Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 39 Guests are viewing this topic.

TibiV

#6525
Good point, horatiu.cosma....

Dacă nu faci A3 pe VP, nu are rost să mai dai banii pe ea. Faci A1 şi A8 şi gata.
Când om avea bani ca elveţienii facem si A pe Mizil-wherever...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Orice alt traseu in afara de VP nu are sens.

E ca si cum A1 ar fi mers Lugoj-Arad si ar fi ocolit Timisoara chiar mai departe decat o face acum.

Campina, Comarnic, Breaza, Sinaia, Busteni, Predeal, Rasnov, Zarnesti- sunt orase unde exista o activitate economica intensa.
Dar, tb sa o facem pe bucati. Trebuie doar inceputa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nicolaem

#6527
vad ca nimeni nu vorbeste de costuri, ne cramponam in subiectivul "vrem autostrada pe aici"

eu in primul post am incercat sa vin cu argumente logice de cost. nu le reiau, poate vin si altii cu pareri asupra lor.
despre rolul turistic : cu o autostrada completa Bucuresti - Centura Brasov, ganditi-va ca jumate din traficul turistic (Poiana Brasov, Brasov si Predeal ) va fi direct legat la aceasta autostrada. mai pui si traficul de tranzist care oricum e peste cel turistic, mai ramai pe DN1 cu turismul din Sinaia.
Referitor la lungime din est Ploiesti pana in est Brasov distanta e relativ egala cu cea din vest ploiesti pana in vest brasov, de unde va exista o centura pe 4 benzi in curand pana spre Fagaras.
Cineva intreba care e traficul acum pe DN1A. total irelevant. A3 va prealua suma (DN1+ DN1A) - turimul de Sinaia.
Astept si pareri mai ingineresti si economice pe subiect.

carutasul

Acum... presupun ca daca s-ar lua decizia sa se mute pe acolo nu s-ar mai continua de la capatul unde A3 "se varsa" in DN1 acum, ci de undeva din estul Ploiestiului (Dumbrava?) , de unde s-ar desprinde si ipotetica autostrada de Buzau, eventual avand cativa km in coimun cu aceasta.  In cazul asta nu cred ca distanta ar fi mai mare decat pe traseul "actual" .

dr4qul4

@nicolaem, varianta ta nu are cum sa fie mai ieftina.
1. De la ploiesti la comarnic avem deja dn cu 2 benzi ce poate fi facut Dx, si chiar si o noua autostrada ar merge ca in palma, in timp ce pana la maneciu ungureni ai dealuri.
2. Traseul montan e mai scurt pe dn1 pt ca ar cobori la rasnov vs sacele
3. Pasul bratocea are 1263 m!  Cu 300 mai mult decat avem la predeal. Tunelul acolo ar fi mult mai mare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Zinconiu

Nimeni nu pune in discutie utilitatea autostrazii Bucuresti - Ploiesti - Brasov si , speram , apoi mai departe .
Dar mi se pare contra-productiv sa ne focalizam pe un segment montan izolat , extrem de greu de trecut , segment de care ne vom impiedica , inevitabil , chiar abordand constructia teoretic - costurile si , nu in ultimul rand , izolarea lui .
Nu ar fi logic sa se continue autostrada de la Ploiesti spre munti ?
Odata ajunsi cu autostrada la Breaza sau Comarnic , altfel vom gandi si alta va fi motivarea pentru a trece muntii .

pasadia

Nu, nu e mai logic. Firesc este ca in primul rand sa se realizeze tronsoanele ce ar avea impactul cel mai mare pentru scopul urmarit - adica acele tronsoane care ar aduce beneficiile cele mai mari (in costul de vieti umane care nu s-ar mai pierde in accidente, in marirea timpului de deplasare, etc...).

Si in mod firesc acele tronsoane sunt:
- centuri ocolitoare pentru aglomeratiile urbane
- tronsoanele montane

Pentru zona Ploiesti - Brasov, tronsonul Ploiesti - Comarnic e mai bun decat orice alt DN existent in Romania: trece printr-o localitate (Banesti) si jumatate (Nistoresti), are 2 benzi pe sens pe intreaga lungime), are foarte putine intersectii. O autostrada care ar dubla acest tronson ar insemna, in acest moment, SABOTAREA economiei (daca as fi procuror DNA acolo as incadra o asemenea decizie).

horatiu.cosma

Pe actualul DN1 Ploiesti - Comarnic se merge snur, e o medie de 100 km/ora. Nu prea are rost sa facem autostrada in paralel cu acest DN, inainte de Comarnic-Brasov. Trebuie avut in vedere ca viteza actuala se obtine si datorita faptului ca traficul greu merge pe DN1A. Probabil ca dupa ce se va face Comarnic-Brasov si vor veni tir-urile pe aici, o sa scada viteza spre 70-80.

