Discutii cu si despre companiile feroviare de stat

Started by Ionut, October 12, 2016, 07:15:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GDPR

Cheltuielile cu investitiile la calea ferata conform proiectului de buget pe 2018 (in paranteza cheltuielile preliminate pe 2017):

- ELECTRIFICARE LINIE DE CALE FERATA DOAGA-TECUCI-BARBOSI INCLUSIV DISPECER FEROVIAR GALATI: 14.4 / (16.5) milioane lei;
- Reabilitarea liniei c.f. Frontiera-Curtici-Simeria, sectiunea: Frontiera-Curtici-Arad-km 614 (tronsonul 1): 1.0 / (23.6) milioane lei;
- Reabilitarea liniei c.f. Frontiera - Curtici - Simeria, tronsonul 2: km 614 - Gurasada si tronsonul 3: Gurasada - Simeria: 329.5 / (1,284.9) milioane lei;
- Reabilitarea liniei de c.f. Brasov - Simeria, sectiunea: Coslariu-Simeria: 300.0 / (388.0) milioane lei;
- Reabilitarea liniei de c.f. Brasov - Simeria, sectiunea Coslariu-Sighisoara: 200.0 / (247.5) milioane lei;

- Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala CF Craiova: 22.0 / (3.9) milioane lei;
- Lucrari de reabilitare poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Cluj: 23.4 / (15.1) milioane lei;
- Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Iasi: 13.9 / (10.7) milioane lei;
- Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Regionala Bucuresti: 15.7 / (12.1) milioane lei;
- Lucrari de reabilitare a podurilor de cale ferata peste Dunare - km152+149 si km 165+817, linia CF Bucuresti - Constanta - Sucursala Regionala de cai Ferate Constanta: 5.5 / (24.6) milioane lei;
- Modernizarea instalatiilor de centralizare electromecanica in 7 statii CF pe sectiunea de circulatie Ilia - Lugoj (CN CFR): 6.7 / (9.0) milioane lei;
- Lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri de cale ferata - Sucursala Regionala de Cai Ferate Timisoara: 1.0 / (4.6) milioane lei;
- Electrificarea si reabilitarea liniei CF Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor: 2.2 / (2.1) milioane lei;
- Modernizarea instalatiilor de centralizare electromecanica pe sectia de circulatie Siculeni - Adjud: 28.7 / (36.3) milioane lei;
- Centralizare electronica in statia CF Videle: 0 / (12.9) milioane lei;
- Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Frontiera ( Faza - Studiu de fezabilitate): 6.8 / (0) milioane lei;
- Revizuirea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investitii - Linia de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroport International Henri Coanda Bucuresti: 1.2 / (0) milioane lei;

TOTAL: 972.0 / (2,091.8 ) milioane lei.

TibiV

http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1806-181220172

Quote
Comunicat de presa
Creat: 18 Decembrie 2017

În cadrul procesului de privatizare a SNTFM CFR MARFĂ SA, desfășurat în anul 2013 s-a realizat conversia datoriilor societății în acțiuni.

Autoritățile române au susținut faptul că măsura nu reprezintă ajutor de stat în condițiile în care  este îndeplinit testul investitorului privat prudent, în contextul privatizării iminente a companiei la acel moment. Comisia Europeana a fost, în principiu, de acord cu acest proces. Ca urmare a eșecului procesului de privatizare, proces care nu a mai fost reluat, motivat de situația economico -financiară dificilă a societății, Comisia Europeană a monitorizat acest caz.

În data de 6 martie 2017 Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România, a depus la Comisia Europeană o plângere referitoare la presupusul ajutor de stat acordat CFR MARFĂ, la care a revenit cu un Addendum, depus în data de 12 septembrie 2017. Comisia a luat act și a decis, în conformitate cu procedura prevăzută de REGULAMENTUL (UE) 2015/1589 AL CONSILIULUI din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, în vederea stabilirii de către Comisie dacă ajutorul este compatibil cu piața internă, deschiderea unei proceduri formale de investigare, pentru a permite obținerea tuturor informațiilor necesare pentru evaluarea compatibilității ajutorului și pentru a permite părților interesate să își prezinte observațiile.

