Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: marinul on November 08, 2023, 10:13:54 PMSuplacu de Barcau -Chiribis
Nimic nou, acelasi peisaj ca acum 2 ani, cand am mai filmat acest lot

Superba filmare, exceptionale "adnotarile" despre "obiectivele speciale"... Multumim!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruia88

Mi se pare incredibil cum anumite parti din structuri au fost lasate asa gen semi terminaite si cum altele par complete , exact ca si cum s-au certat si-au luat mingea si au plecat acasa :) .

Plus ca am vazut ca loturile astea proiectate de Bechtel au toate punctele acelea de intoarcere , nu am vazut pe alte loturi asa ceva .

Pare mai simpla abordarea la acest lot avand in vedere ca proiectare e facuta , utilitatile sunt relocate , traseul e definit , cu putina vointa si dorinta se poate termina :) .

rbors3

Am citit mai devreme ca lotul Suplacu de Barcau -Chiribis este unul extrem de greu cu grinzi de 160 tone. Imi poate explica cineve despre ce este vorba. Multumesc. Din filmare nu pare un lot asa de complicat cu cateva structuri ridicate si grinzi asezate.

alexa_adrian2001

utilitati mutate??? eu am vazut foarte multi stalpi. ah si sa nu uitam de padurea de dupa lac.
Sper sa nu trebuiasca ordin de la guvern pentru defrisarea padurii crescute pe autostrada!  :lol:

gruia88

Din filmare pare ca ocoleste acei stalpi in zona unde nu e atacat deloc , dar poate ma insel .

Legat de padure cred ca acolo a fost defrisat o data dar dupa 10 ani padurea si-a revenit , peste tot se vede cum natura a recucerit acest lot .

Plus copacu dintre cele 2 sensuri la iesirea de pe viaduct  este pus la fix acolo.

Iceman

Toate structurile existente și cele care urmează să fie făcute... vor avea același tip de grinzi și anume cele executate de Bechtel?
Grinzile sunt executate în întregime pentru acest lot pentru toate structurile?

CristiDzi

Salutare. Vin si eu cu primul meu post pe acest forum.
Haideti sa ne aducem aminte ce scria un coleg acum cateva luni legat de acest tronson Suplac-Chiribis
Cand vad raspunsurile date de CNAIR, incep sa imi fac griji pt acest lot mai ales ca Erbasu are experienta zero la autostrazi
Cateodata e mai usor sa faci de la zero decat sa continui munca altora pe un santier abanadonat de 10 ani

Quote from: horatiu.cosma on June 02, 2023, 06:19:04 PMLa 20 de ani de la primul contract, 2 rezilieri și 2 anulări de licitații la activ, la a 5-a încercare de finalizare a tronsonului Suplacu - Chiribiș avem 320 de clarificări la documentația CNAIR + 8 anexe "uitate" de CNAIR inițial:

- o ciudățenie legată de terenurile pe care sunt depozitate materialele de pe vremea Bechtel (Abram, Suplacu), terenurile sunt închiriate de CNAIR de la oameni, constructorii întreabă dacă vor putea să își facă organizarea de teren acolo, CNAIR răspunde că acele terenuri nu vor fi predate viitorului constructor, însă el va trebui să preia materialele respective pentru a le pune în operă. Ba mai mult, CNAIR invită constructorii să închirieze acele terenuri de la proprietari dacă vor să își facă organizarea de șantier acolo (păi nu sunt deja închiriate de CNAIR? Prin asta oare recunosc că nu mai plătesc chiria și stau abuziv pe terenul oamenilor)? Dacă avem colegi juriști, se poate în mod legal așa ceva? Un constructor care încheie un contract cu CNAIR, i se predă un amplasament, însă trebuie să utilizeze niște materiale depozitate pe un alt teren privat închiriat de CNAIR, dar nepredat constructorului?

