Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marinul

Quote from: Io on July 05, 2016, 12:00:04 PM
Quote from: csebi24 on July 04, 2016, 01:44:44 PM
Cam cat de rea e portiunea de 10KM?

In urmatorii 2.5 km dupa ce se termina asfaltul in Padis sint 2 trepte de cel putin 30cm pe care cu o masina normala nu le poti face fara s-o lovesti sau sa rupi ceva pe jos. Poate daca pui niste lemne. Mai catre Ic nu am fost.

Am facut Cluj-Padis pe aici, de cel putin 3 ori in anii 2014 si 2015, cu diverse masini dar cea mai joasa a fost Toyota Aygo si l-am parcurs fara sa-mi rup vreodata ceva, o singura data am facut pana.

Intradevar drumul e rau pe protiunea respectiva, e defapt mai mult drum forestier, dar se poate parcurce cu bine si multa atentie.

De luat in calcul ca pe cei 10 km se face intre 50-60 min

ashbird

am fost zilele trecute pe DN13E . De la Intorsura Buz pana la Barcani e de Galben. De la Barcani la Zagon este drum de pamant(macadam). perfect drept, trec 2 masini una pe langa alta are semnalizare rutiera .  de la Zagon la Covasna este de galben cu mici portiuni mai rele. (zona Papauti) Traseu

De la Covasna pana la intersectia cu DN11 e albastru cu mici accente de galben
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

cristi5

DN17C merita verde pe Salva-Dealu Stefanitei (limita jud Bistrita-Nasaud cu Maramures).

De acolo pana la Moisei sunt ceva reabilitari in curs, unele portiuni par a fi reabilitate deja.

DJ186 Sacel-Bogdan Voda e mai bun decat partea maramureseana a DN15C si parca verde e mai potrivit.

florin74

Au inceput sa asfalteze DN1G de la Sanmihaiu Almasului spre Jibou, Sa vedem daca se opresc la Hida (bucata cea mai rea, cea cu rosu pe harta) sau continua spre Jibou. Saptamana viitoare o sa trec pe acolo, sper sa revin cu noutati.

sandumbogdan

#889
Cateva actualizari in judetul Iasi.

Iasi - Vaslui prin Podeni (adica 248 si 15D intre Podeni si Vaslui) este albastru, reabilitat anul trecut, asfalt nou, marcaje.
harta

Tg. Frumos - Pascani (28A) (la stanga adica vest de mun. Iasi) este albastru, reabilitat anul trecut, asfalt nou, marcaje.
harta

Pascani - Mircesti (208) acea portiune cu verde poate fi trecuta pe albastru, reabilitat anul trecut, asfalt nou, marcaje.
harta
Zona rosie ramane asa insa exista doua scurtaturi de calitate buna (galben sau verde)
harta
harta

vancouver

#890
Incurajat de aprecierile pozitive legate de DN67D din ultima vreme, am luat-o si eu pe acolo, pe fondul unui accident pe DN6 cu inchidere totala de trafic (ieri la Orsova). Mare greseala. Nu ma refer la timpul suplimentar, pe care mi-l asum integral (Waze mi-a arata ca fac aproape 2 ore in plus pe relatia Caransebes-Craiova daca folosesc DN67D si apoi DN66 Tg.Jiu-Filiasi). Nu ma refer nici la serpentine sau treceri prin localitati. Ci strict la drumul in sine.

IN NICI UN CAZ bucata reabilitata dintre intersectia cu DN66A si Baia de Arama nu este de albastru. Palid verde. Nu are nici o legatura cu reabilitarea DN6, ca sa dau un exemplu din zona. Marcaje slabe, indicatoare aproape deloc, consolidari mediocre, asfalt bunicel, intretinere zero.

Bucata de la Baile Herculane pana la intersectia cu DN66A este cu maaaare mare dificultate de galben (ii vom da rosu in final). Pur si simplu vegetatia napadeste primul metru din drum dreapta stanga, curbele si asa stranse au vizibilitate zero. INADMISIBIL. Asfaltul nu are gropi, dar denivelarile sunt neplacute, in general asfaltul este mai vechi de 20 de ani, deci extrem de prost. Micile petice nu salveaza situatia. In ansablu am mers destul de tare (sotia dorea sa merg mai incet), si asa am atins fabuloasa viteza medie de 45 km/h .  WOOOOOOW.


As vrea cu ocazia asta sa atrag un pic atentia asupra modului cum punem culorile pe un DRUM NATIONAL. Oamenilor, asta e drum national, nu putem sa spunem ca merge si asa. Nu judecam drumul mergand pe acolo relaxat cu 20-25 km/h la baile termale, deci practic ca un localnic. Culorile ne spun in ce masura drumul este bun pentru TRANZIT. Iar DN67D este asa de rau pentru tranzit, incat ar trebui sters de pe harta !!! Sau altfel: daca ar fi un judetean, atunci nu ne-ar trece prin cap sa-l punem pe harta.

