Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut


ciprebbe

un articol interesant:
"Reputatia masinilor diesel, despre care se spune ca economisesc banii soferilor, este serios zdruncinata de un studiu care arata ca de multe ori, acestea sunt mai costisitoare decat cele care functioneaza cu benzina.
Cu toate ca motoarele pe motorina ofera mai multi kilometri decat cele pe benzina, raportat la aceeasi cantitate de combustibil, proprietarul unei masini diesel incepe sa economiseasca bani abia dupa 14 ani de la achizitionarea autoturismului respectiv. Asta din cauza costului mai ridicat al unei masini cu motor diesel, dar si al motorinei, comparativ cu varianta pe benzina.
Practic, diferenta de cel putin 1.500 si 3.000 de euro intre un model pe benzina si unul diesel este recuperata abia dupa 14 ani.
"Preturile mai mici pentru benzina si imbunatatirile in ceea ce priveste eficienta motoarelor care functioneaza cu acest combustibil arata ca masinile pe benzina sunt o alegere mai buna din punct de vedere financiar" este concluzia studiului citat de Daily Mail.
Iar un test efectuat pe sase dintre cele mai populare masini - Ford Fiesta, Opel Astra, Volkswagen Tiguan, VW Sharan si BMW Seria 5 - vine sa demonstreze asta.
Luand in calcul costul total al combustibilului pe durata unui an intreg, la o distanta medie parcursa de 17.000 de kilometri, studiul a aratat urmatoarele: "In patru din cele sase cazuri, varianta pe benzina a fost cea mai buna alegere pentru un sofer care merge mai putin de 17.000 de kilometri pe an. Daca distanta este mai mica, atunci benzina va fi aproape intotdeauna cea mai buna alegere"."
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bogdymol

^^ Poate stiti... poate nu stiti: acum vreo luna mi-am pus instalatie GPL pe masina. Acum cateva zile, dupa 3700 km pe GPL, am facut un calcul si mi-a iesit asa:

Chevrolet Aveo, 1.4, benzina: ~1800 lei
Chevrolet Aveo, 1.4, GPL: ~1100 lei
Renaul Clio, 1.5, diesel: ~1200 lei (cealalta masina a familiei)

Costurile sunt pentru cei 3700 km (realizati efectiv pe GPL, dar calculat teoretic si pentru benzina si diesel pentru comparatie).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele


BoGDaN

Eu raman adeptul dieselui pentru ca fac in general 45-60000 de km pe an iar pentru mine e rentabil in deplasari lungi.
Cat despre EURONCAP, surprinzator cum Renault Clio desi are 5 stele are un procent de protectie a pasagerilor de 88%. Daca mai scadea un pic avea 4 stele...

Ionut

Go baby go! :D

QuoteFord România trimite 1.600 de maşini în Germania şi Belgia cu CFR Marfă



Compania de stat CFR Marfă va transporta primele două trenuri cu automobile Ford către Europa, pe relaţiile Craiova - Genk (Belgia) şi Craiova- Koln (Germania). Primul tren a fost expediat astăzi la ora 11:30 iar al doilea tren la ora 16:00. Fiecare tren este compus din 19 vagoane, încărcate cu 266 de automobile.

Până la sfârşitul lunii septembrie Ford România va expedia pe calea ferată 1.600 de autoturisme B Max către Genk şi Koln. Tot în această lună va începe şi transportul de autoturisme către Constanţa Port - Agigea Nord.

"Soluţia actuală, care reprezintă rezultatul colaborării dintre CFR Marfa şi Rofersped - Hoedlmayr - Ford poate fi considerată un beneficiu atât din punct economic cât şi din punct de vedere al decongestionării traficului rutier în zonă", potrivit oficialilor CFR Marfă.

sursa: ZF

Era normal sa le puna pe calea ferata... ar fi fost interesant un supliment de tiruri pe DN6. Oricum eu zic ca trebuie sa ne apucam de autostrada Lugoj-Severin-Craiova-Bucuresti cat mai repede. Adica ieri.

davyl


davyl

Nu am sursa, insa va pot spune ca un prieten m-a informat (citind presa flamanda) ca Ford Genk va trimite in somaj tehnic cate 21 de zile lucratorii sai din Belgia (la Genk) in lunile octombrie si noiembrie 2012. Suna rau!