TibiV

Quote from: horatiu.cosma on June 18, 2015, 01:18:57 PM
Probabil ca dupa ce se va face Comarnic-Brasov si vor veni tir-urile pe aici, o sa scada viteza spre 70-80.
Poate o solutie ar fi ca Ploiesti - Comarnic sa fie prima sosea adusa la standard de autostrada dar cu 3 benzi/sens (+banda urgenta, desigur). Adica inca 2 benzi pe sens fata de ce este acum. Cu ocazia asta se pot face si pasaje denivelate in cele cateva puncte unde este necesar.
(Ma rog, exista si portiunea cu 3 benzi din A3 Buc-Ploiesti, dar este scurta).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

pai te contrazici, spui ca nu avem nevoie de autostrada pe Ploiesti Comarnic, dar apoi zici ca dupa ce se face CoBra se va circula cu 70. e evident ca vom avea nevoie de autostrada continua Bucuresti Brasov. cand vom intelege asta?

dr4kul4, ma asteptam sa deschizi Google Earth inainte sa postezi. nu poti spune ca "Traseul montan e mai scurt pe dn1 pt ca ar cobori la rasnov vs sacele" . traseul montan e sensibil egal in km, trage niste linii sa vezi. DN1A are chiar aventajul unei vai mai largi deci mai usor construibila. Mai departe traficul oricum merge spre cluj in mare parte nu spre Sibiu.
         Ce relevanta are pasul Bratocea la 1260m? eu am zis cu un tunel de 10km in zona Cheia  punctul maxim in care urca autostrada e 850m. cu aprox 200m sub varianta actuala Cobra. e drept tunelul e lung de 10km, dar tot daca te uiti pe GoogleEarth pare a fi singurul necesar.

Detalii tehnice CoBra: "Pe cei 60 de km ai Autostrăzii Comarnic-Brașov vor fi realizate 19 viaducte, 15 poduri și 20 de km de tuneluri, a informat CNADNR"

Sunt 3 rateuri pe CoBra, ceva e clar ca nu merge acolo. nu s-au luat in calcul niciodata intarzierile datorate exproprierilor.  ganditi-va ce loby puternic va fi prin zona. eu sincer nu vad o autostrada in urmatorii 10 ani intre Comarnic si Brasov. dar ma rog, unii pot spera.



horatiu.cosma

Certitudinea e urmatoarea, legata de Ploiesti-Brasov: Ploiesti-Comarnic in Masterplan e dupa 2020, pe ierarhia de autostrazi e ultima. Comarnic-Brasov apare la PPP-uri in masterplan, iar PPP-ul tocmai a picat. Ne contram pe ceva ce poate nu o sa vedem 10-15 ani.

adiarc

#6536
Avem si confirmarea oficială.....din nou , s-a încercat prioritizarea intereselor de culise , in dauna celor generale

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2018.06.2015%20Comarnic-Brasov.pdf

Ps..păcat ca aici nu le poate da peste nas CE , acestor incompetenți care ne conduc , la fel cum a făcut-o cu SB-Pitești....
Așadar ne--au trebuit 10 ani ca sa ne învârtim in jurul degetului ( concesiuni eșuate in 2005,2010 si 2015 )

parca văd acum scuzele jalnice ale celor cu promisiuni fara număr.....scuze jalnice , care însă nu țin loc de soluții.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Nicolaem, tu existi pe tema expropierilor de parca aceasta ar avea vreo relevanta. Nu are nici o relevanta in ecuatie, nici ca valoare, nici ca durata in timp in care ar urma sa fie realizate.
In rest, chestiuni de genul tunelurile sau altitudinile sunt irelevante. Asa, la modul teoretic, poti sa inchipui un tunel din Busteni pana in valea Glajariei (inspre Rasnov). Altitudine maxima 800 m, lungime tunel 5-6 km (*2 pentru a doua cale). Renunti la nodul Predeal, la tunelul Predeal... Asta nu inseamna ca mi se pare o solutie mai buna.

Si repet inca odata: faptul ca a picat PPP-ul NU e vina traseului sau al constului de constructiei ci e vina intregii scheme financiare mult prea mari si a procedeului total incorect in care e ales partenerul privat.

stangabriel

Giratoriu din Sinaia nord ce va fi construit presupun ca e cel de la intersectia "centura Sinaia"  , unde centura are STOP, nu?

laszlo.robert

Pentru Ploiesti -Comarnic cel mai indicat este :transformarea Dn 1 in autostrada si realizarea in paralel sau pe o alta ruta a Dn 1 ca si 1x1.Altfel Dn ar disparea pe o anumita bucata .si ori cum este  nevoie de o ruta alternativa in caz de accident sau lucrari de reabilitare in autostrada etc.