Concluzie DN67D:
- Baile Herculane - int. DN66A = ROSU plus linie subtire ca pentru drumuri judetene. Motiv principal: latime zona carosabila ca. 5 m, vegetatia napadeste drumul, asfalt in stare proasta; vehicule peste 7,5 to nu au ce cauta pe aici. RUSINE CA EXISTA ASA CEVA IN ROMANIA 2016.
- int. DN66A - Baia de Arama = VERDE
- Baia de Arama - Tg. Jiu = GALBEN


Legat de DN66 Tg. Jiu - Filiasi, confirm albastru. Ireprosabil, 2-3 semafoare aproape de Tg. Jiu nu pot stirbi aspectul general. Pacat ca trece aproape continuu prin localitati (dar e f. lat si limita de viteza este 70 km/h, deci super-ok.

Mai zic si despre DN65 Craiova - Pitesti: In judetul Dolj marcajele sunt slabe si doar pe mijloc, asfaltul bunicel. Noaptea - mai ales seara cand e aglomerat - se merge greu. Verde. In jud Olt se schimba radical peisajul: asfalt proaspat, marcaje ireprosabile, noaptea se poate merge relaxat in ciuda farurilor exagerat de stridente ale multor participanti la trafic, si asta pentru ca se poate urmari marcajul din lateral dreapta si astfel nu trebuie privit spre luminile din contrasens. Mai departe spre Pitesti calitatea scade usor, avem chiar si primele gropi la unele curbe in jud. Arges (in jud. Arges s-a asternut un nou strat de uzura acum ca. 1 an). In ansamblu DN65 ramane de verde, cu zone albastre si zone galbene, dar nu stiu daca merita sa stam sa facem diferente. Este clar ca atunci cand se vine cu strat nou de asfalt si marcaje noi drumul devine de albastru, dar neavand o fundatie complet refacuta si dat fiind traficul dupa 1-2 ani revine spre verde. Daca este sa facem detaliat, zona care acum este trecuta albastru trebuie adusa din nou la verde (cea din jud. Arges) si in schimb avansat jud. Olt la albastru, care si aici se va reveni la verde peste 1-2 ani. Sper sa continue cu refacerea uzurii si in jud. Dolj, acolo acum e cel mai rau.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Probabil avem asteptari diferite, pentru un drum de munte. Cum spuneam are portiuni "portocalii", dar sa-l faci cu totul rosu mi se pare exagerat.
Poate ar trebui sa adaugi si o a 5-a culoare, pentru drumurile cu adevarat impracticabile.

De exemplu DN7, intre Gaesti si Titu arata mult mai rau si pe harta e tot galben. La fel si DN65C. Sunt drumuri mult mai proaste ca DN67D, dar sunt drumuri pe care poti circula in caz de nevoie, fara sa fi nevoit sa faci un ocol de zeci de km pentru o alternativa mai buna.

DN67D nu poate fi un drum de tranzit, si acest lucru se vede din denumire. Pretentiile ar trebui sa fie diferite pentru:
- o autostrada
- DN cu o cifra (1 - 7)
- DN cu 2 cifre
- DN cu 1 cifra si 1 litera
- DN cu 2 cifre si 1 litera
- DJ

PS.  45 km/h pentru un drum montan este foarte mult. Nu cred ca poti scoate mai mult pe orice alt drum cu minim 2 cifre.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

sylvestre_29

Legat de asteptarile diferite, as fi de acord cu dr4qul4.
Cand mi-am expus parerea dupa ce am realizat acel circuit, nu m-am gandit la drum ca unul de tranzit, ci mai degraba turistic sau tranzit local si m-am referit la calitatea asfaltului. +
In niciun caz nu l-as recomanda pentru tranzit general si nici nu cred ca va fi upgradat prea curand nici macar sa arate ca vecinul DN67 ca latime si marcaje. Va ramane mai mult ca sigur la fel de ingust si sunt de acord cu marcarea lui mai subtire pe harta. Iar legat de DN67, pentru acea portiune aproape criminala dintre Severin si Motru as interzice total orice fel de trafic greu prin zona.

O curiozitate am totusi vizavi de asfaltarea prin Baile Herculane: au mai avansat sau e inca santier total prin centru cu inlocuirea stratului de uzura?

ActiON_

#893
Eu zic ca portiunea din DN29B intre Botosani si intersectia cu DN29C (zona Cucorani) poate fi trecuta cu verde. Nu exista gropi.

Eu sunt incepator in acest domeniu. Daca am gresit cu ceva, sa imi spuneti. :) Multumesc!

cristi5

Quote from: marinul on July 06, 2016, 11:50:57 AM
Quote from: Io on July 05, 2016, 12:00:04 PM

In urmatorii 2.5 km dupa ce se termina asfaltul in Padis sint 2 trepte de cel putin 30cm pe care cu o masina normala nu le poti face fara s-o lovesti sau sa rupi ceva pe jos. Poate daca pui niste lemne. Mai catre Ic nu am fost.

