Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

#6165
Quote from: TEO73H11 on April 19, 2021, 11:35:18 PM
Rolul forumului nostru s-a dovedit încă o dată important,toate discuțiile și părerilor noastre , informațiile pe surse mai mult sau mai puțin confirmate au avut un rezultat, o mai buna transparență din partea decidenților și iată că avem variantele de traseu calificate în AMC 2

Nu inteleg rolul forumului in AMC. Cum stii eu militez pt transparenta si influenta societatii civile in proiectare asa ca m-as bucura sa fie asa.

Dar ce-am vazut pana acum au fost discutii aici, apoi publicarea variantelor din SF. Faptul ca unele coincid mai mult sau mai putin cu ce s-a discutat aici nu inseamna ca forumul a avut un rol...

dr4qul4

Ca forumul sa aiba vreo implicare, ar trebui sa modifice traseul printre Salcea si Aeroport. Dar cred ca e prea tarziu acum...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


naivu

Quoteavantaje clare: ar funcționa și ca o centură ocolitoare a Sucevei
Amestecarea traficului local al Sucevei cu traficul de tranzit al A7 nu e cea mai fericita idee  :)
La început, cât traficul va fi mai redus, nu se va vedea, dar pe măsură ce se va dezvolta zona și traficul dinspre Ucraina ...

dr4qul4

Ideal ar fi sa se faca varianta pe valea Siretului (avantaj Dorohoi si tranzit) care e cu 13 km mai scurta, + un drum de legatura cu centura Sucevei, prin Nord, pe traseul celeilalte varianta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

DarkFranck

Cred că e cea mai bună variantă. Ideea asta, pe care o văd vehiculată pe forum, că nu e bine să avem trafic local pe autostradă (sau DX) mi se pare complet eronată. Autostrada o faci pentru orice fel de trafic, doar că în România există încă o mentalitate că autostrada nu e pentru oameni, ci pentru "industria națională". Dacă am face autostrăzi ca francezii, gândite de la început să fie cu plată, adică să îți amoritzezi cât mai repede investiția din taxele de autostradă, o să vedeți că o să cauți traficul, nu încerci să-l excluzi. În Franța, și am stat peste 6 ani acolo, mergeam pe autostradă frecvent pe distanțe scurte - 15-20 km, și toată lumea făcea la fel. Dar la noi unii cred că nu e bine, domțle, săp lăsăm autostrăzile pentru traficul de lung parcurs, adică nu e pentru rădăuțeni sau suceveni, e doar pentru ucraineni și turci, ca să treacă cât mai repede prin România în tranzit, să nu îi deranjăm noi cu traficul local dintre Pașcani și Suceava sau Rădăuți și Suceava. Îmi aduce aminte de vremea de tristă amintire, când stăteAm seara fără curent că trebuie să facem noi economie pentru ca să ținem electricitatea pentru industria națională. Cred că trebuie să gândim infrastructura pentru oameni reali și nu pentru "idealuri", să căutăm traficul, nu să îl descurajăm. Adică ideea e să-l faci pe cel din Rădăuți să se urce pe autostradă, pentru orice distanță, și nu să-l faci să stea în coloană la Bădeuți sau Milișăuți ca să nu îi deranjeze pe turcii care duc marfă în Polonia.
Fluctuat Nec Mergitur

Bachus01

Usor , usor ne pierdem si ultima speranta .

Bataie de joc , din cauza la incompetenta/lenea/preocuparea de alte activitati din partea autoritatilor din judetul Suceava mai facem o cocoasa ca asa vrea X si Y  lasand judetul Botosani pe margine .

A durat 20 ani sa faca o amarata de centura la Sv , in rest nimic . 0 barat . In loc sa puna osul la munca prea fericitele autoritati si sa faca un DX (pe modelul Oradea si altele) .

MT si CNAIR nu au nimic de obiectat ?

dumbravaandrei

#6172
Varianta SPRE RADAUTI mi se pare DJ la profil de A. Ce naiba e cu zig-zag-urile alea... Se cunoaste implicarea lui Flutur... hai sa ne rezolvam problemele Cj-ului cu A-ul...
Ca sa nu mai zic ca face aproape imposibila utilizarea A pentru 3 sferturi din judetul Botosani.
Varianta verde e o ineptie totala... sper ca macar cei de la CNAIR/MT sa inteleaga aberatia traseului verde.

danpandrea

"Dintre cele două variante, cea verde, care reprezintă și variantă ocolitoare pentru Suceava are cel mai bun punctaj."hotnews

Sunt curios care este diferența de punctaj dintre cele două variante, mai ales că varianta verde are niște kilometri buni prin pădure.

Archi

^^^^

@DarkFranck E greu sa generalizam o idee precum "nu e bine să avem trafic local pe autostradă" ca fiind adevarata sau falsa fiindca depinde enorm de context, locatie si realitatea din teren. Ceea ce trebuie sa evitam noi la un drum rapid este ca traficul care merge dintr-un cartier in altul (pana in 8-10 km distanta), sa foloseasca autostrada fiindca in acest fel se intersecteaza traficul de transit si de naveta cu rush-hour-ul specific oricarui oras cand iese lumea de la sevici. Altfel spus ce se intampla la Sibiu sau la Arad nu este ideal.

