drum care poate exista in tara asta, am facut aproape 2 ore pe acest tronson. Totul spart, cratere de pana la 1 m patrat cu grosime de cel putin 20 cm, masina se zguduie din toate incheieturile, este un dezastru de nedescris. Din Stei pana la Beius este tot prost, dar incomparabil mai bine. Trebuie sa iei cu 20 km h toate ridicaturile de la podete, inca neasfaltate. Cand vezi drum bun sa accelerezi, atunci te trezesti in cate o denivelare urata. Abia de pe la Rabagani spre Oradea drumul este perfect (cam ultimii 44km), marcat cum trebuie, dar fara prea multe indicatoare. Sa zicem verde.

stefan_viziru

Sa scriu si eu cate ceva!

DJ 741 din judetul Hunedoara este aproape in intregime neasfaltat. Venind dinspre Balsa, pe DJ 705, in zona localitatii Poiana, asfaltul era ca nou, insa numai pe o portiune de vreo 6 km.
"Mizeria" e si mai mare pentru ca in zona era si un panou (citez din memorie):
"Drum modernizat de CJ Hunedoara , presedinte Mircea Molot". Acest domn are acum problem cu DNA-ul.

Apoi spre Curechiu si Bucuresci e drum de pamant, recomandabil doar celor care au automobile de teren!!!   >:( Intre Bucuresci si Brad e asfaltat.
Atentie : pe toate hartile apare ca DJ, ca fiind modernizat (asfaltat)  :D.
A12 sau A6 pentru Romania pana in 2025!

cristi5

#739
@rizelgeorgel: multumim de info! Incerc sa combin acest mesaj cu mesajele lui @boer_escu.

Poti preciza daca s-a terminat reabilitarea pe portiunile indicate?
http://ev.csc.kth.se/cristi/maps/#map=9/46.487/22.684

sau modul editare (si mai multe informatii la click)
http://standup.csc.kth.se/maps/edit.html#map=9/46.487/22.684/0

Quote from: rizelgeorgel on December 19, 2015, 09:28:28 PM
Soimus - Brad - drum foarte bun, fara indicatoare, cu marcaj galben temporar, in multe locuri poti merge cu 100 km/h.

Deci punem verde? Mai e in reabilitare sau e "gata"?

Quote from: rizelgeorgel on December 19, 2015, 09:28:28 PM
Brad - prin centru - o catastrofa. Dupa ce iesiti de pe centura Brad, de la intersectia cu stop pana la iesire din localitate drum prost tare. Apoi pana la Ionesti drum perfect, pe mare parte cu marcaje si tot ce trebuie.

E verde cu reabilitarea terminata. Corect?

Quote from: rizelgeorgel on December 19, 2015, 09:28:28 PM
De la Ionesti la Varfurile situatia s-a mai imbunatatit, s-a carpit bine de tot, am putut merge cu 60-70 in loc de 20-30.

Deci galben si inca in reabilitare?

Quote from: rizelgeorgel on December 19, 2015, 09:28:28 PM
Un nene pe care n-o sa-l iert niciodata, in benzinaria Lukoil de la intersectia din Varfurile, mi-a spus sa merg spre Oradea pe dn 76, ca "merge". Apai...pana la Stei este cel mai catastrofal drum care poate exista in tara asta, am facut aproape 2 ore pe acest tronson. Totul spart, cratere de pana la 1 m patrat cu grosime de cel putin 20 cm, masina se zguduie din toate incheieturile, este un dezastru de nedescris.

Inca in reabilitare sper?

Quote from: rizelgeorgel on December 19, 2015, 09:28:28 PM
Din Stei pana la Beius este tot prost, dar incomparabil mai bine. Trebuie sa iei cu 20 km h toate ridicaturile de la podete, inca neasfaltate. Cand vezi drum bun sa accelerezi, atunci te trezesti in cate o denivelare urata.
Acum e galben dar suna a rosu... Sper ca nu e gata reabilitarea.

Quote from: rizelgeorgel on December 19, 2015, 09:28:28 PM
Abia de pe la Rabagani spre Oradea drumul este perfect (cam ultimii 44km), marcat cum trebuie, dar fara prea multe indicatoare. Sa zicem verde.

