News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#15
^ aici "toate" Ludmilele din Romania
http://autoloco.forum777.com/f56-locomotive-ludmilla

Si in general cam toate locomotivele si automotoarele aflate in serviciu in Romania si cateva din cele care asteapta casarea.

Earthchild

Niste nume feminine s-ar potrivi mai bine unor locomotive, care, in limba romana cel putin, sunt substantive de gen feminin. O Ecaterina Teodoroiu, Smaranda Braescu, Eliza Zamfirescu, Aurora Gruescu etc.

TibiV

Cred ca aici se potriveste cel mai bine, pentru ca este vorba despre o locomotiva spaniola, dar care a facut probe in Romania....

http://railcolornews.com/2017/07/11/ro-stadlers-euro-dual-making-its-rounds-at-the-faurei-test-center/

Quote
[RO] Stadler's EURO DUAL making its rounds at the Faurei test center

The first EURO DUAL locomotives developed and built by Stadler Rail in Valencia (ES) is making its test rounds at the Faurei test center in Romania. The hybrid six-axle main line locomotive arrived there in May 2017.

The 'Railway Testing Center Făurei' was built in 1978 and was modernized extensively in 2003-2008 with the help of European funding. Currently, it is possible to perform dynamic trials with speeds up to 200 km/h. For the EURO DUAL prototype locomotive this is not needed. Its maximum speed will be 120 km/h.

Various engineers from Stadler and launch customer HVLE are now working on the locomotive. German railfreight operator is the launching customer for this type of machine, that is one of its kind. In March 2017 it was announced HVLE will acquire ten such machines, equipped for 15kV + 25kV AC voltage systems (5.2 MW power output) combined with a 2.8 MW Caterpillar C175-16 diesel engine.

Remarkable is that the NVR number written on the locomotive is incorrect. It says 98 27 0006 001-7 F-STAVA (also immatriculated in France) which should be 92 87 0006 001-7 F-STAVA. And then one can still discuss if the '92' (=mainline diesel locomotive) is the right catagory to use.

Poze din 10 iulie...



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

Visul meu pentru CFR, si foarte potrivita pentru conditiile noastre (pante in special).

frunzaverde

Quote from: Neufunk on July 28, 2017, 12:18:12 AM
Visul meu pentru CFR, si foarte potrivita pentru conditiile noastre (pante in special).

Te gandesti la CFR Marfa pentru navetele Dacia / navetele Azomures / navetele Alro? Posibil sa fie ok, dar diferenta de putere intre diesel si electric este destul de mare pentru o naveta directa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Neufunk

Da, exact la ele ma gandesc. Mai sunt si trenuri de ciment care in general merg ultima bucata pe linie neelectrificata..

Putem lua doua modele, una cu motor diesel si motor electric alaturi de una doar cu motor electric. Asta ar standardiza flota, ar fi ceva mai usor pentru mentenanta si poate putem obtine chiar ceva investitii in tara.

Plus ca le mai putem utiliza pe anumite trenuri grele care au de trecut prin munti (pentru ca puterea poate fi combinata).

TibiV

Quote from: Neufunk on July 28, 2017, 11:44:17 PM
...le mai putem utiliza pe anumite trenuri grele care au de trecut prin munti (pentru ca puterea poate fi combinata).

?!?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

Poti utiliza ambele motoare simultan, si ajungi undeva pe la 9MW. Dar locomotiva venita la teste pare ceva mai slabuta.

"Capable of hauling main line trains at up to 160 km/h in either diesel or electric mode, the Eurodual prototype is rated at 7 MW when under 25 kV 50 Hz electrification or 4 MW from a 1·5 kV DC supply. Its Stage IIIB-compliant Caterpillar C175-16 diesel engine is rated at 3 MW.

Stadler says the Eurodual offers operators flexibility from a single locomotive platform. For example, the diesel engine can serve as a 'power boost' to give a combined output of up to 9 MW, which the company believes would make it Europe's most powerful series-built locomotive. "

Andi

#23
Siemens Vectron in serviciu comercial pe caile ferate romane.

ES 215 ELL cu un tren LTE Rail Romania surprins in statia Darste de langa Brasov cu un tren de 27 de vagoane de la Roman catre Pestis.