- deși șantierul e atacat de Bechtel de atâta timp, CNAIR zice că o să predea amplasamentul constructorului în maxim 7 luni de la începerea contractului; ofertanții zic că se poate preda imediat, CNAIR se ține tare de acest termen;

- sunt o serie de termene care se bat cap în cap la finalul perioadei de proiectare (predarea listelor de cantități, aprobarea PTE-ului, graficul de execuție), CNAIR apelează la "buna-credință" a viitorului constructor în corelarea termenelor

- ofertanții întreabă unde mai exact trebuie să stabilizeze terenul de fundare, CNAIR zice că acolo unde nu s-au executat deja săpături sau umpluturi (logic), însă apoi spune că eventualele suprafețe suplimentare ce ar trebui stabilizate (unde se constată că nu ies testele la terasamentele Bechtel) se vor face pe barba constructorului, care trebuie să oferteze acum ce va rezulta în viitor

- constructorii cer detalii despre suprastructura podurilor, hidroizolație, grosimea asfaltului pe poduri, dimensiunea bordurilor, tratamente anticorozive pentru structuri, aparate de reazem, sistemul de scurgere a apelor etc, CNAIR răspunde standard că e contract de proiectare și execuție, deci să se descurce la proiectare

- ofertanții cer documentele de calitate ale lucrărilor deja executate, CNAIR nu le dă, argumentând că nu ar fi nevoie de ele (însă constructorii trebuie să oferteze pe baza lor, sperând că țin o lucrare pe care o vor garanta 10 ani)

- a uitat CNAIR să pună în documentație ceva planșe, era și complicat după atâtea licitații, noroc că s-au prins constructorii că ceva nu e în regulă

- într-o curbă profilul autostrăzii din documentație e de tip acoperiș, deși normativul cere supraînălțare cu pantă unică. Constructorii întreabă ce să respecte (documentația sau normativul), CNAIR, în stilul caracteristic, răspunde că și una și alta...

- mai țineți minte girația prevăzută în documentație la limita cu Nurol, fix unde Nurol se pregătește să facă o descărcare provizorie? Noroc cu constructorii că au întrebat de situație, că altfel CNAIR o lăsa așa, să se facă 2 descărcări provizorii pe contracte diferite în același loc

- constructorii întreabă cum se poate asigura o durată de viață de minim 120 de ani pentru niște poduri începute acu 10 ani și care sunt proiectate pe alte normative decât cele de azi? Ar trebui recalculate aceste structuri din perspectiva rezistenței, poate chiar demolate și reconstruite. CNAIR răspunde din altă lume: "durata de viață de 120 de ani începe să curgă la data finalizării lucrărilor".

- constructorii cer CNAIR suprafața totală pe care sunt depozitate materiale/grinzi etc (fiindcă vor avea obligația contractuală să curețe la final respectivele suprafețe), CNAIR, cu lenea proverbială, trimite constructorii să facă o vizită în teren și să măsoare singuri

- constructorii cer detalii despre senzorii anti-polei ce vor fi instalați pe poduri, CNAIR răspunde de noaptea minții "senzorii se vor instala pe poduri și viaducte, atât cât specificațiile tehnice o permit"...

- constructorii întreabă CNAIR dacă grinzile deja executate vor trebui verificate conform standardelor actuale. CNAIR, ca de obicei, foarte asumat, răspunde că "încercarea pe stand a grinzilor se efectueaza doar daca este necesara operatiunea in urma expertizarii tehnice efectuata de catre Antreprenor."

- CNAIR cere aparate de reazem cu garanție de 15 ani și durată de viață de 50 de ani, prevăzute cu dispozitive antiseismice speciale/dedicate. Constructorii întreabă la ce se referă acele dispozitive antiseismice speciale/dedicate, CNAIR răspunde ca papagalul în bătaie de joc "Aparatele de reazem vor avea o garanție de minim 15 ani și o durată de viață de minim 50 ani."

- în ultima expertiză din 2017 realizată de Egis sunt prevăzute o serie de lucrări de conservare pentru lucrările executate, constructorii întreabă dacă s-au realizat aceste lucrări de conservare, CNAIR răspunde senin că nu; tot în această expertiză se cer niște investigații/puțuri până la baza piloților forați la unele poduri executate unde ar putea fi apă infiltrată, CNAIR nu a făcut nimic nici aici, să se descurce viitorul constructor

- constructorii cer proiectul tehnic făcut de Corsan prin care a adus anumite modificări la poduri, CNAIR confirmă că acele modificări trebuie făcute, însă nu are proiectul, să se descurce viitorul constructor

- mai există un proiect detaliat pentru lucrările de remediere și conservare realizat în 2014, nici pe ăsta nu îl are CNAIR

- Corsan a dat cu un mortar peste unele fisuri apărute la poduri, însă fisurile au reapărut, expertiza Egis zice că fie mortarul a fost de slabă calitate, fie fisurile ar putea fi active; constructorii întreabă care e situația, CNAIR îi trimite la plimbare, să se descurce la proiectare

