News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bgd77

O lectura pe wikipedia probabil o sa te lamureasca: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Pe scurt, CO2 nu este inclus in standardele Euro. Aici gasesti mai multe detalii legate de standardele pentru emisiile de CO2: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Obligatory_vehicle_CO2_emission_limits

TibiV

#946
CO2 nu are cum sa fie reglementat...

Motoarele termice functioneaza prin arderea unor hidrocarburi - adica niste amestecuri CxHy (x atomi de carbon, y atomi de hidrogen).

Arderea inseamna (x+y/2)O2 + CxHy -> xCO2 + yH2O. Arderea COMPLETA, stoichiometrica.

Deci daca arzi N litri de benzina/motorina, vei produce o cantitate bine definita de CO2 si de apa (H20). Asta este chimie pura, nu ai cum sa modifici legile chimiei prin nici o Directiva Europeana...
In afara de efectul de sera, CO2 nu are alte efecte nocive. Toate animalele (inclusiv omul) produc CO2 atudnci cand expira. Uneori inghitim CO2 - cand bem un pahar de sifon/apa minerala carbogazoasa, de exemplu. Sau cateva sticle de bere...
Apa nu are rost sa o punem in discutie. Este apa si atat.

Asa ca reducerea emisiilor de CO2 (care - atentie! - sunt date in g/km) se poate face in principal prin reducerea consumului (in litri/100km, in gallons/mile, cum vreti...)
Probabil ca target-ul de 60 g/km al UE este limita posibila dpdv tehnic/chimic...

Problema este ca hidrocarburile nu sunt niciodata pure, iar arderea nu se face niciodata complet, stoichiometric.

De exemplu contin sulf (in special pacura). Dar asta este o problema care se rezolva in rafinarii - desi, evident, creste pretul...
Dar tot in rafinarii se adauga aditivi pentru cresterea cifrei octanice/cetanice.

Ce pot face producatorii de motoare este sa imbunatateasca procesul de ardere. In mod normal, azotul (N2) este un gaz inert, nu arde/nu se oxideaza - ca altfel, daca ar aprinde cineva un chibrit, ar lua foc toata atmosfera planetei...
Problema este ca in motoare arderea are loc la presiuni mult mai mari decat cele "naturale". Iar cu cat creste presiunea (catalizator in acest caz), cu atat creste numarul de molecule de azot care oxideaza, si apar diferite tipuri de oxizi de azot - NOx. Fenomenul este evident mai puternic in motoarele Diesel, care lucreaza la presiuni duble fata de motoarele pe benzina. De aici vine si valul de reglementari anti-Diesel...

Era sa uit de CO si hidrocarburi...
Asta este din cauza vitezei proceselor de ardere.
Intr-un motor in 4 timpi, care lucreaza la 2400 de rotatii/minut, in fiecare cilindru ai 1200 de arderi pe minut. Adica 20 pe secunda. Este evident ca o "ardere" care dureaza 0,05 secunde NU are cum sa fie completa... Deci vor fi atomi da carbon care nu vor avea timp sa se "ciocneasca" cu doi atomi de oxigen, ci cu unul singur - si obtii CO, in loc de CO2. De asemenea vor fi molecule de CxHy care nu isi intalesc "oxigenul" pereche, si vor iesi pe teava de esapament tot in forma de CxHy (THC in tabelele cu normele Euro)...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Asa mai inveti cate una si alta.
+1 la toti, desi @TibiV ai merita +2 la cata lectia de chimie ai predat!
:cheers:

Probabil de asta se si prezinta cantitatea de CO2 asa lejer, pentru ca e cea mai putin nociva/cea mai naturala.
Deci CO2 gasesti imediat la toate motoarele si restul ...

voicul

Programul Rabla începe pe 26 aprilie. Ce se schimbă față de anul trecut

Programul Rabla începe pe 26 aprilie, a anunțat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna. Bugetul Administraţiei Fondului de Mediu va fi prezentat în şedinţa de Guvern de miercuri.

