News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Granata06

Cred ca s-a mai discutat insa nu retin exact...De ce bretelele de la Gilau (actualele) sunt asa de lungi? Te plictisesti pana cobori sau urci pe autostrada. Din cauza vitezei mari de proiectare sau era faza ca va fii o autostrada taxabila?

Ionut

Inca una despre siguranta rutiera, dati un share! :cheers:




API pe Facebook

In iulie 2018 a apărut noua statistică oficială la nivel comunitar cu privire la siguranța rutieră în anul 2017, raport emis de European Transport Safety Council.

Din păcate, România este campioană în continuare, clasându-se pe locul 1 în Uniunea Europeană în ceea ce privește mortalitatea din accidente rutiere. În 2017, am avut 1951 de morți pe drumurile publice din țară, adică 99 de persoane decedate la un milion de locuitori, practic dublu (!) față de media europeană care este de doar 50 la 1 milion.

2017 a fost al treilea an consecutiv în care numărul de morți din accidente rutiere a crescut. Chiar dacă, față de anul 2010, se observă o reducere cu 18%, faptul că suntem pe locul 1 în Europa la acest capitol ar trebui să fie un important semnal de alarmă pentru cei responsabili.

Deși există planuri peste planuri (avem chiar o Strategie Națională de Siguranță Rutieră), acestea rămân doar pe hârtie. Și mai îngrijorător este că se încearcă relaxarea legislației în acest domeniu.

Avem legea recent votată de Parlament care nu mai permite Poliției Rutiere să folosească mașini radar neinscripționate și îi obligă pe polițiști să monteze aparatele radar mobile numai în zonele presemnalizate cu indicatoare. Momentan este contestată de Președinte la CCR și nu produce încă efecte. Sperăm să fie respinsă iar Parlamentul să realizeze că nu poate legifera aberații doar pentru că inițiatorii legii sunt supărați pe Poliția Rutieră.

La aceste cifre negre contribuie din plin rețeaua precară de drumuri naționale cu o singură bandă pe sens și cele cu acostament folosite incorect de șoferi (DN2, DN1C), deteriorarea severă sau lipsa elementelor de siguranță (parapete, catadioptri, marcaje), starea proastă a asfaltului și prea puțini kilometri de autostradă. Adăugăm și educația deficitară în domeniul siguranței rutiere, unor participanți la trafic lipsindu-le chiar și simțul de conservare.

Din Buletinul Siguranței Rutiere (date din 2016) se observă o creștere a accidentelor mortale cauzate de neatenția la volan și pătrunderea pe contrasens. Exemplele recente sunt cele cu șoferi care fac live pe Facebook la volan sau cazurile când conducătorii auto neatenți și nepricepuți intră pe autostradă pe interzis.

Un cetățean care își pierde viața pe șosele "costă" statul român aproximativ 750.000 de euro. Suma este dată de costul intervențiilor directe, de cheltuielile cu sănătatea și educația pe care statul le-a făcut cu persoana respectivă până la vârsta adultă și de taxele pe care aceasta nu le va mai plăti.

Astfel, România pierde anual minim 1,5 miliarde de euro (!) ca urmare a accidentelor rutiere. Și nu socotim aici pagubele produse de rănirile grave și nici dramele umane. În fiecare an sunt mii de familii afectate de aceste evenimente tragice.

Tragem un puternic semnal de alarmă și cerem răspicat tuturor părților implicate (Politia Romana, Ministerul Transporturilor România, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) să implementeze urgent măsurile adoptate în planuri/strategii și să aloce resursele financiare și umane necesare pentru ca traficul pe drumurile publice din țară să nu mai fie un fel de ruletă rusească.

Ionut

Se pare ca pozitia noastra despre stalpisorii de la Gilau a avut foarte bune ecouri in presa locala. Astazi am dat interviuri pe telefon la doua statii locale (una de radio, EBS Radio Cluj si cealalta o televiziune locala, am si uitat cum se cheama) despre nevoia de a delimita sensurile pe breteaua bidirectionala in nodul Gilau. Am vorbit si explicat multe, sper sa intre pe posturi cat mai multe detalii.