Autoritățile române au colaborat și colaborează cu reprezentanții Comisiei Europene pentru instrumentarea plângerii privind presupusul ajutor de stat acordat CFR MARFĂ și pentru asigurarea compatibilității cu regulile de ajutor de stat și a măsurilor necesare pentru redresarea companiei.

Obiectivul Guvernului și al autorităților române este asigurarea viabilității companiei CFR Marfă prin eficientizarea acesteia.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

CFR SA are de miercuri un nou director general; Ioan Gavrilă îl înlocuieşte pe Cristi Ungurean

Noul director general al companiei CFR SA este, începând de miercuri, Ioan Gavrilă, care îl înlocuieşte pe Cristi Ungurean, au declarat, pentru AGERPRES, surse din sectorul feroviar. Ioan Gavrilă a fost director la societatea Electrificare CFR SA. Numirea urmează să fie trecută prin Consiliul de Administraţie, care ar fi trebuit să se întrunească miercuri, însă întâlnirea s-a amânat.

Cristi Ungurean a fost director general interimar la CFR SA din data de 8 noiembrie 2017. El a preluat funcţia de la Marius Chiper, care şi-a dat demisia, după ce fostul ministru al Transporturilor Felix Stroe a anunţat la Deva, pe 24 octombrie, că îl va demite, pentru că trenurile întârzie în mod constant din cauza lipsei de organizare din cadrul companiei. Cristi Ungurean, potrivit unui comunicat al CFR SA din 8 noiembrie 2017, urma să coordoneze activitatea companiei până la finalizarea procedurii de selecţie, conform prevederilor OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.

Agerpres

Bogdan_Cluj

2016: 52,9 milioane calatori transportati. La finalul anului 2017, activitatea CFR Calatori se rezuma in cifre astfel: peste 1200 de trenuri au circulat zilnic catre peste 1500 de destinatii interne si o serie de destinatii internationale. Pe parcursul anului 2017 au fost transportati 54,35 de milioane pasageri, din care 6,4 milioane calatorii au fost realizate de catre studenti,

De precizat ca in piata, pe langa cele 1200 de trenuri CFR, circula peste 300 de trenuri de la companiile private Regio Calatori, Transferoviar, Softtrans, Astra Transcarpatic si Interregional Calatori.

"CFR Calatori are in prezent un deficit de 300 - 350 de vagoane, in conditiile in care parcul de material rulant al companiei se situeaza la jumatate fata de acum 10-15 ani. In anul 2008 activitatea CFR Calatori a fost diminuata, iar parcul de vagoane a fost adaptat scaderii numarului de calatori

1990: Aproximativ 400 de milioane.
1998: 146,8 milioane pasageri
2007: 85,7 milioane
2009: 65.5 milioane
2012: 48,6 milioane
2015: 54,9 milioane pasageri
2016: 52,9 milioane pasageri
2017: 54,3 milioane pasageri

Detalii: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22275667-cfr-transportat-54-3-milioane-calatori-anul-trecut-usoara-crestere-fata-2016.htm

Ionut

^^ Se confirma:
CFR SA l-a desemnat pe Ion Gavrilă director general interimar | News.ro

Ionut

CFR Marfă, împinsă spre linia moartă de pierderi în valoare de peste 500 milioane euro

Pentru prima dată în ultimii şase ani, CFR Marfă a reuşit să stopeze declinul cifrei de afaceri şi să obţină o creştere a veniturilor. În 2017, conform datelor preliminare, societatea naţională de transport feroviar de marfă deţinută de statul român a obţinut o cifră de afaceri de 728 milioane de lei, cu 7,3% mai mare decât cea raportată în anul precedent, de 678 mil. lei, cel mai mic nivel al ultimilor 10 ani. Cu toate acestea, compania nu a reuşit să încheie anul pe plus, continuând şirul anilor cu rezultate negative.