La Suceava in schimb nu cred ca este o problema asa de mare sa avem noduri dese si autostrada serpuita sa ajunga cat mai aproape de localitati. Nu poti compara transitul pe A1 la Arad care e poarta spre Europa cu transitul spre Ucraina, unde cel putin momentan geo-politic este cam capat de tara acolo. Sunt total de acord ca tot ce este mai sus de Suceava trebuie gandit ca intr-o foarte mare proportie sa fie util traficului local in contextul actual geopolitic. Autostrazile "terminus" care nu au perspective clare de continuare intr-un orizont decent de timp nu vad sa fie o problema sa fie gandite mai mult pentru trafic local decat transit. In schimb acolo unde in ambele directii pe autostrada mai sunt sute de km pana cand aceasta sa ajunga intr-un punct terminus sa combini traficul local (<10km) cu traficul de naveta si traficul de transit cred ca este o greseala

mateisn

#6175
Quote from: dumbravaandrei on April 20, 2021, 10:57:14 AM
Ca sa nu mai zic ca face aproape imposibila utilizarea A pentru 3 sferturi din judetul Botosani.

Varianta albastra face exact acelasi lucru pentru judetul Suceava :)
Oriunde ar fi nodurile pe varianta albastra, singurul folosit de cei din judet va fi cel din estul Sucevei. Evident, nu ma refer la cei (putini) care locuiesc chiar langa A.
Ocolul pentru cei din nord-vestul Sucevei pana la nodul de la Siret este mare, iar oricare alt nod intre Siret si Suceava prelungeste ocolul, nefiind drumuri de legatura prin zona aceea impadurita.

DarkFranck

@Archie, da, e bună explicația ta, depinde de context. Pe zona A7/DX din Suceava traficul actual, local + tranzit, încape lejer dacă se face autostradă sau DX, Ucraina este blocată geopolitic, dar probabil va exista o atractivitate în plus pentru Bucovina de Nord + Pocuția + alte zone limitrofe pentru portul Constanța (coroborat cu pod Brăila + DX-urile de legătură). Nu mă aștept, totuși, ca Ucraina să genereze mult trafic în plus pentru că va rămâne într-o subdezvoltare cronică mult timp de acum încolo și stadiul lor de dezvoltare nu permite mai mult.

În ceea ce privește traficul local, după construirea A/DX se va reîmpărți în mod logic, fiecare va găsi ruta optimă de navetă sau trafic local, A7 e doar o (binevenită) variantă în plus - e clar, oricum, că va îmbunătăți bine de tot situația. Mai mult, A7 va crește atractivitatea Bucovinei ca destinație turistică, de la București am ajunge în 4 ore la Suceava și în 4h30 la Rădăuți (de unde mergi apoi la Sucevița sau Putna) și Gura Humorului (cu Voroneț și celelalte), ceea ce ar fi extraordinar. Anul trecut când am fost am făcut 8 ore până la Rădăuți, adică cât fac până în anumite zone din Grecia. 

Oricum, va fi loc pentru toată lumea pe A7, zona e departe de a putea genera trafic ca prin Germania, Belelux sau Franța - și densitatea populației, deși măricică pentru România, este mult mai mică față de vestul Europei. Alte axe de la noi sunt și vor fi aglomerate, dacă ne luăm după MZA. 

Rămâne de găsit o soluție și pentru Botoșani, care din păcate e un cul-de-sac geografic, cu un declin lent și evident după 1918, și are nevoie de soluții adaptate - însă și de lobby local activ.
Fluctuat Nec Mergitur


Kimi

Eu am sustinut si sustin in continuare ca A7 sa treaca mai aproape de BT, de preferat pe la Dumbraveni, ca sa atraga si traficul BT - IS, chiar daca e putin mai lung. Daca A7 trece prin curtea lui flutur, cei din BT vor merge in continuare prin Harlau -> Tg Frumos => trafic prin sate => mai multe accidente.

Pe la Dumbraveni nu ii dezavantajeaza cu nimic pe suceveni, mai ales daca se face DX SV-BT.

Credeam ca am trecut de vremurile in care administratia centrala joaca dupa cum canta baronii locali.

GAC

Avand in vedere ca zona Suceava este un fel de capat de tara, eu as inclina sa cred ca varianta mai lunga a A/DX ce trece pe la nord de Suceava si mai aproape de Radauti este de departe cea mai potrivita. In momentul de fata nu stim daca Ucraina va mai exista pana la toamna si atata vreme cat tarile dezvoltate din UE sunt abonate la North Stream, nu vad cum o sa se opuna lichidarii / divizarii / transformarii Ucrainei intr-un fel de buffer zone de subdezvoltare. Chiar si asa, Polonia a construit o autostrada pana la granita Ucrainiana si pe langa acea autostrada, mai este inca una planificata, care in momentul de fata, ultimul tronson estic este la vreo 70 km de granita.
Asadar, consider ca Ucraina este destul de bine racordata la reteaua rutiera europeana, macar de ar avea dezvoltarea economica necesara ca sa profite de aceste beneficii.
Asadar, daca cea mai mare parte din A7 vrem sa fie dreapta, aici, la capatul tarii, niste cocoase ar fi chiar utile pentru a descongestiona traficul local. Ceea ce trebuie sa ne asiguram este ca vor fi si mai multe noduri care sa permita utilizarea acestui drum de mare viteza de catre cat mai multi oameni.
Presupunand prin absurd ca vom avea Ucraina integrata in UE in viitorul apropiat, inclin sa cred ca grosul exporturilor vor merge via Polonia, via Dunare sau pe mare si mai putin pe A7. Dar chiar si asa, atata vreme cat A7 (serpuit pe la Suceava) va asigura o viteza constanta de 90Km/h pentru camioane, nu vad de ce ar fi o problema.
Mie imi pare rau ca A7 nu face stanga de la Dolhasca spre Falticeni. Inteleg perfect ca traseul este mai dificil, dar atata vreme cat se finanteaza pe bani nerambursabili si atata vreme cat si constructorii au inteles ca trebuie sa vina cu alta atitudine, mai ales vazand mobilizarea din ultimii 2-3 ani a UMB, PORR, STRABAG, nu vad in asta o problema ci mai degraba o oportunitate ratata.