News:

.

Main Menu

Ryanair

Started by iuli, February 17, 2016, 11:11:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Cam putin, pt o piata cum este Bucurestiul plus Muntenia si Dobrogea. Mai ales ca BlueAir a disparut. Care o fi cauza principala? Concurenta puternica Wizz, sau saracia pietei din Ro? Ar mai fi poate si lipsa de avioane/piloti, inteleg ca toate MAX-urile merg in vest.

shift2rail

^misterul persista, efectiv, nu vad motivele pentru care O'Leary lasa o piata de talia Buc la cheremul Wizz: care, evident, dupa disparitia Blue a impins tarifele la nivel de legacy...


frunzaverde

MoL cumpara ieftin si vinde scump - asta a fost dintotdeauna strategia lui. Cumpara masiv avioane in perioade slabe economic (avand disponibilitati mari de cash), primind reduceri uriase de volum (la prima mega-comanda, la inceputul anilor 2000, undeva peste 40%) si le revinde dupa doar cativa ani la preturi mult mai mari, la bucata. Nu de alta, dar pentru ca Boeing e ocupat sa-i produca mega-comanda, daca tu vrei 5-10 bucati, n-ai de unde sa iei decat de la el.

Asta ii permite sa aiba o flota operationala foarte tanara si simultan sa faca profit din avioane "de ocazie". Practic Ryanair e, in unii ani, o firma de intermediere avioane care are in subsidiar si o linie aeriana.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

shift2rail

^Teoria buy to lease out nu e complet neinteresanta, numai ca strategia declarata a lui o'L este de a satura Europa de vest si est pana in 2034, ajungand la 300 mil pax anual ( de la aprox 160 mil in prezent) si de a se pozitiona in al iii-lea jucator intra -EU.
Ptr asta va trebui sa 'consolideze' cu Easyjet si/sau Wizz, care insa nu vor fi usor de digerat:

https://www.mediafax.ro/stirile-zilei/planul-ambitios-al-sefului-ryanair-sa-dubleze-numarul-de-pasageri-transportati-in-europa-21888257

frunzaverde

Lasa ce zice MOL si uita-te ce face in practica - faza cu cumpara en-gros ieftin cand piata e in dificultate, ruleaza putin si vinde en-detail scump este o strategie pe care au folosit-o constant din 2002 incoace. E "core" business la Ryanair. Si nu, nu fac leasing - doar vanzari, nu se complica.

Iar la ce declara MOL - e un bun pocherist - nu spune ce va face, si stie sa se adapteze uluitor de repede si bine la conditii de piata foarte diverse. Daca te uiti in trecut, declaratiile lui publice nu au aratat niciodata ca actiunile efectiv executate. Pana una-alta, ryanair nu opereaza veceuri cu moneda si nici transatlantice cu servicii sexuale in business class (MOL).

Cat despre "al treilea jucator intra-UE" - FR si restul grupului Ryanair ar trebui sa se restranga masiv. Ryanair este in momentul asta cel mai mare jucator din Europa - si a fost liderul pietei (ca pax transportati) din Q3 2018. Ultima oara cand au fost pe locul trei a fost in... 2009. W6 si U2 sunt minusculi fata de FR, adunati ajung la cam 60% din grupul Ryanair ca pax.

"Saturat" nu au cu ce si nici de ce. Ryanair are o piata foarte distincta, numita ULCC, de la care s-au tinut strict, de manual, si nu au deviat niciodata. Incarcari mari (>90%) cu avioane mari (incepand cu 738 si acum cu configuratia lor speciala de MAX10) frecvente modeste (ceea ce face sa fie putin populari pe piata business, ca nu stau cand ma duc cu afaceri o zi sa stau o saptamana dupa Ryanair), vanzari doar pe canale directe (din nou indiferenti pietei de business), zero frills dar orice for sale la calitate foarte buna etc. etc..

Nu au incercat si nici nu vor incerca sa se bage peste LH, AF/KL sau IAG, pentru ca stiu ca nu au business de facut acolo - o retea descentralizata bazata pe frecvente mici si avioane pline nu va putea asigura vreodata nevoia reala a tipului de pasager deservit de LH, AF/KL sau IAG.

FR nu doresc si nu au cu ce asigura, de exemplu, nevoia unui calator care trebuie sa faca, de exemplu ARN-OSL-ARN luni dimineata la ora 7:50-9:30 cu intoarcere miercuri seara intre 19:30 si 20:45. Daca te intrebi daca exista asa ceva, exista zeci de mii de "asa ceva" dispusi sa plateasca oricat. Eu sunt unul din ei, am vreo 15 dus-intorsuri din mai '22 pana acum, si am dat si 350 euro retur pe un zbor de 37 de minute, ca nu-i dau din banii mei sa-mi pese. Norwegian face asta, si d-aia o sa existe in piata mult si bine, desi s-au restrans la ce stiu ei mai bine. Si daca ai observat, nu au incercat nici sa se bage peste traficul etnic ("VFR") al Wizz, mai ales pe aeroporturi secundare in Est - nu au cum sa aiba nivelul redus de cost al unui Wizz bazat in Est.

La fel si la crestere, au crescut relativ lent - in 10 ani au crescut cu 100%, mult mai lent ca exploziile celorlaltor (U)LCC, dar si fara ciclul boom-bust inerent. Eu zic ca vor continua asa, desi, adevarat, doar MOL stie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

shift2rail

Intr-o evolutie surprinzatoare, O'Leary ataca dur planurile polonezilor de a construi un mega-aeroport (hub-ul CPK):

https://notesfrompoland.com/2023/02/09/polish-governments-planned-mega-airport-conceived-by-very-stupid-politicians-says-ryanair-ceo/

Sorinus

F interesant, nu ca il cred pe OL , ca nu e total obiectiv, dar stim cum a fost la Berlin. Polonia arunca cu bani, si pe armata si pe infra...punctual creaza locuri de munca dar pe termen lung nu stiu cum va fi.
PIB per capita nu e mult peste RO, populatia e dubla insa.