Si poate, POATE vedem si ceva urmari in teren de la DRDP Cluj.

Cristi N

Saptamana viitoare la Comisia de transporturi de la Senat va fi discutata o propunere de modificare a mai multor articole de lege privind circulatia pe drumurile publice.
Proiectul e sustinut de mai multi parlamentari ALDE. Aici ar trebui sa fie toate documentele: link
Inca nu am apucat sa ma lamuresc exact despre ce e vorba acolo.

perfidus

#3604
Sunt cateva chestii interesante legate de semnalizarea rutiera permanenta si temporara- ce va trebui sa fie conforma cu standardele si reglementarile tehnice. Sunt introduse controlul si tinerea evidentei mijloacelor de semnalizare rutiera ca obligatii ale MT respectiv autoritatii administratiei publice locale (art 122 lit.b) si art 128 lit. b) din OUG195/2002 ).

Este introdusa la art. 81 (obligatii in caz de accident) obligativitatea ca agentul constatator sa mentioneze semnalizarea rutiera existenta precum, si modul de realizare a acesteia  (aici nu e foarte clar dar cred ca se refera la starea semnalizarii, ca doar nu trebuie sa stie politistul toate reglementarile tehnice si sa scrie daca este conforma)
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dumbravaandrei

#3605
Bai nea' rugozitate (a.k.a alin serbanescu de la cn***) ia misca-ti biomasa pe DN6/E70 de la Domasnea pana la centura Caransebesului si zi-ne cum pusca calului si a lui Toma Alimos a fost acceptat rahatul ala de strat de uzura? Folosesc cele mai bune anvelope disponibile pentru clasa mea de masina si astazi am avut impresia ca eram pilot de barja (probabil pentru ca aveam aceeasi viteza ca o barja si luam virajele in acelasi mod ca o barja ?!?!?) . Nu mai zic de cate pietre sareau in parbriz.
Si daca tot ajungi pe acolo, poate explici capetelor alora seci de platesc rovinieta cum naiba sunt delimitate sectoarele alea de 2+1, ca m-am trezit azi cu niste "colegi" in fata de ne vedeam reciproc filmul vietii. Bai cn***, cand mama dracului refaci marcajele pe acolo?!? Ca sunt multe zone de 2+1, viraje ca la balamuc, vegetatie pe marginea strazii..

Fara poze, consoarta dormea, eu eram prea preocupat cu evitatul tamponarilor frontale...

gruiarew

E greu, tare greu cu dungile alea. Cică la normativ scrie că trebuie să strea 15 zile până să le traseze după ce toarnă asfalt. Nu știu situația acolo, dar pe DN68A a trecut mai bine de o lună și nimic. Greu cu bidineaua.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dragos76

Ce p*** calului de normativ are românia???? când în alte țări vezi că e o lucrare la carosabil, deja e mașina cu bitum lângă și asfaltează noaptea (nu ca la noi că se decopertează pe kilometri întregi și după câteva zile se repară), și apoi la câteva ore se reface și semnalizarea... să nu le dai foc tuturor incompetenților?

dragos76

Quote from: rocklee on September 10, 2018, 08:42:29 AM
in urma sesizarilor API ...cu privire la intrarile pe contra sens pe autostrada ...si a se lua unele masuri de prevenire a unor astfel de evenimente ....a se instala semne de prevenire ....sau alte masuri  >:(

se pare ca sa auzit ....unde trebuie  8)

la nodul simeria .....pe sensul de coborare deva simera ....a aparut acest semn de circulatie ...un prim pas bun din partea celor de la DRUMURI NATIONALE  :D