"În şedinţa de Guvern de astăzi vom prezenta bugetul Administraţiei Fondului de Mediu, instituţia care finanţează Rabla Clasic şi Rabla Plus. Sunt programele prin care ministerul îşi doreşte ca parcul auto din România să fie reînnoit. Bugetul pe care îl prezentăm astăzi în Guvern are un buget dublu pentru maşinile electrice faţă de 2020. A fost o decizie prin care am venit în întâmpinarea tendinţelor internaţionale şi tendinţelor de pe piaţa românească. Primele trei luni ne-au dat dreptate, se vede că a crescut aproape exponenţial numărul maşinilor electrice cumpărate în România în primele trei luni, iar acest buget, acest sprijin vine practic în favoarea celor care se gândesc dincolo de mobilitatea şi confortul personal şi la impactul pe care îl lasă fiecare dintre noi asupra mediului înconjurător şi la reducerea emisiilor de carbon. (...) Data lansării: 26 aprilie. Avem un termen legal de 5 zile care trebuie respectat după aprobarea bugetului AFM, iar pe 26 aprilie începe Rabla Plus", a afirmat Tanczos Barna.

Ministrul Mediului a precizat că în programul Rabla Clasic a fost introdusă interdicţia de a vinde maşina nouă timp de un an.

"Programele pe care le lansăm după aprobarea bugetului, primele cu care începem, sunt Rabla Clasic, Rabla Plus şi Rabla Electrocasnice. La Rabla Clasic am majorat bugetul de la 6.500 la 7.500, tichetul standard de sprijin este de 7.500 de lei în 2021. Am majorat, de asemenea, eco-bonusurile pentru hibrid şi pentru maşinile care au emisii scăzute de dioxid de carbon - sub 96 de grame pe kilometru. Am dublat bugetul pentru maşinile electrice, am păstrat aceleaşi condiţii, 45.000 de lei sprijin pentru maşinile full-electrice, 20.000 de lei pentru hibrid şi am introdus şi la Rabla Clasic interdicţia de a vinde maşina care a a beneficiat de acest sprijin. Am constatat că au fost câteva încercări de a exporta practic subvenţia din România, de a duce în alte ţări maşinile care au beneficiat de Rabla Clasic şi am introdus această limitare, această interdicţie care era deja existentă la Rabla Plus. (...) Interdicţia de a vinde maşina este pentru un an de zile", a menţionat Tanczos Barna, citat de Agerpres.

Ministrul Mediului a explicat că se păstrează nemodificate condiţiile de înscriere.

"Condiţiile de înscriere şi modul de solicitare au rămas la fel, se desfăşoară online. Mai mult, am început dezvoltarea unui sistem informatic prin care persoanele juridice să fie scutite de depunerea fizică a documentaţiilor, astfel încât depunerea facturilor şi toate procedurile să fie derulate online", a arătat Tanczos Barna.

De Rabla Electrocasnice pe:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/programul-rabla-incepe-pe-26-aprilie-ce-se-schimba-fata-de-anul-trecut-1503223

stangabriel


stangabriel

https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/noile-modele-de-la-dacia-vor-fi-limitate-la-180-km-h-46521.html

Noile modele de la Dacia si Renault vor fi limitate la 180 km/h, dezvaluie publicatia germana Spiegel. Masura respectiva ar fi fost anuntata chiar saptamana trecuta - la o intalnire a actionarilor, de catre Luca de Meo, conform sursei citate.

Seful Grupului Renault a motivat introducerea sistemului pe nume "Safety Coach" prin faptul ca o treime din accidentele soldate cu pierderea de vieti omenesti are ca principala cauza viteza excesiva, mai sustin germanii de la Spiegel.

Referitor la legatura dintre viteza excesiva si accidentele soldate cu pierderea de vieti omenesti, publicatia germana Spiegel ofera - drept exemplu - o portiune de 62 de kilometri a autostrazii A24 din Germania.

Pana in 2002, respectiva portiune de drum nu avea nicio limita de viteza, astfel ca in perioada 1996 - 2002 au rezultat aproximativ 1.850 de persoane ranite in urma accidentelor rutiere inregistrate pe cei 62 de kilometri mentionati anterior.

Din 2002, cand autoritatile au limitat viteza la 130 km/h, numarul persoanelor ranite in urma accidentelor rutiere inregistrate pe portiunea de drum a autostrazii A24 din Germania mentionata anterior, pe sase ani, a scazut drastic. La 799.

voicul

Mda - daca compari mere cu pere sigur pepenii sunt cei mai buni.

Mai bine ziceau ca limiteaza pentru poluare si avea mai multa logica.

yetiman

 :lol: Totul depinde de perspectiva...

QuoteOn that road, there is a 150 km (93 mi) long section that has no speed limit at all (only a recommended speed of 130 km/h), which means that about 65% of that Autobahn can be driven at very high speed.

