[TM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Timisoara

Started by radutm, October 10, 2012, 09:25:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Noul drum fiind deja vizibil din satelit de ceva ani. E adevarat atunci se numea vechiul drum.  :lol:

elphax

era de pamant/piatra.
a fost deschis inca o data, dar pus doar un strat de asfalt. au intrat cu camioanele si l-au facut praf. acum cica l-au facut mai bine
sa vedem cat rezista :)

mircea

Drumul ăsta e chiar bine venit având în vedere că centura se oprește pe Aradului, cu șanse mici de continuare înspre Sud în următoarea decadă.

elphax

merg TIR-urile in draci pe el, se baga la Metro, la Coca Cola , Flex si alte chestii de pe acolo
sau o iau mai departe pe G Alexandrescu spre Mehala si Sacalaz, deja si strada aia e praf

Cuneo

Vestea asteptata despre realizarea celui mai larg pasaj rutier din Timisoara, pe sub 9 linii de tren. Anuntul celor de la Solventul

TIMISOARA. Dupa ce in martie consilierii locali au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru o noua linie de tramvai la Timisoara, care sa lege Gara de Nord de zona Solventul, acum alesii si-au dat acordul pentru ca Primaria sa accepte donatia mult asteptatului teren de care e nevoie pentru realizarea pasajului pe sub liniile de cale ferata.

Este vorba de 663 mp pe care firma Valkiria Invest SRL, care gestioneaza platforma industriala Solventul, ii va transfera cu titlu gratuit municipalitaatii pentru amenajarea 'Pasaj Inferior Solventul'.
O adresa a sosit la Primarie in acest sens in 11 iunie. Proprietarii de la Solventul au descalcit in sfarsit itele unui teren cu probleme pentru a-l putea dona Primariei Timisoara. Desi figureaza ca fiind inca purtatoare de sarcini, au fost identificate 2 parcele, una de 293 mp si o alta de 370 mp, pe care firma le doneaza municipalitatii pentru a fi inscrise in domeniul public al Timisoarei si astfel sa se poata realiza investitia.

Va reamintim, Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai. Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg din Timisoara.

Dupa ce initial si-a pus nadejdea in bani europeni pentru realizarea mult asteptatei legaturi intre nordul si sudul orasului, municipalitatea a optat pentru un credit pe 10 ani, urmand sa incerce mai apoi recuperarea investitiei din fonduri UE. Pasajul e estimat la 27 de milioane de euro.

Va reamintim, in martie s-a aprobat studiul de fezabilitate pentru reamenajarea intregii zone.

,,Vrem sa amenajam strada Garii, de la iesirea din viitorul pasaj Solventul pana in fata Garii. Prin aceasta amenajare se va realiza inclusiv o linie de tramvai, care va veni in prelungirea actualei linii de tramvai de pe Calea Bogdanestilor, linie care va fi dusa prin pasajul pe care il vom construi in zona Solventul. Vrem sa amenajam linia 5 la alte standarde", explica in primavara primarul Nicolae Robu.

Astfel, odata cu construirea caii de rulare a tramvaiului, se doreste si amenajarea de trotuare si piste de biciclete si de zone verzi, dar si modernizarea statiilor in care opresc mijloacele de transport in comun si modernizarea sistemului de e-ticketing.

Linia de tramvai va avea o lungime de 1,4 kilometri, iar suprafata carosabila va avea 14.000 de metri patrati.

In total sunt prevazute 37 de locuri de parcare si 4.300 de metri patrati de trotuare, prevazute cu piste de biciclete. Pe traseu urmeaza sa fie construite 3 statii de tramvai cu 6 peroane. Pentru toate aceste amenajari va trebui ca 67 de arbori sa fie taiati, insa municipalitatea promite ca va planta alti 99 in loc.

,,Linia cale tramvai va fi realizata cu sina cu canal, fiind imbracata printr‐un sistem elastic care reduce substantial zgomotul structural, vibratiile si radiatia acustica si care izoleaza electric (profile pe talpa sinei si pe inima sinei). Acest sistem impiedica propagarea curentilor vagabonzi si a efectelor daunatoare pe care le au la nivelul sinei.

Reteaua contact va fi de tip complet compensata "catenara", utilizand stalpi de sustinere a acesteia, asigurand si amplasarea corpurilor de iluminat public. Trama stradala va fi realizata in varianta de 2 benzi pe sens incluzand calea de rulare a tramvaiului care va fi carosabila. Benzile adiacente caii de rulare a tramvaiului au latimea de 3,50 m cu exceptia zonelor din dreptul peroanelor statiilor Nufar și Gh. Baritiu, unde au latimea de 3 m. Pe traseul liniei de tramvai vor fi amenajate 3 statii de urcare‐coborare, prevazute cu peroane si copertine. Trotuarele au fost proiectate in general adiacent proprietatilor, cu o latime minima de 1 m. Sunt prevazute piste pentru biciclete si parcari de scurta durata.

