Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Harry

Guvernul a aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici necesari construcției Alternativei Techirghiol!
Valoarea totală a investiției ( inclusiv TVA) este de 5,74 miliarde de lei, sumă asigurată prin Programul Transport (#PT) 2021 -2027.
Obiectivul cu o lungime de 30,59 km (pentru care a fost obținut deja Acordul de Mediu) va fi construit la profil de autostradă și va asigura conexiunea între Centura Constanța (A4) și sudul litoralului românesc.
CNAIR urmează să lanseze în licitație, în cel mai scurt timp, contractul pentru construcția Alternativei Techirghiol (care va avea alocată o perioadă de maximum de 36 de luni).
Pe traseul noii autostrăzi (prevăzute în Master Planul General de Transport al României) care va oferi o alternativă modernă la DN 39 (drum extrem de aglomerat în perioada sezonului estival) vor fi construite inclusiv:
- 31 Poduri/Pasaje/Viaducte,
- 6 parcări,
- un centru de întreținere și coordonare,
- un punct de sprijin.
Proiectul prevede și plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere.









via Sorin Grindeanu | facebook


kitsune

Așa ciudată mi se pare bucata asta de asfalt care o să rămână goală pentru că benzile spre Constanța vor ocoli:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1308
Iar aici va fi "Confusion of the highest orda'" pentru cei ce vin dinspre port și vor spre București, ori Constanța. Ori Tulcea. Prevăd o căruță de oameni ce vor da cu spatele "pe avarii" pe banda de urgență (scuze de double post, dar vreau să fie ușor de găsit postarea asta cand o fi gata nodul ăsta).








Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Feri

^ Este bine macar ca tirurile ce vin din port spre Bucuresti raman pe banda intai/dreapta fata de turismele ce vin dinspre Mangalia.

Mergea si asa cu o bretea noua dar avem deja un cost ridicat. Poate pe viitor daca vor fi probleme si se justifica. :)



Powered by API/PUM imgur uploader

EugenRo



Stiu ca s-a mai discutat, ca n-ar fi nevoie de iesire dinspre Tulcea spre Constanta Port datorita existentei nodului de la Agigea, DAR, daca tot ramane o portiune din A4 initiala nefolosita, poate o idee ar fi sa o transformam intr-o banda de intoarcere.
Majoritatea vor spune ca e deja complicat nodul, dar aici indicatoarele vor fi clare pentru cei ce vin dinspre sud si costurile vor fi minime (1/2 banda exista deja):
-iesire dreapta, CONSTANTA SUD
-continuare inainte: TULCEA/ BUCURESTI
-iesire stanga: PORT/ (intoarcere) TULCEA

Harry

Sorin Grindeanu a declarat azi ca in faza a doua autostrada se va prelungi pana in Vama.

Mascarpone

@kitsune de ce sa fie confuzie? Se pastreaza aceeasi configuratie ca cea actuala: stanga-bucuresti, inainte-tulcea. Iar daca cineva rateaza iesirea poate sa intoarca imediat la nodul cu DN3.

kitsune

Păi, imaginează-ți că ești turist și vii ocazional pe litoral. Vii pe autostradă spre nord, cu intenția de a veni spre București. Ai o curbă largă, apoi pod și apoi bifurcația asta tot în curbă. Eu zic că unii vor rata. Și da, se poate întoarce la trefla cu DN3, dar câți vor face asta?
Nu mă refer la localnici, că noi vom trece des pe acolo.
Ai idee câți se încurcă în nodul cu DN3? Că eu am văzut multe acolo.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

horatiu.cosma

Pe logica asta nu mai construim bifurcații pe drumuri, dacă pornim de la presa că șoferii oricum nu se uită la indicatoare. Acolo o sa fie presemnalizare cu 3-2-1 km înainte, stânga București, dreapta Tulcea, se potrivește și cu logica geografică, nu știu cum ai putea face mai ok de atât.

kitsune

#1315
Sincer, șofer fiind, nodurile astea faraonice mi se par overkill. Au fost propuneri pe topicul ăsta, carioci de bun simț. Nuuu, noi trebuie să facem Casa Poporului cu tot cu Catedrala lângă, nu ne mulțumim cu ceva simplu și ergonomic.
In fine, vorbim după ce s-o deschide nodul și avem primul șofer pe contrasens sau în șanț.
Sper doar să pună o limitare de viteză acolo, că e din scurt bifurcația.

