Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 16 Guests are viewing this topic.

voicul

#16710
De ce "balta mea" au baga portinunea de langa Petricani pe sub apa?
De aia nu le iese nimic. Acu majoritatea celor 1000 de oameni care lucreaza pe lot sunt sub apa la constructie.
Numa idei crete le vin: autostrada prin apa!

Scuzati, dar e jenant ce e acolo.
Poate li se mai duce din terasament si data viitoare sa lucreze mai curat.

A iesti bine filmarea.

danutzu_1069

Eu nu am înțeles la ce te referi...

Alexandru_Mihai_Albei

#16712
Din ultima filmare de pe  Petricani - P opasului eu zic ca anul acesta nu o să fie gata la cat mai e de lucru pe ea și pe lângă ea . Mai multe mașini mici în sensul giratoriu de la Gherghiței decât muncitori (muncitori nu ingineri) pe șantier.
Sunt un simplu observator făra să mă pricep în construcții de șosele.


voicul

@danutzu_1069 Daca intrebarea era pentru mine: ma refer la 0.43 - 1.00 din filmare unde cred ca apa este si de 10 cm.
Ce incercam sa fac era, printr-un fel de pamflet, sa nu vorbesc chiar liber ce parere am de situatia aia.

Intradevar nu sunt de specialitate, dar nu mi se pare ceva normal, MAI ALES ca: nu cred ca e de la ploia de ieri. Cred ca la ultimele ploi s-a intamplat la fel si totusi ...

danutzu_1069

Acolo, in mod sigur se aduce terasamentul la nivel...

Sorin62

Quote from: Ionut on June 15, 2018, 01:01:46 PM
Filmare super proaspata, de acum cateva ore, A3 Petricani-Popasului, by Goose. Aktor lucreaza de cati bani are. Finantare la 25% din ce trebuie + constructor cu probleme = autostrada lipsa. Daca se finanta corespunzator si Aktor mentinea ritmul de anul trecut, astazi circulam pe-aici. Alte comentarii sunt de prisos.
[...]

Foarte frumoasă filmare. Mulțumim!

Aș fi foarte curios dacă cei care au cunoștințe mai avansate în inginerie și rezistență ar putea să ne arate cu cât mai repede ar fi putut fi gata ultima pereche de pile (alea construite pe terenul cantonului CFR) dacă Aktor ar fi avut 1000 de muncitori pe teren și finanțare de 10x mai mare.

PS. Înțeleg că nu au facturat nici măcar la nivelul finanțării existente...

PPS. Înțeleg și sunt de acord cu critica și evidențierea erorilor, dar folosirea unor argumente discutabile duce la scăderea credibilității...

horatiu.cosma

^
Ce argumente sunt discutabile?

Sorin62

#16717
^^
Aș fi foarte curios dacă cei care au cunoștințe mai avansate în inginerie și rezistență ar putea să ne arate cu cât mai repede ar fi putut fi gata ultima pereche de pile (alea construite pe terenul cantonului CFR) dacă Aktor ar fi avut 1000 de muncitori pe teren și finanțare de 10x mai mare.

Argumentul discutabil este insuficienta finanțare. Aktor nu a fost în stare să emită facturi nici măcar pentru sumele alocate până în prezent. Am mai avut această discuție. Urmează cel puțin o rectificare bugetară.

horatiu.cosma

#16718
Finanțarea ar fi trebuit să fie de vreo 3 ori mai mare și nu e nevoie de 1000 de muncitori în plus, ci de vreo 100. Așa cum a zis și Ionuț, lucrează pe câți bani are.

Reamintesc din Legea finanțelor publice:

"În funcţie de creditele bugetare aprobate anual, ordonatorii de credite au obligaţia de a întocmi şi de a actualiza, împreună cu prestatorii, executanţii şi furnizorii, graficele de execuţie/livrare, atât fizice, cât şi valorice, anexe la contract. Ordonatorii de credite au obligaţia de a recepţiona servicii, lucrări şi produse, în limita creditelor bugetare anuale şi trimestriale aprobate cu această destinaţie, în măsura în care au fost executate/livrate servicii, lucrări sau produse, în conformitate cu prevederile contractuale."

Graficele de execuție s-au actualizat conform legii, adică se lucrează anul ăsta de câți bani sunt, în ritmul corespunzător.

Sorin62

^^Cu tot respectul, dar astea sunt doar lozinci!