04.08.2017


tom_sawyer

#24
Firma Softronic a demarat producţia de locomotive pentru compania suedeză Green Cargo

Firma Softronic din Craiova, constructor de locomotive electrice, a marcat joi începerea producţiei primelor două locomotive Transmontana pentru compania suedeză de stat Green Cargo, cu care a încheiat în urmă cu trei luni un contract pe 10 ani.

Valoarea contractului pentru primele două locomotive este de circa şase milioane euro.

'Suntem foarte bucuroşi că am reuşit să semnăm un contract cu cea mai reputată companie feroviară de marfă din Suedia, Green Cargo, firmă de stat. Contractul este semnat pentru două locomotive cu posibilitatea extensiei către 5-10/ an. Reprezentanţii Green Cargo au apreciat foarte mult această locomotivă cât timp am fost acolo două luni şi am efectuat servicii de tracţiune pentru şase companii din Suedia, inclusiv pentru ei', a spus Cătălin Iosub, la festivitatea de prezentare a ramei pentru prima locomotivă care va fi livrată firmei suedeze.

Directorul departamentului de material rulant al Green Cargo, Markus Gardbring, a afirmat că firma suedeză a ales locomotivele Softronic pentru că aici a găsit cele mai bune locomotive pe care le căuta, iar colaborarea va continua după testarea primelor două locomotive, care vor fi livrate în vara anului 2018, pe liniile ferate din Scandinavia.

Locomotiva Transmontana Co-Co, cu o putere de tracţiune de până la 3.000 de tone sau 'de două ori puterea de tracţiune a unei locomotive RC convenţionale', este cea mai performantă locomotivă pentru transport marfă în condiţii grele, are şase axe, poate tracta trenuri foarte grele de 2.000 - 2.500 tone pe căi ferate dificile, cu pante mari, cu gheaţă, zăpadă sau frunze.

Înfiinţată în anul 1999, compania Softronic a obţinut în 2016 o cifră de afaceri de 54,9 milioane de lei şi un profit de 1,28 milioane de lei, iar în prezent are circa 380 de salariaţi.

sursa: economica.net

Si mai jos 2 postari din "Discutii ca-n gara":

Quote from: frunzaverde on August 31, 2017, 01:17:52 AM
Quote from: rizzuh on August 24, 2017, 11:16:25 AM
Pana la urma chiar vor sa cumpere locomotivele de la Softronic? Ce fac cu faptul ca mananca sina mult mai rau decat Rc-urile lor? (noi suntem obisnuiti cu asta)

Da, contractul e semnat deja, 2 locomotive vor fi vopsite in verde si livrate anul viitor.

Green Cargo le cumpara intr-un proces intern de evaluare a solutiilor. Contractul are clauza de reziliere (locomotivele se returneaza) daca nu performeaza conform specificatiilor Green Cargo si Trafikverket. Durata clauzei este de doi ani de la livrare.

Quote from: frunzaverde on July 04, 2017, 03:13:34 PM
Quote from: Gendan on July 04, 2017, 02:53:21 PM
Nu m-am putut abtine. Mi se pare tare ca locomotivele Softronic se exporta fix in Suedia.

E foarte, foarte simplu:

Green Cargo are nevoie de completari low-cost pentru Rc-uri, o parte din Rc-urile lor ajungand la capatul vietii.
Nevoile lor sunt:
1. solutie low-cost
2. cat mai similara cu Rc-urile din punct de vedere al exploatarii si comportarii pe sina si din punctul de vedere al pregatirii mecanicilor.
3. compatibila cu Rc la tractiune (inclusiv cuplari multi-locomotiva).

Deci pe scurt, daca ar gasi pe undeva niste Rc-uri ar mai cumpara cateva. SSRT nu mai are de dat; SJ nu mai are de dat (si SJ o sa intre in deficit de locomotive la tractiune in jur de 2020); alti operatori nu mai au de dat. ASEA/ABB nu mai fabrica asa ceva (nici macar fabrica nu mai exista).

Singurii care mai fabrica ceva pe platforma ASEA Rb-Rc sunt Softronic in Craiova in toata lumea. Deci s-au dus la Softronic. Au luat doua bucati pentru experimentare.