Am facut Cluj-Padis pe aici, de cel putin 3 ori in anii 2014 si 2015, cu diverse masini dar cea mai joasa a fost Toyota Aygo si l-am parcurs fara sa-mi rup vreodata ceva, o singura data am facut pana.

Intradevar drumul e rau pe protiunea respectiva, e defapt mai mult drum forestier, dar se poate parcurce cu bine si multa atentie.

De luat in calcul ca pe cei 10 km se face intre 50-60 min

Ioi ioi tulai doamne, am urcat ieri p-acolo. Multam lu Dumnezo ca mai mere mótoru (masina adica). Atata concentrare pe 10km n-am mai desfasurat. Trosneau cauciucurile, pana plutea in aer...

La capatul portiunii asfaltate (Ic Ponor) este un panou mare pe care scrie Regio si ceva date de proiect, imi pare rau ca n-am pozat. Sper ca se face, ca e mare pacat cum e acum.

M-am intors in jud Cluj via Beius-Bratca-Borod, dureaza cu o ora in plus, dar daca mergem la Padis se cheama suntem in vacanta si avem timp. E drept, daca nu parea asa aproape prin Rachitele poate nu mergeam la Padis...

digitalchris

#895
O mica informatie/completare la harta de pe pagina trecuta: judConstanta, DJ226 Navodari-Lumina (nu apare pe harta) aflat in reabilitare de 2 ani  se prezinta intr-o stare jalnica, are cand o banda cand doua pe sens, cateodata lipsa bucati intregi plus  denivelari si capcane alaturi de giratoriile care gatuie traficul pe o singura banda fac o experienta de neuitat parcurgerea lui...mai ales duminica dupa amiaza spre seara cand e nevoie de cca 3 ore ptr parcurgerea celor 25 km Mamaia-Ovidiu. Sper ca primul meu post aici este folositor tinand cont ca e o importanta cale de evacuare a statiunii Mamaia plus a celor cativa zeci de mii de locuitori din localitatile din nordul Constantei si cam singura cale acces greu  Rompetrol dinspre A2/A4.

http://www.replicaonline.ro/turistii-au-ajuns-sa-isi-faca-praf-masinile-pe-drumurile-din-navodari-281134/













barbosa

Imi poate da cineva informatii recente despre DN 7A, va rog? Mai exact portiunea Voineasa - Petrosani. Peste o saptamana plec in concediu in Parang de la Pitesti si sunt total in ceata. Tg Jiu e inchis, De la Obarsie spre Petrosani tot aud ca e distrus...
Multumesc!

vancouver

#897
Quote from: sylvestre_29 on July 12, 2016, 03:15:43 PM
Legat de asteptarile diferite, as fi de acord cu dr4qul4.
Cand mi-am expus parerea dupa ce am realizat acel circuit, nu m-am gandit la drum ca unul de tranzit, ci mai degraba turistic sau tranzit local si m-am referit la calitatea asfaltului. +
In niciun caz nu l-as recomanda pentru tranzit general si nici nu cred ca va fi upgradat prea curand nici macar sa arate ca vecinul DN67 ca latime si marcaje. Va ramane mai mult ca sigur la fel de ingust si sunt de acord cu marcarea lui mai subtire pe harta. Iar legat de DN67, pentru acea portiune aproape criminala dintre Severin si Motru as interzice total orice fel de trafic greu prin zona.

O curiozitate am totusi vizavi de asfaltarea prin Baile Herculane: au mai avansat sau e inca santier total prin centru cu inlocuirea stratului de uzura?

Asteptarile voastre diferite m-au facut insa pe mine sa iau o decizie gresita. Si poate si pe altii. Daca drumul montan este ceva special, atunci nu are ce cauta pe aceasta harta. Scopul acestei harti este alegerea celui mai bun traseu pentru a ajunge de la A la B pentru CINEVA STRAIN DE ACEL DRUM.

In Baile Herculane nu era nici o miscare / lucrare, lucrarile par incheiate. Sunt zone de 10 - 100 m cu asfalt de uzura schimbat, iar in rest calitatea este execrabila, insa fara gropi.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Nici macar nu ai trecut prin Baile Herculane. Ai mers pe DN, care ocoleste toata statiunea. Trece doar prin Pecinisca (o localitate componenta).

In Herculane se reasfalteaza, dar mai au pana termina. Se misca incet.


Iti sugerez sa modifici in rosu cel putin un sfert din drumurile marcate cu galben. Sunt drumuri mult mai proaste in tara asta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nirolf

Faptul că sunt drumuri mai proaste nu e un argument, contează dacă un drum poate fi folosit în condiții bune pentru tranzit. Că mergi cu 20 km/h sau 40 e irelevant, tot încet și chiar periculos pe timp de noapte este. Există și drumuri de pământ în țară, asta nu înseamnă că o să trecem Curtea de Argeș - Vâlcea cu verde.