OK l-am pus verde de la Rabagani. E gata reabilitarea inteleg? (scot "linia punctata"?)

http://openstreetmap.org/changeset/36113536

PS: nu sunt foarte incantat de modul cum arata linia punctata pe harta OSM mai ales la nivele mici de zoom (7...9), dar e un inceput

cristi5

#740
Quote from: stefan_viziru on December 22, 2015, 10:00:33 AM
DJ 741 din judetul Hunedoara este aproape in intregime neasfaltat. Venind dinspre Balsa, pe DJ 705, in zona localitatii Poiana, asfaltul era ca nou, insa numai pe o portiune de vreo 6 km.
"Mizeria" e si mai mare pentru ca in zona era si un panou (citez din memorie):
"Drum modernizat de CJ Hunedoara , presedinte Mircea Molot". Acest domn are acum problem cu DNA-ul.

Apoi spre Curechiu si Bucuresci e drum de pamant, recomandabil doar celor care au automobile de teren!!!   >:( Intre Bucuresci si Brad e asfaltat.
Atentie : pe toate hartile apare ca DJ, ca fiind modernizat (asfaltat)  :D.

Sunt un pic confuz pt ca pe OSM DJ741 se termina (asfaltat) la est de Bucuresci desi drumul e marcat ca "tertiary" pana la Curechiu. De la est de Bucuresci lipsesc informatiile privitoare la surface, ceea ce e indicat cu verde aici:
http://standup.csc.kth.se/maps/speed.html#map=14/46.115/22.92/0

Daca ai (sau vrei sa-ti faci) cont OSM, poti sa marchezi pana unde duce DJul (tag-ul "ref") si ce suprafata are (tag-ul "surface"). Calitatea o marchezi cu tag-ul smoothness, direct la OSM, sau in editorul nostru simplificat:

http://standup.csc.kth.se/maps/edit.html#map=14/46.115/22.92/0

Comunitatea OSM apreciaza astfel de informatii (surface, corectura ref, smoothness) dar pentru drumuri mai putin importante eu as prefera sa introduca datele cei care au fost acolo.

rizelgeorgel

#741
Sa raspund asadar la intrebari:
- Soimus - Brad mai are pe margini (aproape pe toata distanta) balize de semnalizare, rigolele nu sunt gata. Este doar asfaltat perfect si delimitat cu dunga galbena pe mijloc. As pune totusi verde, o "medie" intre calitatea perfecta a caii de rulare si lipsa marginilor. Sunt localitati in care nu este reabilitat, doar in afara lor (Brad este un exemplu). Prin centru rupi masina, dar centura este foarte buna, de albastru, cu marcaje cu tot.
- Brad - Ionesti e mai bun ca Soimus - Brad, as pune albastru, este la fel de bun ca Rabagani - Oradea, poti merge chiar cu 120.
- Ionesti - Varfurile totusi sa lasam galben in reabilitare, pentru ca nu este catastrofal ca Varfurile -  Stei (iciudat, caci in octombrie l-am parcurs cu 20 km/h, nu era nici un utilaj si era plin de gauri, nici acum nu este nici un utilaj dar totusi mai merge, are multe plombe mari)
- Pe Varfurile - Vascau este din pacate ROSU fara reabilitare. NU este nici un utilaj. Au daramat enorm din dealuri, pe mare parte va fi la Sfantu' Asteapta cu cate 2 benzi pe sens, poate in 2020. Drumul va semana cu cel Alesd - Zalau, cu relief dificil, dar reabilitat. Pe multe portiuni de zeci / 100 / 200 m trebuie sa mergi pe contrasens, caci sensul tau nu mai exista, este doar pamant. Deseori te intalnesti cu tiruri pe portiuni de 5 metri latime...e nasol. Totul e demolat, arata ca dupa bombardament atomic, nu exista protectie la dealuri, majoritatea sunt rase pentru largire, daca vine vreo viitura cade padurea cu deal si sosea in prapastie.
- dupa Vascau spre Stei sunt cateva portiuni foarte bune, cu un strat care nu e de uzura dar poti sa ii dai cu 80, dar nu stiu pentru cat timp si pe ce distanta, caci alterneaza cu podete la care trebuie sa iei cu 10 la ora. Sunt parti bune ce alterneaza cu parti rele, de aceea poate ar trebui lasat la cel mult galben, in lucru (pt ca sunt utilaje) pentru ca in viitorul apropiat sa vedem ce se mai intampla si sa mai modificam. Dupa Stei e iar nasol spre Beius,  In Rieni e oribil, totul e ca in transee. Cam de la fabrica European Drinks pana la iesire din Beius e de galben 100%, nu sunt probleme.
- Pe Rabagani - Oradea si Brad - Ionesti se poate trece chiar albastru. Drumurile sunt marcate, nu mai exista riscuri, semafoare, balize, utilaje.
     Iti multumesc pentru interes!