Alternativa, de a cumpara lucruri noi pe alta platforma e si ea urmata de GC: au cumparat Traxx-uri in 2008-2012, urmeaza sa mai aiba o licitatie de ceva similar in 2018. Dar nu au nevoie de fineturi pentru a inlocui Rc-urile pe moarte pe rute secundare grele: trasul cu 30 la ora nu justifica o platforma noua si incompatibila cu Rc.

Quote from: Gendan on July 04, 2017, 03:09:25 PM
Oricum, mi se pare tare ca fix in Suedia exporta Softronic. Nu stiu cum se poarta cu angajatii sau ce politica de CSR au. Par insa ca investesc in cercetare si ma bucur ca au reusit sa atraga comenzi. Stie cineva cam cat de competitivi sunt in piata de locomotive? Imi imaginez ca la 6000 kW putere, nu sunt incredibil de multe optiuni disponibile.

Nu sunt (aproape) deloc competitivi.

Faptul ca vand in Suedia se datoreaza aproape exclusiv faptului ca Softronic produce locomotive suedeze pe platforma ASEA Rb-Rc. Si sunt ultimii din lume care fac asta (ASEA a oprit productia in 1988, nici macar platforma ASEA-ABB de generatie urmatoare, Lok2000 nu se mai produce).

In principiu, operatorii suedezi au cantitati impresionante de Rc-uri in uz (>300 de bucati sunt active). O parte (in jur de 25), produse la sfarsitul anilor '60 si inceputul anilor '70 ajung la scadenta finala in urmatorii 5 ani, si deci trebuie scoase din uz.

Inlocuirea lor cu modele noi este o optiune pentru anumite trasee, dar pentru alte trasee care or sa ramana exploatate in principal cu Rc-uri pana la scadentarea finala a marii parti a parcului de Rc (2030-2035) e nevoie pur-si-simplu de cateva Rc-uri noi care sa le inlocuiasca pe alea de la sfarsitul anilor '60 care ies la pensie (si topitorie).

Si Softronic inca mai le face. Nu-s chiar Rc-uri, sunt derivate independente din Rb de generatie similara cu Rc-urile dar cu tractiune mai moderna decat Rc-urile. Sunt pe 6 osii, nu pe 4, ca Rc-urile; dar asta e. Compatibilitatea castiga in cazul asta, si pretul redus.

Green Cargo nu are nevoie de 6 MW - nu le aproba Trafikverket exploatare cu tonaje de genul asta decat pe foarte putine linii. Are insa nevoie de inlocuitori de Rc. Multi. Daca le merge bine cu Softronicul (la testele RailRush s-a plans Trafikverket ca mananca linia urat de tot), mai cumpara 5-6. Si gata.

Dar daca vrea sa intre pe piata serios, Softronic trebuie sa faca ceva si sa dezvolte o platforma noua de locomotiva. Una derivata dintr-un produs vechi de 50+ de ani nu are cum sa fie competitiva decat pentru carpeli din astea.

P.S. Am eu impresia c-o sa-si manance zilele intre Gävle si Rosersberg carand containere. Va zic dac-o vad.

P.P.S. La 6 MW esti deja intr-o nisa cu putine, foarte putine aplicatii. E foarte multa putere si sunt foarte putine trenuri de lungimea asta care sa aiba nevoie de asemenea putere. De altfel te cam apropii de limita la care transmisia de putere prin sistemul clasic de cupla manuala (tampoane si lant/surub, cupla UIC) sa fie fezabila; dincolo ai nevoie de cuple automate, care nu sunt implementate pe scara larga in Europa (sunt doar cateva linii din Europa care merg cu cupla automata).

Si daca chiar ai nevoie de 6 MW poti sa scoti 6 MW din multiple locomotive de 3-5 MW care sunt suficient de flexibile sa fie folosite si la alte aplicatii, mai standard.

Ionut

CFR Calatori anunta licitatii de pana la 12,5 milioane euro



Potrivit anuntului de participare publicat de catre CFR Calatori, operatorul va organiza in data de 29 noiembrie, la sediul sau, o licitatie deschisa in vederea contractarii unor servicii de reparatii planificate tip RR la locomotivele electrice de 5100 KW TSAM (tractiune servicii auxiliare modernizate). Potrivit anuntului de participare, criteriul de atribuire il va constitui pretul cel mai scazut. Termenul limita pentru depunerea ofertelor sau a cererilor de participare este 7 noiembrie.