- la viitorul over-pass de la limita cu lotul Nurol expertiza Egis recomandă piloți suplimentari fiindcă la cei executați în 2012 de Bechtel s-a infiltrat apă și posibil să nu mai atingă rezistența dorită, constructorii cer lămuriri ca să știe ce să oferteze, CNAIR răspunde în aceeași lene și bătaie de joc cu care ne-a obișnuit, să se descurce la proiectul tehnic

- dilemă existențială: viitorul constructor va trebui să expertizeze din nou lucrările executate, însă expertul tehnic va trebui să propună niște măsuri de remediere conforme cu legislația în vigoare azi, pentru niște poduri construite pe o legislație de acu 10-15 ani care nu mai e în vigoare. CNAIR nu are răspuns la asta, repetă ca papagalul că se va respecta soluția tehnică pentru podurile începute de Bechtel

- nu există audit pentru siguranța circulației, să îl obțină constructorul la proiectare

- cu privire la câmpul de sonde Petrom de la Suplacu de Barcău, sunt diferențe mari între numărul de sonde afectate de proiect din avizul OMV, studiul Egis, respectiv proiectul Petrostar, constructorii cer lămuriri, CNAIR odată zice că trebuie respectat proiectul Petrostar, altundeva zice că nu e treaba constructorului să facă lucrări de abandonare de sonde, că ar fi făcute deja

- în cerințele CNAIR e o exprimare nefericită, conform căreia constructorul va fi responsabil să remedieze orice aspecte prevăzute în etapa 2 a auditului de siguranță rutieră (anterior autorizației de construire), chiar și în situația admiterii recepției la terminarea lucrărilor. Constructorii cer lămuriri, argumentând că nu poate fi vorba despre audit de siguranță etapa 2 (înainte de lucrări) și recepție la terminarea lucrărilor (după lucrări) în aceeași frază. CNAIR, complet inept, răspunde că e contract de proiectare și execuție, constructorul se va descurca.

- CNAIR a pus în documentație o formulare de-a lor prin care vrea să împingă propriile lipsuri din SF în responsabilitatea viitorului constructor: "Antreprenorul va prelua date din cadrul documentației tehnice puse la dispoziție de Beneficiar Proiectul Ilustrativ numai după ce va verifica și va confirma exactitatea informațiilor furnizate și/sau le va actualiza (după caz) și își va asuma responsabilitatea pentru corectitudinea acestora respectând totodată Cerințele Beneficiarului. Antreprenorul își va asuma riscul geotehnic al amplasamentului și va fi responsabil de realizarea lucrărilor necesare asigurării rezistenței, stabilității și siguranței în exploatare a sectorului de autostradă. Orice lucrare necesară asigurării acestor cerințe este inclusă în Prețul Contractului." Constructorii zic că e ilegal să driblezi condițiile contractuale FIDIC din HG 1/2018 și cer reformulare, CNAIR se rezumă să răspundă că sunt prioritare condițiile FIDIC, fără însă a face nicio reformulare.

- La finalizarea lucrărilor, constructorul va trebui să refacă suprafețele la starea inițială sau similară. Constructorii întreabă ce înseamnă similar. CNAIR răspunde că similar înseamnă similar.

- într-un loc în documentație scrie că laboratorul șantierului trebuie să fie operațional cu minim 14 zile înainte de începerea lucrărilor, în alt loc că în 182 de zile de la ordinul de începere pentru proiectare. Constructorii cer clarificări, care e până la urmă termenul limită, A sau B, CNAIR răspunde că termenele respective sunt maximale, să le respecte.

- constructorii întreabă cum vor fi gestionate contractual utilitățile descoperite în timpul lucrărilor, CNAIR face o trimitere la un răspuns anterior care se referă la gardurile de împrejmuire

- constructorii vor trebui să oferteze o categorie de plăți numită "Probe tehnologice și teste". Constructorii întreabă ce subcategorii de activități intră aici, CNAIR răspunde că ce consideră ei

- sunt vreo 600 de tone de oțel beton în stoc care are rezistența caracteristică mai mică decât ce prevede azi normativul. Constructorii întreabă ce să facă cu el, CNAIR răspunde să îl folosească la structurile deja începute, pe normativul vechi

- Constructorii zic că în cazul podurilor deja începute unde CNAIR vrea continuarea lucrărilor pe vechiul normativ nu se pot aplica prevederile specifice unui FIDIC Galben, cu proiectare, verificator de proiect, fiindcă un proiectant și un verificator de proiect este obligat de lege să respecte legile și normativele actuale, nu alea de acum 10 ani. CNAIR nu acceptă, să se descurce viitorul constructor

- constructorii întreabă dacă valoarea materialelor din stoc estimată de CNAIR include și eventualele costuri pentru aducerea acelor materiale la o stare corespunzătoare normativelor actuale. CNAIR răspunde ca de obicei pe lângă, materialele vor fi aduse la o stare corespunzătoare, ce nu e ok se va încorpora în alte lucrări. Și costul? Altă întrebare.

