Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 25 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

1. Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)
2. Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS - Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS
3. CRCC14 - China Railway 14th Bureau Group CO, LTD
4. Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS - Constructii SA
5. Impresa Pizzarotti & C SpA
6. Asocierea Kalyon Insaat Sanayi Ve Ticaret AS - Met-Gun Insaat Taahhut Ve Ticaret AS
7. Mapa Insaat Ve Ticaret AS
8. Porr Construct SRL
9. Strabag SRL
10. Asocierea Rizzani de Eccher SpA - Tirrena Scavi SpA - Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret Limited Sirketi

Sa fim multumiti daca vom scapa de Aktor(1), turci (2, 4 6 si 7) si de 5 (Pizznochio)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ivladbogdan

Fara indoiala e perfect corect ce spui, in special turci si aktori.

nicolaem

din motive de CC al PCC eu nu vreau chinezi.
Sunt cel putin 3 ofertanti in cei 10 care ar putea fara probleme sa duca lucrarea la bun sfarsit, deci chiar nu avem nevoie de ei. Ei au de noi.

bgd77

Au incercat chinezii sa faca autostrazi si in Polonia si nu au reusit sa termine. Deci nu ar trebui sa ne bucuram daca o sa castige ei.

Poate la ei sunt buni la turnat betoane peste betoane dar in Europa sunt alte reguli.

dimitrie

Nu țin cu chinezii dar aș vrea văd cum lucrează.
Orice înafară de turci și leșinați care se chinuiesc acum pe ST.
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

Quest

#52115
Eu n-am umori de tipul "sa nu fie chinezii ca CC al PCC", mai ales ca sint americani care au trait ani de zile prin China si care spun ca nu pricep de ce partidul isi mentine denumirea, din moment ce are abordari cit se poate de capitaliste in tot si in toate (guvernanta corporatista in marile firme de stat fiind un foarte bun exemplu).

Daca vor cistiga, atunci probabil ca ne vom putea explica mai usor de ce s-au retras din lupta cu Astaldi (PiSi5). Probabil cineva avizat le-a soptit ca oricum au o oferta peste a urmatorului pe PiSi4 (Porr), avantajul cistigarii acestui lot fiind gradul de dificultate crescut prin prezenta tunelului, ocazie cu care isi vor putea etala in RO atuurile tehnice prin care au ajuns un gigant al constructiilor.

Dibacia navigarii prin birocratia noastra e totusi un capitol special, la care vor trebui sa-si gaseasca personaje bine versate in domeniu ;)

LE: nicolaem (sub acest mesaj), dar chinezii spun deschis ca nu obliga pe nimeni sa preia sistemul lor, asa ca nu vad problema unei cooperari comerciale cu un sistem performant economic, dar care are alte valori decit cele ale democratiilor occidentale. Crezi tu ca francezii ar fi refuzat contractul de 34 mld € cu chinezii ptr 300 de Airbus, doar ptr ca chinezii inteleg diferit sloganul "liberte, egalite, fraternite" ?

Nu colega, n-au facut doar "mici ajustari" ci in '90 cind Deng Xiaoping le-a spus ca "Nu conteaza ce culoare are pisica, atit timp cit prinde soareci" asta a fost o ruptura majora de ideologia comunista si revolutia culturala a lui Mao. Iar rezultatele invatamintelor lui Deng se vad, sint gigantice.

alinuttt (5 mesaje mai jos) in principiu ai dreptate, asta a fost si crezul constant al lui Ionut sa nu divagam in politica, dar exista si situatii pe care nu le poti intelege in adevarata lor lumina, daca tot insisti pe tehnic respingind cheia politica (vezi cazul notoriu prin care in 12.2016 n-au vrut sub nici un chip sa dea in trafic cei 15 km de LD2, Dir. Jur. Andrei Filipescu blocindu-i mina Dir. Gen. Catalin Homor, de ce ? ptr ca venise directiva de la PSD ca Guv Ciolos sa nu dea in trafic nici un km de A, ca sa faca pe plac consultantilor care insistau pe anatemizarea acelui guvern ca "Guv Zero". In 03.2017 cu Cuc la MT s-au putut da in trafic, dintr-o simpla "reiterpretare a legislatiei". Deci cheie politica clara, n-are tehnicul nici o treaba...
 
tom_sawyer (6 mesaje mai jos) nu pune in aceeasi categorie investitii strategice pe energie nucleara vs constructia de autostrazi, Canada exceleaza pe centrale nucleare cu tehnologie sigura, China exceleaza pe infrastructura de mare anvergura.
Common sense will get you far !

nicolaem

#52116
eu am. pentru ca dupa postarea mea, daca eram in china forumul se inchidea si eu dispaream. ca nu mai e comunismu ala din cartile lui Marx Lenin etc nu ii absolva de absolut nimic din cea ce fac. Ca sa nu se prabuseasca ca URSS economic, au facut mici ajustari. conceptul de valori e complet inversat. In partea profunda a lucrurilor nu au schimbat nimic. Ba din contra. Dar ma opresc aici pt ca e offtopic.

adiarc

#52117
^^ suntem off

dar nu dau libertatea mea si noastra a tuturor ( de a gandii liber,de exprimare,de a calatorii/muncii,etc ),pe toti yuanii din lume
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi767

^^Totalitarismul poate exista oriunde, indiferent de tipul de ideologie a lor cu privire la latura economică. Deci sunt chestiuni diferite.

