Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#360
Focșani-Brăila (și celelalte 2 care se leagă la pod) a fost băgat la înaintare ca să poată obține finanțare europeană pentru Podul de la Brăila.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

#363
^ Super! Și pregătește și terenul, peste vreo 30 de ani, când se va face pod la Călărași.

+ dă utilitate cocoașei :lol:

vancouver

Nu o sa aibe niciodata Focsani - Braila MZA de 6000-9000. Daca ei pentru aceasta estimare se bazeaza pe MZA-ul de pe Galati-Tecuci-Marasesti, care si el este sub 8000, atunci sunt intr-o crunta greseala. 90% din traficul Galati-Tecuci este un trafic local sau maxim regional, dar care are treaba fie in Tecuci, fie in localitatile de pe parcurs.

MZA Focsani - Braila va fi la nivel de 2000, poate 3000. Si acest 3000 numai multumita unor varfuri din sezonul estival - dar chiar daca 500.000 de masini (inseamna cam 1,5 milioane oameni) din Moldova pleaca la mare pe aici, acestea trec o singura data pe an, deci pot creste MZA-ul cu aprox. 1000 sau 1500, dar atat. In restul zilelor o sa fie 1000-2000 veh/zi si cu cresterea din perioada de concedii cu greu se va depasi MZA 3000.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

vad ca discutii despre tot felul de SF uri si trasee sunt in continuu.

Avem sa sanse sa vedem macar la anul lansat in licitatie pentru executie vreun DX? Si care ar fi acela?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

razvan96


alecu26

Avem aviz de mediu la Satu Mare - Oar? Asta e de obicei ultimul obstacol in finalizare SF.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

razvan96

Nu avem inca AM, dar ma astept sa il obtina si sa inceapa licitatia anul viitor. Mi se pare fezabil.

vancouver

Nu este nevoie de AM pentru finalizarea SF. Dar dupa chicsul dat la Lugoj-Deva unde au facut licitatie proiectare+executie fara AM si apoi au aparut probleme, acum s-a cazut in extrema cealalta si nu se mai scoate nimic la licitatie de proiectare+executie fara AM. Alta tampenie! In loc sa ne uitam de la caz la caz cum e mai bine.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

naivu

#370
Constat ca, la fel ca la autostrazi, mai toate DX-urile au SF-uri in elaborare sau macar in licitatie (sau discutii pt demarare/redemarare licitatie)  :gj: .
Mai sunt ceva exceptii la care nu s-a demarat nimic, dar, indraznesc sa zic, nu proiecte esentiale:
- DX spre Botosani (fie spre Suceava, ca prelungire ANordului, fie spre Iasi spre A8; de inteles atat timp cat A8 sau 14 nu au SF)
- SatuMare-Halmeu (ca sectiune finala a Turda-Halmeu sau derivatie la A14, niciuna cu SF)
- SatuMare-Oradea (ca prelungire A11; de inteles, atat timp cat A11 inca nu are SF)
- (~BaiaMare)-(Jibou)-A3 (ceva concurenta de la Dej-Cluj, dar A14 si A3 s-ar putea apropia destul de mult in zona si atunci ar fi pacat sa nu le faci o conexiune!)
- Caransebes-Resita-Voiteg (conexiune intre A6 si A9, niciuna cu SF)
- Pitesti-Brasov (din care se face doar capetelul Pitesti-Mioveni; cu raport costuri/beneficii discutabil)
- Braila-Slobozia-Drajna-Calarasi-pod Dunare? (trecut la Transregio)
- unul sau doua poduri peste Dunare intre Fetesti si Calafat (costuri mari, interes economic scazut, discutii interminabile despre amplasare)
- Sovata-MCiuc (mi se pare destul de lipsit de obiect daca se construieste A8 si Ditrau-A13)
- Fagaras-Sighisoara-TgMures (fost segment de A3, dar care probabil ar merita ceva ameliorari punctuale, mai ales o VO Sighisoara)

dumbravaandrei

Quote from: naivu on June 16, 2021, 11:31:48 PM
- Pitesti-Brasov (din care se face doar capetelul Pitesti-Mioveni; cu raport costuri/beneficii discutabil)


Nu cred ca, real vorbind, a fost candva vre-un plan pentru ceva dincolo de Campulung. Cat despre cost/beneficiu nu stiu cum sa zic... DX12+A1+A13 sau DX12+DX Targoviste + A3 vor suplini nevoia unui DX de la Pitesti la Brasov.


Pe de alta parte, DN-ul este praf si pulbere intre Bran si Campulung.

naivu

^Am pus Pitești-Brașov mai mult pt a fi exhaustiv. Ar avea costuri cât CoBra, iar utilitatea, in conditiile în care în zonă se vor construi A3-CoBra si DX Ploiești-Gaesti, mult prea redusă pt a justifica investiția (cel mult într-un viitor îndepărtat, după ce se termină orice altceva)!

rt25

Ca sa nu mai zic ca e cea mai dificila trecatoare montana din tara prin care chiar sa treaca si ceva tiruri - altitudine + lungime zona dificila :) Eu sunt din zona, si chiar nu pot sa imi imaginez vreun traseucare sa nu fie fie tunel continuu fie viaduct continuu, asta daca nu cumva nu ne gandim sa bagam DX-ul prin Cheile Dambovicioarei (a se nota la capitolul glume nesarate)

Eu sunt fericit ca se face viaductul la Podul Dambovitei, in sine o mare scurtare imensa (http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/45.407/25.205/0)

RaduG

M-am gândit să aduc în discuție limita de viteză pentru DX-uri. Într-un material de acum câteva luni cu ministrul transporturilor, a menționat că se intenționează modificarea cadrului legislativ astfel încât viteza maximă legală pe DX-uri să fie 120 km/h.
Știți dacă există vreo evoluție în acest sens, un proiect de lege ceva?

Nu de alta, dar e mai puțin de jumătate de an până la promisa deschidere a primului sector de drum expres din România, și ar fi păcat să circulăm tot cu 100 pentru că legiuitorul a dormit în post.