Pentru intregul contract de reparatii locomotive CFR Calatori estimeaza o valoare cuprinsa intre 1,96 milioane lei (430 mii euro) si 4,38 milioane lei (9,5 milioane euro), fara TVA, fondurile fiind asigurate din surse proprii. Termenul de finalizare va fi de 48 de luni de la data atribuirii contractului.

Potrivit anuntului, CFR Calatori va incheia un acord-cadru cu o singura companie, lucrarile de reparatii urmand sa fie impartite in doua contracte sectoriale. Primul contract sectorial subsecvent va avea o durata de 6 luni, apoi urmatoarele contracte sectoriale subsecvente se vor incheia cu o periodicitate de 6 luni. Valoarea estimata a contractului subsecvent este cuprinsa intre 1,96 milioane lei (430 mii euro) si 2,95 milioane lei (645 mii euro). CFR Calatori opereaza un parc de 29 de locomotive electrice de 5100 KW.

Cea de-a doua licitatie anuntata de operatorul national de transport feroviar de pasageri se refera la diverse reparatii efectuate pentru un numar de 40 de vagoane AVA 200. Aceasta licitatie va fi impartita pe doua loturi, deschiderea ofertelor urmand a avea loc la 4 decembrie. Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 9 noiembrie. Si pentru aceasta licitatie fondurile sunt asigurate din surse proprii ale CFR Calatori.

Valoarea estimata a contractului de reparatii tip RG subsecvent pentru lotul 1 este cuprinsa intre 1,07 milioane lei  (234 mii euro) si 2,5 milioane lei (547 mii euro). Valoarea estimata a contractului subsecvent de modernizare (echipamente si instalatii) pentru lotul 2 este cuprinsa intre 91,870 mii lei (20 mii euro) si 183,7 mii lei (40 mii euro). Potrivit anuntului de participare, criteriul de atribuire il va constitui pretul cel mai scazut. Termenul de finalizare va fi de 48 de luni de la data atribuirii contractului.

Valoarea estimata, fara TVA, a intregului contract pentru reparatii si modernizari ale vagoanelor AVA 200 se situeaza intre 1,16 milioane lei (254 mii euro) si 57,31 milioane lei (12,5 milioane euro).

ClubFeroviar.ro

Harry

Euroest România a primit, recent, premiul de excelență în domeniul feroviar pentru invenție, cercetare și inovație, pentru dezvoltarea locomotivei electrice cu acumulatori – LEA.

Inovația a fost premiată în cadrul Galelor Club Feroviar. Proiectul a vizat modernizarea locomotivei LDH1250 și transformarea în locomotivă electrică pe acumulatori LEA.
Conceptul LEA este superior din punct de vedere tehnic, fiind o realizare la nivelul stadiului actual al tehnicii și tendințelor la nivel mondial, cu un grad ridicat de siguranță și costuri reduse de manoperă.
Proiectul tehnic este adaptabil pentru orice aplicație de transport, reprezentând o soluție eficientă din punct de vedere energetic. Totodată, acesta asigură fezabilitatea, flexibilitatea, versatilitatea locomotivei de manevră, oferind o durată de viață suplimentară de 15 ani unui produs tehnic depășit.
Euroest România a dezvoltat și construit în ultimii 3 ani 2 roboți RM, 8 locomotive LEA și o locomotivă hibrid T4 2017. Locomotivele sunt operaționale pe platforma ArcelorMital Galați, de peste 2 ani, cu coeficient de disponibilitate mai mare de 96%.


cristi5

Cool! Oare cat poate lucra locomotiva pe o incarcre? Si cat dureaza incarcarea? De la ce sursa?

Astea n-au avut motor electric, ci transmisie hidraulica. Deci au scos toata mecanica, a ramas cutia locomotivei si sasiul.

dan tm


TibiV

In a treia postare de pe aceasta pagina am scris despre probele Stadler EuroDual efectuate la Faurei...

Uite un video foarte interesant despre traseul locomotivei...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)