Asta e ca si intrebarea: Zebra e alba cu dungi negre sau neagra cu dungi albe.... O:-)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

SOC!
"Guvernul se gândește la taxe de mediu"
E o schimbare de 360 de grade fata de celelalte dati cand doar se gandea sa le introduca sau aproape ca urma sa le introduca.


Guvernul se gândește la taxe de mediu, impozite locale majorate sau interdicții în orașe pentru anumite mașini poluante

Pe lângă continuarea programului prin care este încurajată cumpărarea de mașini electrice și hibride (Rabla Plus), aplicarea, în continuare, de reduceri de taxe și scutiri de impozit pentru acestea ori introducerea de benzi speciale de circulație pentru mașinile electrice, autoritățile au în vedere ca, până în 2030, să introducă taxe de mediu, care să descurajeze achiziția de mașini uzate, cu grad mare de poluare, și chiar să limiteze accesul în centrele orașelor pentru cele mai poluante dintre acestea. Măsurile privind aplicarea unor măsuri pentru reducerea poluării se regăsesc în Planul Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice 2021-2030, document pus luni în dezbatere la Ministerul Energiei.

Si mai multe ganduri pe:
https://avocatnet.ro/articol_57815/Guvernul-se-gande%C8%99te-la-taxe-de-mediu-impozite-locale-majorate-sau-interdic%C8%9Bii-in-ora%C8%99e-pentru-anumite-ma%C8%99ini-poluante.html

mircea

QuoteE o schimbare de 360 de grade fata de celelalte dati cand doar se gandea sa le introduca sau aproape ca urma sa le introduca.

Un nonsens mai mare ca fraza asta mai rar  :lol: :lol: :lol: :lol:

dr4qul4

Fraza e corecta. Si de data asta doar se gandesc sa le introduca.
Intre atunci si acum, doar s-au invartit in loc. Or fi ramas blocati intr-un giratoriu si nu stiu pe unde sa iasa. sau intr-o bucla temporala.  :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mihaimai

Quote from: TibiV on March 20, 2021, 02:22:28 PM
In afara de efectul de sera, CO2 nu are alte efecte nocive. Toate animalele (inclusiv omul) produc CO2 atudnci cand expira. Uneori inghitim CO2 - cand bem un pahar de sifon/apa minerala carbogazoasa, de exemplu. Sau cateva sticle de bere...

Cu intarzaiere, dar nu pot sa o las asa. CO2 afecteza cognitia. Google "co2 and cognitive ability". Sunt mii de studii si cam toate indica o scadere a abilitatilor cognitive la cresteti modeste ale concentratiei de CO2.
Un clip interesant:

voicul

Plec de la ideea asta:

Quote from: dr4qul4 on June 11, 2021, 12:49:08 AM
Si motoarele astea minuscule pe motorina (1.6 - 136 CP) nu cred ca prind 100k km in traficul din Bucuresti. Am 70k cu ea (din care vreo 40k in oras) si deja cam tremura motorul.

Probabil nici cele de 3l nu prind 100  :)

Deci e bine sa:
Ajungi la 3000 - 3500 de ture, ca fac bine la diesel, chit ca sunt la 30 - 40km/h.
Regenerarea lasta cap - coada si unde se poate, turata si tinut la 3000 ture.
Pusa motorina superioara ca ajuta prin compusii extra care ii are. E mai scumpa, dar macar din cand in cand toti ar trebui sa isi permita un 5 RON in plus ca sa puna asa ceva.
Nu sunt bani si nu sunt, mergi la LukOil si cu card de la ei, care e gratuit, pui in weekend motorina superioa la pret de normala

dr4qul4

bag doar motorina extra (OMV sau Petrom) dar masina e automata asa ca nu ajunge niciodata (in oras) la 3000 de ture. Nu am valente de pilot de curse, asa ca merg exclusiv pe mod automat. Si la semafor las in drive si stau cu piciorul pe frana. Poate nu e prea bine, dar e comod...si pt asta am luat cutia automata.
As sta dupa regenerare, dar masina nu ma anunta (si nu ma apuc sa pun leduri sau cine stie ce alte dispozitive aftermarket). O tratez pentru un fier si ma folosesc de ea. Nu ea de mine.
La electrice nu ai regenerare. Asadar cu ce ar fi mai deranjant sa stai 30 minute suplimentare pt a o incarca, sau sa ai grija mereu sa mergi supraturat si sa mai dai inca o tura dupa ce ai ajuns la destinatie, doar pentru ca "e in regenerare".
Si daca mergi turat si mergi si in plus, oare nu creste si consumul?
Urmatoarea masina va fi hybrid (benzina).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024