Eu am pus o întrebare concretă. Revin:

Aș fi foarte curios dacă cei care au cunoștințe mai avansate în inginerie și rezistență ar putea să ne arate cu cât mai repede ar fi putut fi gata ultima pereche de pile (alea construite pe terenul cantonului CFR) dacă Aktor ar fi avut 1000 (sau doar 100) de muncitori pe teren și finanțare de 10x (sau doar de 3x) mai mare.

S-ar fi întărit betoanele alea mai repede?
S-a fi putut ridica toate grinzile mai repede?
Puteau să termine toată autostrada și să rămână doar deschiderile care se sprijină pe această ultimă pereche de pile?

Contractul este ,,Proiectare și execuție". A cui era sarcina de a proiecta relocarea LEA?

Ionut

Omule, ti s-a explicat, dar tu o tii pe a ta. Ce tot visezi cu 1000 de muncitori și proiectare relocare LEA? Nu înțelegi nimic. Te rog nu insista ca e offtopic discuția. Ca să nu zic ca e stupidă.

Bogdan_Cluj

Sorin, daca aveau buget si gaseau oameni sa lucreze, puteau sa duca 99% din lot la stare finala (strat uzura, marcaje, semne circulatie, etc).
Mai ramaneau 2-3 chestiuni punctuale: o gaura de 100 m unde sunt LEA, si la CFR (unde nu tinea de ei).

Dupa rezolvarea problemelor de catre "partenerul serios" puteau sa termine aceste probleme in scurt timp. Asa, cum si restul lotului e in aer, o sa mai dureze o gramada de timp. Deci DA, conteaza SI banii alocati (sau mai bine zis nealocati).

Probabil ca tu bati ca azi tot nu era gata 100%, ceea ce probabil este aevarat, dar cu toti banii alocati, constructorul putea azi sa fie la 99% si sa termine in scurt dimp, nu sa fie la optzeci-si-ceva si sa termine in luni bune.

horatiu.cosma

#16722
Din cele 3 variante posibile:
1. Lălăit în ritmul actual, conform bugetului
2. Lucrat puternic până se termină banii
3. Lucrat puternic până la final pe proprii bani

În cazul specific Aktor doar prima variantă e realistă. Nu stau grozav cu banii la nivel de România și nu prea cred că firma mamă e dispusă să acopere găurile din România. A fost și șocul insolvenței Euroconstruct, care era cu utilajele, calul de bătaie al asocierii și în plus în ultimii ani mulți constructori s-au cam ars, crezând în promisiunile partenerului serios. Așa că e cel mai sigur să meargă în acest ritm, conform legii, cu frâna de mână trasă, pe banii bugetați pentru 2018. Au experiența similară de pe DN 18, unde bugetarea insuficientă a făcut ca acel contract să se întindă din 2011 până azi și încă nu e gata.

L.E. Sorin, nu vorbi fără să cunoști. Aktor a făcut proiectul de relocare pentru liniile de curent, dar nu vrei să știi câte strâmbe au băgat cei de la Enel până să îl avizeze. Abia la finalul lui 2017 au dat ok-ul și chiar și acel ok a însemnat exproprieri suplimentare, care abia ce s-au rezolvat.

Ionut

Filmarea si pozitia API legata de lotul Aktor de la Bucuresti in Adevarul si News.ro. Sper sa preia si Hotnews. Si poate Digi. :)

marisRO

Pozitia este preluata si pe Economica - ONG: Ritmul este foarte lent pe Autostrada A3 între Str. Petricani şi Str. Popasului. Există riscul să nu fie gata nici în acest an

http://www.economica.net/ong-ritmul-este-foarte-lent-pe-autostrada-a3-intre-str-petricani-si-str-popasului-exista-riscul-sa-nu-fie-gata-nici-in-acest-an_155068.html#ixzz5IYgXQgSD

via News.ro - Asociaţia Pro Infrastructură spune că ritmul de lucru pe segmentul de 3,3 kilometri al Autostrăzii A3 între Str. Petricani şi Str. Popasului din Bucureşti este "foarte lent", iar lucrarea începută din 2016 este posibil să nu se finalizeze nici în acest an. Slaba mobilizare a constructorului este în concordanţă cu alocarea bugetară din 2019, mai spun reprezentanţii Asociaţiei.

https://www.news.ro/social/ong-ritmul-este-foarte-lent-pe-autostrada-a3-intre-str-petricani-si-str-popasului-din-bucuresti-si-exista-riscul-ca-lucrarea-sa-nu-se-finalizeze-nici-in-acest-an-video-1922403515002018061918170652