News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#5430
Quote from: TibiV on January 02, 2016, 12:35:58 AM
În video ăla rusesc postat de cineva acum vreo două zile, majoritatea nebunilor care făceau "spectacol" goneau ca turbaţii. Pe zăpadă...

Unele sunt viteza si teribilism dar altele sunt "human error" care pot fi prevenite cu infrastructura. Multe viraje la stanga... Combinate cu alti factori, cum sunt viteza altor soferi.

Primul e un caz clasic de "over-reactive steering": trage tot mai tare de volan, un viraj strans il face pe urmatorul (in directie opusa) sa fie si mai strans, etc. La educatia de risc comparau asta cu o telecomanda care nu mai merge: in loc sa schimbam bateria, apasam tot mai tare pe buton... Se poate intampla si pe asfalt uscat (vazut pe autobahn). Sigur, daca mergea mai incet, nu ar fi simtit nevoia sa reactioneze asa brusc.

MNU

#5431
@cristi5, in final cred ca ai dreptate. Faza cu "calca ambreiajul" si "Dumnezeu cu mila", probabil se aplica mai mult pentru acel "zero" de care vorbeai Aici ma refer la acel tip de sofer care, si pe polei "ca sticla", "intepeneste" cu piciorul pe pedala de frana, incapabil sa faca ceva in plus... de a trebuit sa se inventeze ABS-ul si mai tarziu ESP-ul pentru el. Frana de motor nu e doar "intelepciune populara"... daca primesti o masina FARA ABS, ASR, ESP si alte acronime similare, sau carje cum imi place mie sa le spun, EXACT asa trebuie procedat altfel dupa ce ai calcat ambreianul... ce?...

Tot ce ti-am spus eu, vine de la un training de conducere avansata, unde m-a trimis compania pentru care lucrez si pentru care testez pe vehicul softul produs de noi. In plus am o experienta consistenta in condus inca de pe vremea cand masinile nu aveau absolut nici un ajutor pentru acel tip de sofer de care vorbeam la inceput. Am mai concurat sj in niste curse auto dar nu e relevant aici fiind vorba de curse de amatori iar eu eram navigator... dar si acolo intrai destul de des in situatii cand trebuia sa "recastigi" controlul.

In final vreau sa spun ca e mai simplu sa-i dai omului putin de facut, sperand ca in final iese din situatia periculoasa decat sa-l inveti mai multe care sigur il scot din aceasta dar nu e sigur ca le poate face. Ma mir ca suedezii au luat calea asta.

PS: masina pe care trebuie sa o "domesticesc" in prezent la serviciu, are 450 CP si tractiune numai spate... si abia astept zapada. :D

cristi5

Quote from: MNU on January 02, 2016, 08:13:00 AM
@cristi5, in final cred ca ai dreptate. Faza cu "calca ambreiajul" si "Dumnezeu cu mila", probabil se aplica mai mult pentru acel "zero" de care vorbeai Aici ma refer la acel tip de
sofer care, si pe polei "ca sticla", "intepeneste" cu piciorul pe pedala de frana, incapabil sa faca ceva in plus... de a trebuit sa se inventeze ABS-ul si mai tarziu ESP-ul pentru el.
Frana de motor nu e doar "intelepciune populara"... daca primesti o masina FARA ABS, ASR, ESP si alte acronime similare, sau carje cum imi place mie sa le spun, EXACT asa trebuie procedat altfel dupa ce ai calcat ambreianul... ce?...

Pai nu e chiar zero, inainte sa primesti permis faci cateva derapaje, te invarti pe "sticla" de cateva ori sub indrumarea unui instructor.

Teoria e ca ambreiajul va castiga aderenta, control, si apoi conduci "normal" (redresezi directia->contraviraj, apoi frana de motor sau ABS). Deci nu e chiar D-zeu cu mila, speranta e ca te aduce mai aproape de o situatie pe care o poti controla. Situatiile fiind atat de diferite, mai mult de cateva sfaturi de baza nu ai ce sa dai in 2h de curs.

cristi5

^ Probabil nu recomanda initial frana de motor (in sensul ca nu mai accelerezi) pt ca acolo 2 roti, franate fiind de motor, au aderenta mai slaba fata de celelalte.

Dar de cand cu 4x4 simetric, am uitat de ambreiaj, ca ridici piciorul de pe acceleratie si s-a stabilizat...

Oricum, cu atatea hibrid si electrice, sunt tot mai putine masini cu transmisie manuala, asa ca sunt curios ce vor recomanda suedezii... Vom fi la mana "carjelor" electronice...  Cand a aparut Toyota Prius discutau ca are controlul tractiunii atat de bun ca pierzi respectul pentru polei si, cand nu te mai astepti, te palesc legile fizicii...

cristi5

#5434
Si masinile autonome, cum vor iesi ele din derapaj? Am vizitat laboratorul CARS la Stanford. Fac control de tractiune pe masini autonome, si printre altele vor sa faca o masina autonoma care e capabila de drift. Pt asta incearca sa invete de la pilotii de raliu!



la 8:37 e o iesire din supravirare pe care ei se chinuie sa o "transpuna" pe masina autonoma...