Statiile de transport public de calatori vor avea o serie de facilitati: adaposturi pentru calatori, mobilier, automate de bilete/carduri, sisteme de informare, sisteme de supraveghere video, facilitati pentru persoanele cu dizabilitati, semnalistica, platforme de imbarcare/debarcare calatori.", se arata in descrierea investitiei.

Potrivit Studiului de Fezabilitate, toate aceste lucrari ar urma sa fie realizare intr-un an si jumatate. Iar suma totala prevazuta pentru aceasta investitiede reamenajare a intregii zone, fara cheltuiala cu pasajul, se ridica la aproape 58 de milioane de lei.

https://www.opiniatimisoarei.ro/vestea-asteptata-despre-realizarea-celui-mai-larg-pasaj-rutier-din-timisoara-pe-sub-9-linii-de-tren-anuntul-celor-de-la-solventul/16/06/2019?fbclid=IwAR00eGpEya2KumRx-hwBYBL7P3z9XJqATiIrw40SCQtWmE5SU9GoOlSW8SA

cristi5

#545
Interesant.  Viitorul pasaj va fi pe locul actualei traversari pietonale (exista si o pasarela acolo, nu apare pe OSM)
https://www.openstreetmap.org/way/211762497#map=17/45.74786/21.19073

Deci vor sa reinfiinteze linia de tramvai pe calea Bogdanestilor (oare ramane simpla?) si s-o lege de gara pe sub CF.
https://www.openstreetmap.org/way/376246075#map=17/45.75267/21.19085

udar

""Dupa ce initial si-a pus nadejdea in bani europeni pentru realizarea mult asteptatei legaturi intre nordul si sudul orasului, municipalitatea a optat pentru un credit pe 10 ani, urmand sa incerce mai apoi recuperarea investitiei din fonduri UE. Pasajul e estimat la 27 de milioane de euro.""

Dar greu le este sa faca si ei un proiect pentru care sa primeasca finantare UE ???
Timp au avut pt el,  ca se vorbeste de el de ani de zile, dar mai ales in preasma alegerilor se deschide subiectul.....vom face ,vom face ... !!!
Oare asa departe este Oradea incat sa nu vada ce fac /cum fac ei !?

qew00

Cu pasaju asta ne canta Robu de cand era candidat din partea USL in 2012.

Iar linia de tramvai nu stiu la ce naiba ar folosi, ca leaga niste zone slab populate. Nu vad ce traseu ai putea face. La fel cu Prelungirea liniei de tramvai pana la Solventul, este inutila. Mult mai important ar fi modernizarea pe Bogandestilor a linilor de tramvai.  De asemenea si a bucatilor nemodernizate de pe Cetatii si Buziasului.

Se simt ca vin alegerile la anu.

elphax

nu cred ca va dati seama cat de aberant este - pasaj subteran cu 2 benzi pe sens,  trotuare si piste de biciclete si atentie ! - 2 cai de tramvai - cu catenara deci inaltime/adancime mare, pante lungi si line.
plus apropierea de canalul Bega care ca va cauza probleme
si viseaza sa il faca in 2-3 ani cand nu sunt  in stare sa modernizeze Parcul Central de 2 ani !

mai bine ar face un pasaj suprateran mare care sa continue cu pod peste Bega, atunci ar fi intr-adevar conexiuni majore pentru oras care ar imbunatati traficul

Vlad94

 Panta la tramvai nu trebuie sa fie foarte lunga. Sunt suficienti 120 de metri(atat a fost necesara pentru subtraversarea liniei de tren la Talinn si atat sunt rampele pt tramvaindin Kassel) Logic era sa uneasca linia din Ronat cu cea din Dambovita.

razvan96

Quote from: razvan96 on April 04, 2019, 10:18:42 AM
A fost lansat anuntul de licitatie [CN1010416]-Executia lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Amenajare drum de legatura intre Calea Mosnitei si DC 149"
A fost atribuita catre unicul ofertant, SUPER CONSTRUCT, pentru 13.765.533 RON.


razvan96

^Si au si inceput lucrarile se pare, deocamdata doar decopertari.Poze si un video cu reclama politica inclusa aici.

Cuneo

Una dintre cele mai importante intersecții din Timișoara, ce leagă Calea Aradului, str. Miresei, str. Amurgului a fost reabilitată la sfârșitul săptămânii trecute!

Prin această intersecție trec aproximativ 35.000 de mașini pe zi iar lucrările recente au sporit capacitatea de a prelua traficul cu peste 25%.

În clipul de mai jos puteți vedea cum arată intersecția acum.

https://www.facebook.com/LikeTimisoara/posts/1105217403000941?

horyatm