In schimb, au fost facute livrari cu trenul de la Craiova la Genk (B-Max), cum ne spune ionut mai sus.

Nu stiu, pentru moment, daca sa ma bucur sau sa ma intristez!

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

QuoteDACIA Sandero: Primele imagini cu noul model










sursa: Realitatea

Arata bine!

BoGDaN

fain, da a VW Polo, are un aer germanic din fata si din spate. Dacia isi arata coltii la Skoda  8)

Ionut

#131
Ba chiar Logan 2 arata si mai bine. Nemteste, da, aduce a VW. Nu stiu daca e bine sa ne luam direct la tranta cu Skoda, inca nu suntem la acel nivel. Sper ca Dacia sa-si pastreze brandingul "good value for money". Skoda e tot in zona aia, insa deja Skoda e cam scumpa pentru ce ofera, parerea mea.







sursa: 0-100.ro

Spatele nu ma da pe... spate. Aduce a Toyota / a japoneze si personal designul nipon nu ma incanta. Dar fata imi place.

Later edit: Mai multe poze.

bogdymol

Deja e al treilea trailer incarcat cu Ford B-Max pe care il vad intre Arad si Nadlac. De data asta am apucat si sa-i fac poze:





Mie imi place :)
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

BoGDaN

#133
Mie imi pare a Polo si la spate. Sa te uiti mai ales la Sandero. Seamana un pic si cu Skoda Rapid Loganul.
Bordul e un mare pas in fata. Nu imi plac clantele. Parerea mea este ca acest model incearca cimentarea brandului Dacia asa cum acum 15 ani Skoda a facut cu Octavia I. In 1994 Skoda a lansat Felicia. Fenomen european atunci (eram copil dar sunt abonat de la 11 ani la revista auto motor und sport). Apoi Octavia I. Modelul a consacrat Skoda in elita producatorilor europeni....sa fim seriosi este la ora actuala! Sa speram ca si Dacia va calca pe urmele Skodei, dar aici tine mult de managementul Renault. Din pacate Renault este mult sub VW ca nivel de prestigiu. M-as bucura insa sa vad noul Logan cu girofar pentru ca se termina norma de casare la actualele Loganuri...Cred ca ar arata super, iar baietii nostri merita si ei AC!!
Sper sa obtina macar 4 stele la EURONCAP iar ca optionale, daca nu standard sa aiba ESP si 6 airbaguri.

Ionut zic eu ca Skoda isi permite acum sa creasca pretul, pentru ca Skoda astazi inseamna calitate. Cand ani la randul conduci in clasamentul fiabilitatii si al indicelui de satisfactie atunci poti creste marja de profit pentru ca te ajuta numele. Skoda a facut "good value for money" cand a lansat Felicia si mai ales Octavia 1. In Germania, neamtul de rand  prefera Skoda Octavia in detrimentul Opelului Astra....nu vreau sa creez polemici asa ca ma opresc.
Sper ca Dacia sa calce pe urmele Skodei si peste 5 ani sa vad si eu o Dacie in clasa medie!!

stelian222

  In afara de bord (care e acelasi de la Lodgy deci nu au facut nici un efort de a schimba ceva), altceva nu ma impresioneaza.
  Din spate pare butucanoasa, asa cum zicea cineva aduce a masina japoneza, din anii '90 as zice eu. Iar spoilerul din spate 90% e identic cu ala de la modelul anterior.
  Din fata aduce a Duster,  pare putin agresiva, insa vrea doar sa para ceea ce nu e.
  Rotile pe 15 incep sa arate precum la vechile Chevrolet Kalos/Fiat Albea pe 14, adica o caroserie mare cu niste roti mici. Poate vor fi optional pe 16.
  Sasiul identic cu vechiul model. Butoanele geamurilor tot pe consola... Am auizt ca va fi mai bine antifonata.
  Motorizarea de 0.9turbo pare o gluma prosta (special parca pt "raceri"), ok performanta si cuplu de 1.6 8v, distributie pe lant, consum mai mic, asa...si atat?  1.2Tce se pare ca nu va intra la gama de motorizari.
Designul pare frumos, dar eu nu imi iau masina pt. cum arata.
Spunea colegul de mai sus ca Dacia vrea sa cimenteze brandul, poate ca da. Dar sa faca si masini precum Skoda, nu doar masini care vor sa para ceea ce nu sunt.