Compania de stat se află într-o situaţie dificilă şi nu reuşeşte să se redreseze financiar nici acum, la aproape 10 ani de la declanşarea crizei financiare. Spre comparaţie, 2007 a fost ultimul an în care CFR Marfă a reuşit să-l încheie pe plus (4,7 mil. lei), la afaceri de peste 1,8 miliarde de lei. Anul trecut, pierderile au fost reduse cu aproximativ 40% faţă de 2016, dar au depăşit 117 milioane de lei. Pare greu de crezut că strategia Ministerului Transporturilor dă roade în aceste situaţii, chiar dacă personalul a fost redus de la 18.766 (număr angajaţi în 2007) la puţin peste 6.000 de persoane anul trecut. În 2007, autorităţile erau încrezătoare în ceea ce priveşte CFR Marfă şi se aşteptau la o privatizare de succes care să aducă în visteria statului cel puţin un miliard de euro.

Capital

Ionut

CFR Marfa incheie 2017 pe minus

Potrivit datelor preliminare, societatea nationala de transport feroviar de marfa CFR Marfa a obtinut in 2017 o cifra de afaceri de 728 milioane de lei, cu 7,3% mai mare decat cea raportata in 2016, care constituise cel mai mic nivel din ultimii 10 ani. Cu toate acestea, compania nu a reusit sa incheie anul pe profit.

ClubFeroviar.ro

CFR SA prevede, pentru 2018, un buget fara pierderi

Suma in valoare de 4,99 miliarde lei (1, 07 miliarde euro) este egala si cu cea bugetata pentru cheltuielile totale aferente anului 2018, astfel ca CFR SA prevede incheierea pe zero a balantei profit/pierdere. Din proiectul de buget pe 2018 al CFR SA aflam ca suma prognozata pentru investitii este de 3,54 miliarde lei (761 milioane euro), din care subsidiile de la bugetul de stat vor insuma 59,1 milioane lei (12,6 milioane lei).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Sindicaliştii CFR, scrisoare deschisă către ministrul Transporturilor: Managementul CFR Călători este un mastodont încremenit de o birocraţie sufocantă; incapacitatea directorilor de a lua decizii va ruina întreaga societate

Sindicaliştii CFR vorbesc, într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Transporturilor, de "catastrofa economică şi socială" spre care se apropie compania în care de ani de zile indicatorii economici, bugetul şi investiţiile scad, condiţiile de muncă sunt tot mai grele, nu există uniforme, iar calitatea serviciilor oferite călătorilor se depreciază. Indicaliştii spun că managementul CFR Călători este "un mastodont încremenit de o birocraţie sufocantă", iar incapacitatea directorilor de a lua decizii va ruina întreaga societate.

News.ro

Ionut

CFR Marfa vrea sa incheie anul 2018 fara pierderi

Proiectul de buget pe 2018 prevede ca CFR Marfa va avea venituri totale de 925,2 milioane lei, din care venituri totale din exploatare in cuantum de 909,3 milioane de lei. Se asteapta ca balanta la finalul anului sa fie zero, deoarece cheltuielile totale ale companiei sunt estimate la 925,2 milioane lei. Din acestea 923,3 vor fi cheltuieli de exploatare: 494,8 milioane lei cheltuieli cu bunuri si servicii, iar 323,5 milioane lei cheltuieli cu personalul. Bugetul mai prevede 81 milioane lei cheltuieli pentru investitii. Numarul angajatilor prognozat la finele anului este de 6591 persoane.

ClubFeroviar.ro

Telecomunicatii CFR SA va finaliza 2018 pe profit

Proiectul de buget pe 2018 al Telecomunicatii CFR SA prevede venituri totale in cuantum de 58 milioane lei si cheltuieli totale de 57,714 milioane lei. Compania are alocata suma de 57,7 milioane lei pentru cheltuieli de exploatare, din care 7,6 milioane lei cheltuieli cu bunuri si servicii si 46,2 milioane lei cheltuieli cu personalul. Telecomunicatii CFR SA va face investitii de 1,9 milioane lei. Bugetul estimeaza un rezultat brut de 349.790 lei si un profit 293.826 lei. Numarul angajatilor prognozat la finele anului este de 918 persoane.