- constructorii întreabă dacă pot schimba balstul stabilizat cu piatra spartă, CNAIR confirmă în primă fază (a pus la dispoziție niște cifre de trafic pe baza cărora ofertanții să calculeze structura rutieră corespunzătoare), însă ulterior, în stilul clasic CNAIR, a pus o completare de genul "structura rutieră va avea minim următoarea alcătuire: 5cm uzură, 6cm binder, 10 cm bază, 24 cm balast stabilizat".

RazesIesean

#33772
Grinzile executate de pot refolosi, au fost depozitate aproape 20 ani?
Lotul e floare la ureche, 2-3 viaducte mai maricele (plus cel de peste lac) si ceva deblee care trebuiesc consolidate, in rest terasamente la greu.
Plus padure de LEA ce trebuie evitata.
@reed Merci, am si uitat de vizita ta din primavara. Cand ziceam floare la ureche ma refeream ca terasamentul chiar de o sa fie scos o parte din el, s-a stabilizat in timp la fel si la structuri.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

reed

Nu e chiar floare la ureche.Cred ca grinzile se pot reutiliza fara probleme.Puteti sa vedeti iar reportajul facut de mine in primavara de la sol.
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.32085


pasadia

^^^ Nu e proiectarea facuta - de altfel si contractul prevede 6 luni de proiectare. Si sunt detalii de stabilit, chiar daca nu apare asa la prima vedere - de exemplu:

- exista supratraversari incepute de Bechtel si care au pila mediana (vezi minutul 2:50, nodul Chiribis). Ulterior normativul s-a schimbat, aceste pile mediene nu au mai fost acceptate, apoi s-a schimbat din nou si acum ar fi acceptabile (?)
- exista mici alunecari de teren care trebuie sa fie tratate si probabil altfel solutionate decat in PT-ul initial al Bechtel (vezi 6:57)
- exista normative noi si privind alte elemente (parapeti, panouri fonoabsorbante, etc...)
- exista reglementari noi si pe partea de mediu (desi imi inchipui ca nu va fi nevoie de revizuire AM, nici macar in varianta scurta)

Apoi nici utilitatile NU sunt relocate. Mai ales stalpi de joasa tensiune sunt destui pe traseu (vezi 5:08, 10:05), dar posibil si alte elemente.

Nu zic, e un lot considerabil mai usor decat cele ale UMB-ului de pe A3. Sau decat cele de pe PiSi. Dar vor avea de lucru.

GIV

@pasadia sunt pile mediane pe a0. sunt acceptate sau nu?

pasadia

#33777
Din cate stiu da, dar nu pot sa indic exact care e data la care s-a modificat normativul si pentru care PT-uri se aplica noul normativ si pentru care nu (caci am vazut si alte proiecte in lucru in care nu avem pile mediene). De asta imi permit sa pun un semn de intrebare vizavi de normativul de proiectare care le va fi impus acum.

LE: dupa cum ai vazut, si modificarea de normativ privind distanta fata dintre B2 si parapetele median, ba e aplicata, ba nu e aplicata. OK, inteleg ca o fi fost PT-ul aprobat inainte de modificarea normativului, dar cat timp nu fusese inceputa montarea parapetilor chiar ar fi fost atat de greu sa modifici acel PT?

raulbogdan23

#33778
Azi 9 Noiembrie 2023, soare, 12 grade C, vant 3-5 km/h
- continua asfaltarile pe lotul Geiger si Strabag
- pe lotul Geiger mai au cam 1 saptamana de turnat asternut asfalt, cei de la Strabag sunt mai in urma si au nevoie de mai mult timp
- lucrari de amenajare a albiei raului Aries in zona Hadareni
- se asfalta podul de la Hadareni, pe calea MS-CJ, cealalta cale e deja asfaltata, zona rosturilor sparta (urmeaza montarea rosturilor)
- parapeti pe zone intinse
- se hidroizoleaza podul peste Aries
- sub pasajul de la Luna forfota mare, vor sa inchida si zona respectiva cat mai repede


alin_simeriaveche

Am gasit mai devreme aceasta filmare.
Multumim @AlexCDrone