cristi5

#742
Quote from: rizelgeorgel on December 23, 2015, 02:49:59 AM
- Pe Varfurile - Vascau este din pacate ROSU fara reabilitare. NU este nici un utilaj. Au daramat enorm din dealuri, pe mare parte va fi la Sfantu' Asteapta cu cate 2 benzi pe sens, poate in 2020. Drumul va semana cu cel Alesd - Zalau, cu relief dificil, dar reabilitat. Pe multe portiuni de zeci / 100 / 200 m trebuie sa mergi pe contrasens, caci sensul tau nu mai exista, este doar pamant. Deseori te intalnesti cu tiruri pe portiuni de 5 metri latime...e nasol. Totul e demolat, arata ca dupa bombardament atomic, nu exista protectie la dealuri, majoritatea sunt rase pentru largire, daca vine vreo viitura cade padurea cu deal si sosea in prapastie.

Ce dezastru... E totusi oficial in reabilitare conform acestui post. Varfurile-Stei km 69-79 termen de finalizare estimat noiembrie 2016

Multumim pt info, am pus pe harta, apare maine. Dar deja harta arata mai bine datorita schimbarilor de ieri :)


stefan_viziru

#743
@cristi5

Am inteles, voi incerca sa actualizez informatiile. Am fost acolo ( :)) acum un an si jumatate , dar nu cred ca s-a schimbat nimic de atunci pana acum.  >:(
A12 sau A6 pentru Romania pana in 2025!

ovideatza

Valea lui Mihai (din vama) pana la Debrecen nu e deloc de verde, dupa cum arata imi e greu sa imi imaginez ca a fost in ultimii ani. Plin de petice. Noroc ca nu e foarte lung.

Trebuie schimbat in galben.

Jack


cristi5

(mutat de pe A1)

Quote from: teea on December 25, 2015, 10:28:46 AM
@cristi 5

cred ca ar trebui actualizata harta: DN 68A a avut in aceasta toamna lucrari in carosabil, cu tratamente bituminoase, nu ar trebui incadrat la "very bad". La fel si DN6 Tg Jiu-Iscroni, unde stratul de uzura este aproape gata...

Poti sa ne spui la ce portiuni te referi (intre ce localitati)? Ce calitate, excellent? good? Merci.

horatiu.cosma

Am fost miercuri pe DN68A si mi se pare ok cum e acum, in harta ta, Cristi. Eventual cu exceptia portiunii dintre Sacamas si Lapusnic, unde vad ca e cu rosu. Era o ceata foarte densa si nu am mers tare, dar nu tin minte sa fi trecut pe zona respectiva dintr-o zona buna(verde) intr-una rosie. Am mers cat de cat constant, si calitatea asfaltului a parut aproximativ constanta intre Dobra si Soimus.

cristi5

Quote from: Jack on December 25, 2015, 10:57:04 AM
DJ 191, Marghita - Tasnad, albastru. Drumul a fost receptionat acum cateva zile.

http://openstreetmap.org/changeset/36166286

Quote from: teea on December 25, 2015, 10:28:46 AM
nu ar trebui incadrat la "very bad". La fel si DN6 Tg Jiu-Iscroni, unde stratul de uzura este aproape gata...

http://openstreetmap.org/changeset/36166677

Quote from: horatiu.cosma on December 25, 2015, 10:51:55 PM
Am fost miercuri pe DN68A si mi se pare ok cum e acum, in harta ta, Cristi. Eventual cu exceptia portiunii dintre Sacamas si Lapusnic, unde vad ca e cu rosu. Era o ceata foarte densa si nu am mers tare, dar nu tin minte sa fi trecut pe zona respectiva dintr-o zona buna(verde) intr-una rosie. Am mers cat de cat constant, si calitatea asfaltului a parut aproximativ constanta intre Dobra si Soimus.

http://openstreetmap.org/changeset/36166174

maine apar pe harta

TibiV

Quote from: Jack on December 25, 2015, 10:57:04 AM
DJ 191, Marghita - Tasnad, albastru. Drumul a fost receptionat acum cateva zile.

http://www.bihon.ro/un-drum-scurtatura-spre-satu-mare/1602427

Nu are direct legatura cu calitatea drumului, dar nu am rezistat ...
Quote
Drumul realizat de firma Selina – 27,2 kilometri – a necesitat o serie de lucrări aşa-numite ,,de artă", în jargonul constructorilor, necesare unui drum ce parcurge un peisaj deluros, în special în judeţul Bihor – ziduri de sprijin, poduri, podeţe, parapeţi de protecţie, canale de scurgere.

Tare asta cu jargonul !...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)