@horatiu.cosma, n-am ce face, deformație profesională. Fac analize de risc de trei ori pe zi și o dată la amiază. Și la noi, totul trebuie să fie cât mai idiot proof.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Feri

Quote,,Mi-aș dori ca prima (secțiune – n.r.), asta 30 de kilometri până aproape de Mangalia, să decurgă foarte repede, să avem iarăși constructori foarte buni. Nu este o problemă să continuăm și de Mangalia până în vamă, ba chiar suntem obligați în faza a doua să facem și acest lucru. Pentru ca va trebui să legăm, și bulgarii trebuie să vină cu autostrada care să lege România într-un final de Grecia, portul Alexandroupolis. E o lucrare strategică, atât pentru noi cât și pentru partenerii nu doar din Uniunea Europeană ci și din NATO", a explicat șeful Transporturilor.
economica.net

Harry

#1317
fost AVIZAT FAVORABIL "PROIECTUL TEHNIC DE EXECUȚIE PENTRU OBIECTIVUL NOD RUTIER CUMPĂNA A4 (KM 16+700) – DN39E" de către Consiliul Tehnico-Economic de Avizare al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).


Harry

A𝐮 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐝𝐞𝐦𝐚𝐫𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐜𝐞𝐝𝐮𝐫𝐢𝐥𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐯𝐢𝐧𝐝 𝐨𝐛𝐭̦𝐢𝐧𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐫𝐢𝐳𝐚𝐭̦𝐢𝐞𝐢 𝐝𝐞 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐢𝐫𝐞 𝐬̦𝐢 𝐝𝐞 𝐚𝐬𝐞𝐦𝐞𝐧𝐞𝐚 𝐢̂𝐧 𝐩𝐞𝐫𝐢𝐨𝐚𝐝𝐚 𝐢𝐦𝐞𝐝𝐢𝐚𝐭 𝐮𝐫𝐦𝐚̆𝐭𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐯𝐨𝐫 𝐟𝐢 𝐝𝐞𝐦𝐚𝐫𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐜𝐞𝐝𝐮𝐫𝐢𝐥𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐯𝐢𝐧𝐝 𝐚𝐜𝐡𝐢𝐳𝐢𝐭̦𝐢𝐚 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜𝐚̆ 𝐝𝐞 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭̦𝐢𝐞 𝐚 𝐥𝐮𝐜𝐫𝐚̆𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐚𝐟𝐞𝐫𝐞𝐧𝐭𝐞 𝐍𝐨𝐝𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐑𝐮𝐭𝐢𝐞𝐫 𝐂𝐮𝐦𝐩𝐚̆𝐧𝐚!


Feri

QuoteAstăzi a fost transmisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice #ANAP documentația de atribuire pentru proiectarea și execuția 𝗔𝗹𝘁𝗲𝗿𝗻𝗮𝘁𝗶𝘃𝗲𝗶 𝗧𝗲𝗰𝗵𝗶𝗿𝗴𝗵𝗶𝗼𝗹, denumită și 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗟𝗶𝘁𝗼𝗿𝗮𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶.
Acest nou drum va fi construit la nivel de autostradă și va avea:
✅️ 30,59 km lungime traseu
✅️ 2 benzi de circulație pe sens
✅️ 31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră
✅️ spații de servicii (stânga/dreapta)
✅️ 85 ha perdele forestiere
✅️ parcări (stânga/dreapta)
✅️ Centru de Întreținere și Coordonare
✅️ 5 noduri rutiere:
1) Nod rutier Cumpăna (km 2+600)
2) Nod rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură (km 5+960)
3) Nod rutier conexiune între drumul de legătură și pasajul DN39A - DN39 (km 5+960)
4) Nod rutier DN38 (km 11+000)
5) Nod rutier 23 August (km 30+220)
Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.
Valoarea totală a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.
📍 Traseul traversează următoarele U.A.T.-uri ale județului Constanța: orașele Techirghiol și Eforie și comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23 August și se va desfășura pe amplasament nou, fără a folosi porțiuni de drum existente.
ℹ️ Acest proiect este cuprins în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021.
🤝 Mulțumesc autorităților locale și județene pentru colaborare și susținere în dezvoltarea proiectului!
🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴
Scrioșteanu FB