ClubFeroviar.ro

Ionut

CFR Călători şi-a bugetat pierderi în 2018 de 367 milioane de lei. Subvenţiile de stat pentru CFR Călători sunt în acest an de un miliard de lei, dar nici cu acestea compania nu-şi acoperă cheltuielile

Compania CFR Călători şi-a bugetat pentru acest an pierderi de 367 de milioane de lei după ce rezultatul pe anul trecut ar putea indica o pierdere de 90 de milioane de lei, după cum arată bugetul rectificat pe 2017. În patru din ultimii şase ani compania a fost pe pierdere şi nici extinderea gratuităţilor pentru studenţi - ceea ce înseamnă sume consistente de la buget - nu o salvează de la rezultatul negativ. Potrivit proiectului de buget publicat ieri pe site-ul Ministerului Transporturilor, rezultatul brut aşteptat în acest an este o pierdere de 367,7 milioane de lei, la venituri totale de două miliarde de lei şi cheltuieli totale de 2,4 miliarde de lei.

ZF

Ionut

Gigi Gavrila, noul Presedinte al Autoritatii pentru Reforma Feroviara

Acesta preia conducerea Autoritatii si va avea rang de Secretar de Stat. Astfel, Gigi Gavrila il inlocuieste pe Marian Paun la conducerea Autoritatii pentru Reforma Feroviara. Numirea a avut loc prin propunerea formulata de catre ministrul Transporturilor, Lucian Sova. Decizia de numire in functie a fost emisa de catre Prim-Ministrul Vasilica-Viorica Dancila, decizie publicata in Monitorul Oficial al Romaniei din data de 7 martie.

Gigi Gavrila este membru fondator al Asociatiei Inginerilor Feroviari din Romania – AIFR, in prezent fiind Prim-Vice Presedinte al acesteia si membru in prezidiul Uniunii Asociatiilor Europene ale Inginerilor Feroviari – UEEIV. Noul Presedinte al Autoritatii pentru Reforma Feroviara este absolvent al Institutului Politehnic Bucuresti, Facultatea de Transporturi, avand si cursuri post-universitare din 2006 in domeniul managementului proiectelor cu finantari internationale.

Dupa o experienta feroviara nationala dobandita in cadrul CFR SA si al Autoritatii Feroviare Romane (AFER), incepand ca inginer stagiar si pana nivel de sef de departament, a fost ulterior acceptat ca Manager de Proiect la Institutul European de Cercetari Feroviare din Utrecht, Olanda. Dupa intoarcerea in Romania, in 2004, a lucrat exclusiv in domeniul privat.

ClubFeroviar.ro

dragos76

Marian păun e păcaliciul făcut celebrul de incapacitatea lui de a lega două vorbe în tentativa de interviu ce a avut-o?
Dacă da, ma miră sincer mutarea, prin care e dat afară un individ aflat la limita a ce înseamnă incompetența și înclocuirea cu cineva care (din CV) chiar pare un profesionist.


Ionut

Constantin Andronache, noul Director General al AFER

Autoritatea Feroviară Română (AFER) va avea un nou director general. Constantin Andronache a fost desemnat la conducerea AFER astazi, 15 martie 2018, printr-un Ordin al Ministrului Transporturilor, Lucian Sova. Anterior numirii in functie, Constantin Andronache a fost sef al Departamentului Certificare Subsisteme Structurale si Vehicule din cadrul Organismului Notificat Feroviar Roman (ONFR). Constantin Andronache il inlocuieste in functia de director al AFER pe Marin Preda, care a preluat oficial mandatul in 23 noiembrie 2017, fiind numit la conducere de ministrul Transporturilor de atunci, Felix Stroe.

ClubFeroviar.ro

TibiV

CFR Călători informează că, miercuri 21 martie 2018, Consiliul de Administraţie l-a desemnat pe Domnul Leon Bărbulescu Director General al companiei, pentru o perioadă de patru luni.

Leon Bărbulescu va coordona activitatea CFR Călători, operatorul național feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată.

De profesie inginer, Leon Bărbulescu are o carieră de 36 de ani în domeniul feroviar, ultima funcție deținută fiind cea de Director Proiecte Contracte în cadrul S.C. Electrificare CFR S.A. De asemenea, în perioada 1990-2013 a mai ocupat diferite funcții de conducere în cadrul CFR Călători, iar între 2013-2014 a fost Director Coordonator Proiecte Europene, Director General Adjunct Proiecte Europene și Director Achiziții Contracte în cadrul CNCF CFR SA.

https://www1.cfrcalatori.ro/comunicate/leon-barbulescu-noul-director-general-al-cfr-calatori/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)