M-au plimbat cu masina de la 3:20 dar n-am facut drifting :)

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

Si inca una.......de astăzi nu se mai pot plăti orice taxe locale,pana nu se achita eventualele amenzi rutiere sau de alta natura.

As fii de acord,dar e nevoie de modalități mult mai simple,cum ar fii un cont unic la nivel national,pt.a se putea achita prin internet Banking.De asemenea e nefiresc ,poate chiar abuziv,sa-i obligi la acest lucru si pe cei care au contestat in instanța...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

Totusi trebuie făcut ceva.....chiar daca vb de parcări private....

Per total ,mie imi este f.dor de perioada in care se ridicau mașinile in marile orașe...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dorum

#5438
problema e ca in TM s-a abuzat INCREDIBIL... google search dupa "Ingerii galbeni" sau youtube search... si o sa te crucesti!!!

Allex

@adiarc sunt pline retelele de socializare de astfel de poze, sunt si grupuri pe facebook special create pentru acesti oameni "speciali". Din pacate sunt doar pozele si gata, atata vreme cat politiile locale nu isi fac datoria in spatiul public si administratorii parcarilor private accepta asemenea nesimtiri de teama sa nu piarda clienti.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

horatiu.cosma

^
Nu sunt doar poze si gata. Informatia circula foarte repede pe FB, si mai devreme sau mai tarziu, o sa ajunga si la faptasi. Presiunea sociala(chiar daca e virtuala) e mare, eu ma-as gandi de doua ori inainte sa mai parchez neregulamentar daca ar ajunge FB-ul sa rada de mine. Plus ca membrii acestor grupuri nu prea au ce face... Nu poti sa vandalizezi masini, sau sa incepi sa te certi cu posesorii acestora. Majoritatea sunt cocalari/nesimtiti, ratiunea nu functioneaza intre urechile lor. Sa le lipesti etichete pe oglinzi iar nu e ok, ca astia mai bine renunta sa se mai uite in ele decat sa se chinuie sa le dea jos.

jalemare

http://www.b1.ro/stiri/eveniment/accident-surprins-in-direct-mai-multe-tamponari-au-avut-loc-in-capitala-din-cauza-zapezii-video-136253.html
A gresit si ametitul cu papucul, dar uitati-va cum circula nenea cu Audi. Viteza si 4-5m distanta fata de cel din fata. Dupa distanta de franare cred ca are slick-uri pe masina. Victima sigura...
Era deja lovit in spate, cred ca pana la Unirii a bagat jumatate de caroserie in portbagaj  :lol:

icristian

Nu mi se pare ca e in nici un fel vinovat cel cu papucul. Ala cu audi nu a pastrat nici distanta si nici nu a oprit la semnalele politistului.
Plus ma enerveaza foarte tare oamenii care ies si fac scandal si mi se pare chiar tupeu sa faci scandal cu politia langa tine.

dr4qul4

nu e vb de slick-uri. Pur si simplu se aluneca ingrozitor.
Ieri in fata mea, o masina sport facea Z-uri desi avea doar 20 km/h. Pb avea cauciucuri de vara pe spate si de iarna pe fata.

Cu cat e masina mai grea, cu atat distanta de franare este mai mare. Vad acest lucru pe pielea mea: 3 ierni am mers cu Focusul, acum merg cu Insignia si e mai greu sa o opresc de la 30 km/h in sus.

Iar unii chiar o cauta: tot un Audi a trecut azi dimineata pe linia de tramvai cu peste 50 km/h! Pe linia de tramvai nu s-a dat nici cu nisip, avem si ciment dedesubt, iar fierul de la linie e mai rau ca gheata...

Cel cu papucul a procedat corect. Dar ma mir ca a reusit sa opreasca atat de repede. Nici el nu cred ca se astepta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

jalemare

Politistul are bratul ridicat vertical, adica atentie, oprire, cu exceptia celor care nu pot opri in conditii de siguranta.
Dupa trecerea papucului, cel mai probabil, urma sa intinda bratul orizontal.
Si baiatul cu Audi s-a grabit sa prinda si el ''galbenul''  :D
Am vazut si eu zeci de inconstienti prin Bucuresti, si ieri si azi.
Dimineata, pe chei, dinspre Glina spre targ Vitan, m-au depasit cel putin 15 masini care rulau cu peste 70 km/h.
Mie, la 50 km/h, cu 4X4, cauciucuri de iarna, mi s-a parut ca sunt la limita.
Cred ca n-au vazut-o la stiri pe domnisoara care tocmai cazuse in garla, acum vreo doua zile...