Pentru lot s-ar trebui să fie benefic faptul că vin unii care vor să facă o impresie bună și au și resursele necesare să o facă. Adică e diferită situația de un PPP în care nu doar vin, ci și rămân ulterior :))

Toată discuția e dacă semnarea nu va fi afectată de tensiunile geopolitice care se întrevăd în contextul covid, fiind clar că România va adopta o poziție similară cu cea a SUA împotriva China. Pentru că asta ar însemna că lucrurile ar evolua într-o epopee de contestații și tergiversări care ar ține lotul blocat...

Ionut

Nu sunt convins ca regimul politic chinez ar influenta/afecta negativ, in mod semnificativ, ceea ce ar urma sa faca CRCC in Romania, daca vor lua contractul. Altele sunt problemele, mult mai simple/ingineresti/birocratice si locale, romanesti. Deci cred ca sunt discutii ipotetice astea... bine, mai intai sa ia contractul si dupa am putea avea o discutie filosofica.

alinuttt

Cred că aici se intră în alte subiecte care nu fac obiectul lucrărilor de infrastructură. Fiind forum de specialitate, mai ales la topicul ăsta, cred că trebuie să privim lucrurile din perspectiva tehnică a constructorului care știm că se situează foarte bine.
Chiar e o mare curiozitate să le vedem stilul de lucru. Dar sunt convins că dacă vor avea o mobilizare gen UMB sau chiar peste, instant vor dispărea dezbaterile cu privire la regimul politic din țara de proveniență a constructorului și toți îi vom vrea și pe alte șantiere.  :)
Pentru mine e surprinzător că se mai bagă grecii la licitații. Pe ST2 sunt praf, pe feroviar(Ilteu-Gurasada) la fel, Arcada duce greul. Nu pot să le înțeleg strategia, ce naiba au de câștigat prin participarea la licitații când ei au șantiere deschise unde nu fac față.

tom_sawyer

#52121
Tocmai s-a anulat parteneriatul cu chinezii pentru reactoarele 3 și 4. S-a spus deschis, fara ocolișuri, că se prefera un partner NATO sau UE.

Zilele trecute in CSAT s-a adoptat Strategia de Aparare bla bla bla pentru următorii ani, din nou parteneriatul cu SUA/UE în prim-plan.

SUA s-au retras din OMS pe motiv ca e "marioneta Chinei". Se anuleaza relația privilegiată cu Hong-Kong -ul.

E clar ca e o alta abordare a României fata de China acum, față de guvernarea Ponta, cand s-a încercat o apropiere.
Poziția privind 5G și Huawei nu iese din "canoanele" stabilite de americani.

Părerea mea e ca nu sunt foarte bine-veniți pe investiții mari în România. Parca n-ai da controlul statului chinez pe un obiectiv strategic, chiar daca nu de nivelul unei centrale nucleare.


goldorak

#52122
@tom_sawyer : "... Parca n-ai da controlul statului chinez pe un obiectiv strategic, chiar daca nu de nivelul unei centrale nucleare..."

Imi permit sa te contrazic : a spus cineva mais sus ca PiSi4 nu e PPP, deci dupa ce termina (sau sunt dati afara daca nu muncesc cum trebuie..) chinezii trebuie sa isi ia catrafusele si sa plece..
Deci pe termen lung (inafara de chestiunea cu garantia lucrarilor..) riscul "strategic" este relativ mic IMHO..
Si daca presupunem prin absurd ca (si) chiar ar vrea sa saboteze aceasta lucrare, ca sa le bage o stramba "inamicilor geopolitici" (recte Occident), raportul beneficii/costuri ar fi infinetezimal comparat cu dezavantajele mai ales pierderea totala de imagine in aceasta zona a Europei.
Just my 2-eurocents..

Ionut

PiSi4 e doar un drum... nu e reactor nuclear. :)

Io

Nu e reactor nuclear insa banii sint 85% EU si 15% noi, adica tot EU. Ce-ar fi totusi sa profite companii din EU de ei si nu companii chinezesti?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.