E mai bine decât nimic, dar cum zice și Ionuț, ar trebui mai multe. Chiar și aceste semne sunt mult prea mici; cine nu e atent le va rata și pe ele. Sunt curios dacă e vreun impediment legal/tehnic (de genul nu știu ce normativ tehnic, sau alte prostii) care să îi împiedice la momentul ăsta să comande și să monteze acele panouri dreptunghiulare mari, în stilul austriac, de semnalizare a interzicerii accesului).

adiarc

#3609
daca vrea sa recastige increderea ,politia rutiera( litere mici ) ,ar trebuii sa treaca de la pupături in dorsalul infractorilor  ,la chiar a-si face datoria.....deja sunt nenumarate cazuri si n-am vazut nici o initiativa...nimic.....

n-ar strica sa fie la fel de eficienti ca atunci cand "ridica placute de inmatriculare"

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/video-camion-filmat-gonind-cu-130-km-la-ora-pe-contrasens-pe-a1-intre-sibiu-si-deva-politia-filmarea-nu-e-realizata-cu-camera-omologata-138115.html

PS - titlul e de 2 bani ( 130 cu un camion ),dar textul pune degetul pe i
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

 Din păcate văd că se face un salt....., de la mașini mici la camioane ce o iau cu "voioșie" pe contrasens !!!
    Dar și ziariștii ăstia !! Oricât de indignați ar fi (aspectul este grav rău), treaba cu "camion gonind cu 130 la oră"", e prea-prea gogonată (înafara  cazului în care s-a umblat, la acel cap tractor, la dispozitivul limitator și aici drumul nu pare a fi pe pantă pentru a scăpa peste 90.....), la care se mai adaugă "" Ce dacă un camion cu două remorci pline"" (de te face să crezi că esti în ... Australia).
    Oare ce mai urmează, un autocar plin ??

danutzu_1069

Ziaristi de doi lei.... Vad o filmare de pe trafictube, cel mai probabil, si apoi incep sa abereze... Camion cu 130km/ora? , pe bune?
Sau, camion cu doua remorci???
In afara de faptul ca textul este de rahat, fapta este grava....
Apropo, cred ca filmara se face tot dintr-un camion, si au cam aceiasi viteza... Deci si ala care a filmat tot cu 130km/h mergea??

AdrianB1

Camion cu 130km/h? Da, am vazut anul asta, eram 4 oameni cu motocicletele si ne minunam cum faceau curse 2 camioane cu 120-130 pe malul Dunarii, intre Drobeta si Calafat. Nu le-am depasit, am mers dupa ele vreo 15-20 km.

JohannDB

"""Camion cu 130km/h? Da, am vazut anul asta,..."""
   De curiozitate, ați reținut careva, cumva, vreun număr de înmatriculare deoarece când chiar vezi așa ceva, e total ieșit din comun.... Și pe malul Dunării de la Șimian la Hinova și până la urcarea pe deal nu prea ai unde să fugi; mai apoi ai sectoare drepte după Recea și Izimșa, mai ales, care-s mai lungi și plane... Numai dacă unii au "maimuțe" la tahograf, care să altereze viteza pot alerga cu ele; altfel tahograful dă alarma la pragul la care este setat (exemplul: când o scapi la vale sau chiar se dă talpă la o depășire în forță.... după revenire vezi că cel ce a depășit frânează scut și destul de tare) și dacă nu iei măsuri de încetinire de la prima avertizare, în 15-20 de secunde "întră pe roșu" și înregistrează vârful atins. Apoi să vezi la descărcarea cardului (la control BAG/ISCTR), nu numai la nemți ci și la noi, ce "plăceri" ai și cum arată acel protocol tipărit de descărcare, înroșit (cu care rămâi în "cazier") ....
   Pe cînd "buștenarul" de pe autostradă, este altceva... Și mai era vorba de exagerările scriitorilor de articole pentru a crește/forța dramatismul într-un mod total contraproductiv.
  Rămâne faptul în sine...un camion cu remorcă (una, nu două) pe contrasens; sper să nu ajungem la un autobuz/autocar în astfel de situație......

adiarc

Si totusi....problema este mersul pe contrasens....nu calitatea articolului
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura